Skoki, czyli co i jak robić

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Awatar użytkownika
wawzon
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 247
Rejestracja: ndz, 1 lip 2012, 13:52
Motocykl: KX250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ok. Stalowa Wola
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: wawzon » sob, 15 gru 2012, 14:57

Mam pytanie dziś postanowiłem trochę poskakać, są to moje początki i mam pytanko odnośnie techniki. Poprawną mam pozycję podczas wybicia i lotu ?
foto: https://fbcdn-sphotos-b-a.akamaihd.net/ ... 0663_n.jpg i https://fbcdn-sphotos-d-a.akamaihd.net/ ... 4687_n.jpg

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3114
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: Majster128 » sob, 15 gru 2012, 16:52

Dobry początek. Co do pozycji nie mam zastrzeżeń. Poćwicz trochę na takiej hopce, a później zbuduj coś z zeskokiem.
Twój moto latał tumienki 25 metrowie więc sprzęt da radę :D
Remonty silników, zawieszeń, tulejowanie, honowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. tel. 607198003
Zachęcam do obejrzenia mojej galerii

Awatar użytkownika
wawzon
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 247
Rejestracja: ndz, 1 lip 2012, 13:52
Motocykl: KX250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ok. Stalowa Wola
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: wawzon » śr, 19 gru 2012, 16:57

Jak wysokie musi być wybicie żeby tyle przelecieć ? :D

Awatar użytkownika
Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 927
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: Czepek » śr, 19 gru 2012, 17:08

Nie tyle wysokie co dobrze wyprofilowane i w miare długie a nie 1,5m :)
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Awatar użytkownika
wawzon
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 247
Rejestracja: ndz, 1 lip 2012, 13:52
Motocykl: KX250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: ok. Stalowa Wola
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: wawzon » wt, 25 gru 2012, 11:29

Mam pytanie odnośnie tego skoku w 0:34 trzeba ustawiać jakoś zawieszenie żeby skakać z takich wysokości na płasko ?http://www.youtube.com/watch?v=132YQWHJ6YM

Awatar użytkownika
Maciek611
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: ndz, 12 lut 2012, 14:12
Motocykl: Yamaha yz 125
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: Maciek611 » wt, 25 gru 2012, 12:21

Trzeba lądować na tylne koło z otwartym gazem. Zawieszenie raczej bez zmian, chyba ze masz nastawione na endurowe(miekkie)

Awatar użytkownika
Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 927
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: Czepek » wt, 25 gru 2012, 13:02

A czy w ogóle kiedykolwiek się ląduje bez gazu ;>>
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Awatar użytkownika
Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1026
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: YZ 125 & SM
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: Enduros70 » wt, 25 gru 2012, 13:55

Uwierz, że nieraz trzeba ;]
Zapraszam do galerii :yawinkle: http://www.bikepics.com/members/enduros70/

Awatar użytkownika
Maciek611
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 87
Rejestracja: ndz, 12 lut 2012, 14:12
Motocykl: Yamaha yz 125
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: Maciek611 » wt, 25 gru 2012, 15:17

Czepek pisze:A czy w ogóle kiedykolwiek się ląduje bez gazu ;>>
A nie łatwiej w ogóle kiedykolwiek nie nabijać sobie postów bezsensownymi komentarzami, których jedyną funkcją jest zaczepka? :wink:
@wawzon jak sam napisał dopiero zaczyna, więc tłumacze ze szczegółami..

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 568
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: wicherek666 » czw, 23 kwie 2015, 21:15

witam serdecznie. Namiętnie studiuję temat, ponieważ obecnie jestem na etapie przegotowania się do treningu skoków. W najbliższym czasie mam zamiar wybrać się na tor motocrossowy w celu właśnie potrenowania tego elementu. Generalnie chciałem zapytać jaką hopką wybrać na początek,jaki powinna mieć kształt ? wiem już że jej najazd powinien być wielkości najlepiej min. rozstawu osi kół crossa, wiem też jak dojeżdżać, jak zachowywać się w powietrzu i jak lądować. Tyle teorii zobaczymy jak wyjdzie w praktyce :D
Chodzi mi o wybór hopki na której lądowanie będzie odbywać się najbezpieczniej. Obecnie do głowy przychodzą mi dwa modele:
Obrazek
Na którym lądowanie może okazać się łatwiejsze i bezpieczniejsze A czy B może inny model na początek ?
Czy w slangu motocrossowym kształty hopek mają jakieś nazewnictwo ? spotkałem się z nazwą "trumna" ale nic mi to nie mówi, osobiście taka nazwa bardziej kojarzy mi się z FMX nić motocrossem :D ale różnie bywa :D
Pozdro :D

Awatar użytkownika
KaLi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 171
Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
Motocykl: yzf 250
Styl jazdy: Cross Country
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: KaLi » pt, 24 kwie 2015, 09:34

Moim zdaniem na obu rodzajach możesz się uczyć. Ważne żeby skocznia nie była duża, na początek starczą Ci skoki do paru metrów i niech Cie Bozia broni :D nie wybieraj na tę chwilę skoków takich, że jest wybicie - dziura pomiędzy - i lądowanie. Tam musisz już niestety doskoczyć bo inaczej może Cię odbić i gleba murowana.
360

Awatar użytkownika
adel
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: sob, 14 sty 2012, 18:55
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: adel » śr, 24 cze 2015, 12:31

Lepiej uczyć się na "A", bo na pochyłym łatwiej lądować niż na płaskim, a na początku na pewno nie doleciałbyś do strefy lądowania. Tu nie ma wielkiej filozofii, po prostu skacz. Na początku z małych prędkości, żebyś wybadał jak to wygląda. Z czasem poczujesz się pewniej i będziesz skakał coraz dalej.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości