Skoki, czyli co i jak robić

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Awatar użytkownika
wardzioch
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 266
Rejestracja: pt, 20 mar 2009, 16:42
Motocykl: ...?
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: wardzioch » czw, 14 maja 2009, 16:20

plazgut pisze:Mam takie pytanie, co jeśli bedziemy lądowac na wcisnietych hamulcach? Nie na maxa, wcisniete na tyle, byle sie kolo jeszcze turlało. Rozumiem, że przeciazenie wtedy jest wieksze i mozemy gruchnac o moto, ale czy cos jeszcze?
O wciśniętym przednim hamulcu zapomnij :axe: a jak jeszcze są koleiny to już porażka ,ale wciśnięty tylni hamulec to już biedy nie ma można śmiało wciskać (razem ze sprzęgłem) z tym przednim to trzeba być kozakiem żeby go używać i nie zrobić sobie i innym krzywdy.
Jeździj na okrągło, żadnego blokowania kół, narzucania tyłu czy ścinania zakrętów - jeździj ładnie, płynnie, na okrągło, trzymając prędkość a zobaczysz, że zaczniesz jechać szybciej.

Awatar użytkownika
grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: grayfox » czw, 14 maja 2009, 20:16

Co do wagi, wg serwisówki CR 125 01 jeśli dobrze pamiętam w stanie suchym +/- 90kg.
A co do tego że skakali na 2-3 letnich sprzetach, co to za znaczenie? Jeśli moto jest porządnie utrzymane to nie wiele się różni. Chyba że wg. ciebie materiał się zmęczył i rama się wygina czy zawias, co jest przecież praktycznie nie możliwe. Każdy materiał oblicza się tak aby przeniusł minimlanie 1 mln cykli (pod maksymalnym obciążeniem), bez jakichkolwiek uszkodzeń które mogłby zmienjszyć jego wytrzymałość względem założonej. Tak mnie uczono na konstrukcji maszyn w każdym bądź razie.

Awatar użytkownika
lukasz_eu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 23:35
Motocykl: KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: lukasz_eu » czw, 14 maja 2009, 21:22

Też uważam że wszystko kwestia stanu technicznego.
Wolał bym skakać na CZ 250 w dobrym stanie niż na japończyku z rozwalonym zawiasem - a latają na jednym i na drugim tylko mniej lub bardziej bezpiecznie.

Awatar użytkownika
Akumu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 32
Rejestracja: ndz, 3 sie 2008, 20:42
Motocykl: Honda CRF 250R 2009r
Styl jazdy: Motocross
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: Akumu » pn, 29 cze 2009, 14:32

Mam wrażenie że mam bardzo niepoprawną pozycję w locie tj. jestem za bardzo odchylony do tyłu, prawie jakbym siedział.
Link do yt gdzie przeskakuje trumienkę: http://www.youtube.com/watch?v=D28xLUvRhGg.
Jak wam się wydaje?
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: grayfox » wt, 30 cze 2009, 22:00

Ciężko coś z tego filmiku zobaczyć. Wpisz w google w grafice nazwisko jakiegoś dobrego zawodnika i porównaj swoją pozycję.
Z tego co wiem to głowa na przedłużeniu lag, i pozycja "na kota", jak przy jeździe.

Awatar użytkownika
milek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 99
Rejestracja: czw, 23 kwie 2009, 20:00
Motocykl: Suzuki RM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: zach-pom
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: milek » wt, 30 cze 2009, 22:40

Może to się wydawać banalne i głupie. I takie jest. Ale mnie nikt nie informował że przy skokach trzeba mocno pracować rękoma i innymi częściami ciała by się nie wywalać co hopke. Każdy tylko w kółko powtarzał: "na stojąco !!!" Ale stanie nic nie da i trzeba popracować ciałem a żeby skok był skokiem.
SUZUKI - Way of Life!

Awatar użytkownika
Akumu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 32
Rejestracja: ndz, 3 sie 2008, 20:42
Motocykl: Honda CRF 250R 2009r
Styl jazdy: Motocross
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: Akumu » wt, 30 cze 2009, 23:26

Czy tak właśnie wygląda ta pozycja "na kota" :D?
Ci wszyscy prorajderzy są dużo bardziej wyprostowani podczas lotu niż ja, a dla mnie jest to pozycja naturalna i prostując nogi w locie mam wrażenie że zaraz się odczepie od motocykla i na "supermana" polece :D Czy ten lęk jakoś sam przechodzi i czy później ciężko mi się będzie tej pozycji oduczyć? Dodam, że jeżdżę jeden sezon z kawałkiem i moja technika jest jeszcze zupełnie niedopracowana, dlatego proszę o konkretne rady, póki moje ciało podczas lotu jest zdolne do ewentualnych "wyprostowań" :D.
Załączniki
img1237r.jpg
img1237r.jpg (165.72 KiB) Przejrzano 10581 razy
img1237r.jpg
img1237r.jpg (165.72 KiB) Przejrzano 10581 razy
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
SEBOOL
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 951
Rejestracja: ndz, 22 sty 2006, 10:12
Motocykl: CRF only
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wlkp.
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: SEBOOL » śr, 1 lip 2009, 12:00

To z tymi nogami że sie boisz supermana to powinno przejść samo ale ty już latasz ponad sezon i nadal to masz mi to przeszło gdzieś po 10 treningach.

pozdr.
RS SERWIS

Awatar użytkownika
metalbeast
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 267
Rejestracja: ndz, 8 lut 2009, 00:07
Motocykl: Kawsaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Głogów
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: metalbeast » śr, 1 lip 2009, 14:21

kurcze, czytam te 11 stron wypocin na temat skoków i iedyne sensowne rzeczy jakie można tu przeczytać, to równy gaz i trzymanie sie moto nogami.
Polowa postów sobie przeczy... ludzie czy wy czytacie co w ogóle wypisujecie (niektórzy)? jeżdżę krótko i moja metoda to spokojne podejście - napierw malutkie hopki na torze i wybicia z najazdów (ktore nei są hopkami) i na razie na tym etapie pozostaje. nie wiem ile lecę, ale wcale mi nie o to chodzi.
Za to wiem, że z internetu jezdzić się nie naucze :) tylko teoretyczne porady się przydają. Reszta przychodzi z czasem. na początku nic mi się moto od ziemi nie odrywało, a tor jazdy był średnio kontrolowany... ale wszystko jest kwestią praktyki i jak tu widzę pytanie "jak skakać duże hopy" to mi sie śmiać chce. Wszystko przychodzi powoli z praktyką. Takie jest moje zdanie i jedyne cenne rady na temat pozycji itd mogą tylko dać jakiś zarys tego co należy robić. A najlepiej popatrzeć na kolegów którzy już lepiej jeżdżą i popytać.
Mnie wtajemniczało parę osób, które pomogły mi zacząć i przejechać tor choćby pierwszy raz, jadąc spokojnie obok, lub lekko przedemną tak bym mógł 'załapać'
praktyka po 100kroć! A jak ktoś nie wie co i jak robić to znaczy że za mało jezdzi.
BANDIT

Awatar użytkownika
Akumu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 32
Rejestracja: ndz, 3 sie 2008, 20:42
Motocykl: Honda CRF 250R 2009r
Styl jazdy: Motocross
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: Akumu » śr, 1 lip 2009, 22:16

Jeśli kolega wyżej odnosi się do moich poprzednich postów to muszę zapewnić, iż nie liczę na to że nauczę się utrzymywać poprawną pozycję w locie przez czytanie porad na forum. Zapytałem o zdanie forumowiczów, bo w moim środowisku nie mam zbyt wielu autorytetów motocrossowych i nie bardzo jest się na kim wzorować, a siebie samego ciężko ocenić, przynajmniej mi. O dziwo te rady pomogły mi, na dzisiejszym treningu latałem już w zupełnie inny sposób niż dotychczas, wystarczyło się tylko przełamać. Jak widzisz, można tutaj nie tylko dowiedzieć się tego, że trzeba trzymać motor nogami i jechać równym gazem.
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
sebek1516
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1914
Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
Motocykl: gram w zielone
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: sebek1516 » sob, 4 lip 2009, 13:00

Akumu mam taka sama pozycje xP A skacze tak bo zaliczyłem pożądną glebe (do tej pory mi w kregach cos strzela) i na zaś sie odchylam do tyłu ;/ Trzebo poprostu stopniowo sie podności ku pionowi i sie nie bać :)
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM

Awatar użytkownika
Akumu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 32
Rejestracja: ndz, 3 sie 2008, 20:42
Motocykl: Honda CRF 250R 2009r
Styl jazdy: Motocross
Kontakt:
Status : Offline

Re: Skoki, czyli co i jak robić

Post autor: Akumu » ndz, 5 lip 2009, 22:03

Przełamałem się z tym skakaniem i muszę przyznać, że teraz wrażenia są o wiele lepsze :D mam wrażenie że wyżej skacze i łatwiej mi jest trochę wyłamać motocykl. Czasem tylko ze strachu przed skokiem zapominam o tym żeby podnieść cztery litery :oops:
Obrazek
Obrazek

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości