Opony MEFO i inne - opinie i komentarze.

Masz problem z doborem opony? Nie wieszj jak wycentrować felgę?
Awatar użytkownika
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 277
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » śr, 1 lut 2006, 09:08

A ja uważam, że Ty MXrool za bardzo się sugerujesz ceną i marką opon. Jest taka zasada, że jak coś jest drogie i do tego ktoś jeszcze coś dobrego usłyszy, to zaraz sobie myśli, że za taką cenę to z pewnością orzymuje się mega wypas. A jak już ktoś kupi oponę za 300-350 PLN, to trudno oczekiwać, że ją skrytykuje, bo tym samym przyznałby się do błędu.
Ja nie zgadazm się, że między Mitasem i innymi "bardziej" markowymi oponami jest różnica jak ogień i woda. Wątpię żeby była jakakolwiek różnica. Zwłaszcza w przypadku zawodnika, który oponę używa na 1-2 zawody. Jak kostki stracą na ostrości i się nie będą mocno wgrzyzać w podłoże, to każda opona zaczynać zachowywać się gorzej.
Widziałem u innych i sam używyłem opon droższych (Bridgestone, Michelin, Pirelli) i szczerze powiedziawszy nie widziałem różnic w prowadzeniu lub trwałości. Nawet dokładnie obserwowaliśmy zachowanie i ścieranie się opon z Brodim. Powiem więcej, jak źle się dobierze oponę do podłoża, to klocki polecą z każdej, nawet z najdroższego Michelina - sam widziłem, że 5 treningów nie wytrzymała.
Ja nie zgadzam się, że Mitas jest dużo gorszy od konkurecji, o ile w ogóle można mówić, że jest gorszy. Wielu gości ze światowej czołówki jeździ na Mitasach. A myślę, że nie jeździliby na kiepskich oponach, nawet gdyby dostali je za darmo.
Nikasil.pl

Awatar użytkownika
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » śr, 1 lut 2006, 14:34

Błehehe ja sie nie sugeruję nazwą tylko jakością. Sam jeździłem na wielu Mitasach i na Michelinach, Bridgestone, Dunlop. I najlepszą jaką miałem to był Michelin SuperCross Top model i od Mitasa to ona dużo odstawała w przód. Kostki na Mitasie po paru treningach sie zaokrąglają i się robią "kartoflaki", a ten Michelin się równo miernie zgóry ścierał i nie tworzył się "kartoflak". Żebyś uwierzył mogę wykońać zdjęcie opony Michelin SuperCross po sezonie na której jeździł mój ojciec.

Powiem tyle na temat Mitasa, jedyny plus to cena i nic więcej.
Wtestuj sobie Michelina, ale naprawdę dobrego. To zobaczysz różnicę.

I podaj mi jakiegoś zawodnika który wybał sam opony Mitas i jeździ w światowej czołówce.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
Obrazek

Awatar użytkownika
Autor tematu
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » śr, 1 lut 2006, 16:44

Uzywalem michelina enduro competition na przod i powiem ze jak byl nowy to trzymal super ale u mnie sie rowno nie scieral i jak sie zaokraglil to nic nie trzymal, teraz mam z przodu mitasa jeszcze nowke wiec narazie nie wypowiem sie na ich temat sopiero jak bede jezdzil cos 8)
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Awatar użytkownika
To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » śr, 1 lut 2006, 17:05

Nie mam wielkiego doświadczenia w kwestii opon, ale wydaje mi się że jeżeli wybieramy opony na odpowiedni teren (w enduro, o motocrossie to mam tylko wiedzę teoretyczną :? ), to nie będzie wielkich różnic między MITASEM, MEFO i DUNLOPEM. Pozatym wolę kupić dwa MITASY niż jednego DUNLOPA. Chodzi o jazdę amatorską, zawodnicy na pewno odczują różnicę. Takie jest moje zdanie.

Awatar użytkownika
FIC
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 59
Rejestracja: sob, 26 lis 2005, 23:40
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: FIC » czw, 2 lut 2006, 17:01

Ja uwazam ze lepiej jest czesciej zmienic opone, nowy mitas napewno bedzie lepszy niz uzywany "top model" pozatym za taką cene mozesz miec 3 komplety mitasow i zmieniac czesciej lub np.kupic 3 rodzaje na rozny teren i zmieniac sobie w zaleznosci od potrzeb.Pomiedzy mitasem a drogimi oponami oczywiscie jest roznica ale napewno nie warta swojej ceny.Zasada jest prosta DOBRA opona to NOWA opona.Mitas robi dobre opony,kazda opone trzeba uzywac w warunkach do jakich jest przeznaczona,jak sie kupuje opone na piach to nic dziwnego ze na twardym sypią sie klocki itd.Co do "top modeli" to rzeczywiscie istnieje taka tendencja im drozej- tym lepiej ludzie kupuja tylko dlatego ze jest drogie i są swiecie przekonani ze kupują najlepsze nic bardziej mylnego. Pozniej powstaja takie problemy ze ktos kupuje płyn do chłodnicy 4 razy drozszy niz borygo i mysli ze mu sie dzieki temu lepiej silnik chłodzi.Wyzsza cena to przewaznie lepsza jakosc ale nie zawsze na tym zarabiają znane marki.
CRF 450

Awatar użytkownika
gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Status : Offline

Post autor: gajowy » czw, 2 lut 2006, 20:24

Mitas nie jest marką dedykowaną dla snobów i pozerów. Nie chcę sugerować że ten kto kupuje drogie gumy renomowanych marek musi mieć od razu muchy w nosie. Jest to tania marka, dla amatorów bdb. Zaoszczędzone pieniążki mozna wydać na zgrupowanie/trening i da to duzo większe efekty niż wydanie 800 PLN na gumy Michelina.
Śmigam na C-02 z tyłu, C-11 przód. Wziąłem specjalnie tego C-02 bo ma takie specyficzne kostki pasujące do dużego 4T (600), nie urywają się na kamieniach. Jeżdżę przeciętnie 2 razy w tygodniu na trasach enduro między 100 a 200-250 km, opona wytrzymała cały sezon, teraz jest zakolcowana i robi za zimówkę. Nie dam się zwariować, jestem amatorem i nie będę kupował opon za 800 PLN, to przecież tylko hobby, ukrywanie wydatków przed żoną też ma swoje granice...Pzdr.

Awatar użytkownika
Cypek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: śr, 18 sty 2006, 20:37
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: MWS
Status : Offline

Post autor: Cypek » sob, 4 lut 2006, 12:09

gajowy pisze:ukrywanie wydatków przed żoną też ma swoje granice...Pzdr.
jakbym slyszal ojca : ) pozdrawiam
...Behemoth keeps me alive...

Awatar użytkownika
Brodi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 148
Rejestracja: pn, 14 lut 2005, 23:34
Motocykl: CRF250, Monster
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wawa/Socho/Wrocław
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Brodi » sob, 4 lut 2006, 12:31

MXrool pisze: I podaj mi jakiegoś zawodnika który wybał sam opony Mitas i jeździ w światowej czołówce.
Ja myśle, że żaden zawodnik ze światowej czołówki nie patrzy na marke ale na kase jaką dostaje na konto w rama umowy sponsorskiej.
Przykladem jest sam RC ktory jeżdzi na suzi, ktora nie ma u nas dobrej opinii. Pewnie jak by dostał Mitasy do tej suzi to tez by wszystkich objechal.
Marcin Wójcik jeżdził na Mitasach i zdobywał tytuły w 1szej 3ce w Polsce.
MX to nie F1, co jakoś opon ma na pewno duże znaczenie!

podsumuję tak:
nie rozmiar, nie marka, a technika ma znaczenie

Ale jeśli ktoś wierzy że droższe, markowe rzeczy dadzą mu prędkości to mamy tu do czynienia z efektem placebo... i to też często działa.
"Only the dead have seen the end of the war" - Plato

"Face your fears. Live your dreams"

Awatar użytkownika
Autor tematu
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » wt, 25 lip 2006, 11:44

Witam ponownie w temacie opon :D dzis zalozylem oponle MEFO ENDURO MASTER na przod i Trelleborg TenMaster na tyl .... wytestuje oponki i zdam relacje

PS: Mitasy C12 ,C13 ktore mialem to zjezdzily sie po 2 moze 3 tygodniach i sa uja warte....
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Awatar użytkownika
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » wt, 25 lip 2006, 16:52

Isbi pisze:Mitasy [...] sa uja warte....
W całości popieram :twisted: . Założyłem na trening Mitasy i się zrobiły kartoflaki odrazu takie straszne. Wole zainwestować w Pirelli MT34. Uniwersalna guma i ściera się nie robiąc z kostek kartoflaków. Zachowuje ostre krawędzie na kostce. Polecam każdemu w każde warunki, błoto, piach, beton, ziemia.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60
Obrazek

Awatar użytkownika
Autor tematu
Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » wt, 25 lip 2006, 19:22

PO calym dniu jazdy musze powiedziec ze Mefo z przodu zajefajnie sie trzymal w kazdych warunkach :wink: Polecam!!!
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Awatar użytkownika
BartekJ
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 337
Rejestracja: śr, 22 lut 2006, 22:55
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BartekJ » czw, 27 lip 2006, 23:50

Wpadła mi dziś w ręce opona, która była założona w Gilerze 250. Dość stara ta oponka, z bieżnikiem semi-terenowym. Napis na niej Barum MEFO. I made in Czechoslowakia ( jeszcze !). Nie wiedziałem, że MEFO jest czeskie, ale jak widać nasi sąsiedzi stają się potentatami jeśli chodzi o produkcję opon do offroadu.
Muszę zmienić gumę z przodu, bo ma klocki po bokach pourywane - popękały na twardej nawierzchni, a jeździłem po torze ze 3 razy. Zanim popękały to trzymanie było świetne. Opona Dunlop, ale modelu nie pamiętam. Chyba zaryzykuje i włożę to MEFO.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Koła/felgi/opony”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości