Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
rydzyk673
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 43
Rejestracja: sob, 10 sty 2009, 16:56
Motocykl: CRF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Okolice Gorlic i N.Sacza
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: rydzyk673 » wt, 19 maja 2009, 20:06

Witam

musze mnienic tłok w crf 250 i mam pewien dylemat... jaki tłok bedzie lepszy pod nicasil w 4t ? wossner vertex wiseco ?
"MOTO-Serwis"

CROSS - ENDURO - QUADY - SKUTERY
Remonty główne i okresowe. Regulacje i konserwacja.

TANIO I PEWNIE !
ŁUŻNA koło GORLIC

tel. 517 440 673

Awatar użytkownika
amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1134
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: amator » ndz, 24 maja 2009, 00:37

kielbio pisze:Panowie mam nowy nicasil, średnica cylindra 67,00 mm. Proszę o podpowiedź jakiej firmy mam kupić tłok i o jakiej średnicy?
Zapomniałem dodać że mam Suzuki RM 250 95 r.
Nowy nikasl to nic innego jak nowy cylinder dlatego mozna wstawic tlok nominalny 66,94 suzuki rm 250mw latach 89-95 http://www.pro-x.com/downloads/Dirt%20Bike.pdf
krzakx pisze:Polecam PROX do amatorskiej jazdy. W zupelnosci wystarczy ;) rozmiar 66,95
Jesli chodzi o tloki WISECO to rozmiar 67,00 (a jego rzeczywisty rozmiar bedzie wynosil rowniez 66,95. Wiseco podaje rozmiar srednicy cylindra)
tu mala uwaga wiseco produkuje tylko tloki nominalne (Dla rozm.67.00mm) albo na szlify co 0,25mm wieksze (pod tuleje), poprostu wiseco nie proukuje nadwymiarow co 0,01 mm
firmy tak jak pisali koledzy tez polecam prox (niekoniecznie do amatorskiej jazdy)

Awatar użytkownika
Blazejofo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 22:35
Motocykl: Yz250F 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa/ Łódz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: Blazejofo » czw, 4 cze 2009, 21:15

Witam zakupiłem tłok Wiseco GP series do kawasaki kx 125 i zamek pierścienia znajduje się na tej stronie co jest okno w cylindrze a ponoć zamek na tłoku musi znajdować się w miejscu gdzie niema żadnych okien żeby nie haczył czy to jest prawda, dodam że wcześniejszy tłok Vertexa ma usytuowany zamek w takim miejscu ze niema żadnego okna? Proszę o szybką odpowiedź bo jutro chce motocykl składać. Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
mały
VIP
VIP
Posty: 757
Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 13:42
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: mały » czw, 4 cze 2009, 21:49

Mam taki sam tłok. Już się jego żywot zblliża ku końcowi i nie było z nim żadnych problemów. Mój poprzedni tłok proxa też miał zamek w tym samym miejscu. No i miał jeszcze okno w tłoku, a wiseco nie ma :)

Awatar użytkownika
Blazejofo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 22:35
Motocykl: Yz250F 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa/ Łódz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: Blazejofo » czw, 4 cze 2009, 22:17

a nawiercałeś dziurki od strony wydechy na tym wiseco tak ja w instrukcji?? jak stan nikasilu?

Awatar użytkownika
mały
VIP
VIP
Posty: 757
Rejestracja: sob, 21 sty 2006, 13:42
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: mały » czw, 4 cze 2009, 22:25

Nie, nie nawiercałem. Lada dzień postaram się zdjąc cylek i zanieść do pomiaru bo sam jestem ciekaw czy nie złapał jajka.
Nie przypominam sobie, żeby w mojej instrukcji było coś o wierceniu otworów. Był tylko instruktaż zakładania tłoka. Fakt, poprzednie tłoki miały 2 małe, pionowo ustaione dziurki... Tylko ciekaw jestem, dlaczego producent sam ich nie zrobił skoro są ważne?

Awatar użytkownika
Blazejofo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 45
Rejestracja: ndz, 9 lis 2008, 22:35
Motocykl: Yz250F 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa/ Łódz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: Blazejofo » czw, 4 cze 2009, 22:47

No bo seria wiseco Gp to tłoki przeznaczone dla tunerów i doświadczonych zawodników tak pisze na mojej instrukcji. Ja nawiercę te dziurki, ale nie wiem co z tym pierścieniem czy może tak być czy nie...;| bo wsadzam nówkę cylek i chce zeby bylo wszystko ok.


to czesc instrukcji odnosnie tych dziurek.
http://img132.imageshack.us/img132/6646/zdjcie0293.jpg

Awatar użytkownika
juniorSP
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: wt, 17 mar 2009, 17:39
Motocykl: CR 250, GSXR SRAD
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: BYDGOSZCZ
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: juniorSP » śr, 17 cze 2009, 17:50

Mam problem. Oddałem cylinder od CR 250 89r. do tulejowania pod tłok Vertexa D 66,36 (miałem nicasil 66,42mm). Niestety na szlifierni pomylili tłoki i cylindry i wstawili mi tuleję pod tłok kogoś innego-chyba. Przysłali mi cylinder a tłok nie mój z tego co sprawdziłem na necie po oznaczeniach na tłoku to Wossner 8001D060 - 66,94 mm (W665) do CR 250 97-01r. Sworzeń i pierścienie mam od mojego Vertexa ( sworzeń niby pasuje, ale pierścienie...)- nie chce ryzykować.

Co byście zrobili? Czy ten tłok Vertexa D 66,36 będzie pasował pod tuleję, którą zrobili do tego Wossnera? Może ktoś doradzi co zrobić? Czy jeśli zostawię sobie to tak jak mam Będzie OK czy coś stracę( jeśli w ogóle będzie pasować?

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 743
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Nie ma się czym chwalić :)
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Kontakt:
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: piotrgurski » śr, 17 cze 2009, 21:04

Po prostu jedz albo dzwoń do tej szlifierni żeby znalezli twój tłok albo odkupili nowy :!: To wkońcu to ich pomyłka za którą powinni odpowiadać, chyba że chcesz ryzykować kilka stówek z nie swojej winy. Pamiętaj jeszcze że jak się rozleci to nikt ci wtedy za nic nie odda więc walcz o swoje.

Ps: Robiłeś to w jakieś szlifierni w Bdg :?: Jeżeli tak to w której tak
z czystej ciekawości :wink:
ADV/Adventure

Awatar użytkownika
amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1134
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: amator » pt, 19 cze 2009, 14:31

juniorSP pisze:Mam problem. Oddałem cylinder od CR 250 89r. do tulejowania pod tłok Vertexa D 66,36 (miałem nicasil 66,42mm). Niestety na szlifierni pomylili tłoki i cylindry i wstawili mi tuleję pod tłok kogoś innego-chyba. Przysłali mi cylinder a tłok nie mój z tego co sprawdziłem na necie po oznaczeniach na tłoku to Wossner 8001D060 - 66,94 mm (W665) do CR 250 97-01r. Sworzeń i pierścienie mam od mojego Vertexa ( sworzeń niby pasuje, ale pierścienie...)- nie chce ryzykować.
Co byście zrobili? Czy ten tłok Vertexa D 66,36 będzie pasował pod tuleję, którą zrobili do tego Wossnera? Może ktoś doradzi co zrobić? Czy jeśli zostawię sobie to tak jak mam Będzie OK czy coś stracę( jeśli w ogóle będzie pasować?
Zaraz, zaraz bo wcale mi to nie gra. :?:
Od samego początku bujasz sie z tymi tłokami jakoś nie mając szczęscia albo nie czytasz rad.
Najpierw pomylili ci tłoki i zamiast do hondy przysłali do suzuki a teraz znowu oddali wossnera .
:idea: Problem sie zrobił troche z Twojej winy poniewaz juz wcześniej ci sugerowałem ze ten nowy tłok który kupiłes był na rozmiar 66,36 a nominal jest 66,34 i dlatego radziłem ci przed dorobieniem tuleji żebyś tlok wymienił na nominalny i pod niego robił tuleje , bo to korzystniej.
zrobiłes nowa tuleje jednak pod ten tłok tj.2 nadwymiar. Ok. twoja decyzja.
:arrow: Do tulejowania wysłałes cylinder +tłok bez pierscieni (nie wiem czemu bez pierscieni?) i otrzymales z powrotem Cylinder tulejowany na średnicę 67.00 oraz tłok do niego o średnicy 66,94 ( dobrze rozumiem?) bez pierscieni.
:!: po pierwsze- Twoje pierscienie nie będa pasowały do tej średnicy
:!: po drugie szlifierz bez Twojej zgody zmienił ci średnice cylindra
juniorSP pisze:Co byście zrobili? Czy ten tłok Vertexa D 66,36 będzie pasował pod tuleję, którą zrobili do tego Wossnera? Może ktoś doradzi co zrobić? Czy jeśli zostawię sobie to tak jak mam Będzie OK czy coś stracę( jeśli w ogóle będzie pasować?
:oops: To teraz napisz czy ty w końcu masz ten tłok vertexa czy masz tłok woosnera? bo jedeyna rzecza która ci pasuje to sworzeń
Jesli masz tłok vertexa (66,36) i i cylinder o srednicy 67.00 to odpowiadam nie pasuje.
Jesli masz srednicę cylindra 67.00 i do tego tłok woosnera 66.94 to tłok pasuje ale brakuje ci pierscieni do tego tłoka bo swoich od vertexa na założysz ponieważ maja o 0,6 mm mniejszą srednicę .Możesz kupić same piescienie na ten wymiar , ale czy dostaniesz?????? Probuj.
Drugie rozwiazanie to dzwonic ,, pisac albo jechac do szlifierni (jesli to nie na drugim koncu polski) i naswietlic sprawe o co chodzi i poprosic zeby sprawdzili czy nie maja u siebie tych pierscieni od tego tłoka woosner a ty odesles im swoje , albo znowu ktos dostał może twojego vertexa i ma swoje pierscienie wossnera. Oj popad ty w kałabanie! powodzenia,pozdarwiam
P.S. No to podziel sie z nami tym adresem tego rzemieślnika :axe: od szlifów :D

Awatar użytkownika
superpimp
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: superpimp » pt, 19 cze 2009, 17:07

amator pierścienie selekcji A,B,C,D są takie same :)

Awatar użytkownika
amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1134
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Status : Offline

Re: Rozmiar tłoka - jak sprawdzić i dopasować właściwy wymiar?

Post autor: amator » pt, 19 cze 2009, 17:58

superpimp pisze:amator pierścienie selekcji A,B,C,D są takie same :)
A to jakas nowość o której nie wiem :shock:
selekcja A-- 66,34
sel. B-- 66,35
sel. C-- 66,36
sel. D-- 66,37 co tu jest takie same??
A on ma tłok o srednicy 66,94 to który z tych pierścieni można założyć według Ciebie?? :rolleyes:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości