NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Status : Offline

Post autor: Kaze » sob, 20 paź 2007, 19:57

Na sekcji można przejechać ok. 4 tłoki (przy regularnych wymianach) + 4 sekcje co daje ok 16 tłoków na jednym niklasilu. To tylko przykład bo ta liczba jest względna.
but only the devil responded cause god wasn't there...

Awatar użytkownika
somebody
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 59
Rejestracja: wt, 11 wrz 2007, 17:58
Motocykl: YZ 250
Styl jazdy: Motocross
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: somebody » śr, 31 paź 2007, 21:07

sory odrazu za pewnie głupie pytanie.Jak mam tuleje to pasuje tłok i robie szlifa jak to zawsze w komarach było. A jak nikasyl to robie szlif czy tylko tłok dopasuwuje ?i może ktoś napisać co to honowanie?

Awatar użytkownika
razz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 170
Rejestracja: pn, 30 kwie 2007, 17:09
Motocykl: CR 125 R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sporniak ( ~ Lublin)
Status : Offline

Post autor: razz » śr, 31 paź 2007, 21:44

Przy nicasilu dopasowujesz tłok, a jeśli masz rysy na cylindrze to honujesz. Honowanie to nic innego, jak szlifowanie.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
cr500r
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 322
Rejestracja: czw, 5 sty 2006, 01:42
Motocykl: --------
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: PRZEMYŚL
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: cr500r » śr, 31 paź 2007, 22:39

honowanie jest to obróbka wykańczająca => stosowana po szlifowaniu . w prosty sposób można powiedzieć ze to jest "polerowanie" a bardziej technicznie -zmniejszenie chropowatości powierzchni.

Awatar użytkownika
mucha
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: wt, 26 gru 2006, 12:22
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Status : Offline

Post autor: mucha » sob, 8 gru 2007, 20:17

Witam

Idzie zima...powoli pewnie większość jeźdźców zacznie się szykować do prac 'silnikowych'.
Tak więc wrzucam pytanko odnoścnie namiarów na filmy parające się cylindrami (tuleja/nicasil).
W temacie znalazłem jedną z Wa-wy (tuleja) i jedną z południa (nicasil-zapewne czeski).
Macie na namiary innych pośredników nicasilowych - kierunek Holandia/Anglia.
Chciałbym pozbierać kontakty / podzwonić i wysłać cylinder (EXC250-2t) w świat celem nałożenia nicasilu.
Interesuje mnie porządna robota za 'rozsądną cenę' (pewnikiem pęknie z 1000PLN'ów :( ).

Pozdro

PS.W innym wątku napisałem już o cenie nowego cylindra do ww. maszynki (kurcze ale w USA są ceny części :shock: ) 323,24$ / 531,10 Euro
Mucha...po prostu Mucha

Awatar użytkownika
MSK
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: pt, 26 paź 2007, 08:20
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MSK » sob, 5 sty 2008, 09:31

witam. wczoraj rozebralem silnik w swoim moto i okazalo sie ze ostro pękł tlok i odpadla jego spora czesc. uszkodzilo mi to zarazem toche cylinder, otoz zostala na scianie nicasilu wąska rysa ktora siega praktycznie do aluminium. w sumie mozna zalozyc nowy tlok i to jeszcze bedzie jezdzic lecz sprezanie bedzie lekko spier*alac przez ta ryse. chcialbym jednak wyremontowac to tak zeby wszystko bylo ok i miec pewnosc na czym bujam. Zastanawiam sie nad nalozeniem nowej tuleji lub nicasilu... czy ktos moglby napisac cos o tuleji z Motor-Techu? jak sie sprawuje, czy nie ma zadnych problemow i jak jest wykonana? nie moge sie od wczoraj skontaktowac z wlascicielem firmy wiec moze ktos z was potrafi stwierdzic czy tuleja z tej firmy to zwykla zeliwna rurka czy rurka z tzw. kołnierzem ktory zapewnia to ze tuleja sie nie przesunie, poniewaz byly przypadki ze tuleja poprostu odpadla... wossner robi tuleje wlasnie z kolnierzami i nie ma mowy o jej wybiciu, jednak cena jej jest roznowazna z ceną nicasilu. prosze o jakies rady/podpowiedzi bo sam nie wiem co mam z tym zrobic. pozdrawiam

Awatar użytkownika
matimoto5
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 121
Rejestracja: czw, 6 kwie 2006, 16:16
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kielce
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: matimoto5 » sob, 5 sty 2008, 16:59

Ja na Twoim miejscu oddał bym cylinder do nicasilu, ryse Ci zaspawają wyszlifują i położą nowy nicasil i będzie jeździł spokojnie a nie myślał ze zaraz Ci sie coś stanie z tuleją... Ja miałem podobną sytuacje jak jeszcze miałem yz 80 tyle ze mi sie wysypały igiełki z łożyska na korbie i też miałem dość głęboką ryse. Cylinder oddałem do nicasilu i wrócił jak nowy :)
Yamaha Yz 250F 2014

Awatar użytkownika
EDDIE
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: czw, 14 cze 2007, 22:16
Motocykl: HONDA CRF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Rzeszów
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: EDDIE » ndz, 6 sty 2008, 14:34

Ja mam w swoim kx250 98r. tuleje zrobioną w MOtor Techu. Zrobił to poprzedni wąłsciciel motoru, ja przejeździłem ten sezon i wszystko jest w porządku. Nie rozbierałem silnika, nie jetem super znawcą, ale motor pali, jezdzi w porządku.
http://eddie-jordan.pinkbike.com/
Appalache Real - 15,9 kg
HONDA CRF250

Awatar użytkownika
Pacher
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 26
Rejestracja: śr, 25 sty 2006, 10:30
Motocykl: exc 300 94' yz 250 06'
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krasnystaw
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pacher » ndz, 6 sty 2008, 15:06

napisz do użytkownika grzesiek3210 a dowiesz się co i jak, on niedawno wstawił tuleje w motor techu, właśnie do Huski WR 250, z tego co się orientuje narazie jest zadowolony, gdzieś na FM założył temat o tulejach z Motor Techu, i ludzie raczej pozytywnie wypowiadają się na ten temat :)

pozdrawiam

Awatar użytkownika
grzesiek3210
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 188
Rejestracja: pn, 24 paź 2005, 00:06
Motocykl: Suzuki RM 250 K9
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poland East Side
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: grzesiek3210 » ndz, 6 sty 2008, 19:53

Ja chyba z MSK właśnie rozmawiałem na GG :-) Zgadza się ja robiłem w Motortechu i jestem bardzo zadowolony.Co prawda opinię to najlepiej byłoby wystawić jak skończę selekcje ale wstępnie to powiem że bardzo ładnie wszystko chodzi i nic się nie działo.Wiadomo że nicasil to nicasil ale u mnie miałem porysowany cylinder i chciałem zaryzykować jak będzie źle to mam ratunek...drugi cylinder w zapasie:-)Rozmawiałem z kilkoma osobami nawet z jednym co chyba 3 tłoki już skończył i jest bardzo zadowolony(ten kolega chyba jeździł RM 250)
Najgorsze co może Cię spotkać to brak TOTALNEGO POWERA :D

Awatar użytkownika
MSK
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 98
Rejestracja: pt, 26 paź 2007, 08:20
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubelskie
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MSK » ndz, 6 sty 2008, 20:32

grzesiek3210 pisze:Ja chyba z MSK właśnie rozmawiałem na GG :-) Zgadza się ja robiłem w Motortechu i jestem bardzo zadowolony.Co prawda opinię to najlepiej byłoby wystawić jak skończę selekcje ale wstępnie to powiem że bardzo ładnie wszystko chodzi i nic się nie działo.Wiadomo że nicasil to nicasil ale u mnie miałem porysowany cylinder i chciałem zaryzykować jak będzie źle to mam ratunek...drugi cylinder w zapasie:-)Rozmawiałem z kilkoma osobami nawet z jednym co chyba 3 tłoki już skończył i jest bardzo zadowolony(ten kolega chyba jeździł RM 250)
tak rozmawialismy juz kiedy jeszcze nie wiedzialem co padlo i chcialem zaczerpnac wiedzy na zapas, no ale niestety juz wiem.

potrafi ktos odpowiedziec na pytanie czy tuleje z motor-techu posiadaja kołnierze?

Awatar użytkownika
Autor tematu
superpimp
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: superpimp » sob, 19 kwie 2008, 11:35

Ile zbierają przy szlifie tuleji? Bo mam rysy i raczej trzeba zrobić szlif teraz mam cos kolo 64mm największy tłok jaki moge kupić to 66 i teraz jak byłem dzis u takiego szlifieza co robi z motorynami to mi powiedział że to pare mm zbierze to co jak sądzicie tyle aż czy koleś jakis lewy?? :?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości