NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1026
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: YZ 125 & SM
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Enduros70 » sob, 20 sie 2011, 17:22

Usłyszałem dzisiaj, że nicasil nakładają tylko w fabrykach, a te firmy do których wysyła większość z was cylindry nakłada chrom techniczny. Jest to bardzo kontrowersyjny temat, także proszę o wypowiedź ludzi mających kontakt w tym środowisku.
Zapraszam do galerii :yawinkle: http://www.bikepics.com/members/enduros70/

Awatar użytkownika
Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1026
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: YZ 125 & SM
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Enduros70 » śr, 31 sie 2011, 00:58

Nikt się tutaj nie zna na ten temat ?
Zapraszam do galerii :yawinkle: http://www.bikepics.com/members/enduros70/

Awatar użytkownika
uncatchble
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 61
Rejestracja: ndz, 7 sie 2011, 19:11
Motocykl: kx 125 98'
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: uncatchble » śr, 31 sie 2011, 14:33

Mam pytanie trochę nie na temat. O co chodzi z tymi selekcjami, przykładowo mam sel. A i sel. B jest większa od tej A i co to ma na celu ? Jestem jeszcze trochę zielony w tych sprawach więc prosiłbym o wyjaśnienie.
Drive only as fast as
you have it under control

Awatar użytkownika
Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1026
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: YZ 125 & SM
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Enduros70 » czw, 15 wrz 2011, 20:18

Wystarczyło troszkę poczytać przed zadaniem pytania. Jak wiadomo nic nie jest wieczne i powłoka nicasilowa wyciera się wraz z użytkowaniem przez co musimy większe tłoki wstawiać po wcześniejszym zwymiarowaniu, aby był zachowany odpowiedni luz montażowy (między tłokiem a powierzchnią gładzi).
Zapraszam do galerii :yawinkle: http://www.bikepics.com/members/enduros70/

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3114
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Majster128 » czw, 15 wrz 2011, 22:17

Enduros70 pisze:Usłyszałem dzisiaj, że nicasil nakładają tylko w fabrykach, a te firmy do których wysyła większość z was cylindry nakłada chrom techniczny. Jest to bardzo kontrowersyjny temat, także proszę o wypowiedź ludzi mających kontakt w tym środowisku.
Wcale nie jest to kontrowersyjny temat. Po wypowiedzi twierdzę, że będziesz dziennikarzem, bo lubisz plotki i wprowadzać zamęt tam gdzie jest porządek.

Chrom techniczny może nałożyć większość firm zajmujących się naprawą silników czy głowic - nie mówię tu o mechanikach.
Powłoka niklowo-wapniowo-krzemowa nie jest już tak prosta do nałożenia. Obydwie idzie spokojnie odróżnić nieuzbrojonym okiem.
Remonty silników, zawieszeń, tulejowanie, honowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. tel. 607198003
Zachęcam do obejrzenia mojej galerii

Awatar użytkownika
Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1026
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: YZ 125 & SM
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Jarosław
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Enduros70 » ndz, 18 wrz 2011, 11:38

Czyli wnioskując po tym co napiłeś, nicasil jest nakładany ? Nie będe żadnym dziennikarzem, gdyż bardzo mnie zaskoczyło, a uzyskałem tą informację od użytkownika znającego osobiście WLD_Wlodi, który ponoć ma o tym takie same zdanie.
Zapraszam do galerii :yawinkle: http://www.bikepics.com/members/enduros70/

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3114
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Majster128 » ndz, 18 wrz 2011, 17:25

oczywiacie, ze jest nakladany. Nie wiem skad wam sie takie spekulacje biora.
Remonty silników, zawieszeń, tulejowanie, honowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. tel. 607198003
Zachęcam do obejrzenia mojej galerii

Awatar użytkownika
Roosters
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: śr, 14 wrz 2011, 23:18
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Roosters » pt, 23 wrz 2011, 20:43

Witam

Bardzo dobre powłoki nakłada firma LONGCOURT, jestem u nich co tydzień, z tego co widziałem to dysponują naprawdę wysoko zaawansowaną techniką, i nie jest to chrom techniczny który jest nakładany w europie.Zajmują się oni nakładaniem powłoki do silników fabrycznych Jawy.
Jeżeli ktoś potrzebował zregenerować cylek to mogę pomóc.

Awatar użytkownika
TurboZ
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 37
Rejestracja: pn, 25 lip 2011, 16:51
Motocykl: crf 250 2005
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Zielona Góra - Jeleniów
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: TurboZ » pn, 16 sty 2012, 19:23

a pytanie ode mnie.
Ktoś z forumowiczów jeździ na tulei w zawodach ? ( i jak się czujecie z tuleją ) Pytanie do wszystkich ale najbardziej mnie interesują zawodnicy na 125 ;p
Z góry dzięki za odpowiedzi.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3114
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Majster128 » pn, 16 sty 2012, 20:25

Dam Ci porównanie. Są dwa crossy YZ 125 05r. i CR 250 03r. znajomych na tulei.
Są też dwa crossy (w tym jeden mój CR) YZ 125 02r. i CR 250 03r. na nicasilu.
Podstawowa różnica to przyśpieszenie z jakim rozkręca się silnik na obroty. Żeby osiągnąć powiedzmy 8 tys. obr. tuleja potrzebuje więcej czasu. W dodatku tuleje ciągle sprawiają wrażenie niedogrzanych.
Zwykle jest tak, że jak jeździsz dłużej na niższych obrotach i chcesz później odkręcić to 2T musi przepalić to co się nazbierało w skrzyni korbowej. Tuleja potrzebuje więcej czasu, żeby to przepalić. Na nicasilu odkręcasz, parsknie ze dwa razy i leci już normalnie.
Resumując silnik na tulei jest zamulony. Dodam, że żeliwo ma większy współczynnik tarcia od nicasilu.
Remonty silników, zawieszeń, tulejowanie, honowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. tel. 607198003
Zachęcam do obejrzenia mojej galerii

Awatar użytkownika
marek antczak
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 468
Rejestracja: ndz, 27 lut 2011, 22:19
Motocykl: rmz
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Niemcy Zülpich
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: marek antczak » pn, 16 sty 2012, 20:37

Majster128 pisze: Podstawowa różnica to przyśpieszenie z jakim rozkręca się silnik na obroty. Żeby osiągnąć powiedzmy 8 tys. obr. tuleja potrzebuje więcej czasu. W dodatku tuleje ciągle sprawiają wrażenie niedogrzanych.
Zwykle jest tak, że jak jeździsz dłużej na niższych obrotach i chcesz później odkręcić to 2T musi przepalić to co się nazbierało w skrzyni korbowej. Tuleja potrzebuje więcej czasu, żeby to przepalić. Na nicasilu odkręcasz, parsknie ze dwa razy i leci już normalnie.
Resumując silnik na tulei jest zamulony. Dodam, że żeliwo ma większy współczynnik tarcia od nicasilu.

Tuleja w crossie :axe: Nawet jak by robili to za darmo nie zrobił bym tego :finga:

Awatar użytkownika
Suprotec
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 19
Rejestracja: śr, 29 cze 2011, 14:57
Motocykl: YZ 426F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Miechów
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Suprotec » wt, 7 lut 2012, 11:54

nicasil teraz kosztuje 550zł, potem wymiana tylko tłoka, min 5-8 tłoków
tuleja 400zł potem przy każdej wymianie tłoka 70zł szlif, po 4 tłokach wymiana tulei, kolejne 400zł i znowu 70zł na szlify.
Przykładowo (przy wymianie tłoków po czasie jak zalecane przez producenta) nicasil wytrzyma 8 tłoków to cylinder kosztuje tylko 550zł
Tuleja przy 8 tłokach: (400+70x3)+(400+70x3)=1220zł
1220zł - 550zł = 670zł
Tyle zaoszczędzisz po kilku latach na nicasilu.
Niemowie już o bezpowrotnym zniszczeniu cylindra przy tulejowaniu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości