DO WSZYSTKICH NOWYCH UZYTKOWNIKOW FORUM! Nazywajcie tematy poprawnie wg. schematu viewtopic.php?f=20&t=9755

NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
kfuck
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
Motocykl: EXC 250 '98
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: 3-miasto
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: kfuck » czw, 8 paź 2009, 19:51

wg mnie im mniejszy luz tym dluzej i ciezej bedziesz go docierał, ale to tylko moja opina,
tuleja puchnie bardziej niż cylinder z powłoka nikasilową, poprostu niech szlifierz zrobi 1-2 setki wiecej i bedzie pewnie ze sie nie zatrze juz na poczatku
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..
Obrazek

Awatar użytkownika
jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: jacekz80 » czw, 22 paź 2009, 09:19

Cześć wszystkim.Kończy się właśnie sezon i pomyślałem o wymianie tłoka.Zciągnąłem cylinder i... i okazało się,że zkończył mi się nikasyl.
Warstewka nikasylu5/2cm. zeszła z cylindra.Tłok był ostatniej selekcji.
Pozostało mi teraz albo tuleja,albo nikasyl.

Do rzeczy.Znajomy polecił mi gościa z okolic Szczecina(albo z samego Szczecina),który za niewielkie pieniądze 600zł od szt.kładzie nikasyl.Wróć, nie on sam lecz zbiera parę sztuk i zawozi do Niemiec,prawdopodobnie do Frankfurtu.Podobno współpracowało z nim paru zawodników i są zadowoleni.
Czy słyszał ktoś o tym pośredniku i jakości wykonania usługi?

Awatar użytkownika
kfuck
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
Motocykl: EXC 250 '98
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: 3-miasto
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: kfuck » czw, 22 paź 2009, 09:32

a nie lepiej poszukac nowego cylinda na jebaju, allegro lub innych ogloszenicha, do 125 chyba nie sa za drobe, kumpel do kx250f kupił tłok + cylinder prawie nowke za 1000 zł
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..
Obrazek

Awatar użytkownika
ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: ecik » czw, 22 paź 2009, 10:11

kfuck pisze:a nie lepiej poszukac nowego cylinda na jebaju, allegro lub innych ogloszenicha, do 125 chyba nie sa za drobe, kumpel do kx250f kupił tłok + cylinder prawie nowke za 1000 zł
Kolego do 125 w serwisie taki cylinder kosztuje 2500zł...........
Jedyna opcja to ściągnięcie z USA lub zrobienie nikasilu.
Nikasil taniej wychodzi w przypadku dwusuwa.

Awatar użytkownika
diego
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 31 paź 2007, 21:55
Motocykl: sx125 / YZ250f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: diego » czw, 22 paź 2009, 10:17

Kolega ma rację może znajdziesz okazję. Kolega dorwał jakiś czas temu nowy cylinder za 800 zł do YZ 125

Awatar użytkownika
filip1825
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: śr, 21 paź 2009, 20:45
Motocykl: kx 250
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: filip1825 » śr, 4 lis 2009, 21:23

ja u siebie mam tuleje zrobiona i nie narzekam :D

Awatar użytkownika
czita
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: czw, 1 paź 2009, 11:44
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: czita » ndz, 29 lis 2009, 23:45

mam yz 125, 99 rok.wstawiłem tuleje w MOTOR-TECH i.....

- nie ma spadku mocy!!!
- motor troche szybciej sie grzeje
- motor jest troche glośniejszy, zmienił brzemienie,

ale jak pisalem wczesniej, to nie czuc spadku mocy ani troche!

polecam motor-tech i tuleje:)

Awatar użytkownika
amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1142
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: amator » pn, 30 lis 2009, 14:50

czita pisze:mam yz 125, 99 rok.wstawiłem tuleje w MOTOR-TECH i.....

- nie ma spadku mocy!!!
- motor troche szybciej sie grzeje
- motor jest troche glośniejszy, zmienił brzemienie,

ale jak pisalem wczesniej, to nie czuc spadku mocy ani troche!

polecam motor-tech i tuleje:)
Wydaje mi się ze nie powinieneś czuc spadku mocy po zamontowaniu nowej tuleji i ty to potwierdzasz ale powinienes czuć przyrost mocy a o tym nic nie piszesz :shock: , albo go nie ma :roll: . No bo przecież z jakiegos powodu wstawiałeś tę tuleje a prawdopodobnie z powodu zajechania nikasilu . Poza tym na starym nikasilu był też i stary tłok słaba kompresja a tu nowa tuleja , nowy tłok kompresja extra i żadnej poprawy . W tłumiku sprawdz wetę bo chyba się wypierdziała i dlatego chodzi głośniej .Pozdarwiam :drinkers:

Awatar użytkownika
hondacr250
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: sob, 28 lis 2009, 14:12
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: hondacr250 » pn, 30 lis 2009, 15:32

ja mam to samo musze nowy nikasil nalożyć ale szukam używanego cylindra zeby zalożyć z dobrym nicasilem. Many powiedzial ze moge wodnym papierem zetrzeć troche nicasil wyrównać zalozyc tlok i sprzedać motor wtedy bede mial tyle kasy ile stoi moja cr i ni ebede musiał wkładać ponad 1000 zl a gościu na tym pojeździ pół sezonu

Awatar użytkownika
Lanrets
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
Motocykl: CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ruda Śląska
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Lanrets » pn, 30 lis 2009, 15:41

Bardzo ciekawa teoria :shock:

Awatar użytkownika
Enduras93
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 161
Rejestracja: ndz, 22 lis 2009, 12:25
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w zależności od dnia
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Enduras93 » wt, 1 gru 2009, 00:21

hondacr250 pisze:ja mam to samo musze nowy nikasil nalożyć ale szukam używanego cylindra zeby zalożyć z dobrym nicasilem. Many powiedzial ze moge wodnym papierem zetrzeć troche nicasil wyrównać zalozyc tlok i sprzedać motor wtedy bede mial tyle kasy ile stoi moja cr i ni ebede musiał wkładać ponad 1000 zl a gościu na tym pojeździ pół sezonu
Lanrets pisze:Bardzo ciekawa teoria :shock:
:shock: też pierwsze słyszę o ścieraniu nicasilu papierem sciernym... pozatym nicasil to cienka powloka, z... a zreszta co ja bede pisal dziesiatki stron tego tematu :mrgreen: inni i tak wiedza lepiej :wink: PS no w dt to ja nicasilu nie mam :lol:
Aktualnie:yamaha dt 125
W przyszłości: ? ? ? ? ? :P
___________________________________________________________
http://www.youtube.com/user/iBuuc?feature=mhum- prawie wszystko ze świata Apple

Awatar użytkownika
RafQ
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 130
Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
Motocykl: CRF250 '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: RafQ » wt, 1 gru 2009, 00:44

hondacr250 pisze:Many powiedzial ze moge wodnym papierem zetrzeć troche nicasil wyrównać zalozyc tlok i sprzedać motor wtedy bede mial tyle kasy ile stoi moja cr i ni ebede musiał wkładać ponad 1000 zl a gościu na tym pojeździ pół sezonu
Tak,najlepiej zrobic patent i pchnąć moto :shock: .Ciekawe jakbyś się czuł jakby Tobie ktoś sprzedał moto z taką niespodzianką w środku.

No chyba że wcześniej poinformujesz kupującego że zrobiłeś szlif nicasilu papierem ściernym to ok.
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”