NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
kfuck
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
Motocykl: EXC 250 '98
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: 3-miasto
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: kfuck » czw, 8 paź 2009, 19:51

wg mnie im mniejszy luz tym dluzej i ciezej bedziesz go docierał, ale to tylko moja opina,
tuleja puchnie bardziej niż cylinder z powłoka nikasilową, poprostu niech szlifierz zrobi 1-2 setki wiecej i bedzie pewnie ze sie nie zatrze juz na poczatku
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..
Obrazek

Awatar użytkownika
jacekz80
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 229
Rejestracja: pn, 19 sty 2009, 16:19
Motocykl: CRF 250R 2007r.
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Piła
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: jacekz80 » czw, 22 paź 2009, 09:19

Cześć wszystkim.Kończy się właśnie sezon i pomyślałem o wymianie tłoka.Zciągnąłem cylinder i... i okazało się,że zkończył mi się nikasyl.
Warstewka nikasylu5/2cm. zeszła z cylindra.Tłok był ostatniej selekcji.
Pozostało mi teraz albo tuleja,albo nikasyl.

Do rzeczy.Znajomy polecił mi gościa z okolic Szczecina(albo z samego Szczecina),który za niewielkie pieniądze 600zł od szt.kładzie nikasyl.Wróć, nie on sam lecz zbiera parę sztuk i zawozi do Niemiec,prawdopodobnie do Frankfurtu.Podobno współpracowało z nim paru zawodników i są zadowoleni.
Czy słyszał ktoś o tym pośredniku i jakości wykonania usługi?

Awatar użytkownika
kfuck
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
Motocykl: EXC 250 '98
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: 3-miasto
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: kfuck » czw, 22 paź 2009, 09:32

a nie lepiej poszukac nowego cylinda na jebaju, allegro lub innych ogloszenicha, do 125 chyba nie sa za drobe, kumpel do kx250f kupił tłok + cylinder prawie nowke za 1000 zł
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..
Obrazek

Awatar użytkownika
ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: ecik » czw, 22 paź 2009, 10:11

kfuck pisze:a nie lepiej poszukac nowego cylinda na jebaju, allegro lub innych ogloszenicha, do 125 chyba nie sa za drobe, kumpel do kx250f kupił tłok + cylinder prawie nowke za 1000 zł
Kolego do 125 w serwisie taki cylinder kosztuje 2500zł...........
Jedyna opcja to ściągnięcie z USA lub zrobienie nikasilu.
Nikasil taniej wychodzi w przypadku dwusuwa.

Awatar użytkownika
diego
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 168
Rejestracja: śr, 31 paź 2007, 21:55
Motocykl: sx125 / YZ250f
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ostróda
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: diego » czw, 22 paź 2009, 10:17

Kolega ma rację może znajdziesz okazję. Kolega dorwał jakiś czas temu nowy cylinder za 800 zł do YZ 125

Awatar użytkownika
filip1825
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: śr, 21 paź 2009, 20:45
Motocykl: kx 250
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: filip1825 » śr, 4 lis 2009, 21:23

ja u siebie mam tuleje zrobiona i nie narzekam :D

Awatar użytkownika
czita
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: czw, 1 paź 2009, 11:44
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: czita » ndz, 29 lis 2009, 23:45

mam yz 125, 99 rok.wstawiłem tuleje w MOTOR-TECH i.....

- nie ma spadku mocy!!!
- motor troche szybciej sie grzeje
- motor jest troche glośniejszy, zmienił brzemienie,

ale jak pisalem wczesniej, to nie czuc spadku mocy ani troche!

polecam motor-tech i tuleje:)

Awatar użytkownika
amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1134
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: amator » pn, 30 lis 2009, 14:50

czita pisze:mam yz 125, 99 rok.wstawiłem tuleje w MOTOR-TECH i.....

- nie ma spadku mocy!!!
- motor troche szybciej sie grzeje
- motor jest troche glośniejszy, zmienił brzemienie,

ale jak pisalem wczesniej, to nie czuc spadku mocy ani troche!

polecam motor-tech i tuleje:)
Wydaje mi się ze nie powinieneś czuc spadku mocy po zamontowaniu nowej tuleji i ty to potwierdzasz ale powinienes czuć przyrost mocy a o tym nic nie piszesz :shock: , albo go nie ma :roll: . No bo przecież z jakiegos powodu wstawiałeś tę tuleje a prawdopodobnie z powodu zajechania nikasilu . Poza tym na starym nikasilu był też i stary tłok słaba kompresja a tu nowa tuleja , nowy tłok kompresja extra i żadnej poprawy . W tłumiku sprawdz wetę bo chyba się wypierdziała i dlatego chodzi głośniej .Pozdarwiam :drinkers:

Awatar użytkownika
hondacr250
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: sob, 28 lis 2009, 14:12
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: hondacr250 » pn, 30 lis 2009, 15:32

ja mam to samo musze nowy nikasil nalożyć ale szukam używanego cylindra zeby zalożyć z dobrym nicasilem. Many powiedzial ze moge wodnym papierem zetrzeć troche nicasil wyrównać zalozyc tlok i sprzedać motor wtedy bede mial tyle kasy ile stoi moja cr i ni ebede musiał wkładać ponad 1000 zl a gościu na tym pojeździ pół sezonu

Awatar użytkownika
Lanrets
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 445
Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
Motocykl: CRF 250 '06
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ruda Śląska
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Lanrets » pn, 30 lis 2009, 15:41

Bardzo ciekawa teoria :shock:

Awatar użytkownika
Enduras93
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 161
Rejestracja: ndz, 22 lis 2009, 12:25
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w zależności od dnia
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: Enduras93 » wt, 1 gru 2009, 00:21

hondacr250 pisze:ja mam to samo musze nowy nikasil nalożyć ale szukam używanego cylindra zeby zalożyć z dobrym nicasilem. Many powiedzial ze moge wodnym papierem zetrzeć troche nicasil wyrównać zalozyc tlok i sprzedać motor wtedy bede mial tyle kasy ile stoi moja cr i ni ebede musiał wkładać ponad 1000 zl a gościu na tym pojeździ pół sezonu
Lanrets pisze:Bardzo ciekawa teoria :shock:
:shock: też pierwsze słyszę o ścieraniu nicasilu papierem sciernym... pozatym nicasil to cienka powloka, z... a zreszta co ja bede pisal dziesiatki stron tego tematu :mrgreen: inni i tak wiedza lepiej :wink: PS no w dt to ja nicasilu nie mam :lol:
Aktualnie:yamaha dt 125
W przyszłości: ? ? ? ? ? :P
___________________________________________________________
http://www.youtube.com/user/iBuuc?feature=mhum- prawie wszystko ze świata Apple

Awatar użytkownika
RafQ
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 130
Rejestracja: pt, 17 lis 2006, 12:34
Motocykl: CRF250 '05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów/Lubaszowa
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: RafQ » wt, 1 gru 2009, 00:44

hondacr250 pisze:Many powiedzial ze moge wodnym papierem zetrzeć troche nicasil wyrównać zalozyc tlok i sprzedać motor wtedy bede mial tyle kasy ile stoi moja cr i ni ebede musiał wkładać ponad 1000 zl a gościu na tym pojeździ pół sezonu
Tak,najlepiej zrobic patent i pchnąć moto :shock: .Ciekawe jakbyś się czuł jakby Tobie ktoś sprzedał moto z taką niespodzianką w środku.

No chyba że wcześniej poinformujesz kupującego że zrobiłeś szlif nicasilu papierem ściernym to ok.
"Racing is life.Anything that happens before or after is just waiting." Steve McQueen

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość