NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
lukasz_eu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 23:35
Motocykl: KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: lukasz_eu » pn, 20 kwie 2009, 13:40

Mam pytanie do chłopaków którzy wstawiali tuleje w motor techu. Jak tam wygląda sprawa z terminami. Jak rozmawiałem przez telefon usłyszałem że jak wyśle rozebrany cylinder to ok 4 dni czekania. Cóż sezon jak się patrzy rozebrałem i wysłałem czekam już 10 dni dzwonię zapytać jak tam i słyszę że jeszcze minimum tydzień. To normalka czy pechowo trafiłem? Myślę że dużo osób w sezonie skłania się do tulei ze względu na terminy na nicasil (słyszałem że średnio ok 6 tygodni z wysyłkami). Wiem że motor tech jest chyba najbardziej doświadczoną firmą w temacie tulei ale terminem mnie zabili ;(

Awatar użytkownika
GucioMX
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 44
Rejestracja: wt, 13 maja 2008, 14:58
Motocykl: Suzuki RM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sokółka
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: GucioMX » pn, 20 kwie 2009, 14:34

Ja na tuleje z motor techu czekałem prawie miesiąc, za każdym razem jak pisałem ile jeszcze mam czekac przedłużał termin.
Albo Suzuki, albo nic...

Awatar użytkownika
WLD_Wlodi
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1040
Rejestracja: czw, 28 sie 2008, 19:48
Motocykl: Różnie to bywa.
Styl jazdy: Motocross
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: WLD_Wlodi » pn, 20 kwie 2009, 15:44

lukasz_eu pisze:Mam pytanie do chłopaków którzy wstawiali tuleje w motor techu. Jak tam wygląda sprawa z terminami. Jak rozmawiałem przez telefon usłyszałem że jak wyśle rozebrany cylinder to ok 4 dni czekania. Cóż sezon jak się patrzy rozebrałem i wysłałem czekam już 10 dni dzwonię zapytać jak tam i słyszę że jeszcze minimum tydzień. To normalka czy pechowo trafiłem? Myślę że dużo osób w sezonie skłania się do tulei ze względu na terminy na nicasil (słyszałem że średnio ok 6 tygodni z wysyłkami). Wiem że motor tech jest chyba najbardziej doświadczoną firmą w temacie tulei ale terminem mnie zabili ;(
Patriic z forum też robi u nich tuleje i też niestety czeka.
Pomoc w uzyskaniu wysokiego odszkodowania.
Szkody osobowe/komunikacyjne/w rolnictwie/śmierć krewnego w wypadku.
Reprezentant największej kancelarii odszkodowawczej w Polsce.
Tel: 0-794-093-655.

Awatar użytkownika
kfuck
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
Motocykl: EXC 250 '98
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: 3-miasto
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: kfuck » pn, 20 kwie 2009, 17:31

z terminami lipa straszna, też mnie czeka tuleja motor-tech 3 min tygodnie, martin-motocykle z Będzina też min 3 tygodnie,
terminy straszne, może ktoś na jakies inne firmy spcejalizujace się w tym fachu?
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..
Obrazek

Awatar użytkownika
lukasz_eu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 23:35
Motocykl: KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: lukasz_eu » pn, 20 kwie 2009, 19:01

Podobno tutaj http://katalog.pf.pl/Bia%C5%82ystok/Aut ... 5-m19.html
przyzwoicie robią. (dopiero wczoraj się poradziłem kilku osób na zawodach) nie wiem jak wysyłkowo ale lokalnie na pewno trochę się bałem im dać cylinder bo specjalizują się w samochodach ale kilku chłopaków w białymstoku robiło u nich tuleje i jest ok. kuszące terminy ok 3-5 dni i cena 300-350zł.
Sam robiłem u nich wały w kilku motorkach i było ok.


A odnośnie motor techu te terminy co słyszycie przez telefon raczej realne czy się rozciągają na coraz większe?

Awatar użytkownika
kfuck
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
Motocykl: EXC 250 '98
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: 3-miasto
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: kfuck » wt, 21 kwie 2009, 18:15

dziś rozmawiałem z tym panem i wysłałem do niego cylinder mam nadzieję że nie będę żałował, co do terminu to mówił że dużo zależy od cylindra, potrzebuje od 1 do 3 tygodni, cena około 400zł za cylinder 2t 250cc,

aporpo Motor-techu tam jest jeszcze gorzej przewidywany termin to min 3-4 tyg (a możliwe że nawet 5 tyg - tak mi oznajmiła pani udzialająca informacji tel), ponieważ bardzo dużo cylindrów do nich napływa od klientów indywidualnych jak i od firm - sezon się rozpoczął a misie dopiero się obudziły
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..
Obrazek

Awatar użytkownika
lukasz_eu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 23:35
Motocykl: KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: lukasz_eu » wt, 21 kwie 2009, 20:33

Ogólnie polecał bym szukać każdemu w pobliżu siebie odpalic google i szukać szlify i tuleje w swojej miejscowosci łapać za telefon, dzwonić i pytać. Bo miesiąc postoju w sezonie to tragedia :(
W motor techu dziś znowu przestawili mi termin zrobienia tulei o ok tydzień do przodu. Niestety nie starczyło mi cierpliwości i poprosiłem o odesłanie cylindra. Jakoś nie lubię czuć się jak dureń jak przez telefon ustalam jakiś termin a potem słyszę że niemożliwe że taki mi podali.

Już od kilku osób z forum słyszałem że często pan Piotr przestawia termin z realizacji z powodu pobytu w szpitalu jeśli to prawda a nie stała wymówka życzę powrotu do zdrowia.
Wypowiedzcie się też trochę o swoich doświadczeniach w motor techu czy to tylko mi tak idzie z nimi współpraca jak kur....e w deszcz


Ma ktoś może doświadczenie z: http://allegro.pl/my_page.php?uid=628253
robi tuleje za 300zł a i terminy na allegro ma podane expresowe.

Awatar użytkownika
ooryginall
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 86
Rejestracja: ndz, 18 maja 2008, 10:40
Motocykl: HONDA CRM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żagań woj.lubuskie
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: ooryginall » pt, 24 kwie 2009, 16:23

Ja dawałem w tamtym roku w lipcu cylinder do tulejowania i czekałem jakoś z 2-3tyg wszystko fajnie tłok też dobry dobrali i ogólnie zadowolony byłem.

Awatar użytkownika
enduroboy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 414
Rejestracja: ndz, 23 lip 2006, 00:46
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Golub-Dobrzyń
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: enduroboy » pt, 24 kwie 2009, 17:22

ja robilem na przelomie wrzesnia i października 2007r to z wysylkami czekałem ok 2tyg.

pozdr

Awatar użytkownika
lukasz_eu
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 135
Rejestracja: pt, 13 mar 2009, 23:35
Motocykl: KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: lukasz_eu » sob, 25 kwie 2009, 10:38

To chyba jednak kwestia jak kto trafi, bo już myślałem że tylko na ilość poszli.

Awatar użytkownika
kfuck
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: wt, 14 kwie 2009, 13:46
Motocykl: EXC 250 '98
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: 3-miasto
Kontakt:
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: kfuck » ndz, 26 kwie 2009, 22:59

mam pytanie
czy do tuleji trzeba używać innych tłoków np tych jakie robi Wossner (tłok ten sam tylko pierscienie dostospwane do tuleji) tyle że są one nadwymiarowe, czy można używać tradycyjnie tłoków stosowanych na nikasil. wiem ze różnica jest w pierscieniach, ale czy ma to wielkie znaczenie?
ja zamówiłem do tuleji tłok sel. A, ale w sklepie oferowali mi te nadwymiarowe Wossnera +0,50, mimo to wziąłem sel A, bedzie OK?
od transu..piękniejsza jest tylko cisza..
Obrazek

Awatar użytkownika
amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1133
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Status : Offline

Re: NIKASIL CZY TULEJA, wady i zalety, co wybrać?

Post autor: amator » pn, 27 kwie 2009, 23:52

można stosowac normalny tłok na nikasil. oczywiscie ze pierwszy tłok bierzemy A lub B zależy jak podaje producent. Tłoki nadwymiarowe na szlif robi jeszcze Viseco. Taki tłok +0,50 jak ci proponowali zawsze zdązysz sobie kupić, zrobić 2 szlif i załozyc , narazie zakladaj nominalny wymiar. podaj konkretny model i rok odpisze jak ma być . powodzenia

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Google [Bot] i 3 gości