wydech - koncówka  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
Gość
Status : Offline

wydech - koncówka

Post autor: Gość » wt, 30 sie 2005, 18:45

Czesc
mam takie pytanko ;) mam na oku tuningowa koncowke DEPa do swojego moto ale (no wlasnie jest jedno ale) koncowka jest od modelu 02-05 rok a ja mam 97 i czy ta koncowka rowniez bedzie dobrze spelniala swoja funkcje ??

Awatar użytkownika
zielorz
VIP
VIP
Posty: 889
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » wt, 30 sie 2005, 19:29

kurde to bylem ja ale sie nie zalogowalem ;/ bo nie moj komputer i zapomnialem

Awatar użytkownika
maverick
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 132
Rejestracja: ndz, 13 lut 2005, 18:15
Motocykl: CRF250 07
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: mazowieckie
Status : Offline

Post autor: maverick » wt, 30 sie 2005, 20:37

funkcja w 2takcie bedzie ta sama tylko czy mocowania beda ok

Awatar użytkownika
zielorz
VIP
VIP
Posty: 889
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » wt, 30 sie 2005, 23:10

raczej tak :D a jak nie to spawareczka utne od starej przystawam do tej ;)

Awatar użytkownika
Xeo
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 335
Rejestracja: śr, 23 lut 2005, 21:41
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Xeo » pn, 5 wrz 2005, 19:40

Jeżel chodzi o końcówkę(tłumik) to sądze iż w silnikach od roku 97 do 2002 pozachodziły zmiany różnych parametrów,ulepszenia,modyfikacje..itp...co wiąże sie ze zmiana również parametrów układu ssącowydechowego.
Więc zmieniając końcówke(nie typowa) możesz pogorszyć parametry co może się wiązać z utratą mocy lub polepszeniem warunków pracy silnika.
Brak Domeny alternatywny adres http://mx.sq.pl

Awatar użytkownika
zielorz
VIP
VIP
Posty: 889
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » pn, 5 wrz 2005, 21:46

no chodzi mi o sama koncowke (bez dyfuzora oczywiscie) koncowka wydaje mi sie tak jak pisal maverick ze to nie ma az takiego znaczenia (nie liczac halasu bo jest oryginalnie wygluszona) a moja stara koncowka potrzebowalaby reanimacji a akurat trafila mi sie ta :D teraz juz za pozno bo jest kupiona i okolo 14 wrzesnia bede ja mial w domu ;) napisze co i jak wtedy

Awatar użytkownika
Autor tematu
Gość
Status : Offline

Post autor: Gość » pn, 5 wrz 2005, 23:05

Ano według mnie ma bardzo zasadnicze znaczenie a podam to na swoim przykładzie:bylo to tak-zakupiłem motorek(wogule sie nie napalałem) :oops: no i trza było REMONT-u to i sie maszyna doczekała ale jak piszesz mój tłumik także potrzebował reanimacji więc trza było coś poradzić(nie kwapiłem sie do kupna nówki tŁM.tuningowego)więc zrobiłem sobie go sam jak zresztą mi poleciłeś sam na tym forum :wink: Nie mogłem znaleźć rurki aluminiowej o takich parametrach więc zapożyczyłem kawałek tłumika od wielce szanowanego sie sprzetu z za odry z lat 80 (zzzimsonnnnnaa s50) i rozpocząłem TUNNING tłumika.
Po złożeniu,odpaleniu przyszedł w końcu czas na docieranie maszyny i test tłumika i w efekcie co dzieje sie dalej?Ano zapotrzebowanie na moc spadło o 50% wykrzesuje z maszyny co sie da a ona nic (posuwa jak żądna wrażeń WSK-a) więc docieram nic nieświadomy maszyne dalej aż do dnia następnego do konfrontacji na torze.A tu o niebo lepiej zbierają sie nawet SHL-ki :oops: no to kręce gaźnikiem w tą i we wte,ściągam filter powietrza,czyszcze gaźnik i takie tam i nic.Nagle słysze "ściągnij tłumik" ok w akcie desperacji odrywam końcówke tłumika od dyfuzera,pale maszyne(ale grzmi :roll: )wsiadam,jade,kur......nie ta maszyna,wyrywa z pod .....(na cztery litery).... :shock: :shock: :shock:

Później w garazyku okazuje się że w połowie tłumika są przegrody które odbjały wydostające się spaliny z powrotem do dyfuzera co w efekcie dawało spadek mocy o ok 1/3.
Gdy wyprużniłem tłumik z przegród jest o niebo lepiej ale jeszcze maszyna sie nie wkreca z dolnych obrotów,tża ją trzymac na obrotach lub strzelić z sprzęgła,co zapewne jest efektem za dużej średnicy tłumika i jak myśle długości co wpływa i to znacząco na moto.

A jeżeli chodzi o twoj zakupiony tlumik o ile jest tuningowy to nie powinno być problemów tak zauważalnych jak u mnie,lecz może sie myle,ale to zapewne wyjdzie w praniu.Pisz jak będzie.

Pozdro i życze BIG POWER :wink: :wink:

Awatar użytkownika
Xeo
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 335
Rejestracja: śr, 23 lut 2005, 21:41
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Xeo » pn, 5 wrz 2005, 23:07

Anonymous pisze:Ano według mnie ma bardzo zasadnicze znaczenie a podam to na swoim przykładzie:bylo to tak-zakupiłem motorek(wogule sie nie napalałem) :oops: no i trza było REMONT-u to i sie maszyna doczekała ale jak piszesz mój tłumik także potrzebował reanimacji więc trza było coś poradzić(nie kwapiłem sie do kupna nówki tŁM.tuningowego)więc zrobiłem sobie go sam jak zresztą mi poleciłeś sam na tym forum :wink: Nie mogłem znaleźć rurki aluminiowej o takich parametrach więc zapożyczyłem kawałek tłumika od wielce szanowanego sie sprzetu z za odry z lat 80 (zzzimsonnnnnaa s50) i rozpocząłem TUNNING tłumika.
Po złożeniu,odpaleniu przyszedł w końcu czas na docieranie maszyny i test tłumika i w efekcie co dzieje sie dalej?Ano zapotrzebowanie na moc spadło o 50% wykrzesuje z maszyny co sie da a ona nic (posuwa jak żądna wrażeń WSK-a) więc docieram nic nieświadomy maszyne dalej aż do dnia następnego do konfrontacji na torze.A tu o niebo lepiej zbierają sie nawet SHL-ki :oops: no to kręce gaźnikiem w tą i we wte,ściągam filter powietrza,czyszcze gaźnik i takie tam i nic.Nagle słysze "ściągnij tłumik" ok w akcie desperacji odrywam końcówke tłumika od dyfuzera,pale maszyne(ale grzmi :roll: )wsiadam,jade,kur......nie ta maszyna,wyrywa z pod .....(na cztery litery).... :shock: :shock: :shock:

Później w garazyku okazuje się że w połowie tłumika są przegrody które odbjały wydostające się spaliny z powrotem do dyfuzera co w efekcie dawało spadek mocy o ok 1/3.
Gdy wyprużniłem tłumik z przegród jest o niebo lepiej ale jeszcze maszyna sie nie wkreca z dolnych obrotów,tża ją trzymac na obrotach lub strzelić z sprzęgła,co zapewne jest efektem za dużej średnicy tłumika i jak myśle długości co wpływa i to znacząco na moto.

A jeżeli chodzi o twoj zakupiony tlumik o ile jest tuningowy to nie powinno być problemów tak zauważalnych jak u mnie,lecz może sie myle,ale to zapewne wyjdzie w praniu.Pisz jak będzie.

Pozdro i życze BIG POWER :wink: :wink:


Sorki to ja (no Logs)
Brak Domeny alternatywny adres http://mx.sq.pl

Awatar użytkownika
zielorz
VIP
VIP
Posty: 889
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » wt, 6 wrz 2005, 14:16

życze BIG POWER
na to nie licze :D ale moze bedzie sie ciut lepiej albo i wyzej krecic a poz tym dzwiek przyjemniejszy dla ucha ;) bo jak u siebie wymienialem wate to :lol: jej zbytnio tam nie ubilem i ostatnio gadam z kolega i mowi ze dzwiek moto to mam kosmiczny :lol: w domu rozkrecam koncowke a tam zong :D pusciutko no to naladowalem nowej i dobrze upchalem ;) mysle ze jak to bedzie oryginalnie zrobione to bedzie lepiej bo tu jak pisalem zeby ja uszczelinic to czerwonym silikonem zawalone tak to kiczowato wygladalo ;) a jak bedzie lipa to sprzedam i mysle ze nie strace :D

Awatar użytkownika
Autor tematu
Gość
Status : Offline

Post autor: Gość » wt, 6 wrz 2005, 15:53

Jak możesz to napisz ile cie kosztował(PW) bo chyba będe szukał orginału do KX125(jednak)bo ten mój TUNNING mi nie wyszedł,a jak by ktoś sprzedawał w twojej okolicy to daj znać.

Awatar użytkownika
EXC rider
VIP
VIP
Posty: 349
Rejestracja: czw, 19 maja 2005, 15:31
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: EXC rider » wt, 6 wrz 2005, 16:37

hej
znajomy niedawno kupil KX-a 125 (chyba z 2001roku) i ma w nim sportowy wydech a koles przy sprzedazy dorzucil orginal. w razie czego to moge dac na niego namiary

Awatar użytkownika
Xeo
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 335
Rejestracja: śr, 23 lut 2005, 21:41
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Xeo » wt, 6 wrz 2005, 19:56

Anonymous pisze:Jak możesz to napisz ile cie kosztował(PW) bo chyba będe szukał orginału do KX125(jednak)bo ten mój TUNNING mi nie wyszedł,a jak by ktoś sprzedawał w twojej okolicy to daj znać.
@EXC rider jak możesz to zapytaj ziomka ile by chciał za samą kąńcówkę(tłumik)lub daj namiar na ziomka na PW.
Brak Domeny alternatywny adres http://mx.sq.pl

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: niewiadw i 3 gości