Po wewnętrznej, po zewnętrznej - jak wolicie?

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Autor tematu
To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Po wewnętrznej, po zewnętrznej - jak wolicie?

Post autor: To.mek » ndz, 4 cze 2006, 14:40

Jak lubicie pokonywać zakręty i jak jest wg. Was szybciej??

Kajec
VIP
VIP
Posty: 1085
Rejestracja: ndz, 30 kwie 2006, 09:47
Motocykl: SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Stockholm[X]/Zielona Góra[]
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kajec » ndz, 4 cze 2006, 15:03

Wydaje mi sie ze raczej ostre walniecie po heblu i po wewnętrznej jest szybszym sposobem ale to tez od zekrętu zależy :twisted: :twisted:

Kajec
VIP
VIP
Posty: 1085
Rejestracja: ndz, 30 kwie 2006, 09:47
Motocykl: SXF 350
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Stockholm[X]/Zielona Góra[]
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kajec » ndz, 4 cze 2006, 15:04

A propo wchodzenia w zakręt to na sprzęgle hamowac przed zakrętem i jak wchodze czy bez??

Autor tematu
To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » ndz, 4 cze 2006, 16:04

Jak hamujesz przodem to nie musisz, a w 4T to nawet lepiej bo Cię silnik hamuje. Przy hamowaniu tyłem jest oczywiste że tak, ponieważ zgasisz silnik blokując tył bez sprzęgła. Ja w ciaśniejszych łukach używam dwóch hamulców.
U mnie na torze utarła się jakoś opinia że po "łuku" szybciej, więc chciałem Was się o to zapytać.

#66
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 277
Rejestracja: ndz, 8 sty 2006, 10:43
Motocykl: Yamaha '08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: #66 » ndz, 4 cze 2006, 16:14

Jak jest porządna banda, dobrze wyprofilowana to trzeba ją wykorzystac. Jak nie ma bandy to zalezy od zakretu, ja osobicie wole je ciasno brac.

Autor tematu
To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » ndz, 4 cze 2006, 16:33

No właśnie u mnie na torze są ładniutkie, wyprofilowane wysokie bandy. Super się po nich jeździ. Ale wewnętrzne też mają swój urok, np. wejść w nią ślizgiem, mniam!! :D

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » ndz, 4 cze 2006, 19:32

to zalezy jak sa bandy i koleiny ; ) z reguly wole isc po duzym (po bandzie) ale jak sie scigamy to na to nie patrze. Kiedy sa duze dziury w zakrecie (i w bandzie) to staram sie wjechac zarzucic tyl hamulcem i wyjechac ;p

Pozdro

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 4 cze 2006, 20:54

ja wale tam gdzie jest równiejszy zakręt.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Sierot
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 666
Rejestracja: ndz, 16 kwie 2006, 21:52
Motocykl: KTM SX125 2010
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Socho
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Sierot » śr, 14 cze 2006, 15:32

Ja wjeżdżam tak jak mi na to pozwoli tor :!: Jeżeli wyjeżdżam z wąskiego i mam lepsze wyjście na szeroki to lece po szerokim, a jeżeli nie to pakuje sie w koleinke po wąskim.
KTM 125SX '10 :]

Pawel
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 41
Rejestracja: pt, 6 paź 2006, 20:05
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pawel » ndz, 8 paź 2006, 10:30

Jeśli jest koleina, to w koleinie, a jak nie ma to po wewnętrznej. Chyba że są dziury po wewnętrznej, to wtedy tam gdzie nie ma dziur :)
Pozdrawiam,
Paweł

Yamaha YZ 250f 2008
Yamaha YZ 250f 2009

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » ndz, 8 paź 2006, 17:18

Nie da się określić czy jechać wew. czy zew.

jest tylko jedna zasada, jechać tam gdzie: równo, szybko i gdzie można przejechać płynnie. Trzeba wybierać tor jazdy, a nie pakować się w cudze ślady które mogą być złe. Starajcie się zakładać własny ślad, wyrabiać jak jest jakiś trudny zakręt. Zaobserwować, gdzie równo i tak poprowadzić motor by jechać po tym rownym -> wtedy przejedziesz szybciej i zaoszczędzisz siły.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Sierot
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 666
Rejestracja: ndz, 16 kwie 2006, 21:52
Motocykl: KTM SX125 2010
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Socho
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Sierot » ndz, 12 lis 2006, 13:26

Zazwyczaj jest tak że wszyscy najlepsi późno dohamowywują przed zakrętami ale jeśli robią to żeby wejść po wew. to robią sie małe garby na wejściach w koleine które bardzo wybijają z równowagi. dlatego trzeba do połówy koleiny stać odchylonym za oś motocykla, a potem dosiąść płynnym ruchem dodawając gaz.Wtedy jest light.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”