Cewka zasilajaca modul do XL 600 Pomozcie!!!

Pytania dotyczące układu elektrycznego
Autor tematu
sebasport
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: pt, 31 mar 2006, 11:48
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: KRAKOW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Cewka zasilajaca modul do XL 600 Pomozcie!!!

Post autor: sebasport » pt, 2 cze 2006, 21:57

Kupie cewke zasilajaca modul do Hondy XL 600. Jak ktos ma to prosze o kontakt. A moze wiecie gdzie mozna jej szukac ? Podajcie jakies namiary! Pomozcie
Honda XR 650 R 00r
WR 450 F 06r

gajowy
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 719
Rejestracja: ndz, 1 sty 2006, 10:11
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gdańsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: gajowy » sob, 3 cze 2006, 08:58

Jest jakiś magik w Ostrołęce który takie rzeczy naprawia-ogłasza się chyba w Dizmarze. Jeśli naprawa wchodzi w grę-może tak Ci pomogę. Pzdr.

Autor tematu
sebasport
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: pt, 31 mar 2006, 11:48
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: KRAKOW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: sebasport » sob, 3 cze 2006, 22:27

Juz ja przewijalem i padla po 200km. Musze ja wymienic.Znalazlem na necie jakiegos handlarza i ma ale za 450 zl uzywke :shock:
Prosze piszcie namiary na gosci co maja czesci,mysle ze nie tylko mi sie takie wiadomosci przydadza.
Honda XR 650 R 00r
WR 450 F 06r

cross-demons
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 112
Rejestracja: pt, 15 lip 2005, 22:06
Motocykl: Suzuki RM 250 K2
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: cross-demons » sob, 3 cze 2006, 23:31

Ja też miałem przygody z cewą, ale w dwóch sztukach suzuki rm. Miałem gościa co mi to kiedyś przewijał, ale niestety zachorował i już nie pracuje. Wziąłem się za to sam, wyszła dobrze za 3 razem (trzeba mieć duuużo cierpliwości i trochę wiedzy elektroniczno - elektrycznej). Jeśli byś się chciał dalej bawić u kogoś w przewijanie to mogę ci dać kilka rad, które możesz im podsunąć. Może jeszcze komuś się przyda to nad czym ja spędziłem kilka tygodni ( za każdym razem nawijałem po ok 500 zwoi na 6 ceweczek =3000). Jeśli masz upaloną cewkę i ktoś kto dorabia mierzy drut wynik zazwyczaj wychodzi trochę mniejszy niż powinien być w rzeczywistości, ze względu upalenia ciężko jest dojść do właściwej średnicy ponieważ trzeba jeszcze zedrzeć warstwę emalii izolującą sam przewód. U siebie miałem drut 0,15mm i po nawinięciu niby takim samym upaliło się po kilkunastu minutach. Ze względu na to, że w parametrach cewki najważniejsza jest indukcyjność która nie zmienia się przy zmianie średnicy drutu tylko przy zmianie ilości zwoi, nawinąłem 0,20mm. Trzeba tylko dojść do kompromisu, ponieważ większa grubość to większa objętość nawiniętych zwojów (trzeba uważać aby wszystko zmieściło się na stojanie i nie obcierało o magneto), przy większej średnicy również obniża się oporność, też nie można przegiąć aby oporność za bardzo spadła (można wtedy dać minimalnie większą ilość zwojów - ale uwaga na gabaryty i aby za bardzo nie zmienić indukcyjności). W moim przypadku podejrzewam, że wystarczyło by jak bym zwiększył średnicę z 0,15 na 0,18 mm. Kolejną ważną sprawą jest dokładne odizolowanie stojanu od drutu, są do tego specjalne papierki tzw. preszpan i inne akcesoria. Dodatkowo po obklejeniu wszystkiego preszpanem pokrywałem wszystko bardzo cienką warstwą żywicy epoksydowej (wcześniej izolowałem tylko preszpanem, ze względu na to że musi on być bardzo cienki, a silnik drga w czasie pracy, preszpan szybko się przecierał i następowało przebicie na masę - żywica wyeliminowała ten problem). Po nawinięciu wszystko pokrywamy żywicą epoksydową - nie dajcie się nabrać na żywicę poliestrową ani żadne lakiery, one po prostu nie wytrzymują temperatur jakie panują w silniku i rozpływają się, potem magneto się zalepia, trze o stojan, wszystko się grzeje i cewa znów się upala. Epoksydowa wytrzymuje ok. 300 st. C.
Jest jeszcze jedna opcja jaką znalazłem - firma Electrex w Anglii co robi zamienniki cewek, robią tak jak oryginały.
Tu masz stronę, możesz się dowiedzieć.
http://www.electrexworld.co.uk
Ceny może niezbyt atrakcyjne biorąc pod uwagę jeszcze koszty przesyłki do Anglii i z powrotem, ale może jednak warto zainwestować raz a dobrze.

marzier
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: wt, 18 kwie 2006, 18:29
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LUBLIN
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Cewka zasilajaca modul do XL 600 Pomozcie!!!

Post autor: marzier » ndz, 4 cze 2006, 11:41

sebasport pisze:Kupie cewke zasilajaca modul do Hondy XL 600. Jak ktos ma to prosze o kontakt. A moze wiecie gdzie mozna jej szukac ? Podajcie jakies namiary! Pomozcie
zapodaję nr tel. 600716836 -imię jacek z Lublina !
naprawdę niezły magik z lublina mi winął cwki o kxsa, pozatym uczciwy

Autor tematu
sebasport
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 53
Rejestracja: pt, 31 mar 2006, 11:48
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: KRAKOW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: sebasport » ndz, 4 cze 2006, 11:50

Dzieki za pomoc nad przewijaniem sie zastanowie jak nie kupie uzywki .Zalezy mi bardziej na namiarach na handlarzy uzywanymi czesciami.
Honda XR 650 R 00r
WR 450 F 06r

wlochaty
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 17
Rejestracja: śr, 13 sie 2008, 12:45
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Cewka zasilajaca modul do XL 600 Pomozcie!!!

Post autor: wlochaty » czw, 8 sty 2009, 15:26

witam nie chce zakldac nowego tematu wiec napisze tutaj!ma ktos moze namiary na kogos kto by mi naprawil/zregenerowal modul do YZ125?bo sie zpsul i nie moge znalez nikogo a na nowy mnie raczej nie stac :shock:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Układ elektryczny”