Jak dobierać dysze do Hondy Cr 125 01 z wydechem DOMA Racing

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Jak dobierać dysze do Hondy Cr 125 01 z wydechem DOMA Racing

Post autor: grayfox » ndz, 11 sty 2009, 16:46

Hej!

Dzisiaj kupiłem Hondę CR 125 z 2001 roku z wydechem DOMA Racing. Do tygodnia będę ją miał w kraju, przez ten czas chciałbym dowiedzieć się jakie dyszę powinienem kupić oraz jak je dobierać. Ma ktoś może tabelę z rozpiską jakie dyszę dobierać względem temp. i wysokości n.p.m ? Mieszkam w górach więc sądzę że ma to znaczenie.

z góry dzięki

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jak dobierać dysze do Hondy Cr 125 01 z wydechem DOMA Racing

Post autor: piasektt » pn, 12 sty 2009, 10:19

grayfox pisze:Hej!

Dzisiaj kupiłem Hondę CR 125 z 2001 roku z wydechem DOMA Racing. Do tygodnia będę ją miał w kraju, przez ten czas chciałbym dowiedzieć się jakie dyszę powinienem kupić oraz jak je dobierać. Ma ktoś może tabelę z rozpiską jakie dyszę dobierać względem temp. i wysokości n.p.m ? Mieszkam w górach więc sądzę że ma to znaczenie.

z góry dzięki
wbij na strone DOMA tam powinno być. Napewno coś takiego ma FMF bo sam korzystałem. Więc najwyrzej skorzystaj z rospiski FMFa

Autor tematu
grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak dobierać dysze do Hondy Cr 125 01 z wydechem DOMA Racing

Post autor: grayfox » pn, 12 sty 2009, 17:43

Odnośnie DOMA znalazłem tylko te dwie strony, lecz nic tam nie było dlatego piszę tutaj.

http://www.lt-racing.com/doma.html
http://www.domaracing.be/index.php?class=homepage

Nie udało się mi znaleźć żadnej innej.
Możesz podać linka do rozpiski FMF-a?

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jak dobierać dysze do Hondy Cr 125 01 z wydechem DOMA Racing

Post autor: piasektt » pn, 12 sty 2009, 23:31

FMF już nie ma tej tabeli co kiedyś, ale jest to:

http://www.fmfracing.com/techsupport/jettingcenter.aspx

A z racji twójego zamieszkania czyli góry co za tym idzie większa wysokość czyli więcej telnu do spalania, wskazana jest większa dawka paliwa. Ale nie ma co przesadzać to nie Andy, również należy pamietać, że zimą tlenu jest więcej. Zgodnie ze sztuką regulacje gaźnikawypadało by dokonywać na czystym gaźniku + czysty filtr.

Autor tematu
grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak dobierać dysze do Hondy Cr 125 01 z wydechem DOMA Racing

Post autor: grayfox » wt, 13 sty 2009, 09:40

Jetting Center

We know how difficult jetting can be sometimes, that's why when we test our exhausts we also adjust the jetting to see what works best. Sometimes stock jetting works fine, other times a slight adjustment is needed. Here is what we've come up for in our area and is a great starting point for you as well. There are way too many variables in jetting to give you a recommendation that works perfect. Use these specs for a reference to help aid you with your specific bike. We developed these specs with a 32:1 fuel to oil mixing ratio of a 50/50 mix of race fuel and super unleaded, 0 - 1500 ft altitude at 70 degrees outside temperature.

Your choice: HONDA --> 2001 --> CR125R
Select another bike

Jetting Information
Main Jet: 360-370
Pilot Jet: N/A
Needle: STOCK
Needle Position: 2ND
Power Jet: N/A
Air Screw: 2.5
Fuel Screw: N/A
Comments:

Poprawcie mnie jeśli źle zrozumiałem:

Główna dysza 360 lub 370
Iglica na 2-giej pozycji
Śruba powietrza odkręcona o 2.5 obotu

Te ustawienia są dla wysokości od 0 do 1500 stóp i temp 70 stopni F ? dobrze zrozumiałem?

Wyżej- mniejsza dysza główna
Niżej - większa
Zimno - większa
Ciepło - mniejsza

Jak powinny wyglądać ustawienia śruby powietrza i iglicy względem różnicy temp. i wysokości ?

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jak dobierać dysze do Hondy Cr 125 01 z wydechem DOMA Racing

Post autor: piasektt » wt, 13 sty 2009, 09:49

konkretną regulacę musisz przeprowadzić do konkretnej sztuki. Nie można podać gotowej recepty, zależy to od ćisnienia atmosferycznego, stanu silnika itd.

Autor tematu
grayfox
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 878
Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
Motocykl: KXF 250 2006
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Żywiec / Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak dobierać dysze do Hondy Cr 125 01 z wydechem DOMA Racing

Post autor: grayfox » wt, 13 sty 2009, 10:19

nie chodzi mi o konkret tylko o to czy np:

z wzrostem wysokości powinno się wkręcić czy wykręcić śrubę powietrza?
jak wpływa stopień zużycia silnika (spadek ciśnienia sprężania) na regulacje?

chodzi mi o ogólne postępowanie przy regulacji.

Ryjek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 66
Rejestracja: pt, 5 paź 2007, 19:32
Motocykl: kilka
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sanok/ Lublin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jak dobierać dysze do Hondy Cr 125 01 z wydechem DOMA Racing

Post autor: Ryjek » wt, 13 sty 2009, 14:08

Pod uwagę bierzesz głównie wilgotność powietrza oraz temperaturę. Im wyższa temp. tym mieszanka powinna być bogatsza bo powietrze jest rzadsze i odwrotnie, podobnie ma się sprawa z wilgotnością. Ale ciężko ci będzie wszystko kalkulować i ustawić wszystko za pierwszym razem idealnie. Tak więc kręcisz, regulujesz i testujesz, potem sprawdzasz świeca jak jest mokra to musi dostać więcej powietrza i odwrotnie. Natomiast zmieniając dysze, wysokość iglicy oraz jej rozmiar regulujesz przepływ paliwa przez gaźnik i robisz to w przypadku gdy np. zmieniasz wydech lub chcesz wyregulować reakcję w określonym położeniu przepustnicy np dziura w średnim zakresie obrotów.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”