Jak wyprostować...

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
wontly
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 77
Rejestracja: pt, 7 lis 2008, 20:22
Motocykl: YZ125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TM
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Jak wyprostować...

Post autor: wontly » wt, 18 lis 2008, 20:22

Jak wyprostować dźwignię zmiany biegów, jest podgięta do środka chciałem przestawić trochę wyżej bo nie wygodnie zmienia mi się biegi, ale z powodu skrzywienia obciera o dekiel i biegi nie pacają, czy da rade to jakoś odgiąć czy się złamie?
Nie wiem czy kombinować czy od razu kupić nową, bo jak złamie to nie mam nowej i z jazdy dupa... a u mnie nie kupie od ręki :(

sebamx72
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 225
Rejestracja: pn, 27 sie 2007, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Lubawa/Olsztyn
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jak wyprostować...

Post autor: sebamx72 » wt, 18 lis 2008, 20:46

Zalezy z czego masz ta dzwignie, podejrzewam ze z aluminium. Jezeli chcesz odgiać kilka mm to wkrec w imadlo i delikatnie wyprostuj(najlepiej reka) nic na siłe, pamietaj że aluminium jest łatwo złamac. A przecież i tak pewnie nie jezdzisz bo biegow nie da rady zmieniac i szkoda dekla a tak to bys nie mial dzwigni i tez bys nie jezdzil :D Ja bym tak spróbował ale jak przesadzisz z tym odginaniem to jakby co to do mnie :finga:
Way of Life !

Autor tematu
wontly
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 77
Rejestracja: pt, 7 lis 2008, 20:22
Motocykl: YZ125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: TM
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jak wyprostować...

Post autor: wontly » wt, 18 lis 2008, 22:13

No nic jutro zaryzykuje, a jeździć to się da bo założyłem ją niżej tylko że strasznie się biegi zmienia...

ROBOS66
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 57
Rejestracja: czw, 27 mar 2008, 21:31
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Jak wyprostować...

Post autor: ROBOS66 » wt, 18 lis 2008, 23:09

Zimny metal łatwo pęka, a szczególnie aluminium. Prostując klamki , dźwignie bądź inne detale mocuję w imadle i podgrzewam porządnie element palnikiem na propan-butan, a następnie naginając za pomocą rury bądź dużego klucza przywracam poprzedni kształt. Niekiedy młoteczkiem też trzeba przyłożyć ale raczej "na ciepło". :P

bulamoto
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 251
Rejestracja: sob, 8 mar 2008, 19:57
Motocykl: yz125 sx125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: luban-olszyna-mirsk-jelenia gora
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jak wyprostować...

Post autor: bulamoto » czw, 20 lis 2008, 21:47

Podgrzewanie rowniez oslabia material... ja klamki prostowalem normalnie na zimno i bylo wszystko ok. Szkoda sie rozpisywac na ten temat...naprostowac i po psiokach :) albo lepiej kupic nowa, bo niewiadomo kiedy odpadnie :twisted:

rafik
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 61
Rejestracja: ndz, 14 paź 2007, 15:10
Motocykl: 4,5 exc
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Śląsk
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jak wyprostować...

Post autor: rafik » pt, 21 lis 2008, 17:22

wszystko zależy jak te elementy z alu wykonują, czy proszkowe czy lane , wiadomo lane jest bardziej elastyczne i lepiej sie spawa.

szczuku
VIP
VIP
Posty: 261
Rejestracja: czw, 12 kwie 2007, 23:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jak wyprostować...

Post autor: szczuku » pt, 21 lis 2008, 22:45

Ja jestem tak jak kolega za podgrzaniem przed prostowaniem.

Awatar użytkownika
piotrgurski
Moderator
Moderator
Posty: 770
Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Bydgoszcz
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 3 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Jak wyprostować...

Post autor: piotrgurski » sob, 22 lis 2008, 06:43

A ja jestem za kupnem nowej to nie jest chłodnica za kilkaset złotych by cudować.
ADV/Adventure

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”