Jazda na tylnym kole - wheelie

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Autor tematu
grzesiek3210
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 188
Rejestracja: pn, 24 paź 2005, 00:06
Motocykl: Suzuki RM 250 K9
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poland East Side
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Jazda na tylnym kole - wheelie

Post autor: grzesiek3210 » śr, 7 gru 2005, 18:36

Witam!
Mam pytanie, bo widzę że wy już nieźle wymiatacie a ja jestem jeszcze laikiem. Dajcie jakąś podpowiedz jak stawiać moto na gumę przy wyższej prędkości żeby było w miarę bezpiecznie:) Obecnie wychodzi mi z 2 a albo kilka metrów 3.Macie jakieś wskazówki na podszkolenie się? I chciałem zapytać co sądzicie o butach Forma (na allegro są za około 500zł) bo zbrakło mi funduszy i dopiero na gwiazdkę sprawię sobie jakieś "oficerki".

PS. Dodam że rowerem na kole latałem przy prędkości około 20 km/h i rekord walnąłem 280m : ) A przesiadając się na moto boję się jakoś. Z 2 lecę sobie leciutko ale mam opory żeby zapiąć wyższe biegi.
Ostatnio zmieniony czw, 11 lut 2010, 21:50 przez grzesiek3210, łącznie zmieniany 1 raz.

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » śr, 7 gru 2005, 20:38

pomiedzy 2 a 4 masz jeszcze 3.... ja zmieniam biegy wczasie jazdy jush na jednym zaczynam od 2 albo 3 i koncze na 4 albo zostawiam 3 i jade rowno ... 8)
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Autor tematu
grzesiek3210
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 188
Rejestracja: pn, 24 paź 2005, 00:06
Motocykl: Suzuki RM 250 K9
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poland East Side
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: grzesiek3210 » śr, 7 gru 2005, 23:36

Chodzi mi dokładnie o raptora : ) A w tym mój problem że ja startuję z 2 a nie mogę wyczuć moto żeby zredukować wyżej.Mam wrażenie że mi ucieknie spod tyłka.Ale to chyba kwestia nabrania wprawy. Boję sie że jak strzelę ze sprzęgła to mi go wyrwie.

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » czw, 8 gru 2005, 13:16

ja na siedzaco przy strzale ze sprzegla albo nawet z gazu sie balem i boje bo jakos nie ma takiej kontroli ale zobaczylem na filmie jak chlopaki z cross demons koszalin chyba stawiaja sprobowalem i idzie tylko teraz trzeba odleglosc cwiczyc ;) jedziesz na 2 (mozna probowac na innych biegach toi zalezy od mocy) i przed tym zakresem obrotow uzytkowych dociskasz przod ile sie da i jak odbija to piiiii.... ;) i juz masz moto w gorze tak to mniej wiecej wyglada i na stojaco to jest. Wiadomo musisz sie troche do tylu przesunac ;)

pozdro

Autor tematu
grzesiek3210
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 188
Rejestracja: pn, 24 paź 2005, 00:06
Motocykl: Suzuki RM 250 K9
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poland East Side
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: grzesiek3210 » czw, 8 gru 2005, 15:44

Dzięki. Nie mam problemów postawić go na gumie ale tylk na 2 boję się redukować w trakcie jazdy i tak samo przy wyższej prędkości z wyższego biegu mam opory ze stawianiem go. Mi jakoś lepiej na siedząco się śmiga na jednym.

FLYING TANK
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: FLYING TANK » czw, 15 gru 2005, 14:56

...a kto mi wytlumaczy jak sie redukuje bieg wyżej??
bo ja myslalem ze redukuje sie tylko w dol... :shock:
A co do gumki:jesli masz 4-suwa to odkrecasz gaz,kolko sie podnosi i delikatnymi korektami manetki gazu utrzymujesz motorek w pionie...potem kolejny bieg...i kolejny...i tak do ostatniego...
A jesli masz 2-suwa to masz problem...jest duzo trudniej sie uczyc!teoretycznie tak jak w 4-suwie,tylko 2-suw ma waski zakres obrotow uzytecznych i dlatego jest trudniej...chyba ze masz 500cm w 2-suwie!ja kiedys mialem CR 500 :lol: to zawsze jezdzi na tylnym kole,czy sie chce czy nie!!!
Mysle ze poprostu jezdzij duzo,a reszta sama przyjdzie...

Autor tematu
grzesiek3210
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 188
Rejestracja: pn, 24 paź 2005, 00:06
Motocykl: Suzuki RM 250 K9
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poland East Side
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: grzesiek3210 » wt, 20 gru 2005, 00:12

masz rację.Ja nie jeżdże po torze więc traktuję to jako formę dodatkowej rozrywki:)

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » wt, 20 gru 2005, 18:06

ale np jak jest tarka bylo pokazane jak na zawodach supercrossowych pastrana pokonywal ja na jednym kole doganiajac znacznie tych ktorzy jada normalnie. Na muldach tez sie to moze przydac (nie doslownie na jedynym kole) bo unosisz przod i szybciej i delikatniej przez nie przejedziesz. Ja tez nie trenuje ale czasem jak mam chwilke to cos kombinuje.

pozdro

piasektt
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 768
Rejestracja: wt, 27 gru 2005, 11:48
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: z toru (Wrocław)
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: piasektt » śr, 3 maja 2006, 09:07

I Gdzie w Polsce masz tarkę z prawdziwego zdarzenia ?
II Na niskich biegach naucz się tylko unosić przednie kolo a po to żeby przeskoczyć rów i głębokie dziury, jazda na gumie przyjdze z czasem
Ostatnio zmieniony sob, 10 kwie 2010, 17:11 przez piasektt, łącznie zmieniany 1 raz.

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » śr, 3 maja 2006, 10:51

a ja sie teraz lubie pobawic na kole bo maszyna tak chetnie na nie wchodzi ; ) jak jest przyczepnosc nie szarpie nic tylko dodaje gazu i .... jestem ; ) a mysle ze jezdzic nalezy w "roznych pozycjach" bo nigdy nie wiesz co ci sie moze przytrafic ; )

pozdro

`Sensei
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 10
Rejestracja: pt, 14 kwie 2006, 09:27
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: `Sensei » śr, 3 maja 2006, 10:56

Wlasnie kupilem KTM egs 250 z 96 i tez podoba mi sie bardzo jazda na 1 kolku :P tylko ze nie umiem! na dt80 przejechalem moze gora z 10m po czym 2 wlaczylem i byl pion wiec sie przestarszylem i puscilem gaz.Na husqvarnie 410 tez probowalem ale to ciezki moto i balem sie ze moze spasc na mnie a teraz mam KTM i na kolo idzie jak na 250 ;] ale ciagle ten strach ;/ w piatek bede mial gotowy [bo oczywiscie ja mam szczescie i cos musialem zjebac] i nowa kiera reikona to moze cos pocwicze...

Ciechu
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 292
Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Ciechu » śr, 3 maja 2006, 13:01

P.S Ja jeżeli juz stawiam (a zdarza mi się to bardzo żadko) to tylko na siedząco bo na stojąco źle wygląda
Źle to będzie wyglądał twój tyłek jak będziesz przejeżdżał na siedząco przez rowy. Dla kręgosłupa to też nie będą pieszczoty.
Mi do tej pory zdarzały się tylko niekontrolowane gumy bo na 380 o to nie trudno :)

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”