Yamaha YZ125 '06 a '08

Autor tematu
emce29
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 9
Rejestracja: ndz, 25 maja 2008, 18:42
Motocykl: RM 125 '08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowogard/Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Yamaha YZ125 '06 a '08

Post autor: emce29 » sob, 28 cze 2008, 12:59

Witam! :D
Mam takie pytanie do bardziej ogarniętych na forum (niestety ja sie do nich nie zaliczam, przepraszam).
A wiec... Jakie są różnice pomiędzy YZ125 z 2006r, a tym samym moto z 2008r? Chodzi o to czy warto brać nową droższą z 08 czy kupić nówkę z 06 taniej... :P
EDIT: Udało mi się tylko wyczytać, że od 06 jest na aluramie, ale nie ma jeszcze fatbaru... Na dodatek 06 ma gorsze hamulce od 08... Coś jeszcze? :mrgreen:

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha YZ125 '06 a '08

Post autor: To.mek » sob, 28 cze 2008, 23:54

Minimalne różnice, napewno lepszym wyborem jest rocznik 06 (ze względu na cenę)

Kaze
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1437
Rejestracja: sob, 1 paź 2005, 12:47
Motocykl: może kiedyś
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: "Miasto złą sławą owiane..."
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha YZ125 '06 a '08

Post autor: Kaze » ndz, 29 cze 2008, 01:37

Na 06' po pierwszym odpaleniu bardzo dużo stracisz w późniejszej odsprzedaży ale to szczegół. Ja bym brał 08 jakby mnie było stać. A alu rama w setach yz była od 05r pzdr.
but only the devil responded cause god wasn't there...

danzel
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 222
Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
Motocykl: minimum jeden
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha YZ125 '06 a '08

Post autor: danzel » czw, 19 lut 2009, 11:30

poruszam temat czym sie rozni 06 07 08 i co nowego w 09 bo z dwoch wiarygodnych ust slyszalem rozne opinie, jedni ze mało inni ze ,,mega" hehe
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!

enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha YZ125 '06 a '08

Post autor: enduroguy » czw, 19 lut 2009, 15:56

Ooo widze, ze kolege poruszylo moje mega :rolleyes:
Roznice 06, 08:
-Inna rama (zmienione katy)
-nowy przedni zacisk
-oslony lag :mrgreen:
-pompa hamulca przedniego
-gruba kiera
-prowadnica lancucha+slizg
-tarcze hamulcowe
-modyfikacje tylnego amortyzatora
-przednie zawieszenie

aaa i cos jeszcze sie dzialo ze skrzynia 06' (chyba wodzik) i to naprawili.

09':
"W 2009 roku poznasz legendarnego YZ125 z nową kanapą i złotą oprawą łańcucha."
i tyle ;)
pzdr
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

Awatar użytkownika
Tomski_01
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 137
Rejestracja: pn, 25 gru 2006, 16:54
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha YZ125 '06 a '08

Post autor: Tomski_01 » czw, 19 lut 2009, 18:23

Przez te drobne zmiany yz zaoszczędziła około 0.5kg.
Na 2008 zostały zmieniony zawór wydechowy, podobno kształt i czas otwarcia.

Jeżeli nie startujesz, lub startujesz ale nie jesteś czołowym zawodnikiem to weź 06 a za resztę kasy kup sobie olej do mieszanki, olej do skrzyni, tłoki i inne części eksploatacyjne. Co do wodzika to były one wadliwe ale bodajże to wymienili, szczerze w Polsce nie słyszałem żeby komuś to się popsuło. A to co się czyta na forach US trzeba momentami dzielić przez 3 żeby mieć prawdę. Duża ilość Amerykańców panikuje.

http://www.dirtrider.com/video/6203200/ ... index.html
http://www.dirtrider.com/reviews/motocr ... index.html
co prawda 09 ale zmiany sa drobne i nie zauważalne
http://www.dirtrider.com/reviews/motocr ... index.html

danzel
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 222
Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
Motocykl: minimum jeden
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha YZ125 '06 a '08

Post autor: danzel » czw, 19 lut 2009, 18:44

dla mnie osobiscie przełom to bylo 04/05 teraz juz tylko szlify są i poprawki dla przecietniaka jak ja nie zauwazalne w jezdzie, wziolem 06 jak mowisz dla mnie wystarczy, dzieki koledzy
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!

enduroguy
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 541
Rejestracja: pn, 4 gru 2006, 23:14
Motocykl: RM125 #155
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Józefów k/o W-wy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Yamaha YZ125 '06 a '08

Post autor: enduroguy » czw, 19 lut 2009, 19:32

No wiesz, nie mozna oczekiwac, ze co roku producenci beda zmieniali tyle, ile zmienili w tegorocznej CRF450 ;)
Fuck The Whales!!! Save 2 Strokes!!!

mXmoto.pl
- TLD , BudRacing, MSR, Answer...

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha YZ125 '06 a '08

Post autor: ecik » czw, 19 lut 2009, 19:47

Jak kupiłeś 06 to wymień od razu to STOPPER LEVER ASSY 1C3-18140-10-00 <-- koszt koło 50zł a to jest wadliwe w tym roczniku. Wymień to od razu i będziesz miał spokój. To jest taka dzwignia przy sprzęgle która odpowiada za zmianę biegów.

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha YZ125 '06 a '08

Post autor: weteran » czw, 19 lut 2009, 22:14

ecik pisze:Jak kupiłeś 06 to wymień od razu to STOPPER LEVER ASSY 1C3-18140-10-00 <-- koszt koło 50zł a to jest wadliwe w tym roczniku. Wymień to od razu i będziesz miał spokój. To jest taka dzwignia przy sprzęgle która odpowiada za zmianę biegów.
Ecik ma rację. To jest dźwignia, która naprowadza i utrzymuje programator (wałek) w odpowiednim położeniu. Na końcu tej dźwigni jest zamocowane jakby małe łożysko, które oczywiście się rozpada. Przerabiałem ten temat w motocyklu mego syna YZ 125 2006 r. Założona jest tam teraz dźwignia z modelu YZ 125 2008 r. W tym modelu na końcu tej dźwigni jest normalne stalowe kółeczko. W modelu 2006 jak rozpada się to łożysko, to oprócz niebezpieczeństwa uszkodzenia skrzyni biegów przez wpadnięcie uszkodzonych elementów tego łożyska w koła zębate, to jednak główny problem polega na kłopotliwym przełączaniu biegów, a najbardziej odczuwalny jest kłopot ze załączeniem (znalezienie) luzu w tym silniku. Motocykl ten obecnie po modernizacji jest na sprzedaż.

Awatar użytkownika
Tomski_01
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 137
Rejestracja: pn, 25 gru 2006, 16:54
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Yamaha YZ125 '06 a '08

Post autor: Tomski_01 » czw, 19 lut 2009, 22:39

weteran pisze:
ecik pisze:Jak kupiłeś 06 to wymień od razu to STOPPER LEVER ASSY 1C3-18140-10-00 <-- koszt koło 50zł a to jest wadliwe w tym roczniku. Wymień to od razu i będziesz miał spokój. To jest taka dzwignia przy sprzęgle która odpowiada za zmianę biegów.
Ecik ma rację. To jest dźwignia, która naprowadza i utrzymuje programator (wałek) w odpowiednim położeniu. Na końcu tej dźwigni jest zamocowane jakby małe łożysko, które oczywiście się rozpada. Przerabiałem ten temat w motocyklu mego syna YZ 125 2006 r. Założona jest tam teraz dźwignia z modelu YZ 125 2008 r. W tym modelu na końcu tej dźwigni jest normalne stalowe kółeczko. W modelu 2006 jak rozpada się to łożysko, to oprócz niebezpieczeństwa uszkodzenia skrzyni biegów przez wpadnięcie uszkodzonych elementów tego łożyska w koła zębate, to jednak główny problem polega na kłopotliwym przełączaniu biegów, a najbardziej odczuwalny jest kłopot ze załączeniem (znalezienie) luzu w tym silniku. Motocykl ten obecnie po modernizacji jest na sprzedaż.
Hah a jednak i w polsce sie to psulo :wink: :lol:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Yamaha”