YZ426F - wady, zalety, awarie, obsługa itp.

Joho
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 103
Rejestracja: wt, 28 mar 2006, 20:16
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Joho » wt, 28 mar 2006, 22:26

no dobra ale co by sie w miare dobrze sprawowało? jaka jest różnica pomiędzy wr a yz?? no i co jest bardziej trwałe. Nie chcem katowac sprzętu( so hard :lol: )
Było -=KX-250-93r.-Ktm-EXC-450-03r.-KXF250-08r.=-
Jest CRF-250-09r.

Yamaciek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: pt, 17 mar 2006, 16:38
Motocykl: Łajzi 450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Yamaciek » wt, 28 mar 2006, 22:26

Przejezdziłem WR400 trzy sezony.żadnych problemów technicznych nie miałem. Nie wierzę że w dbanym sprzęcie może popękać głowica ale jak ktoś polata z pustą chłodnicą to pewnie jest możliwe. Odpalanie na zimno lub po dłuższym postoju jest trochę pracochłonne. Jeśli sprzęt jest dobrze wyregulowany a jezdziec pozna dokładnie tajniki dość skomplikowanej operacji z odprężnikiem to na ciepło odpala się na siedząco w trampkach. Nawet po wywrotce na gorącym sprzęcie nie trzeba kopać więcej niż trzy razy. Trzeba tylko poznać tajniki tej procedury. Kosztowało mnie to podeszwę w bucie i dużo nerwów. Nawet początkowo chciałem się sprzętu pozbyć. Ze świecami to też lekka przesada. Ja jezdziłem na zwykłych takich jakie zaleca producent i starczały mi dwie na sezon. Warunek- dograny gaźnik i pilnowanie się procedur rozruchowych (z daleka od manetki gazu przy kopaniu i ruszać dopiero po nagrzaniu). Moja rada dla użytkowników WR-ek, rurę odpowietrzającą z głowicy - odmę należy odłączyć od obudowy filtra i puścić w dól pod silnik jak w YZ. Poprawia to zdecydowanie kondycję świecy.

Autor tematu
Hanson
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 27
Rejestracja: śr, 9 lis 2005, 23:17
Motocykl: WR400F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Hanson » wt, 28 mar 2006, 23:10

Wszystkim dziekuje za wypowiedzi...chodzilo mi glownie o awarie ktore faktycznie mialy miejsce.Podsumowujac widze ze glowny problem to swieca...wiec kupie sobie odrazu irydowa.Z odpalaniem jakos sobie poradze...moje 96kg i troche wprawy da rade...nawet XR 600 nie protestowala nigdy po glebie... :) A skrzynia biegow...totolotek!!chyba ze wezme motor na przeswietenie ;) dzieki jeszcze raz za info, do zobaczenia na torze (jak juz naucze sie jezdzic, bo jak narazie to 13 miejsce na Pucharze Niepodleglosci 2005 mnie nie cieszy ;) ) POZDRO!!

Awatar użytkownika
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 278
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » śr, 29 mar 2006, 00:10

Proszę, niech ktoś napisze nazwę producenta, dokładne oznaczenie świecy irydowej oraz jej cenę (już podejrzewam, że ok. 120-150 PLN, ufff!). Chciłabym taką kupić do swojej YZ426F.
Nikasil.pl

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » śr, 29 mar 2006, 01:04

lulek001 pisze:Proszę, niech ktoś napisze nazwę producenta, dokładne oznaczenie świecy irydowej oraz jej cenę (już podejrzewam, że ok. 120-150 PLN, ufff!). Chciłabym taką kupić swojej YZ426F.
Jeśli już to brał bym wyłącznie NGK.
A tu są symbole tych świec do Twojego moto:
- zwykła CR8E
- platyna CR8EVX
- iryd CR8EIX.

Ja dzisiaj właśnie zamówiłem do CRFy irydową (bo tylko takie producent zaleca do tego modelu).
A znalazłem ją sporo taniej niż ceny sklepowe.
lulek jak jesteś zainteresowany to moge Ci podesłac namiary na PW.

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » śr, 29 mar 2006, 13:05

Co do yz 400 z 99 roku kolega miał i wybuchł silnik ; ) o sprzet dbal nie znam szczegołow w kazdym badz razie silnik trzeba bylo wsadzić nowy.

Pozdro

kotmx
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 800
Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: kotmx » śr, 29 mar 2006, 17:33

mam maly problem mianowicie gdy jade ja 2,3 biegu i ostro dodam gazu to motocykl gasnie i sie nie wkreca , a gdy dodam troche wolniej to normalnie jedzie :? co to moze byc?? dysza?

motocykl jest z holandii , to zalezy od cisnienia?
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co? :D
cipkowóz (różowy komar :D)

fzr600 stunt

było:
YZ 426 01r--> porażka

kx 125 03r :)

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » śr, 29 mar 2006, 19:10

kotmx pisze:mam maly problem mianowicie gdy jade ja 2,3 biegu i ostro dodam gazu to motocykl gasnie i sie nie wkreca , a gdy dodam troche wolniej to normalnie jedzie :? co to moze byc?? dysza?

motocykl jest z holandii , to zalezy od cisnienia?
Najprawdopodobniej czeka Cię regulacja i czyszczenie gaźnika.
Sprawdź też świecę, luzy zaworowe i łańcuszek rozrządu.

#66
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 277
Rejestracja: ndz, 8 sty 2006, 10:43
Motocykl: Yamaha '08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: #66 » czw, 30 mar 2006, 06:30

Miałem taki sam objaw w swojej YZF 250. Gdy jechałem na niskich obrotach i dałem duzo gazu to motor sie zalewał i nie chciał jechac. Był źle wyregulowany gaźnik. Po fachowej regulacji problem znikł.

maverick
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 132
Rejestracja: ndz, 13 lut 2005, 18:15
Motocykl: CRF250 07
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maverick » czw, 30 mar 2006, 21:21

pompa przyspieszacza jest do wyczyszczenia w gaźniku
ogólnie gaźnik do mycia i regulacji
pozdarwiam

Pacian
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 170
Rejestracja: pt, 31 mar 2006, 16:23
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Pacian » pt, 31 mar 2006, 16:36

Ja wcześniej miałem YZ 426 z 2001 roku sprzęcik jest super coprawada uzytkowałem ją 1 sezon ale nigdy nie wymieniałem w niej świecy zawsze paliła od pierwszego kopa,często tez koledzy bawili mi się manetką gazu na postoju ale motor zawsze odpalał z kopa ogolnie sprzęt bezawaryjny.

Martin_RK
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: ndz, 29 sty 2006, 17:51
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bedzin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Martin_RK » pt, 31 mar 2006, 21:51

jezdze WR 400 narazie nie mialem z nia wiekszych problemow z tym ze poprzedni wlasciciel wymienial juz w niej skrzynie biegow, wymienilem tlok na nowy i gaznik z 426 (to zalewanie swiecy wedlug mnie jest przyczyna tych modeli gaznikow , poprzedni gaznik z 400 nie zalewal swiec ale byl bardziej prymitywny dawal mniej mocy) prowadze serwis motocyklowy raz juz sie spotkalem z peknieta glowica ale w modelu 426 mysle ze to nastapilo z przegrzania nie dopilnowania stanu plynu w ukladzie chlodzenia, trzeba pamietac o wymianach rozrzadu jest to wysilona jednostka napedowa dotyczy to tez korby i tloka, mialem juz na warsztacie silnik gdzie urwalo korbe koszty naprawy makabryczne, to samo z tlokiem zaniedbany peka przy sworzniu i robi sieczke niestety leca zawory, cylinder, korba. Wedlug mnie motocykl jest bardzo dobry prowadzi sie go wspaniale bardzo zwrotny i tanszy w utrzymaniu niz konkurencyjni produceci
http://www.martinmotocykle.otomoto.pl
Sprzedaż części i opon do motocykli, serwis, naprawy zawieszeń

ODPOWIEDZ

Wróć do „Yamaha”