oringi pod glowice - rm125

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
crossrider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
Motocykl: rm125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: xxx
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

oringi pod glowice - rm125

Post autor: crossrider » sob, 6 paź 2007, 15:48

orientuje sie ktos czy mozna takie dwa oringi dostac (zamowic), czy trzeba caly zestaw uszczelek kupowac?
pozdro motomaniacy :wink:

arci21
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 86
Rejestracja: śr, 18 kwie 2007, 20:02
Motocykl: KTM 250 ExC :]
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: border with CZ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: arci21 » sob, 6 paź 2007, 15:53

ja do kata dostalem bez problemu te dwa o-ringi orginalne ale zanim pszyszly to kupilem w hurtowni dwa zwykle o-ringi i smigalem na nich bez zarzutu do czasu az zmienilem plyn w chlodnicy ale to juz inna historia

pozdro
Ból to najlepszy nauczyciel ale nikt nie chce być jego uczniem /B.Lee/

I have no special talents. I am only passionately curious.
Albert Einstein

Autor tematu
crossrider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
Motocykl: rm125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: xxx
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: crossrider » sob, 6 paź 2007, 17:46

a mozesz dac jakies namiary gdzie zamawiales bo pytalem w olek motocykle, seba-motor itp to cale zestawy tylko mają...
heh dobra dobra, kombinuje jak kon pod gorke, wkoncu taki zestaw 100-150 zl ale jednak sprobuje :)

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » sob, 6 paź 2007, 21:52

Niestety zwykły o-ring może być jedynie ten większy natomiast ten mniejszy już musi być na wysoką temperaturę bo inaczej się spali w bardzo krótkim czasie. Ale jeśli chcesz to zrobić przejściowo to trochę to wytrzyma ale jednak tam musi być na wysoką temperaturę i ten o-ring jak się nie mylę jest silikonowy (ten mniejszy).

LesniK
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 60
Rejestracja: ndz, 28 sie 2005, 20:39
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: DSW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: LesniK » ndz, 7 paź 2007, 08:11

W zestawach uszczelek wewnętrzny faktycznie jest z innego materiału niż zewnętrzny.
Tu jest trochę o oringach - w przypadku kontaktu z wodą różnic temperaturowych między materiałami nie ma (pomijam EPDM ze względu na brak odporności na oleje i smary). Najwyższą temperaturę otaczającego powietrza wytrzymują oringi silikonowe (VMQ) i fluorowe (FPM/FKM).

Bardzo istotnym elementem przy takim sposobie uszczelnienia komory spalania jest równa powierzchnia przylegających płaszczyzn (maksymalne dopuszczalne odchylenie 0.05mm).

Obecnie mam założone w moto 2 zwykłe oringi (~2-3 godz. jazdy, na razie nic się nie dzieje) - jak znajdę chwilę, sprawdzę w jakim są stanie.

Autor tematu
crossrider
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 131
Rejestracja: czw, 29 cze 2006, 11:04
Motocykl: rm125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: xxx
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: crossrider » ndz, 7 paź 2007, 13:41

spoko, dzieki :wink:
jutro skocze do hurtowni i podam wymiary, zobaczymy co z tego wyjdzie

w ostatecznosci zamowie caly zestaw uszczelek, jeden juz taki mam... beda dwa

ps.
No i zlozylem dzis rano, kupilem 2 pary (bedzie na zaś) - 8,40zl :wink:
jak narazie idzie jak przecinak ( 1 bak wyjezdzilem)
rozm. wewnetrznego - 63 x 2mm
rozm. zewnetrznego - 90 x 2mm
... moze sie komus przyda

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”