Ile kosztuje utrzymanie motocykla MX w sezonie?

Pozostałe tematy nie pasujące do ww kategorii
Autor tematu
yuzik
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 21
Rejestracja: pn, 6 lut 2006, 14:20
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Bulowice koło B-B
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Ile kosztuje utrzymanie motocykla MX w sezonie?

Post autor: yuzik » pn, 27 lut 2006, 00:46

Witam.Z tego co tutaj czytam to zdecydowana wiekszosc forumowiczów jest kasiasta :D Zastanawialem sie nad jakas "seta" ale z tego co wyczytalem na forum to zezarlyby mnie koszty utrzymania= paliwo, tłoki, nikasyle i inne pierdy :!: Po prostu doszedlem do wniosku że nie wyrobie z kasa i motor wiecej by stal w garazu=wybralem mniej wysilone enduro :D Odpowiedzcie mi na pytanie czy koszty utrzymania są rzeczywiscie tak pieronsko wysokie, czy mi sie jakas mala shizka wlaczyla :D <heh>
kawasaki kmx 125 97'

Awatar użytkownika
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 278
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » pn, 27 lut 2006, 00:59

Moim zdaniem, by jeździć na MX nie trzeba być kasiastym gościem. Wiadomo również, że nie jest to sport dla zarabiających poniżej średniej krajowej.
W moim przypadku, to jest ok. 5000 PLN na sam motocykl (części, paliwo oraz oleje) na ok. 80 h jeżdzenia w sezonie. Zresztą na Stronie Głównej w prawej części jest ankieta. Poszukaj sobie wyników i sprawdź, co ludzie piszą na ten temat.
Do tego musisz doliczyć trochę kasy na wyjazdy, jeżeli planujesz przewozić motocykl i nocować poza domem oraz troszkę na wymianę garderoby, np. ja potrzebuję nowe buty co sezon (ok. 800 PLN).
Oczywiście jeżdżę amatorsko.

Jeżeli dopiero zaczynasz i jeździsz bardziej rekreacyjnie, nie "wykręcasz" maszyny, eksploatujesz właściwie, dbasz i... nie kupiłeś padaczki, to możesz zmieścić się w 2000 PLN. Jest to jak najbardziej możliwe.[/list]
Nikasil.pl

Awatar użytkownika
EXC rider
VIP
VIP
Posty: 349
Rejestracja: czw, 19 maja 2005, 15:31
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: EXC rider » pn, 27 lut 2006, 07:59

Zgadzam sie, w 2000zl mozna sie zmiescic, ale to zalezy od stylu jazdy. Ja w poprzednim sezonie wydalem ok 4000-5000zl na moto (rowniez przy jezdzie amatorskiej) W tym sezonie postanowilem nawet zalozyc "zeszycik" i dokladnie podliczyc ile wyjdzie mnie utrzymanie moto w sezonie :wink:

#66
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 277
Rejestracja: ndz, 8 sty 2006, 10:43
Motocykl: Yamaha '08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: #66 » pn, 27 lut 2006, 08:25

Również uważam ze w 2000 przy jezdzie amatorskiej powinienes sie zmiescic. Gdy zaczynasz przygode z prawdziwym crossem musisz rózniez kupic strój na taki motor. Nie mówie tu o jakis bajeranckich koszulkach bo to nie jest Ci potrzebne, ale o butach i ochraniaczach bo bezpieczenstwo jest najwazniejsze ! Aha i do tego oczywiscie kask. Te akcesoria tez sa dosc drogie, ok 1000 zł musisz na to liczyc.

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » pn, 27 lut 2006, 14:04

czemu co sezon buty nowe??? :shock: mi wychodzi ok 2500 ale bez zadnych remontow na rok glownie to opony zebatki klocki i wymiana oleju i filtra + regulacja zaworow :wink:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » pn, 27 lut 2006, 15:25

Ciężko powiedzieć, ile co sezon się na motor wyda. Jeden zmienia tłoki co 20h, inny jeździ cały sezon. Zależy też od rodzaju paliwa (95/98 oktanów), oleju itp. Dla każdego te koszty będą różne.
Pozdro

IGI CROSS
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1129
Rejestracja: wt, 15 lis 2005, 21:24
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: IGI CROSS » pn, 27 lut 2006, 15:48

No właśnie kosztu zależą na czym ktoś jeździ, jak jeździ, jak o moto dba,ile godzin w sezonie.lulek001 co sezon nowe buty kupujesz????chyba straszne ciężkie życie mają u ciebie :wink: Na same ubrania jak ktoś nie ma to tak:
spodnie (zależy od klasy) 150-a nawet więcje niż 700zł,buty:450-1800zł,buzer:200-500zł,kask:150-naqwet grubo ponad 1000zł,nakolanniki:50-300zł,gogle:80-350zł,rękawice:50-250zł

maverick
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 132
Rejestracja: ndz, 13 lut 2005, 18:15
Motocykl: CRF250 07
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maverick » pn, 27 lut 2006, 20:02

na sezon spokojnie idzie 3-5tys przy jezdzie 2x w tygodniu pelne treningi w róznych warunkach i terenie
buty musze stwierdzic ze co sezon by sie zdało wymienic :-) ze wzgledu na uszkodzenia i estetyke hihi, choc teraz wydałem kilka zeta wiecej na buty i zobaczymy czy sie opłacało,
kask tez uwazam ze ma pewną odpornośc na zniszczenia i brud (niby wyciagana cała wkładka ale wszystko sie zuzywa

robie to co lubie a przy okazji zarabiam na to co lubie

Cypek
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 31
Rejestracja: śr, 18 sty 2006, 20:37
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: MWS
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: Cypek » wt, 28 lut 2006, 00:50

w woli sprostowania wypowiedzi tomka, do motocykla nie lejemy paliwa 95 !!!! bo w rzeczywistosci tak ono ma 89 oktan. lejemy vpower, w ostatecznosci 98....

chcac podliczyc koszty zadaj sobie pytanie jak chcesz jezdzic, czy nastawiasz sie na jazde PRO czy COUNTRY.
jezeli jest to jazda PRO to kazdej kasy CI braknie bo wszystko mozna dobrze spozytkowac, osobisice sezon bez motorka wychodzil z 25 tys/sezon. lekko liczac tak sadze : )
jesli chodzi o jazde country to posty wyzej sa chyba odpowiednie, grunt abys na poczatku byl pod okiem trenera i nie powielal swoich bledow. Zastanow sie nad porzadnym strojem i ochraniaczami, abys jezdzil bezpiecznie, nie oszczedzaj na butach i kasku. (tez zmienialem buty co sezon, nawet czasem mialem 2 pary na rok - jak sie jezdzi to sie zuzywaja - of course alpinestars tech 6 & 8) aha i jezeli kupisz stary motocykl pamietaj ze remont i czesci tez kosztuja.
"stare to jest dobre... winko i skrzypki"
...Behemoth keeps me alive...

To.mek
VIP
VIP
Posty: 1067
Rejestracja: pt, 4 lis 2005, 22:56
Motocykl: RM 125 K8, WR 450 K7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myszków-okolice Częstochowy
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: To.mek » wt, 28 lut 2006, 15:28

Cypek pisze:w woli sprostowania wypowiedzi tomka, do motocykla nie lejemy paliwa 95 !!!! bo w rzeczywistosci tak ono ma 89 oktan. lejemy vpower, w ostatecznosci 98....
Jakie są skutki jeżdżenia na 95-oktan?? Wszyscy moi koledzy jeżdżą na 95-ce. A co do róznic między nimi też za dobrze się nie orientuję, wiem że to jest powiązane z szybkością spalania paliwa.

IGI CROSS
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1129
Rejestracja: wt, 15 lis 2005, 21:24
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: IGI CROSS » wt, 28 lut 2006, 15:59

Chyba w małych pojemnościach nie ma znaczenia ilość oktanów.W tych nowszych dużo bardziej dopracowanych i większych pojemnościach trzeba lać wysokooktanowe,tak mi się wydaje

IGI CROSS
Stewart? Zmienia mi opony!
Stewart? Zmienia mi opony!
Posty: 1129
Rejestracja: wt, 15 lis 2005, 21:24
Motocykl: Yamaha YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sulejówek
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: IGI CROSS » wt, 28 lut 2006, 16:59

Czyli co lać np. do nowoczesnych 4t??może być BP ultimate,albo chyba werva czy coś takiego.Czy najlepiej Shell V-Power Racing 99+??

ODPOWIEDZ

Wróć do „Pozostałe”