Docieranie motocykla
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 22
- Rejestracja: ndz, 23 kwie 2006, 11:24
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
heh mialem bardzo podobna historie z cr 125 i jesli by sie takie cos powtorzylo to nigdy bym sie nei bawil w jkaies czyszczenie tylko od razu nowy tlok. fakt ze jezdzil dlugo i bl nawet mocny ale to zalezy jak bardzo porysowany jest cylinder
wiec predzej czy pozniej i tak bedziesz musial nowy tlok kupic i zrobic szlif
wiec predzej czy pozniej i tak bedziesz musial nowy tlok kupic i zrobic szlif
-
- Mistrz prostej
- Posty: 148
- Rejestracja: czw, 16 lut 2006, 10:01
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: z nienacka
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
ja praktycznie nie docieram a pasuje tlok troche ciasniej. przy pierwszym odpalaniu dam mu sie dobrze zagrzac na wolnych obrotach, potem powoli na coraz to wyzsze, gdy jest juz cieply mozna ogien na tor. wazne zeby nie katowac silnika odrazu gdzies po lasach albo na asfalcie. jazda na torze przy srednich umiejetnosciach chyba bedzie idealna.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 800
- Rejestracja: sob, 11 mar 2006, 10:50
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wójtowo / Lidzbark Warm.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Ja docieram 15min czyli odpalam motocykl, silnik pracuje gdzieś zzz 2 minuty na wolnych obrotach a potem jade sobie po polnych na początku na małych obrotach a po jakiś 3-4km 3/4 gazu i pod koniec ogień i potem już tor
jest:
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co?
cipkowóz (różowy komar )
fzr600 stunt
było:
YZ 426 01r--> porażka
kx 125 03r
XR 200 R 83r
DT 80 93r supermoto --> no co?
cipkowóz (różowy komar )
fzr600 stunt
było:
YZ 426 01r--> porażka
kx 125 03r
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 292
- Rejestracja: pt, 3 mar 2006, 18:51
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warszawa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
W jednym z wiarygodnych tekstów można przeczytać "im szybciej będziesz docierać tym szybciej będziesz jeździć"
Dokładniej chodzi o to ze obecnie podzespoły są tak dobrze wykonywane a oleje zapewniają tak dobre warunki pracy że przy lajtowej jeździe w zasadzie docieranie nie zachodzi. Poprawna procedura to mocno obciążyć silnik i zaraz dać mu odpocząć. I tak parę razy aż uznamy że jest dotarty. Czyli pewnie 1-2 baki w krosówce. Najważniejsze to nie przegrzać sprzętu.
A co do tego cytatu, chodzi również o to że silniki docierane powoli nie układają się jak należy i uzyskują mniejsze moce od tych które się na początku mocno obciążone. Kluczem do sukcesu jest to aby robić to krótkotrwale. Aby silnik pracował obciążony tak jak w przyszłości będzie to robił jednak tylko przez krótki czas, potem chwila na schłodzenie. W praktyce wygląda to pewnie jakoś tak: na prostej gaz do oporu a potem pół okrążenia pyr pyr pyr.
Dokładniej chodzi o to ze obecnie podzespoły są tak dobrze wykonywane a oleje zapewniają tak dobre warunki pracy że przy lajtowej jeździe w zasadzie docieranie nie zachodzi. Poprawna procedura to mocno obciążyć silnik i zaraz dać mu odpocząć. I tak parę razy aż uznamy że jest dotarty. Czyli pewnie 1-2 baki w krosówce. Najważniejsze to nie przegrzać sprzętu.
A co do tego cytatu, chodzi również o to że silniki docierane powoli nie układają się jak należy i uzyskują mniejsze moce od tych które się na początku mocno obciążone. Kluczem do sukcesu jest to aby robić to krótkotrwale. Aby silnik pracował obciążony tak jak w przyszłości będzie to robił jednak tylko przez krótki czas, potem chwila na schłodzenie. W praktyce wygląda to pewnie jakoś tak: na prostej gaz do oporu a potem pół okrążenia pyr pyr pyr.
Bynajmniej nie przynajmniej! http://bynajmniej.pl/bynajmniej-to-nie-przynajmniej
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 454
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
- Motocykl: CRF250R '06
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sulechów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
dlaczego gasnie na wolnych i muli go gdy sie wkreca na obr.
Otóż się dociera. Nie ważne czy to kosiarka, czy komarek czy cross. Po remoncie generalnym (tłok, szlif bądź tuleja) musisz dotrzec silnik. Póki co możliwości technologiczne tego świata nie pozwalają na darowanie sobie docierania...Pomyk pisze:PS:Speedboy crossówki sie nie docera.
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 631
- Rejestracja: pn, 4 lip 2005, 20:56
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Rzeszów/Birmingham(UK)
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: dlaczego gasnie na wolnych i muli go gdy sie wkreca na obr.
głównie chodziło mi o tłok, a jak słysze że ktoś dociera tam 2-3 h tłok w crossówce to mi się śmiać chce hahahahahah eMA
-
- Mistrz prostej
- Posty: 57
- Rejestracja: czw, 11 sty 2007, 18:29
- Motocykl: Suzi Rm 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: opolskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: dlaczego gasnie na wolnych i muli go gdy sie wkreca na obr.
panie panie,jak Ty uwazasz ze sie nie dociera to twoja sprawa... ale nie mam z toba o czym gadac. W slangu mechanikow nazwalbym Cie wymieniaczem
ja sobie docieram i mi z tym dobrze,mojej Suzi tez
zobaczcie co znalazlem pod moja glowica po przejechaniu ok 0.5h od wymiany tloka (powtarzam ze oringi byly nowe,z kpl uszczelek)
tu jest fotka
http://www.wrzuta.pl/obraz/friOVymtOF/dscn6021
co o tym sadzicie,czemu tak sie stalo? nie wytrzymaly temp? czy zbyt mocno dokrecone byly? albo niedokladnie zalozone?
ja sobie docieram i mi z tym dobrze,mojej Suzi tez
zobaczcie co znalazlem pod moja glowica po przejechaniu ok 0.5h od wymiany tloka (powtarzam ze oringi byly nowe,z kpl uszczelek)
tu jest fotka
http://www.wrzuta.pl/obraz/friOVymtOF/dscn6021
co o tym sadzicie,czemu tak sie stalo? nie wytrzymaly temp? czy zbyt mocno dokrecone byly? albo niedokladnie zalozone?
searching new one
był Suzuki Rm 125 95r - czarna maszyna
był Suzuki Rm 250 87r
był Suzuki Rm 125 95r - czarna maszyna
był Suzuki Rm 250 87r
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 454
- Rejestracja: ndz, 9 wrz 2007, 00:33
- Motocykl: CRF250R '06
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sulechów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: dlaczego gasnie na wolnych i muli go gdy sie wkreca na obr.
Może masz krzywą głowice albo cylinder i źle dopasowane było co mogło spowodowac, że temperatura była wyższa w jednym miejscu. A takie stopione oringi są na całej ich długosci? Moze po prostu g*wniany material ;/
Obecnie: CRF250R '06, BMW K100RS, K-750
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250
Było: Komarek , Honda MTX 80, CR125 '97, YZ250F '03, CX500, Maico 250