"Tuning" mojej maszyny.

Pytania dotyczące plastików i oklein do Twojego motocykla
Autor tematu
FMX fan
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

"Tuning" mojej maszyny.

Post autor: FMX fan » ndz, 22 sty 2006, 13:36

Chce przerobić swój motocykl w następujący sposób -> http://i.timeinc.net/mx/content/images/ ... eganlg.jpg (oczywiście to tylko przykład ja chce w nieco innych barwach itp). I teraz mam pytanie. Co on ma na plastikach? Okleine czy aerograf? Kto mi takie coś zrobi/sprzeda? Pozdro.

Awatar użytkownika
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 278
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » ndz, 22 sty 2006, 13:58

Dla mnie to koleina, bo inaczej nie wyobrażam sobe wymiany całych plastików i ponownego malowania. Za duzo roboty, a motor na każdym trenigu i zawodach trochę się na pewno rysuje (upadki, rzucanie maszyną itp.). Myslę, że w USA można kupić takie repliki okleiny. A u nas... to nie mam pojęcia.
Nikasil.pl

maverick
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 132
Rejestracja: ndz, 13 lut 2005, 18:15
Motocykl: CRF250 07
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maverick » ndz, 22 sty 2006, 15:39

Ja stawiam ze to malowane 8)
wiec robisz tak:
kupujesz drugi zestaw plastików, malujesz i juz gotowy. montujesz na mx jedziesz przez miasto i bajerujesz na motor.

A jak pojedzisz na tor to sciagasz plastiki albo ogladasz jak inni smigaja a samemu ci szkoda albo masz gleboko wszystko i za tydzien bedzie inne malowanie :twisted:

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » ndz, 22 sty 2006, 17:15

przy takiej ilosci sponsorow jaka oni maja to obstawiam ze to malowane :D

Awatar użytkownika
lulek001
Moderator
Moderator
Posty: 278
Rejestracja: sob, 19 lut 2005, 13:16
Motocykl: CRF 250 R 2009
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warszawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: lulek001 » ndz, 22 sty 2006, 17:52

Chyba macie rację, że malowane. Nawet felgi sa w takim samym kolorze, a na plastikach nie widać gołych brzegów, jak w przypadku okleiny.
Nikasil.pl

Autor tematu
FMX fan
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: FMX fan » ndz, 22 sty 2006, 22:16

hmmm...to lipa powiem szczerze. Bo myślałem że okleina. Nie chce szpanować "na mieście" bo przecież nie o to tu chodzi. Właśnie miałem zamiar jeździć MX w takich plastikach ale to kiepski pomysł. A czy z okleiną też efekt bedzie dobry? I jak wygląda taka okleinka po dzwonie?

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » pn, 23 sty 2006, 21:23

sluchaj napisz do hormona z tego co mi wiadomo on malowal cos w swojej yz lakierem (lakier + uelastyczniacz) i na to pewnie bezbarwny. Caly sezon przelatal i chyba bylo ok wszystko

cross-demons
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 112
Rejestracja: pt, 15 lip 2005, 22:06
Motocykl: Suzuki RM 250 K2
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Koszalin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: cross-demons » pn, 23 sty 2006, 23:30

Ja malowałem kiedyś plastyki, ale nie aerografem we wzory tylko na jeden kolor. Malował mi lakiernik i robił dużo cienkich warstw jakimś specjalnym podkładem i lakierem kauczukowym do plastików mieszanym z kilku skladników, tak żeby dobrac odpowiednią twardość powłoki. Lakier na plastikach nic nie pękał, ale ich wada to mała odporność na zaryswania ponieważ lakier musiał być miękki żeby nie pękał. Jest na to patent - tam gdzie plastiki nie są za mocno powyginane można łatwo okleić je bezbarwną folią - wtedy wszystko zniosą, albo popróbować z lakierem bezbarwnym ale nie wiem jaka bedzie trwałość.
Pozdrawiam

ecik
VIP
VIP
Posty: 1001
Rejestracja: wt, 24 sty 2006, 10:28
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: ecik » wt, 24 sty 2006, 10:49

Moim zdaniem to sie mija z celem jeden trening i po takim malunku areografem wiec szkoda kasy na takie cos. Lepiej kupic okleine jakas ładna ktora jest poprostu do tego stworzona :) i bedzie wszystko lajcik.


Pozdro ;)

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » wt, 24 sty 2006, 10:50

z tego co wiem lakier bezbarwny stosuje sie na kaskach z jakims wzorem albo kaskach z nalepkami. Jak jest wzor i zachaczysz o jakas galaz albo mala gleba to pierwsze wyciera/rysze sie bezbarwny. A tam gdzie naklejki to hmm moze zeby zwiekszyc odpornosc naklejek (tak jak wyzej)

pozdro

Kłepsik MX
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 219
Rejestracja: sob, 16 lip 2005, 20:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sochaczew
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Kłepsik MX » wt, 31 sty 2006, 19:08

No ja dałem kask do malowania w pewne zrudła (jak cos to na priva) i bede miał malowane kolorem i cos takiego jak ala chrom i na to lakier bezbarwny jak to wyidzie zobaczymy... ale wiem ze bedzie ładnie i tanio 8)

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » wt, 31 sty 2006, 20:01

Szczerze to też myślałem nad areografem, ale jakoś mi sie zawsze wydawało, że jakość i trwałość tej usługi jest marna. Jak już to zrobisz to koniecznie napisz na forum jak to wyszło.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

ODPOWIEDZ

Wróć do „Plastiki/okleiny”