Wyrywajaca sie kierownica - dlaczego i jak zaradzić?

Zadaj pytania i zobacz wskazówki dotyczące techniki jazdy. Porozmawiaj o szkole Marcina Wójcika.
Autor tematu
Charin
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 11
Rejestracja: wt, 12 kwie 2005, 14:24
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wawa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Wyrywajaca sie kierownica - dlaczego i jak zaradzić?

Post autor: Charin » sob, 7 maja 2005, 17:06

Witam!
Nie wiem czy to normalne, lecz juz dwa razy mi sie zdazylo (raz przy lekkim wyskoku i raz na wybojach) ze kierownica z duza predkoscia zaczyna drgac, machac i przekrecac sie od prawej do lewej strony (cieko opisac) tak ze nie moglem jej utrzymac.
Wiec moje pytanie: czym to moze byc spowodowane?
Moze to byc tym ze kierownica jest jakby prostowana? (Brodi - co z nia bylo),
czy moze czyms innym?

Pozdrawiam Krzysiek

maverick
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 132
Rejestracja: ndz, 13 lut 2005, 18:15
Motocykl: CRF250 07
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: mazowieckie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: maverick » ndz, 8 maja 2005, 09:37

O ile dobrze pamiętam to kierownica ta jest lekko walnięta ale nie na tyle aby nie mozna bylo na niej jezdzic.
A te objawy o których mowa to chyba "draganie poprzeczne" czy jakos tak które jest spowodowane przez:
- zle zestrojone zawieszenie (olej, ustawienia)
- luz na głowce ramy lub mocowan lag albo kierownicy.
- skrzywiona felga lub luzne szprychy lub luz na piascie.

A tak naprawde jak kupujesz moto to najpierw do serwisu :oops: na wszystkie ustawienia i kontrole a potem na tor a tym bardziej skoki.

Pozdrawiam i zapraszam. :wink:

Brodi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 148
Rejestracja: pn, 14 lut 2005, 23:34
Motocykl: CRF250, Monster
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wawa/Socho/Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Brodi » ndz, 8 maja 2005, 12:41

jeśli kierownica drga (a rozumiem ze jest dokręcona) to drganie nie pochodzi od skrzywienia kierownicy :), a jest przeniesione z koła. lub zawieszenia.

Z doświadczenia wiem, że kierownice trzeba trzymać, szczególnie po lądowaniu i na nierównościach. To jest motocross! :lol:

... a tak serio to kiera, jest skrzywiona ale to nie ma najmniejszego wpływu na wstrząsy (rekomenduje wymianę), na pewno pomoże zestrojenie zawieszenia do twojej wagi. Nie wiem ile jeździsz ale mozesz sprawdzic to co napisał Maverick (te rzeczy trzeba okresowo sprawdzać ale w momencie sprzedaży wszystko było OK) - skubany wymienił wszystkie rzeczy do sprawdzenia :).

Daj znać jak rozwikłasz problem.

PS.
Ja mam to samo, szczególnie przy szybkim pokonywaniu nierówności poprzecznych.
"Only the dead have seen the end of the war" - Plato

"Face your fears. Live your dreams"

exc rider
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

mi sie to samo zdarza

Post autor: exc rider » czw, 19 maja 2005, 15:26

zawsze gdy wykrece gaz na maxa to zxaczyna mi strasznie drgac kierownica i nie moge tego opanowaxc

Xeo
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 335
Rejestracja: śr, 23 lut 2005, 21:41
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Xeo » czw, 19 maja 2005, 22:06

proponuje regulacje przedniego zawieszenia wykonac.

Brodi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 148
Rejestracja: pn, 14 lut 2005, 23:34
Motocykl: CRF250, Monster
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wawa/Socho/Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Brodi » pt, 20 maja 2005, 17:16

i przy odkręcaniu gazu dociąż przednie koło pochylając się nad kierownicą.

8)
"Only the dead have seen the end of the war" - Plato

"Face your fears. Live your dreams"

Filu
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 48
Rejestracja: ndz, 17 kwie 2005, 17:09
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: W-wa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Filu » ndz, 22 maja 2005, 09:16

Tez miałem z tym problem na początku.
W 50-tce czegoś takiego nie było. Ma na to wpływ chyba też inna geometria ramy.

A co opanowania tego to ja znowu słyszałem, że należy dociążyć tył i gaz do oporu wtedy koło przednie idzie lekko uniesione w powietrzu i łagodniej się pokonuje nierówności, tj. szybciej.
Więc jak to jest?
Yamha Yz 250F
Części i akcesoria motocyklowe
http://www.forfin.pl

Brodi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 148
Rejestracja: pn, 14 lut 2005, 23:34
Motocykl: CRF250, Monster
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wawa/Socho/Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Brodi » ndz, 22 maja 2005, 18:23

dociążanie tylnego koła i odkręcanie gazu... jak najbardziej ale na poprzecznych nierównościach. 8)

...a pytanie bylo przy odkręcaniu gazu wiec ja bym najpierw sprawdzil łożyska główki ramy, pokręcił przy zawieszeniu, dociążył koło (przy wyjściach z zakrętu czy przy starcie) i w końcu trzymał kierę :twisted:

Może ktoś ma lepsze pomysły??

a propo's Charin jak tam po zmniejszeniu ciśnienia w oponkach? Nie drga? bom ciekaw
"Only the dead have seen the end of the war" - Plato

"Face your fears. Live your dreams"

Awatar użytkownika
EXC rider
VIP
VIP
Posty: 349
Rejestracja: czw, 19 maja 2005, 15:31
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: EXC rider » ndz, 22 maja 2005, 21:26

kierownica dostaje takie wibracje ze nie moge tego opanowac:/
moj ktm to rok 2003 ale mimo to ma niwielkie luzy na przednim zawieszeniu(nie na glowce ramy) i wydaje mi sie ze tym to jest spowodowane
P.S. czy 12.06 w sochaczewie bedzie klasa amator polaczona z licencja tak jak to bylo na wiosne?? jesli nie to chetnie wystartuje:)
Ostatnio zmieniony śr, 19 wrz 2007, 19:19 przez EXC rider, łącznie zmieniany 1 raz.

Brodi
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 148
Rejestracja: pn, 14 lut 2005, 23:34
Motocykl: CRF250, Monster
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wawa/Socho/Wrocław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Brodi » pn, 23 maja 2005, 22:35

no to nie doczytałes :wink: Na poprzecznych nierównościach (whoopsach) stoisz z dupą nad końcem siedzenia (prawie nad błotnikiem) z odkręconym gazem. Idealnie bedzie jeśli przednie koło bedzie dotykało tylko szczytów whoopsów. Wtedy kiera w ogóle nie sprawia problemów :twisted:

...ale najpierw zlikwiduj jakiekolwiek luzy bo to może być przyczyna, no i sobie moto popsujesz bardziej.
"Only the dead have seen the end of the war" - Plato

"Face your fears. Live your dreams"

Awatar użytkownika
EXC rider
VIP
VIP
Posty: 349
Rejestracja: czw, 19 maja 2005, 15:31
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: EXC rider » wt, 24 maja 2005, 08:25

przy najblizszej jezdzie to wyprobuje 8) ale nie zdarza sie to tylko na nierownosciach ale rowniez na prostych polnych drogach, mimo ze kierownice trzymam jak potrafie najmocniej :?:
Ostatnio zmieniony śr, 19 wrz 2007, 19:20 przez EXC rider, łącznie zmieniany 1 raz.

Kłepsik MX
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 219
Rejestracja: sob, 16 lip 2005, 20:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sochaczew
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Smerfik 22

Post autor: Kłepsik MX » sob, 16 lip 2005, 22:13

Mnie uczono ze nie powinno sie trzymac kierownicy całą siłą... A przede wszystkim trzymac motor kolanami!! pozdrawiam

ODPOWIEDZ

Wróć do „Technika Jazdy/ Szkoła”