Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser
-
Autor tematukrivasto
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: pn, 21 maja 2018, 14:54
- Motocykl: CRF 450
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser
Witam, jako świerzynka na tym forum.
Kupiłem CRF 450 2004 rok i po 20mth zacząłem remont silnika. Obecnie po zrobieniu sprzęgła, głowicy z nowymi gniazdami i zaworami przyszedł czas na cylinder+tłok. Cylinder bez wstępnych szlifów oddałem do pomiaru( pomiar na pewno jest wykonany poprawnie tzn. temp. części ok 20 stopni, mierzone na maszynie pomiarowej) wygląda następująco:
Patrząc na wymiary widać że mamy delikatne jajko. Teraz nie pamiętam czy to cylinder czy tłok jest lekko jajowaty(rozszerzalność cieplna).
Jeżeli się mylę to czy opłaca się szlifować ten cylinder na wymiar 96,02? i wkomponować tłok na pasowanie 0.04 czyli o wymiarze 95,98?
Kolejne pytanie to co zrobić z takim łożyskiem balansera. Nie obraca się bieżnie zewnętrzna ale jestem w stanie wyciągnąć je z kartera palcem. Jednak gdy wkładam łożysko muszę je wbijać. Czy sam klej do łożysk wystarczy? Link do filmu:
http://www.youtube.com/watch?v=pmgZuAul ... e=youtu.be
Kupiłem CRF 450 2004 rok i po 20mth zacząłem remont silnika. Obecnie po zrobieniu sprzęgła, głowicy z nowymi gniazdami i zaworami przyszedł czas na cylinder+tłok. Cylinder bez wstępnych szlifów oddałem do pomiaru( pomiar na pewno jest wykonany poprawnie tzn. temp. części ok 20 stopni, mierzone na maszynie pomiarowej) wygląda następująco:
Patrząc na wymiary widać że mamy delikatne jajko. Teraz nie pamiętam czy to cylinder czy tłok jest lekko jajowaty(rozszerzalność cieplna).
Jeżeli się mylę to czy opłaca się szlifować ten cylinder na wymiar 96,02? i wkomponować tłok na pasowanie 0.04 czyli o wymiarze 95,98?
Kolejne pytanie to co zrobić z takim łożyskiem balansera. Nie obraca się bieżnie zewnętrzna ale jestem w stanie wyciągnąć je z kartera palcem. Jednak gdy wkładam łożysko muszę je wbijać. Czy sam klej do łożysk wystarczy? Link do filmu:
http://www.youtube.com/watch?v=pmgZuAul ... e=youtu.be
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 212
- Rejestracja: ndz, 25 sie 2013, 10:31
- Motocykl: Była Crf 250 2008
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Radom / okolice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 4 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser
Miałem ten sam problem zgłoś się do Majster128 on Ci to zrobi ja jestem zadowolony
-
Autor tematukrivasto
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: pn, 21 maja 2018, 14:54
- Motocykl: CRF 450
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser
Mówisz pewnie o cylindrze (paweql poszedł PW) a co z łożyskiem balansera?
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 19
- Rejestracja: czw, 22 gru 2016, 00:08
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 2 razy
- Status : Offline
Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser
Cylindrowi należy zrobić honing. Elipsa zmaleje, będą widoczne miejsca z największym znoszeniem, po tym można podbierać tłok. po wznowieniu nikasil patrz www.galvanokompozit.com
-
Autor tematukrivasto
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: pn, 21 maja 2018, 14:54
- Motocykl: CRF 450
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser
opłaca się nanosić na już tak zużyty cylinder nicasil? Samych honowaniem w sumie powinien wyrównać mi te 0,03?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser
Według mnie nie ma sensu nakładać nicasilu jeśli jest cały. Przehonuj zlikwidujesz 0.01mm owalu a z resztą po prostu jeździj.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematukrivasto
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: pn, 21 maja 2018, 14:54
- Motocykl: CRF 450
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser
Jeżeli honowaniem usunie mi te 0,01 to tłok i tak dobierać do max wymiaru cylindra tj. 96.02. Czy lepiej niech przetoczy+szlifowanie w sumie te 0,03?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser
Tłok dobiera się do minimalnego wymiaru (żeby go nie przytrzec). Jeśli zbierze ci 0.03mm to praktycznie całą grubość nicasilu.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser
Ale głupoty wygadujesz.juriy pisze: ↑śr, 9 sty 2019, 19:50Cylindrowi należy zrobić honing. Elipsa zmaleje, będą widoczne miejsca z największym znoszeniem, po tym można podbierać tłok. po wznowieniu nikasil patrz www.galvanokompozit.com
Żadne honowanie nie zmniejszy owalizacji rzędu dwóch setek.
Dodano po 1 minucie 41 sekundach:
Jakim cudem chcesz zebrać zaledwie trzy setki przez toczenie i szlifowanie?
-
Autor tematukrivasto
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 7
- Rejestracja: pn, 21 maja 2018, 14:54
- Motocykl: CRF 450
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser
Z tym toczeniem to przesadziłem ale samym szlifowaniem na pewno da rade. Jeżeli się mylę to co polecasz zrobić w takiej sytuacji?
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Remont Silnika CRF 450 2004 Cylinder, Tłok, Balanser
Nikt Ci nie wyosiuje cylindra, żeby zebrać zaledwie 0,03 mm . Zostaje tylko dobrze wykonane honowanie lub wymiana cylindra.