Etapy wymiany uszczelki pod głowicą.
-
Autor tematuOgarNee
- Mistrz prostej
- Posty: 83
- Rejestracja: pn, 25 wrz 2017, 21:24
- Motocykl: Honda CR 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Etapy wymiany uszczelki pod głowicą.
Hej potrzebuje aby ktoś mi napisał etapy i zakres roboty związanej z wymianą uszczelki pod głowicą. Otóż w mojej Hondzie CR125 98r uszkodzeniu uległa uszczelka pod głowicą, woda z układu chłodzenia przedostawała się do komory spalania. Skutkiem tego było duże ciśnienie w chłodnicy, spaliny koloru białego, oraz ubywający płyn chłodniczy.
Jak na razie zdemontowałem głowiczke i co dalej? Trzeba zdejmować cały cylinder? Czy teraz tylko dać głowice do planowania nowa uszczelka (jaką polecacie?) skręcić to wszystko zalać nowym płynem i tyle? A cylinder też się planuje?
Zastanawiam się jak to zrobić aby było dobrze bo przeglądając internet to ludzie montują głowice na starych uszczelkach
Jak na razie zdemontowałem głowiczke i co dalej? Trzeba zdejmować cały cylinder? Czy teraz tylko dać głowice do planowania nowa uszczelka (jaką polecacie?) skręcić to wszystko zalać nowym płynem i tyle? A cylinder też się planuje?
Zastanawiam się jak to zrobić aby było dobrze bo przeglądając internet to ludzie montują głowice na starych uszczelkach
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Etapy wymiany uszczelki pod głowicą.
Zdejmuj cylinder, sprawdź w jakim stanie jest gładź i stan tłoka. Daj trochę oleju na łożyska na wał. Skoro wywaliło uszczelkę pod głowicą to najlepiej splanować i cylinder i głowicę. Oczywiście przy składaniu skręcaj wszystko na krzyż i kluczem dynamometrycznym. Uszczelka firmy Namura czy Athena będzie już wystarczającej jakości, raczej nie dawał bym tam uszczelek marki uszczelka. Sprawdź też czy na pewno masz całą przegrodę w cylindrze ponieważ przy takich usterkach lubią pękać.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Etapy wymiany uszczelki pod głowicą.
kolega wyżej łanie napisał.
Ja jednak bym się mocno zastanowił przed ściąganiem cyla. Gładź sprawdzisz po zejściu tłoka w dół. Po ocenie tego jak to wygląda brałbym się za większy remont.
Jeśli chcesz robić pro tak jak pisał kolega wyżej to zalecane będzie jeszcze zdjęcie dyfuzora i wysuszenie (wylanie) bo w środku może być woda, to samo dotyczy bloku silnika.
Ja jednak bym się mocno zastanowił przed ściąganiem cyla. Gładź sprawdzisz po zejściu tłoka w dół. Po ocenie tego jak to wygląda brałbym się za większy remont.
Jeśli chcesz robić pro tak jak pisał kolega wyżej to zalecane będzie jeszcze zdjęcie dyfuzora i wysuszenie (wylanie) bo w środku może być woda, to samo dotyczy bloku silnika.
-
Autor tematuOgarNee
- Mistrz prostej
- Posty: 83
- Rejestracja: pn, 25 wrz 2017, 21:24
- Motocykl: Honda CR 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Etapy wymiany uszczelki pod głowicą.
Trochę czasu mi zajeło zanim zabrałem sie za ten remont ale pewnych rzeczy nie przewidzisz.
Silnik wyjęty na stół, głowica zdjęta. W cylindrze nie widzę żadnych ubytków, pęknięć ani rys odczuwalnych pod palcem. Zastanawiam się czy dawać ten cylinder do planowania czy tylko samą głowice. Zastanawiam się czy wykręcanie szpilek z cylindra mnie nie przerośnie ponieważ nigdy tego nie robiłem i nawet nie wiem jak to ugryźć dodaje zdjęcie i co radzicie?
Mam też pytanie dotyczące uszczelek bo gdzieś na forum przeczytałem post w którym osoba pisała że oryginalne uszczelki np Athena mają napisane na jednej stronie napis ,,up" że do góry zakładać. Przeglądając oferty uszczelek nigdzie tego napisu nie widzę wiecie coś na ten temat?
PS. Silnik trochę brudny ale przed demontażem wszystko myłem myjka ciśnieniową i myślałem że będzie czysty
Podczas szukania firmy która zajmuje się planowaniem cylindra doczytałem się że ten zabieg może spowodować to że tłok zacznie tłuc w głowice!? Teraz to już sam nie wiem co robić w tej sytuacji
Nie ma tez wpływu to że w cylinder jest wbita tuleja żeliwna?
Silnik wyjęty na stół, głowica zdjęta. W cylindrze nie widzę żadnych ubytków, pęknięć ani rys odczuwalnych pod palcem. Zastanawiam się czy dawać ten cylinder do planowania czy tylko samą głowice. Zastanawiam się czy wykręcanie szpilek z cylindra mnie nie przerośnie ponieważ nigdy tego nie robiłem i nawet nie wiem jak to ugryźć dodaje zdjęcie i co radzicie?
Mam też pytanie dotyczące uszczelek bo gdzieś na forum przeczytałem post w którym osoba pisała że oryginalne uszczelki np Athena mają napisane na jednej stronie napis ,,up" że do góry zakładać. Przeglądając oferty uszczelek nigdzie tego napisu nie widzę wiecie coś na ten temat?
PS. Silnik trochę brudny ale przed demontażem wszystko myłem myjka ciśnieniową i myślałem że będzie czysty
Podczas szukania firmy która zajmuje się planowaniem cylindra doczytałem się że ten zabieg może spowodować to że tłok zacznie tłuc w głowice!? Teraz to już sam nie wiem co robić w tej sytuacji
Nie ma tez wpływu to że w cylinder jest wbita tuleja żeliwna?
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
Re: Etapy wymiany uszczelki pod głowicą.
Szpilki wykręcićsz nakrecajac dwie nakrętki i kontrujac. Żeby nic nie tłukło w głowice jak to napisałeś to są różne grubości uszczelek pod cylinder.
-
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Etapy wymiany uszczelki pod głowicą.
Co do planowania głowicy to napisz do forumowego kolegi Majster128
swoją drogą używana głowica to koszt 50-100zł także planowanie jej mija się z celem
swoją drogą używana głowica to koszt 50-100zł także planowanie jej mija się z celem
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 455
- Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
- Motocykl: cyryfy
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Etapy wymiany uszczelki pod głowicą.
ale po co chcesz planowac ?w 2t taka akcja jak wydmuchanie uszczelki to raczej rzadki temat.
przypatrzylbym sie tej tulei,czy ona przypadkiem sie nie osunela w dol lub podeszla w gore.
przypatrzylbym sie tej tulei,czy ona przypadkiem sie nie osunela w dol lub podeszla w gore.
---------------------------
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Etapy wymiany uszczelki pod głowicą.
Planowałem i to i to. Po tym zabiegu zakład stwierdził że tuleja siadła kilka setnych milimetra. Po tym zabiegu zrobiłem jakieś 20mth i nic a nic się nie działo. Tutaj chodzi o zabielenie powierzchni a nie zjechanie o 0.25mm. Uszczelki pod cylinder są w rozmiarach 0.25 0.5 i 0.75 więc po takim zabiegu nawet uszczelka pod cylinder zostaje tej samej grubości.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 603
- Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
- Motocykl: RMZ 250 10'
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Etapy wymiany uszczelki pod głowicą.
Jak już jesteś na tym etapie i masz silnik na stole, warto spojrzeć na tłok, cylinder, korbe. Jeśli chcesz wsadzić tylko nową uszczelke to bez sensu było wyciągać cały silnik. Ja zawsze wrzucałem nową uszczelke, odpowiednie dokręcenie i ogień, ale nigdy nie miałem problemu z wydmuchaną uszczelką. Swoją drogą masz jakieś foto uszczelki? Pewny jesteś, że tamtędy płyn poszedł na tłok ?
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline
Re: Etapy wymiany uszczelki pod głowicą.
Patrzyłem sobie na nową uszczelkę Atheny bo gdzieś mi się tam kurzy to nie widzę tego napisu up o którym piszesz i wcześniej raczej się nie spotkałem lub nie przyjrzałem dokładnie. Są tylko standardowe napisy gasket itp i tak w kilku miejscach. Może pomyliło Ci się coś z pierścieniami, tłokiem lub czymś innym. Podeślij linka do tego wątku lub może ktoś się inny wypowie? ? Jestem ciekaw.
-
Autor tematuOgarNee
- Mistrz prostej
- Posty: 83
- Rejestracja: pn, 25 wrz 2017, 21:24
- Motocykl: Honda CR 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Etapy wymiany uszczelki pod głowicą.
Czy tuleja się osuneła w dół to nie mam zielonego pojęcia.
seba8121 po obserwacji cylindra nie widzę żadnych ubytków jedynie co troszkę jest źle to idealnie wyślizgana powierzchnia tulei aż za bardzo.
Dodam fotkę starej uszczelki i widac na niej gdzie puściła dodam jeszcze gdy to się stało momentalnie silnik zaczął inaczej pracować a spaliny zmieniły kolor na biały, mydlany. Gdy mnie scholowali do domu odkręciłem świece i na niej były krople płynu, wsadziłem wacik od uszów i okazał się mokry.
KaLi Zawszę jak zabieram się do jakieś naprawy przeglądam manuala i forum, przez kilka dni przejrzałem tyle tematów i postów że nie jestem w stanie Ci wskazać gdzie to było ale dodaje zdjęcie nowej uszczelki Atheny na której jest wytłoczony napis ,,UP" a na starej nie ma tego więc coś musi być na rzeczy.
Stara uszczelka bez napisu ,,UP" najprawdopodobniej jakieś firmy ,,noł nejm" albo podróba z widocznym miejscem uszkodzenia
Nowa oryginalna uszczelka Athena z napisem ,,UP"
Po przemyśleniach podjąłem decyzję że złoże to na nowej uszczelce i zobaczę co się stanie. Na tym tłoku mam już nalatane 32mth więc i tak czeka go nie długo wymiana. Gdy ta uszczelka zda egzamin to posmigam jeszcze z 10 mth i zrobię generalny remont jeżeli nie zda egzaminu to rozbiore i też zrobię generalkę i złoże tak jak należy.
seba8121 po obserwacji cylindra nie widzę żadnych ubytków jedynie co troszkę jest źle to idealnie wyślizgana powierzchnia tulei aż za bardzo.
Dodam fotkę starej uszczelki i widac na niej gdzie puściła dodam jeszcze gdy to się stało momentalnie silnik zaczął inaczej pracować a spaliny zmieniły kolor na biały, mydlany. Gdy mnie scholowali do domu odkręciłem świece i na niej były krople płynu, wsadziłem wacik od uszów i okazał się mokry.
KaLi Zawszę jak zabieram się do jakieś naprawy przeglądam manuala i forum, przez kilka dni przejrzałem tyle tematów i postów że nie jestem w stanie Ci wskazać gdzie to było ale dodaje zdjęcie nowej uszczelki Atheny na której jest wytłoczony napis ,,UP" a na starej nie ma tego więc coś musi być na rzeczy.
Stara uszczelka bez napisu ,,UP" najprawdopodobniej jakieś firmy ,,noł nejm" albo podróba z widocznym miejscem uszkodzenia
Nowa oryginalna uszczelka Athena z napisem ,,UP"
Po przemyśleniach podjąłem decyzję że złoże to na nowej uszczelce i zobaczę co się stanie. Na tym tłoku mam już nalatane 32mth więc i tak czeka go nie długo wymiana. Gdy ta uszczelka zda egzamin to posmigam jeszcze z 10 mth i zrobię generalny remont jeżeli nie zda egzaminu to rozbiore i też zrobię generalkę i złoże tak jak należy.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 455
- Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
- Motocykl: sxf 250, TXT 300
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Gielniów
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 6 razy
- Status : Offline