Zestaw napędowy - gdzie, co i jak?

Pytaj o wszystko co zwiazane z napędem, łańcuchem, zębatkami
MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pt, 5 sty 2007, 14:32

Co każdy dłuższy trening lub z 2 treningi. W błocie mocno siada. Wychodzi koło 3-5 godzin ostrej jazdy.
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

Jony
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 694
Rejestracja: wt, 11 lip 2006, 12:06
Motocykl: crossowy najlepiej
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kraków/ Kanada
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Jony » pt, 5 sty 2007, 15:27

Mam moto od końca lipca. Ja mam łańcuch seryjny w mojej Hondzie i był podciagany tylko raz. Jezdze nim 1-2 razy w tyg i ma za sobą 3 starty w motocross'ie i 3 w CC z czego jedne w błocie (2 edycja w lipnicy kto był ten wie jakie było błoto). Teraz bedzie trzeba podciagnąć. Wiec nie rozkminiam jak mozna zajechać naped co 20mh? No maze jak by nie smarował ale Mxrool takie zeczy to chyba nie w twoim moto. :?
Ostatnio zmieniony wt, 13 lut 2007, 20:26 przez Jony, łącznie zmieniany 1 raz.
Honda CRF250r
Yamaha YZ250F
Husqvarna TC250- enduro konwersja
Yamaha YZ125- najlepsza zabawka EVER

THE POLISH NIGHTMARE #715
www.mxFOLGA.pl
LIFESTYLE na FB

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » pt, 5 sty 2007, 16:51

Hmmm też tego nie rozumiem :roll: Mój napęd wytrzymał 2 sezony :shock: i łańcuch się rozleciał a naciągałem może 5 razy :wink: Wymieniłem z przodu zębatke a tylnia jest prawie jak nowa :shock: i teraz kupię tylko łańcuch CZ bez oringów żeby dojeździć zębatki i kupie nowy zestaw :wink:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pt, 5 sty 2007, 17:36

Isbi pisze:Mój napęd wytrzymał 2 sezony :shock: i łańcuch się rozleciał a naciągałem może 5 razy :wink:
Też tak bym chciał :)
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » pt, 5 sty 2007, 17:45

Jony masz napewno O-ringa seryjnie montowanego w CRF Xie i Isbi pewnie też.
A różnica w wytrzymałości między zwykłym łańcuchem a o-ringowa jest bardzo duża.
Tani bez oring też podciągałem co jazde niestety nie miałem nigdy do porównania innego lepszego bez oringowca.

Może to też wynikać z różnicy w jeździe i to że MXroll nie czeka do śmierci napędu tylko zmienia profilaktycznie.

Niech ktoś kupi taki sam zestaw to będziemy mieli porównanie.
Ostatnio zmieniony pt, 5 sty 2007, 20:33 przez BaRy, łącznie zmieniany 1 raz.


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » pt, 5 sty 2007, 17:48

Ja jutro zamawiam tego CZ bezoringowego, jak dobrze pojdzie to jeszcze przed feriami go przetestuje i napisze co i jak.

Pozdro

Isbi
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 968
Rejestracja: czw, 24 lis 2005, 12:59
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Myslenice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Isbi » pt, 5 sty 2007, 18:47

ja mialem DC520 oringa :wink: dalem za niego 280 zeta :wink: rozlecialy sie rolki :wink: nie ma polowy rolek :lol: :lol: przetestuje CZ teraz na starych zebatkach bo sa jak nowe :wink: niech sie rozleca w(....) i kupie znow nowy :wink:
LiFe FoR RiDe
Bike: WSK Wyczynowy sprzet kaskaderski, 450ccm, 50 osiolkow i wogule ogien z żupy

Maly-PMI
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 67
Rejestracja: pt, 14 kwie 2006, 20:37
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Międzychód
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: Maly-PMI » pt, 5 sty 2007, 21:07

Ja jutro zamawiam tego CZ bezoringowego
Mozna wiedziec gdzie ? I za ile ?
dzieki :wink:
Zolta wscieklizna - RM 125 ]:->

MXrool
Rekord toru!
Rekord toru!
Posty: 1609
Rejestracja: wt, 19 lip 2005, 12:56
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: LDZrox, City of Pubs | 666is coming
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: MXrool » pt, 5 sty 2007, 21:08

Już mówiłem na tym forum 4 razy o http://www.motorad.pl koło 80-100 zł
DOLCE & GABBANA VIP ELITE#60

zielorz
VIP
VIP
Posty: 892
Rejestracja: czw, 3 mar 2005, 20:28
Motocykl: GSXR 750 K0
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: RASZKÓW
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: zielorz » wt, 9 sty 2007, 15:25

To masz tam chyba niezle rabaty ;D ja wlasnie zadzownilem i polczyli 155 zl za 114 ogniw 520H. Czekam na przesylke, jak dostane powiem co i jak.

Pozdro

motard
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 55
Rejestracja: pn, 30 paź 2006, 17:13
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Post autor: motard » wt, 9 sty 2007, 18:58

Korzystajac z okazji rozmowy o napedzie
podpytam jak ustawiacie na wachaczu naciag lancucha (nowego)
Chodzi mi dokladnie o ustawienie na(fasolkach) wachacza
calkiem z przodu czy na srodku(wiadomo ze lancuch sie wyciaga)
Czy to ustawienie ma wplyw na wlasnosci prowadzenia,czy to wogole
nie na znaczenia

BaRy
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 382
Rejestracja: wt, 30 sie 2005, 00:08
Motocykl: CRF 250 R7
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Post autor: BaRy » śr, 10 sty 2007, 08:36

motard pisze:Korzystajac z okazji rozmowy o napedzie
podpytam jak ustawiacie na wachaczu naciag lancucha (nowego)
Chodzi mi dokladnie o ustawienie na(fasolkach) wachacza
calkiem z przodu czy na srodku(wiadomo ze lancuch sie wyciaga)
Czy to ustawienie ma wplyw na wlasnosci prowadzenia,czy to wogole
nie na znaczenia
Napięcie łańcucha jest bardzo ważne i producent zawsze podaje jak to prawidłowo zrobić.

W większośći moto sprawdza się to mniej więcej w okolicach końcówki ślizgu na górnej części wahacza.

Jak napniesz za mocno to przy dużych ugięciach zawieszenia łańcuch będzie się bardzo mocno naprężał, co może spowodować szybkie zużycie: łożyska na wałku zdawczym, łożysk wahacza no i oczywiście drastyczne skrócenia życia napędu.
Zbyt luźny łańcuch będzieszarpał przy gwałtownym przyspieszeniach i ostrych redukcjach, co również będzie powodowało szybsze zużywanie się napędu.


Honda MX Coalition #77

Nie jeździj szybciej niż Twój anioł stróż potrafi latać ;)
Mój niestety nie nadążył na whoopsach :(

ODPOWIEDZ

Wróć do „Napęd”