Inspekcja sprzęgła - wasze opinie [ROZWIĄZANY]
-
Autor tematuStanleyStanley
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: pt, 11 sie 2017, 13:46
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Inspekcja sprzęgła - wasze opinie
Cześć. Postanowiłem rozkręcić i sprawdzić sprzęgło, ponieważ moim zdaniem nie działało ono dobrze, przy wrzucaniu jedynki potrafiło stuknąć/pociągnąć, a na wciśniętym sprzęgle też lubiło sobie pociągnąć(na innych biegach, podczas postoju na biegu). Minimalizował to dobry olej, no ale jednak...
Zdjęcia: http://imgur.com/a/nx60n
Filmy: https://youtu.be/Y6KAHrN6Jc8
Dodam tylko, że sprężyny nie do końca łapią 43mm, bo suwmiarka pokazywała wartość raczej 42mm/42,5mm. Przekładki wydają mi się krzywe, co pokazuję na wideo, natomiast tarczki, o dziwo trzymają wymiar i nie widać na nich większych uszkodzeń. Bardziej martwi mnie koszt sprzęgłowy wew. zew. i dociskacz. Na koszu wew. widać pęknięcia, takie ryski, dobrze to widać na zdj. To coś groźnego?
Martwi mnie też luz pomiędzy tarczkami, a koszem zew(na wideo pokazane). no i jeszcze te zęby samego kosza. Martwię się też o te "dziurki"/ubytki na dociskaczu, które widać na zdj.
Za pomoc z góry dzięki. Pozdrawiam.
Zdjęcia: http://imgur.com/a/nx60n
Filmy: https://youtu.be/Y6KAHrN6Jc8
Dodam tylko, że sprężyny nie do końca łapią 43mm, bo suwmiarka pokazywała wartość raczej 42mm/42,5mm. Przekładki wydają mi się krzywe, co pokazuję na wideo, natomiast tarczki, o dziwo trzymają wymiar i nie widać na nich większych uszkodzeń. Bardziej martwi mnie koszt sprzęgłowy wew. zew. i dociskacz. Na koszu wew. widać pęknięcia, takie ryski, dobrze to widać na zdj. To coś groźnego?
Martwi mnie też luz pomiędzy tarczkami, a koszem zew(na wideo pokazane). no i jeszcze te zęby samego kosza. Martwię się też o te "dziurki"/ubytki na dociskaczu, które widać na zdj.
Za pomoc z góry dzięki. Pozdrawiam.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Inspekcja sprzęgła - wasze opinie
Czyli z tego co widać masz do wymiany cały komplet.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematuStanleyStanley
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: pt, 11 sie 2017, 13:46
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Inspekcja sprzęgła - wasze opinie
Cały komplet tzn. kosz zew. kosz wew. dociskacz, tarczki, przekładki i sprężyny? Trochę mnie to wyjdzie...
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Inspekcja sprzęgła - wasze opinie
Kosze mają "ząbki" przez co motocykl nie rusza płynnie tylko sprzęgło działa zero jedynkowo. Przekładki mówisz że masz krzywe więc do wymiany bo motocykl albo nie będzie wysprzęglał albo będzie się sprzęgło ślizgało. Do nowych przekładek założyć stare tarcze? Dobrze by było już wymienić to w komplecie. Pozostaje kwestia docisku i sprężynek, jeśli sprężyny nie trzymają wymiaru to do wymiany, docisk nie powinien mieć progu jeśli ma to też trzeba by było zmienić. Tylko że na nowym sprzęgle dalej motocykl może Ci szarpać na jedynce. Sprawdzałem parę olejów w moim i powiem tak: motul transoil motocykl ma problemy z wysprzęglaniem, fuchs silikolene ze specyfikacją "ma2" motocykl wysprzęgla idealnie ale potrafi się sprzęgło pośliznąć, castrol Racing 4t to coś pomiędzy tymi olejami.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematuStanleyStanley
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: pt, 11 sie 2017, 13:46
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Inspekcja sprzęgła - wasze opinie
Z tego, co słyszałem, można ząbki w koszu zewnętrznym zeszlifować i starczy to na kilkanaście/kilkadziesiąt moto godzin. Ząbki w koszu wewnętrznym to tak naprawdę odciski, a nie wgłębienia.
Docisk nie ma progu. Moim zdaniem wystarczyłoby wymienić tarcze, przekładki, sprężyny i wlać cokolwiek innego niż motul transoil.
BTW. Z pewnością mi też nie pomaga, jakikolwiek brak części zamiennych do docisku, koszta sprzęgłowego wew. i zew. dla mojego rocznika.
Docisk nie ma progu. Moim zdaniem wystarczyłoby wymienić tarcze, przekładki, sprężyny i wlać cokolwiek innego niż motul transoil.
BTW. Z pewnością mi też nie pomaga, jakikolwiek brak części zamiennych do docisku, koszta sprzęgłowego wew. i zew. dla mojego rocznika.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Inspekcja sprzęgła - wasze opinie
Na twoim miejscu wymienilbym tarcze, sprężyny. Przekładki i kosz wewnętrzny a zewnętrzny przeszlifowac.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematuStanleyStanley
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 4
- Rejestracja: pt, 11 sie 2017, 13:46
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Inspekcja sprzęgła - wasze opinie [ROZWIĄZANY]
Ok, dzięki za informacje. Problem można uznać za rozwiązany.