KX 125 1982 remont silnika kilka pytań
-
Autor tematuLimbo
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
KX 125 1982 remont silnika kilka pytań
Cześć!
To mój pierwszy post na tym forum, proszę o więc o wyrozumiałość- szukałem działu do przywitania się lecz go nie odnalazłem.
Zakupiłem jakiś czas temu moto- bardziej dla szperania przy motorze i nauce jazdy.
To mój pierwszy moto, wcześniej sprawdzałem swoich sił na komarze albo motorycne:) i trochę chyba ryzykowałem z wyborem 40 konnego crossa ale jest. Kupiłem moto w opłakanym stanie lecz z dość mocnym motorem, chce go wyremontować
Na mechanice znam się trochę.. ale raczej bawiłem się do tej pory przy samochodach no i nie 2T.
Moto wymaga pielęgnacji (co widać po roczniku) nie mniej cross jak to cross pewnie remontów szlifów i nowych cylindrów juz trochę przeszedł:)
ostatnio stwierdziłem, że moto po nagrzaniu jest słabsze i dość późno wskakuje na obroty, które dają prawdziwego kopa, w efekcie muszę go ostro pałować, żeby ostrzej pojechać.
Chciałbym zrobić remont. Nie rozumiem jednak kilku spraw.
1. Czy w przypadku gdy nie doszło do zatarcia a moto jest zwyczajnie słabsze to wystarczy wymiana samego tłoka z pierścionkami? tzn tłok odrobinę większy.?
2. Czy w takim wypadku muszę zrobić szlif cylindra i wtedy dobrać tłok?
3. może sama wymiana pierścieni w jakiś sposób poprawi sytuację? (gdzieś słyszałem o takich pomysłach- jak dla mnie brzmi to trochę dziwacznie)
4. ile szlifów można mieć na jednym cylindrze?
5. jak sprawdzić ile szlifów miał już mój cylinder?
dzięki serdeczne za pomoc i pozdrawiam
To mój pierwszy post na tym forum, proszę o więc o wyrozumiałość- szukałem działu do przywitania się lecz go nie odnalazłem.
Zakupiłem jakiś czas temu moto- bardziej dla szperania przy motorze i nauce jazdy.
To mój pierwszy moto, wcześniej sprawdzałem swoich sił na komarze albo motorycne:) i trochę chyba ryzykowałem z wyborem 40 konnego crossa ale jest. Kupiłem moto w opłakanym stanie lecz z dość mocnym motorem, chce go wyremontować
Na mechanice znam się trochę.. ale raczej bawiłem się do tej pory przy samochodach no i nie 2T.
Moto wymaga pielęgnacji (co widać po roczniku) nie mniej cross jak to cross pewnie remontów szlifów i nowych cylindrów juz trochę przeszedł:)
ostatnio stwierdziłem, że moto po nagrzaniu jest słabsze i dość późno wskakuje na obroty, które dają prawdziwego kopa, w efekcie muszę go ostro pałować, żeby ostrzej pojechać.
Chciałbym zrobić remont. Nie rozumiem jednak kilku spraw.
1. Czy w przypadku gdy nie doszło do zatarcia a moto jest zwyczajnie słabsze to wystarczy wymiana samego tłoka z pierścionkami? tzn tłok odrobinę większy.?
2. Czy w takim wypadku muszę zrobić szlif cylindra i wtedy dobrać tłok?
3. może sama wymiana pierścieni w jakiś sposób poprawi sytuację? (gdzieś słyszałem o takich pomysłach- jak dla mnie brzmi to trochę dziwacznie)
4. ile szlifów można mieć na jednym cylindrze?
5. jak sprawdzić ile szlifów miał już mój cylinder?
dzięki serdeczne za pomoc i pozdrawiam
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 603
- Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
- Motocykl: RMZ 250 10'
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KX 125 1982 remont silnika kilka pytań
1,2,3,4,5 : trzeba rozebrać, ocenić w jakim jest stanie, oddać do profesjonalnego warsztatu na pomiary i dopiero wtedy podejmować jakieś decyzje
-
Autor tematuLimbo
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: KX 125 1982 remont silnika kilka pytań
rozebralem cylinder i zdemontowalem tłok. moje wnioski są takie ze widać przedmuchy w okolicach pierścienia. pierścień sprawa wrażenie zbyt małego po zacisnieciu na zamku jest wezszy niż tłok. tłok w cylindrze wdg mnie jest bardzo luźny. w cylindrze u samej góry czuć rant od wyrobienia. tłok jest tak luźny że wręcz dzwoni. całość pakuje i jutro wysyłam do prosjeonalistow. szczęśliwie łożyska w na korbie chodzą cichutko i brak luzu na korbie.
na tłoku widać też duże przypalenie może tłok się przytarl lub przegrzal. będę wdzięczny za wskazówki z waszej strony. pozdro
na tłoku widać też duże przypalenie może tłok się przytarl lub przegrzal. będę wdzięczny za wskazówki z waszej strony. pozdro
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 603
- Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
- Motocykl: RMZ 250 10'
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KX 125 1982 remont silnika kilka pytań
Pierścień chyba lepiej włożyć do cylindra i zobaczyć czy się zamyka. Tłok widać, że przytarły. Na moje oko to tuleja, ale kieoskie zdjęcia i ciężko ocenić.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 230
- Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KX 125 1982 remont silnika kilka pytań
Na mój gust - organoleptycznie oceniając wygląda jakby z dyfuzora cofała się temperatura i grzała tłoka smażąc oliwę na powierzchni tłoka pracującej w świetle kanału wydechowego .nad sworzniem ew pierścień łapał przedmuchy podejrzewam ze to efekt nie równej temp jaka panowała na tłoku i i jego owalizacji ( wrzuć fotkę jak tłoczek wygląda od strony gaźnika) bo jestem ciekawy czy tez jest usmażony .
-
Autor tematuLimbo
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: KX 125 1982 remont silnika kilka pytań
hej chłopaki, dzięki za odpowiedzi. niestety mam tylko jeszcze jedno zdjęcie. przypalenie tylko od strony wydechu. w moto dyfuzor nie miał uszczelki i spaliny z wydechu czasem szły bokiem, możliwe że się cofaly w jakiś sposób? w każdym razie stawiam że to było przyczyną. na pierwszy rzut oka też pomyślałem że w cylu jest tuleja ale jest to dość grube na ok 2-3 mm no i jest błyszczące nigdy nie widziałem nicasilu ale nie wyglądało mi to na żeliwo które widziałem np kosiarkach;) niestety fotek już ie zrobię wysłałem ten zacny okazj do warsztatu i czekam na diagnozę. co do pierścienia to był luźny. jakby zbyt mały. kilka dni temu robiłem remont w kosie spalinowej i tam pierścień raz ze był mega twardy i miał ostre końce krawędzie. tutaj bardziej to przypominało opaskę z drutu;)
nie wiem też co kolega ma na myśli przez owal w tłoku, tego nie dostrzegłem.
w każdym razie proszę o podpowiedzi, jeśli to tuleja to co dalej? jeśli nicasil to co dalej?
dzieki
nie wiem też co kolega ma na myśli przez owal w tłoku, tego nie dostrzegłem.
w każdym razie proszę o podpowiedzi, jeśli to tuleja to co dalej? jeśli nicasil to co dalej?
dzieki
-
Autor tematuLimbo
- Mistrz prostej
- Posty: 98
- Rejestracja: śr, 7 cze 2017, 13:49
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: KX 125 1982 remont silnika kilka pytań
mam juz informacje od specjalistów..... jestem zaskoczony tym co uslyszalem ale reszta rozegra sie od poniedziałku.
W cylindrze założona jest tuleja. Tłok "zgubił pięć setek" tak określił to fachowiec. Tłok pochodzi z silnika do KX z lat 90-94 gdy moj silnik jest z 82:) zresztą cylinder tez bo nie ma jeszcze zawóru KIPS znanego w Kawach. Oznacza to, że ktos ponoc musiał wcześniej wstawic inny korbowód. Czy to w ogole możliwe?
Generalnie okazuje sie ze: szlif mozna zrobić, ale tłok ma juz oznacznenie, jako 8 szlif nic mi sie nie trzyma tutaj kupy.
Powiedziano mi ze można wstawić wiekszy tłok jeżeli otwor w korbowodzie na łożysko igiełkowe ma 20mm bo jeśli 19mm to nie da się już dać wiekszego tłoka.
Sprawiłem i u mnie otwór jest na 19mm co oznacza tulejowanie...
Generalnie stan cyla i tłoka dla fachowca był takim zaskoczeniem ze dziwił sie ze moto jezdziło
Ciąg dalszy nastąpi a wieści będą od poniedziałku..
jakieś pomysły uwagi?
W cylindrze założona jest tuleja. Tłok "zgubił pięć setek" tak określił to fachowiec. Tłok pochodzi z silnika do KX z lat 90-94 gdy moj silnik jest z 82:) zresztą cylinder tez bo nie ma jeszcze zawóru KIPS znanego w Kawach. Oznacza to, że ktos ponoc musiał wcześniej wstawic inny korbowód. Czy to w ogole możliwe?
Generalnie okazuje sie ze: szlif mozna zrobić, ale tłok ma juz oznacznenie, jako 8 szlif nic mi sie nie trzyma tutaj kupy.
Powiedziano mi ze można wstawić wiekszy tłok jeżeli otwor w korbowodzie na łożysko igiełkowe ma 20mm bo jeśli 19mm to nie da się już dać wiekszego tłoka.
Sprawiłem i u mnie otwór jest na 19mm co oznacza tulejowanie...
Generalnie stan cyla i tłoka dla fachowca był takim zaskoczeniem ze dziwił sie ze moto jezdziło
Ciąg dalszy nastąpi a wieści będą od poniedziałku..
jakieś pomysły uwagi?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 230
- Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KX 125 1982 remont silnika kilka pytań
Ciezka sprawa - tłok sprawia wizualnie wrażenie z fotek jak by siedziało na nim jeszcze ori anodowanie a nie jest to jakaś gruba warstwa aby stracić 0.05 setek .Jak by rzeknoł ze brakuje 5 set do pasowania cylinder - tłok to bym łyknął taką historię .
Ja do opinii fachmanów mam osobliwe podejście jak się kiedyś przeleciałem po paru szlifierniach w swojej okolicy z tłokiem i cylkiem to usłyszałem "stek bzdur" z którego musiałem upleść własną teorię . Kup sobie u chinoli jakieś badziewne narzedzia pomiarowe - z przesyłką wyjdzie cię taniej niż paliwo i czas jaki stracisz na podróże po fachmanach będziesz miał własny punkt odniesienia i nikt cię w " ciula "nie będzie robił .
Ja do opinii fachmanów mam osobliwe podejście jak się kiedyś przeleciałem po paru szlifierniach w swojej okolicy z tłokiem i cylkiem to usłyszałem "stek bzdur" z którego musiałem upleść własną teorię . Kup sobie u chinoli jakieś badziewne narzedzia pomiarowe - z przesyłką wyjdzie cię taniej niż paliwo i czas jaki stracisz na podróże po fachmanach będziesz miał własny punkt odniesienia i nikt cię w " ciula "nie będzie robił .
-
- Admin
- Posty: 1872
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
- Motocykl: aktualnie brak
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: B-nia
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 12 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KX 125 1982 remont silnika kilka pytań
Co to znaczy, ze tlok zgubil 5 setek? Co to za mechanicy? Czy znaja sie na motocyklach krosowych? Jak mozesz to podaj nam tutaj wymiary cylindra oraz tloka bo chyba wszystko masz pomierzone?
Ciezko powiedziec ale watpie ze tlok z 94 pasuje do 82.
Popatrz sobie na te elementy
http://www.partzilla.com/parts/search/K ... parts.html
http://www.partzilla.com/parts/search/K ... parts.html
tak na szybko korba pasuje tylko do 82, 83. Tlok jest na pewno inny.
Ciezko powiedziec ale watpie ze tlok z 94 pasuje do 82.
Popatrz sobie na te elementy
http://www.partzilla.com/parts/search/K ... parts.html
http://www.partzilla.com/parts/search/K ... parts.html
tak na szybko korba pasuje tylko do 82, 83. Tlok jest na pewno inny.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 336
- Rejestracja: śr, 27 maja 2009, 14:24
- Motocykl: Yamaha yz-f 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KX 125 1982 remont silnika kilka pytań
Jedz do warsztatu zajmujacego sie głowicami powiedz ze chcesz pomierzyc cylinder. Niech gosciu ci pomierzy w 3 płaszczyznach ten cylinder (gora, srodek, doł) jakas srednicowka zegarowa. Jak bedziesz znał pomiary to wtedy bedziesz wiedział jaki tłok załozyc. Zrobisz szlif z honowaniem, tłok z luzem na 0,05 i bedzie dobrze. Ile powinien miec cylinder nominal w setce chyba 54.00.