Yamaha YZ250F 2008 Sprężyny zaworowe oraz płytki
-
Autor tematuStorm_motox
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 46
- Rejestracja: pt, 7 sie 2015, 14:03
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Yamaha YZ250F 2008 Sprężyny zaworowe oraz płytki
Witam,
Motor jak w tytule, dzisiaj sprawdzałem luzy na zaworach i zauważyłem mały problem. Mam listki z przerwami co 0.05 więc nie jest to super dokładny wynik ale wystarczy, dane podam w przedziałach pomiędzy jakimi listkami mieścił się zakres.
Ssące:
Lewy: 0,10 < 0,15
Środek: 0,10 < 0,15
Prawy: 0,15 < 0,20
Wydechowe
Lewy: 0,20 < 0,25
Prawy: 0,25 < 0,30
Jeżeli mam podane dane np "0,10 < 0,15" to znaczy ży łlistek o rozmiarze 0,10 wchodzi a listek 0,15 już nie.
A teraz do setna, na wydechowych jest problem, zakładam że sprężyny padają ponieważ, nie dociskają mocno tych zaworów, jak sie uparłem to byłem w stanie wcisnąć listek 1 milimetrowy, oczywiście widziałem jak całość idzie w dół czyli sprężyna nie miałą dość sił by docisnąć go do głowicy.
Na ssących wszystko prawidłowo, chciałem załączyć filnik, ale Yamaha ma to wszystko tak ciasno między ramą, że nie jestem w stanie tego nagrać.
Moje pytanie brzmi:
Czy takie wyniki są w ogóle miarodajne, jeżeli sprężyny wydechowych nie dociskają ?
Jakie są konsekwencje na silniku.
Wymieniać na nowe łącznie z zaworami ?
Jakie płytki kupić czy jest na to równanie które mogę zastosować ?
No i dlaczego te sprężyny nie dociskają ? Być może usterka jest gdzieś indziej.
Pozdrawiam.
Motor jak w tytule, dzisiaj sprawdzałem luzy na zaworach i zauważyłem mały problem. Mam listki z przerwami co 0.05 więc nie jest to super dokładny wynik ale wystarczy, dane podam w przedziałach pomiędzy jakimi listkami mieścił się zakres.
Ssące:
Lewy: 0,10 < 0,15
Środek: 0,10 < 0,15
Prawy: 0,15 < 0,20
Wydechowe
Lewy: 0,20 < 0,25
Prawy: 0,25 < 0,30
Jeżeli mam podane dane np "0,10 < 0,15" to znaczy ży łlistek o rozmiarze 0,10 wchodzi a listek 0,15 już nie.
A teraz do setna, na wydechowych jest problem, zakładam że sprężyny padają ponieważ, nie dociskają mocno tych zaworów, jak sie uparłem to byłem w stanie wcisnąć listek 1 milimetrowy, oczywiście widziałem jak całość idzie w dół czyli sprężyna nie miałą dość sił by docisnąć go do głowicy.
Na ssących wszystko prawidłowo, chciałem załączyć filnik, ale Yamaha ma to wszystko tak ciasno między ramą, że nie jestem w stanie tego nagrać.
Moje pytanie brzmi:
Czy takie wyniki są w ogóle miarodajne, jeżeli sprężyny wydechowych nie dociskają ?
Jakie są konsekwencje na silniku.
Wymieniać na nowe łącznie z zaworami ?
Jakie płytki kupić czy jest na to równanie które mogę zastosować ?
No i dlaczego te sprężyny nie dociskają ? Być może usterka jest gdzieś indziej.
Pozdrawiam.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250F 2008 Sprężyny zaworowe oraz płytki
Jeśli sprężyny są w lichym stanie to zaglądaj tam czym prędzej, zanim zawory spotkają się z tłokiem i narobią bigosu.
Mostki dokręcaj z siłą 10Nm
Według serwisówki sprężyny wydechowe są twardsze niż ssące.
Luzy zaworowe na zimnym:
ssące 0.10-0.15mm
wydechowe 0.17-0.22
Mostki dokręcaj z siłą 10Nm
Według serwisówki sprężyny wydechowe są twardsze niż ssące.
Luzy zaworowe na zimnym:
ssące 0.10-0.15mm
wydechowe 0.17-0.22
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 44
- Rejestracja: śr, 13 sie 2014, 12:21
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250F 2008 Sprężyny zaworowe oraz płytki
Storm,upewnij się,czy to czasami nie wałek wydechowy się unosi w wyrobionych mostkach gdy wciskasz szczelinomierz ...
Spotkałem się kiedyś z takim przypadkiem. Podobnie jak u Ciebie. Wtedy pierwsze co pomyślałem,to że sprężyna się zmęczyła. Po wymianie dalej było ciężko ustawić właściwy luz. Dopiero po dokładniejszym przyjrzeniu się co dzieje się z wałkiem w momencie wciskania listka doszedłem co jest nie tak.
Spotkałem się kiedyś z takim przypadkiem. Podobnie jak u Ciebie. Wtedy pierwsze co pomyślałem,to że sprężyna się zmęczyła. Po wymianie dalej było ciężko ustawić właściwy luz. Dopiero po dokładniejszym przyjrzeniu się co dzieje się z wałkiem w momencie wciskania listka doszedłem co jest nie tak.
-
Autor tematuStorm_motox
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 46
- Rejestracja: pt, 7 sie 2015, 14:03
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250F 2008 Sprężyny zaworowe oraz płytki
Specjalnie dla was nagrałem film, zerknijcie i oceńcie.
https://youtu.be/ViC9D7w8qxU
https://youtu.be/ViC9D7w8qxU
-
Autor tematuStorm_motox
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 46
- Rejestracja: pt, 7 sie 2015, 14:03
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250F 2008 Sprężyny zaworowe oraz płytki
Ona i tak jest na złom więc kupie od razu nowe, i pytanie:ghollum pisze:Rozbieraj to bo ta sprężyna może już być pęknięta.
Musze kupować zawory, czy śmigać na starych ? Drastycznie zwiększa to koszt.
Czy po zdjęciu głowicy, ktoś jeździł na starych uszczelkach po planowaniu, ma to sens ?
Uszczelki pod główkę kosztują ponad 100 zł....... JEDNA.
Pozdrawiam
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 603
- Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
- Motocykl: RMZ 250 10'
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250F 2008 Sprężyny zaworowe oraz płytki
Uszczelka koniecznie nowa, a głowice i zawory jak będziesz miał na stole to dokładnie obejrzeć i dopiero podjąć decyzję czy nowe czy nie. Nie ma konieczności wymiany zaworów ze sprezynami jeżeli te są w dobrej kondycji. Wymień jeszcze przynajmniej uszczelniacze zaworowe.
-
Autor tematuStorm_motox
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 46
- Rejestracja: pt, 7 sie 2015, 14:03
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Yamaha YZ250F 2008 Sprężyny zaworowe oraz płytki
Uszczelniacze to koszt nieduży więc pewnie je wymienie, objawem walniętych uszczelniaczy będzie zalana olejem głowica ?seba8121 pisze:Uszczelka koniecznie nowa, a głowice i zawory jak będziesz miał na stole to dokładnie obejrzeć i dopiero podjąć decyzję czy nowe czy nie. Nie ma konieczności wymiany zaworów ze sprezynami jeżeli te są w dobrej kondycji. Wymień jeszcze przynajmniej uszczelniacze zaworowe.
Pozdrawiam.