Problem Suzuki Rm 250 04r. Kopcji, zalewa

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
Nikson
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: czw, 16 mar 2017, 10:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Problem Suzuki Rm 250 04r. Kopcji, zalewa

Post autor: Nikson » czw, 16 mar 2017, 10:41

Witam.
W grudniu kupiłem Suzuki Rm 250 z 2004r. Problem polega na tym że motocykl dostaje bardzo dużą dawkę paliwa, strasznie kopci i od razu go zalewa, regulacja gaznika nie reaguje. Suzuke bardzo ciężko się kopię (duża kompresja).
Ps. Wymieniłem uszczelniacz na wale, , nowy uszczelniacz pod głowicą więc płynu chłodniczego też nie bierze. Gaznik regulowany i sprawdzany z innego moto. Mieszanka paliwa 1:45.

Nie znam historii Rmki, ponieważ została sprowadzona z Niemiec.

Ktoś miał kiedyś podobny problem?

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem Suzuki Rm 250 04r.

Post autor: solaris » czw, 16 mar 2017, 10:45

A sprawdzałeś zawór membranowy jak wygląda? Sprawdziłbym cylinder+tłok. Może jest na wykończeniu.

Autor tematu
Nikson
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: czw, 16 mar 2017, 10:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem Suzuki Rm 250 04r.

Post autor: Nikson » czw, 16 mar 2017, 10:54

zawór membranowy sprawdzałem, jest szczelny.
Ale jeśli tłok byłby na wykończeniu to dalej miałby dużą kompresje?

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem Suzuki Rm 250 04r.

Post autor: solaris » czw, 16 mar 2017, 15:03

Skąd wiesz, że ma dużą kompresję? Kopiąć? Tak tego nie zmierzysz. Skoro wyeliminowałeś problem gaźnika (podmieniałeś nawet na inny sprawny) zostaje Ci tylko układ tłok-cylinder ew. problem iskrą/świecą.

Autor tematu
Nikson
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: czw, 16 mar 2017, 10:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem Suzuki Rm 250 04r.

Post autor: Nikson » czw, 16 mar 2017, 16:18

Tak, kapiąc, ponieważ jest duży opór i bardzo ciężko się ją kopie w porównaniu do innych 250 2t. Dzisiaj wyciągnę cylinder i zobacze jak to wygląda.

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem Suzuki Rm 250 04r.

Post autor: solaris » czw, 16 mar 2017, 16:40

Najlepiej pomierz go średnicówką. Tłok też zmierz. Wrzuć tutaj później zdjęcia.

Pomiar kopania nic nie daje. Ja ręką bez problemu odpalałem 250 w 2T na nowym tłoku.

Autor tematu
Nikson
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: czw, 16 mar 2017, 10:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem Suzuki Rm 250 04r.

Post autor: Nikson » wt, 21 mar 2017, 09:06

W weekend testowałem i dalej go przylewa. Dysza główna 138, filtr pow czysty, świeca czarna, mokra. Iglica na drugim od góry, śrubka od dawki wykręcona 1,5 obrotu. (Dyfuzor HGS). Dodam że Rm'ka bardzo dużo pali albo gubi paliwo w weekend zrobiłem 1,5 mth po górach więc raczej była to spokojna jazda i spaliło 12l paliwa z czego yz 250 i dwa sx 250 przez ten sam czas spaliły około 7l.









Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem Suzuki Rm 250 04r.

Post autor: solaris » wt, 21 mar 2017, 10:43

Patrząc na ten tłok wygląda jakby mielił piasek (brudny filtr powietrza). No i ogólnie jest mocno przytarty w kilku miejsach. Moim zdaniem jest do wymiany.

Autor tematu
Nikson
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: czw, 16 mar 2017, 10:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem Suzuki Rm 250 04r.

Post autor: Nikson » wt, 21 mar 2017, 11:28

Przez to że tłok jest porysowany to pali dwa razy więcej?

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem Suzuki Rm 250 04r.

Post autor: solaris » wt, 21 mar 2017, 11:45

Wyeliminowałeś kompletnie gaźnik i jego cały układ od dolotu powietrza aż do cylindra. Nie pokazałeś koloru świecy - pewnie iskra jest i cały układ dający tę iskrę działa poprawnie. Ostatnia rzecz która została to właśnie cylinder/tłok.

Pokaż jeszcze zdjęcie tej świecy powinna mieć kolor 'kawy z mlekiem'. Jeśli jest czarna to znaczy, że za dużo paliwa dostaje.

Jest jeszcze opcja, że ucieka Ci paliwo przelewem w gaźniku - ale jak pisałeś podmieniałeś gaźnik czyli to kompletnie odpada.

Autor tematu
Nikson
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 6
Rejestracja: czw, 16 mar 2017, 10:19
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem Suzuki Rm 250 04r.

Post autor: Nikson » wt, 21 mar 2017, 13:11

Tak, podmieniałem gaznik tylko, że na nim nie jezdziłem tylko odpaliłem, poniewaz gaznik miałem z yz 250 (gazniki te same tylko kostki inne). Dzisiaj przykleję jeszcze buteleczkę do ramy i włożę tam wszystkie wężyki od nadmiaru i przejadę się kawałek i będę widział co się dzieje.

Ps. Nie daje mi to spokoju że pali prawie dwa razy więcej niż powinna. Coś z tym paliwem musi się dziać. Jedyna opcja to właśnie sprawdzić czy się nie wylewa.

Jutro sprawdzę i napisze.

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem Suzuki Rm 250 04r.

Post autor: solaris » wt, 21 mar 2017, 13:21

Możesz zrobić patent z buteleczką. Może to to. Pokaż jeszcze zdjęcie świecy po jeździe. Zobaczymy mniej więcej jak wygląda skład mieszanki bo skoro tylko podmieniłeś to znaczy, że problem z gaźnikiem dalej występuje.

Swoją drogą wiesz czemu, wydaje Ci się, że masz dużą kompresję? Bo masz tłok z dwoma pierścieniami a nie pojedynczym a taki tłok powiedzmy, że będzie trzymał kompresję ciut dłużej przy zużytym tłoku/cylindrze. ;-) Normalny jedno pierścieniowy po prostu by nie odpalił.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”