Crf 450 2015r - faluja obroty na ssaniu, czasami trzyma wysokie jałowe obroty

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
arczon
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 54
Rejestracja: śr, 28 gru 2016, 19:43
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 450 2015r - faluja obroty na ssaniu, czasami trzyma wysokie jałowe obroty

Post autor: arczon » wt, 21 lut 2017, 21:33

Czołem,

Ja mogę powiedzieć na moim przykładzie co prawda gaźnik ale objawy miałem podobne i wszystko rozbijało się o zawory.

Dodatkowo widzę w serwisówce do rocznika 013, że ssące to 0,16mm +/- 0,03 niby się mieści w tolerancji bo zmierzone jest 0,13 ale nie wiem jaki listek szczelinomierza wchodzi i jak (luźno cisano itp)

Ja bym sprawdził dobrze te zawory no i jeśli ten olej to nie są błędy pomiarowe to powiem ci kolego, że przy 40mth takie rzeczy się dziać nie mogą...
Ja rozbierałem teraz swoją crf250 do ostatniej śrubki miała pewnie z 400mth i wszystko w środku było szczelne i nie chcę straszyć ale może się okazać, że ktoś wiedział dlaczego sprzedaje...

Autor tematu
mateusz.semczak1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 33
Rejestracja: wt, 21 sty 2014, 20:41
Motocykl: crf 450 15r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 450 2015r - faluja obroty na ssaniu, czasami trzyma wysokie jałowe obroty

Post autor: mateusz.semczak1 » śr, 22 lut 2017, 09:13

Cześć dzięki za odpowiedź.

Powiem Ci ze zrobie jej remont dla spokoju, korbe,tłok,uszczelniacze wszystkie, uszczelki, zobaczę w jakim stanie rozrząd, zawory i łożyska,


chciałem się dowiedzieć na co jeszcze zwrócić uwagę z tym olejem. Przecież możliwości nie może być dużo.. podejrzewam ze uszczelniacz jakiś

mówisz ustawić zawory najlepiej na 0,16 czy 0,19?

arczon
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 54
Rejestracja: śr, 28 gru 2016, 19:43
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 450 2015r - faluja obroty na ssaniu, czasami trzyma wysokie jałowe obroty

Post autor: arczon » śr, 22 lut 2017, 09:56

Ja bym ustawił na te 0,16 tak żeby z lekkim oporem wchodził pasek szczelinomierza. Tylko sprawdź proszę jeszcze dokładnie jakie powinny być ustawienia bo do 2015 serwisówki nie znalazłem ale lepiej sprawdzić dokładnie do rocznika.

Widzisz tak to jest... ja kupiłem starszy sprzęt z sporym przelotem ale było zadbane a poprzedni właściciel jeździ razem z nami w terenie :)
tutaj mój temat remont

wiedziałem też, że zawory są do robienie i miałem te same objawy jak się luz zrobił nie taki,

-na ciepłym czasami nie odpalała z rozrusznika tylko z kopa
-wysokie obroty na luzie mimo iż linka gazu odbijała jak trzeba
-na ssaniu jak temp spadły odpalała i gasła
-potem przestała trzymać obroty i trzeba było odpalać z dodaniem gazu w odpowiednim momencie

Zobacz sobie mój temat jak wyglądał zadbany silnik z 14tyś przebiegiem :) poniżej tłoka było dziewiczo nikt tam nic nie grzebał, co prawda to wersja crf 250x mniejsza moc itp ale, jak ci się olej przelewa to dobrze nie wróży.

Autor tematu
mateusz.semczak1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 33
Rejestracja: wt, 21 sty 2014, 20:41
Motocykl: crf 450 15r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 450 2015r - faluja obroty na ssaniu, czasami trzyma wysokie jałowe obroty

Post autor: mateusz.semczak1 » śr, 22 lut 2017, 13:05

Moto jest z 15roku wiec mega zajechane nie będzie, wygląda jak nowe.

Ale remont wole zrobić, stan zaworów to chyba płytka dużo powie ?

Jak zdejme głowice to zawsze sie planuje ?

arczon
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 54
Rejestracja: śr, 28 gru 2016, 19:43
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 450 2015r - faluja obroty na ssaniu, czasami trzyma wysokie jałowe obroty

Post autor: arczon » śr, 22 lut 2017, 13:28

Wiesz stan zew. nic ci nie powie bo zawodnicy robią tak, dostają kupują sprzęta, zakładają wszystkie osłony i plastiki zastępcze, sprzęt dostaje w dupę ile wejdzie, cisną sezon, przekładają wszystko na fabryczne i idzie taki sprzęt w ludzi.

Czy głowica powinna być planowana, to raczej tak to nie kosztuje dużo mi za zrobienie całej głowicy, zmiana zaworów etc, wzięli 120zł.
A co do zaworów to wymiar płytki by nam coś powiedział ja by było wiadomo jaka płytka ląduje fabrycznie i czy zawsze taka sama a tego nie wiem.

Oczywiście ja się mogę mylić może coś szwankuje innego w końcu to wtrysk i jest już tam trochę elektroniki :/ martwi mnie tylko to, że piszesz o tym przelewającym się oleju.

Autor tematu
mateusz.semczak1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 33
Rejestracja: wt, 21 sty 2014, 20:41
Motocykl: crf 450 15r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 450 2015r - faluja obroty na ssaniu, czasami trzyma wysokie jałowe obroty

Post autor: mateusz.semczak1 » śr, 22 lut 2017, 14:30

Próbuje z tym czujnikiem.. obdzwonilem cale denso nikt nie jest w stanie powiedzieć czy podejdzie czujnik 079800-9350 jak oryginał był 07980-9340.. nowy taki 1200zl w hondzie :(

Autor tematu
mateusz.semczak1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 33
Rejestracja: wt, 21 sty 2014, 20:41
Motocykl: crf 450 15r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 450 2015r - faluja obroty na ssaniu, czasami trzyma wysokie jałowe obroty

Post autor: mateusz.semczak1 » śr, 22 lut 2017, 19:13

trochę się wyjaśniło z crf.. na 99% była lekko uszkodzona uszczelka pod głowicą co by wyjaśniało ciężkie palenie moto z rana, a uważam tak ponieważ po ściągnięciu głowicy nalot na tłoku był wilgotny w dolnej części tłoka.. tak jakby przez noc lekko nachodzila tam woda. Dodam że motor był odpalany 2tyg temu. W chłodnicy brakowało 300-400ml wody.. a sprawdzałem ja 2 wyjazdy temu i był stan. Dokładnie ostatnie 2 wyjazdy motor miał problem z pierwszym odpaleniem, cylinder leci do pomierzenia i spasowania tłoczka, głowica na planowanie i sprawdzenie szczelności zaworów plus luzy, zaraz zamówię uszczelki oem i walcze dalej z tym czujnikiem map sensor

arczon
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 54
Rejestracja: śr, 28 gru 2016, 19:43
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 450 2015r - faluja obroty na ssaniu, czasami trzyma wysokie jałowe obroty

Post autor: arczon » śr, 22 lut 2017, 21:57

Daj znać co tam ze sprzętem ostatecznie, bo nie ma nic gorszego jak tematy na forum bez odpowiedzi :)

Autor tematu
mateusz.semczak1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 33
Rejestracja: wt, 21 sty 2014, 20:41
Motocykl: crf 450 15r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 450 2015r - faluja obroty na ssaniu, czasami trzyma wysokie jałowe obroty

Post autor: mateusz.semczak1 » śr, 22 lut 2017, 22:40

Wiadomo dam znać jutro części wysyłam do motor-tech Katowice a czujnik juz idzie z Anglii :)

arczon
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 54
Rejestracja: śr, 28 gru 2016, 19:43
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 450 2015r - faluja obroty na ssaniu, czasami trzyma wysokie jałowe obroty

Post autor: arczon » pn, 27 lut 2017, 22:30

Hej i jak tam masz diagnozę głowicy?

Autor tematu
mateusz.semczak1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 33
Rejestracja: wt, 21 sty 2014, 20:41
Motocykl: crf 450 15r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 450 2015r - faluja obroty na ssaniu, czasami trzyma wysokie jałowe obroty

Post autor: mateusz.semczak1 » wt, 28 lut 2017, 14:48

Jeszcze czekam :)

Autor tematu
mateusz.semczak1
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 33
Rejestracja: wt, 21 sty 2014, 20:41
Motocykl: crf 450 15r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: zachodniopomorskie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Crf 450 2015r - faluja obroty na ssaniu, czasami trzyma wysokie jałowe obroty

Post autor: mateusz.semczak1 » wt, 14 mar 2017, 15:36

Temat do zamknięcia ;) po wymianie map sensora plus lekkiej regeneracji glowicy w motor-tech moto chodzi idealnie (nie wiem co było robione w głowicy wróciła paczka, zapłaciłem i tyle)

wymieniłem tez tłok, świece, uszczelki oryginalne i jest pięknie. Pozdrawiam

dzięki chłopaki

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”