Ustawianie zawieszenia

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Awatar użytkownika
Autor tematu
TymbaRRk
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: pn, 6 lip 2015, 19:22
Motocykl: KTM LC4 600
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Lubelskie [LKS]
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Ustawianie zawieszenia

Post autor: TymbaRRk » czw, 22 gru 2016, 22:26

Witam! Z racji, że na zawieszeniu mało się znam chciałem podpytać bardziej doświadczonych. Moje pytanie brzmi.. Jak ustawić zawieszenie? Chodzi mi o to jak ustawia się na różny teren, na jaki teren miękko a na jaki twardo. Wiem, że robi się to indywidualnie pod siebie aczkolwiek chciałbym zapytać jak to jest ogólnie. Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
KaLi
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 287
Rejestracja: wt, 1 cze 2010, 19:09
Motocykl: sxf 250, TXT 300
Styl jazdy: Cross Country
Lokalizacja: Gielniów
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Ustawianie zawieszenia

Post autor: KaLi » czw, 22 gru 2016, 22:58

Zacznijmy od tego jaki masz motocykl? Normalna crossówka gdzie reguluje się odbicie i dobicie przód tył? Jeżeli się nie znasz zbytnio to najlepiej ustawić na środkowy zakres, a potem ewentualnie kombinować. Jaki to moto? Suzuki RMX 90 jak w opisie?
360

FB: PatRyk
IG: pkali360

Serwis Motocykli:
Zapraszam do polubienia mojego FanPage na FB:
MOTOFUN
796 280 122

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Ustawianie zawieszenia

Post autor: robsztix » sob, 24 gru 2016, 13:10

Ogólna zasada mówi: Na miękki na twardo, na twardy na miękko. Wszystko zależy od Twoich predyspozycji na jaką jazdę się nastawiasz. Ogólnie jak zaczynasz jeździć łatwiej jest na miększym zawieszeniu. Pro zawodnicy raczej z reguły ustawiają na twardo, bo dalej skaczą, szybciej jeżdżą, a wtedy zbyt miękkie zawieszenie może tylko przeszkadzać. Zacznij od sprawdzenia, czy sprężyny są pod Twoją wagę, zawieszenie nie ma luzów, wycieków itp. i rozpocznij regulację od ustawienia napięcia wstępnego sprężyny tzw. SAG jeśli nie masz serwisówki regulację dobicia i odbicia ustaw jak ktoś wspomniał w połowie zakresu i tym się sugeruj jako punkt odniesienia. Przy regulacjach zmieniaj o 2-3 kliki, żebyś mógł odczuć różnicę w zachowaniu moto (jednak jak jesteś kompletnym amatorem, to może być trudne do wyczucia). Dobrze jak ktoś bardziej doświadczony przejechałby się Twoim moto i zapoznał Cię ze swoimi uwagami.

Awatar użytkownika
Autor tematu
TymbaRRk
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 52
Rejestracja: pn, 6 lip 2015, 19:22
Motocykl: KTM LC4 600
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Lubelskie [LKS]
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawianie zawieszenia

Post autor: TymbaRRk » ndz, 25 gru 2016, 18:26

@KaLi, aktualnie nie posiadam żadnej crossówki a RMX już dawno jest sprzedany. Pytam dla ogólnej wiedzy.
@robsztix, dzięki za objaśnienie, w sprawie zawieszenia a tym bardziej regulacji jestem laikiem ale powoli się uczę co i jak. Niedługo wpadnie nowa crossówka także warto wiedzieć jak ustawić zawieszenie. Dzięki za pomoc Panowie ;) Wesołych Świąt

Awatar użytkownika
Kre_K
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 452
Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
Motocykl: cyryfy
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Ustawianie zawieszenia

Post autor: Kre_K » ndz, 25 gru 2016, 20:06

zacznij od ustawienia sagu i klikow odbicia i dobicia na pozycje srodkowa (policz od lewej do prawej ile jest klikow kazdej regulacji i ustaw w polowie)
---------------------------

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”