Potrzebna pomoc :) sxf,rmz,crf,kxf,tc,yzf
-
Autor tematuHexas666
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: sob, 1 paź 2016, 19:25
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Liverpool
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Potrzebna pomoc :) sxf,rmz,crf,kxf,tc,yzf
Cześć wszystkim chciałbym żeby ktoś z większym doświadczeniem uświadomił mi czego ja tak na prawdę chce I potrzebuję. Mianowicie zaczynam swoją przygodę z enduro/motocross I szukam motoru pod siebie lecz jest tyle rożnych rodzaji że zupełnie się pogubiłem. Chcę latać sobie tym motocyklem po jakiś lasach polach itd... pojemość jaka mnie interesuje to 250cc w 4 takcie bo łagodniej oddają moc niż 2 takty a raczej nie zamierzam cały czas odkręcać manetki na full tylko po prostu jeździć troszkę szybciej wpaść na jakieś pole przeskoczyć jakąś rzeczkę; )) pieniądze jakimi dysponuje pozwalają mi na roczniki od 07 do 10 jeśli chodzi o crf,kxf,tc,yzf,rmz,sxf bo to są typowe crossy a jeśli do takiej jazdy proponujecie mi hard enduro to wrf lub exc roczniki raczej od 03 do 05 I tak na prawdę nie wiem za czym mam się rozglądać ^^ Mam 183cm I około 95 kilo wagi.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Potrzebna pomoc :) sxf,rmz,crf,kxf,tc,yzf
Witam. Od siebie dodam że śmiało możesz sobie odpuścić motocykl crossowy (nie będę się rozpisywać, ale wierz mi, w terenie taki motocykl potrafi zmęczyć bardzo szybko). Szukaj motocykla enduro, nie będzie tutaj nowością jeśli wspomnę o exc i to 2T czy o Husqvarna która mi się osobiście najbardziej podoba. Nie wiem skąd bierze się opinia o jakiejś dzikiej charakterystyce te czasy już dawno minęły i obecne silniki 2T są bardzo przyjazne.
-
Autor tematuHexas666
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: sob, 1 paź 2016, 19:25
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Liverpool
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Potrzebna pomoc :) sxf,rmz,crf,kxf,tc,yzf
Dzięki wicherek bardzo pomogłeś ) czyli mówisz że enduro i 2t będzie lepszy. A o jaki model husqvarny dokładnie Ci chodzi? no i jeśli yamaha to wr250r czy wrf? z góry dzięki chopy
-
- Do odcięcia!
- Posty: 824
- Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
- Motocykl: soon 250 4t
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: WRA
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Potrzebna pomoc :) sxf,rmz,crf,kxf,tc,yzf
Co najmniej 50 % ludzi jeżdzi crossami po lesie,sam osobiście jezdziłem kilka lat i nie chce enduro bo są cięższe i słabsze,jak będziesz chciał szybciej latać to sobie zębatki zmienisz.Szukaj 4t.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser
4t is best/4t ist besser
-
Autor tematuHexas666
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: sob, 1 paź 2016, 19:25
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Liverpool
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Potrzebna pomoc :) sxf,rmz,crf,kxf,tc,yzf
Hmm bo ja nie zamierzam jeździć po drogach praktycznie wcale. Tylko żeby dojechać do jakiejś gruntowej drogi.. może się ktoś jeszcze wypowiedzieć bo jestem odrobinę zmieszany ^^
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Potrzebna pomoc :) sxf,rmz,crf,kxf,tc,yzf
Fakt że dużo ludzi lata crossami po lasach wynika głównie z tego że crossy są tańsze w zakupie, takie rozwiązanie od biedy można przyjąć na płaskich terenach ale im bardziej techniczny teren tym mocniej czuć wady crossa, w górach zwłaszczał. Poza tym może i enduraki są słabsze ale po pierwsze różnice są niewielkie a po drugie wynika to ze sposobu strojenia silnika co też jest zaletą bo przekłada się na trwałość silnika. Wachlowanie zębatkami nie załatwi problemu niskiego momentu obrotowego crossa, bo albo masz w miarę elastyczny silnik przy przełożeniach typu 13/52 i mizerną prędkość przelotową rzędu 60km/h przy której silnik mało nie wyskoczy z ramy, albo w miarę konfortowe prędkości i śmieszny moment obrotowy zwłaszcza na niskich obrotach co też nie pozostaje bez wpływu na trwałość silnika.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 617
- Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
- Motocykl: CRF250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Wronki
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: Potrzebna pomoc :) sxf,rmz,crf,kxf,tc,yzf
Nie czytaj głupot ... bierz enduro. Niższe, 6biegów .... taaa docenisz to uwierz, etc. Jak ktoś lata po lesie crossem to jest totalnym debilem. Przez takich kretynów normalni ludzie mają wyłącznie SAME problemy. Słabsze ? pokaż jak latasz to porozmawiamy o mocy.
-
Autor tematuHexas666
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: sob, 1 paź 2016, 19:25
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Liverpool
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Potrzebna pomoc :) sxf,rmz,crf,kxf,tc,yzf
Zdecydowałem się na enduro, tylko jeszcze została kwestia 2t czy 4t ale chyba bardziej odpowiada mi 4t ) a np. Lepiej wziąć takiego ktma exc lub yamahę wrf z 03 -05 czy ten kawasaki klx I husqvarne te lub wr z 08-10 ???? Lepiej stawiać na troszkę starszą ale dobrą marke I polecaną czy moze mniej polecaną marke ale świerzszy sprzęt. ?
-
- Do odcięcia!
- Posty: 824
- Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
- Motocykl: soon 250 4t
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: WRA
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Potrzebna pomoc :) sxf,rmz,crf,kxf,tc,yzf
Totalnym debilem to jest ktoś kto lata crossem po ulicy,więc nie obrażaj i na siłe nie wpajaj swoich herezji weż tego klamota enduro zrób kilka podjazdów piaszczystych i jak go pare razy sprowadzisz z połowy podjazdu to sie wtedy wypowiesz to samo dotyczy przepraw przez bagniste łąki itp,waga ma kolosalne znaczenie.2t wogóle nie bierz pod uwage.Nie znam nikogo kto zmienił 4t na 2t wszyscy poszli w druga strone czyli 2t na 4t.Cwiara w 4t śmiało poleci 90 na oryginalnych przełożeniach to zupełnie wystarczające w lesie.
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser
4t is best/4t ist besser
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Potrzebna pomoc :) sxf,rmz,crf,kxf,tc,yzf
Crosówki jako odłam enduro powstały do specyficznego zadana: jazdy po torze. Robienie z nich na siłę enduo to po prostu wywarzanie otwartych drzwi i głupota, owszem można.... ale po co? Mimo wszystko kolega andrzej ma w jedny racje "waga ma kolosalne znaczenie" daltego do enduro only 2t
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 230
- Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Potrzebna pomoc :) sxf,rmz,crf,kxf,tc,yzf
Moim zdaniem to wszystko jest przysłowiowym biciem piany , to do tego a to do czegoś innego .
Kazdy jezdzi na tym co mu lezy , wielu profi rajderów uzywa z powodzeniem crossówek do endurzenia (wiadomo ze z pewnymi przeróbkami ) z pozytywnym efektem w postaci efektywnych wyników na zawodach .
Ogólnie panujacy na hard enduro trend to 2t z czegoś to wynika ? tu chyba nie ma powodu aby tłumaczyć bo wszystko zostalo powiedziane .
Dla amatora bez zacięcia do tego sportu moim zdaniem to bez znaczenia , i tak robi za inwalidę na jakichkolwiek zawodach -a do latania po zakamarkach wokól własnego komina bez hardkorowych oczekiwan - zaciecia lepiej w moim odczuciu wybrać 4t , moto liniowo oddaje moc , nie trzeba tez przy tym tak czesto dłubać (co nie oznacza ze to bulletproff i nie nalezy o niego dbać ).
Ja osobiscie się zawsze skupiam w pierwszej kolejnosci nad wagą , a nastepnie przychodzi badanie jakim momentem obrotowym mnie po traktuje delikwet .To jaką wykona pracę czyli moc to ostatni argument przed pracą zawieszenia (bo to akurat w moim odczuciu mozna dostosować pod swoje i potrzeby motocykla ).
Kazdy jezdzi na tym co mu lezy , wielu profi rajderów uzywa z powodzeniem crossówek do endurzenia (wiadomo ze z pewnymi przeróbkami ) z pozytywnym efektem w postaci efektywnych wyników na zawodach .
Ogólnie panujacy na hard enduro trend to 2t z czegoś to wynika ? tu chyba nie ma powodu aby tłumaczyć bo wszystko zostalo powiedziane .
Dla amatora bez zacięcia do tego sportu moim zdaniem to bez znaczenia , i tak robi za inwalidę na jakichkolwiek zawodach -a do latania po zakamarkach wokól własnego komina bez hardkorowych oczekiwan - zaciecia lepiej w moim odczuciu wybrać 4t , moto liniowo oddaje moc , nie trzeba tez przy tym tak czesto dłubać (co nie oznacza ze to bulletproff i nie nalezy o niego dbać ).
Ja osobiscie się zawsze skupiam w pierwszej kolejnosci nad wagą , a nastepnie przychodzi badanie jakim momentem obrotowym mnie po traktuje delikwet .To jaką wykona pracę czyli moc to ostatni argument przed pracą zawieszenia (bo to akurat w moim odczuciu mozna dostosować pod swoje i potrzeby motocykla ).
-
Autor tematuHexas666
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 5
- Rejestracja: sob, 1 paź 2016, 19:25
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Liverpool
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Potrzebna pomoc :) sxf,rmz,crf,kxf,tc,yzf
Dzięki wszystkim za dobre rady i opinie, w efekcie zdecydowałem się na jakąś w miarę nową husqvarne wr lub te 250 2t 10,11 rocznik