KTM EXC Six Days 2009 - określenie modelu silnika + ocena stanu ramy
-
Autor tematuBiały_mudzyn
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 17
- Rejestracja: śr, 31 sie 2016, 08:03
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
KTM EXC Six Days 2009 - określenie modelu silnika + ocena stanu ramy
Na początku chciałbym wszystkich przywitać ponieważ właśnie zaczynam przygodę z enduro i życiem forumowym.
Chciałbym prosić o kilka porad/pomoc w sprawie KTM EXC Six Days 2009 (przynajmniej tak twierdzi sprzedający i dowód rej) - moto kupiłem zarejestrowane z homologacją drogową. Jednak kiedy wpisuję numer VIN google wypluwa coś takiego:
NR VIN: VBKGSA2069M113113
Do tego w moto, zauważyłem kilka dziwnych rzeczy:
1) Czy śruba, która styka się z trzpieniem podnóżki, ma być tak blisko, czy gniazdo jest zniekształcone od jakiegoś strzała?
http://imgur.com/ViMCwxf
http://imgur.com/u6CgNCU
2) Czy wizualnie można określić czy jest to silnik sx/exc? Czy na silniku znajde gdzieś numery? Chciałbym wiedzieć ponieważ chciałbym sam grzebać sobie przy moto, a w sx/exc jakieś tam chyba różnice są, więc chciałbym dowiedzieć się, czy to na pewno jest silnik od exc.
http://imgur.com/EJCCcAn
http://imgur.com/OrS8nH9
3) Przy okazji - w jakiej pozycji zostawiać kranik paliwa kiedy nie jeżdżę? Przełączać w ogóle położenia czy zostawić w pozycji nr 1 i ew. nr 3 przy rezerwie?
Poz Nr1
http://imgur.com/iOt5gJc
Poz Nr2
http://imgur.com/b5Y2eWw
Poz Nr3
http://imgur.com/DDWqg2h
Ogólny widok na moto:
http://imgur.com/vX1pyAV
Chciałbym prosić o kilka porad/pomoc w sprawie KTM EXC Six Days 2009 (przynajmniej tak twierdzi sprzedający i dowód rej) - moto kupiłem zarejestrowane z homologacją drogową. Jednak kiedy wpisuję numer VIN google wypluwa coś takiego:
NR VIN: VBKGSA2069M113113
Do tego w moto, zauważyłem kilka dziwnych rzeczy:
1) Czy śruba, która styka się z trzpieniem podnóżki, ma być tak blisko, czy gniazdo jest zniekształcone od jakiegoś strzała?
http://imgur.com/ViMCwxf
http://imgur.com/u6CgNCU
2) Czy wizualnie można określić czy jest to silnik sx/exc? Czy na silniku znajde gdzieś numery? Chciałbym wiedzieć ponieważ chciałbym sam grzebać sobie przy moto, a w sx/exc jakieś tam chyba różnice są, więc chciałbym dowiedzieć się, czy to na pewno jest silnik od exc.
http://imgur.com/EJCCcAn
http://imgur.com/OrS8nH9
3) Przy okazji - w jakiej pozycji zostawiać kranik paliwa kiedy nie jeżdżę? Przełączać w ogóle położenia czy zostawić w pozycji nr 1 i ew. nr 3 przy rezerwie?
Poz Nr1
http://imgur.com/iOt5gJc
Poz Nr2
http://imgur.com/b5Y2eWw
Poz Nr3
http://imgur.com/DDWqg2h
Ogólny widok na moto:
http://imgur.com/vX1pyAV
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC Six Days 2009 - określenie modelu silnika + ocena stanu ramy
Vin się zgadza.
Numer VIN:
VBKGSA2069M113113
Rok:
2009
Model:
125 EXC SIX-DAYS
pyt.1 Norma.
pyt,2 Wizualnie nie odróżnisz silnika SX125 od EXC125
pyt.3 nr1. otwartwe nr.2 zamknięte nr.3 rezerwa
Numer VIN:
VBKGSA2069M113113
Rok:
2009
Model:
125 EXC SIX-DAYS
pyt.1 Norma.
pyt,2 Wizualnie nie odróżnisz silnika SX125 od EXC125
pyt.3 nr1. otwartwe nr.2 zamknięte nr.3 rezerwa
-
Autor tematuBiały_mudzyn
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 17
- Rejestracja: śr, 31 sie 2016, 08:03
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC Six Days 2009 - określenie modelu silnika + ocena stanu ramy
Dzięki za odpowiedź. Mogę zapytać jak rozszyfrowałeś że to EXC 125 SixDays 2009? Chodzi mi o to jak/gdzie dojść do tego po VIN bo wpisując w google wypluwa rok prod 2009 ale model już nieznany. Pomijam fakt, że w dowodzie jest rok prod 2008. Z tego co wiem to jest to rocznik 08 ale model już 09.
-
Autor tematuBiały_mudzyn
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 17
- Rejestracja: śr, 31 sie 2016, 08:03
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC Six Days 2009 - określenie modelu silnika + ocena stanu ramy
Ok, dzięki wielkie. Mam jeszcze kilka pytań.
Po pierwsze motor kupiłem dla siebie, a że u mnie wszystko musi być technicznie i wizualnie na tip-top chciałbym sprawdzić stan ramy oraz półek z kierą i kiwaka. W tym celu pytałem już o wycenę laserowego pomiaru ramy w kilku serwisach i jest to koszt ok 400-500 PLN na gotowo. Na pewno taki pomiar będę wykonywał, żeby nie okazało się, że rama jest powichrowana zanim zacznę ładować większą kasę w moto. Czy jest sens robienia takiego pomiaru w motocyklu enduro/cross? Jeżeli okaże się że rama nie jest idealnie prosta czy jest jakaś granica w której dane odchyłki mieszczą się w normie?
W kwestii tego czy rama była spawana (malowana póki co nie była - przynajmniej nic na to nie wskazuje) - czy po piaskowaniu będą widoczne ewentualne modyfikacje? Jeżeli wrzuciłbym tutaj zdjęcia ramy po piaskowaniu czy ktoś będzie w stanie ocenić stan spawów jeżeli foto będzie dobrej jakości?
Na koniec chciałbym zapytać gdzie na forum mogę założyć temat w którym będę opisywał i pokazywał co robię w moto? Ogólnie planuje (tak jak wspomniałem powyżej) kapitalny remont, tak żeby do przyszłego sezonu się wyrobić, mam następujący plan prac:
-na pierwszy ognień sprawdzenie ramy i geometrii moto, jeżeli wszystko będzie ok, piaskowanie, malowanie proszkowe na czarno lub pomarańczowo (rama)
-remont kapitalny silnika: nowy cylek (lub nicasil), nowa korba z tłokiem, łożyskowanie, reszta wg. potrzeb (membrany, gaźnik itp. itd wszystko będzie robione na tip top lub wymieniane na nowe)
-na końcu planuje wymianę kół na nowe, bo te założone teraz są już mocno styrane a przednie koło jest chyba lekko podbite, bo w terenie nie czuć ale na twardym już lekko czuć
Na wszystkie modyfikacje planuje wydać ~8-10k bo tyle zakładałem przy zakupie. Motor u mnie nie będzie katowany (chociaż to KTM ) - dopiero zaczynam przygodę z prawdziwą jazdą enduro i chciałbym mieć moto tak jak napisałem na tip-top. Z kołami może być ciężko zmieścić się w tej kwocie ale jeżeli większe kwiatki nie wyjdą to może się uda.
Pozdrawiam i jak zwykle będę niezmiernie wdzięczny za wszystkie odp
Po pierwsze motor kupiłem dla siebie, a że u mnie wszystko musi być technicznie i wizualnie na tip-top chciałbym sprawdzić stan ramy oraz półek z kierą i kiwaka. W tym celu pytałem już o wycenę laserowego pomiaru ramy w kilku serwisach i jest to koszt ok 400-500 PLN na gotowo. Na pewno taki pomiar będę wykonywał, żeby nie okazało się, że rama jest powichrowana zanim zacznę ładować większą kasę w moto. Czy jest sens robienia takiego pomiaru w motocyklu enduro/cross? Jeżeli okaże się że rama nie jest idealnie prosta czy jest jakaś granica w której dane odchyłki mieszczą się w normie?
W kwestii tego czy rama była spawana (malowana póki co nie była - przynajmniej nic na to nie wskazuje) - czy po piaskowaniu będą widoczne ewentualne modyfikacje? Jeżeli wrzuciłbym tutaj zdjęcia ramy po piaskowaniu czy ktoś będzie w stanie ocenić stan spawów jeżeli foto będzie dobrej jakości?
Na koniec chciałbym zapytać gdzie na forum mogę założyć temat w którym będę opisywał i pokazywał co robię w moto? Ogólnie planuje (tak jak wspomniałem powyżej) kapitalny remont, tak żeby do przyszłego sezonu się wyrobić, mam następujący plan prac:
-na pierwszy ognień sprawdzenie ramy i geometrii moto, jeżeli wszystko będzie ok, piaskowanie, malowanie proszkowe na czarno lub pomarańczowo (rama)
-remont kapitalny silnika: nowy cylek (lub nicasil), nowa korba z tłokiem, łożyskowanie, reszta wg. potrzeb (membrany, gaźnik itp. itd wszystko będzie robione na tip top lub wymieniane na nowe)
-na końcu planuje wymianę kół na nowe, bo te założone teraz są już mocno styrane a przednie koło jest chyba lekko podbite, bo w terenie nie czuć ale na twardym już lekko czuć
Na wszystkie modyfikacje planuje wydać ~8-10k bo tyle zakładałem przy zakupie. Motor u mnie nie będzie katowany (chociaż to KTM ) - dopiero zaczynam przygodę z prawdziwą jazdą enduro i chciałbym mieć moto tak jak napisałem na tip-top. Z kołami może być ciężko zmieścić się w tej kwocie ale jeżeli większe kwiatki nie wyjdą to może się uda.
Pozdrawiam i jak zwykle będę niezmiernie wdzięczny za wszystkie odp
-
Autor tematuBiały_mudzyn
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 17
- Rejestracja: śr, 31 sie 2016, 08:03
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC Six Days 2009 - określenie modelu silnika + ocena stanu ramy
Witam,
Sorry za pisanie posta pod postem.
Właśnie zaczynam zakupy na remont silnika i mam problem już na samym początku.
Chciałem zakupić kompletny wał z korbą - nowy. Wolałbym zakupić jakiś zamiennik np wiseco lub hot rods ale...
Na wszystkich aukcjach dostępnych na necie (a przynajmniej na większości) jest informacja że wał korbowy pasuje do EXC jak i SX - jednak kiedy sprawdzam sobie na stronie KTM to:
-wał korbowy dla EXC komplet - nr części 50330018300
-wał korbowy dla SX komplet - nr części 50330018400
Znowu kiedy sprawdzam nr dla tłoka to jest on taki sam dla EXC i SX:
-piston cpl. nr części 50330207100I
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam
Sorry za pisanie posta pod postem.
Właśnie zaczynam zakupy na remont silnika i mam problem już na samym początku.
Chciałem zakupić kompletny wał z korbą - nowy. Wolałbym zakupić jakiś zamiennik np wiseco lub hot rods ale...
Na wszystkich aukcjach dostępnych na necie (a przynajmniej na większości) jest informacja że wał korbowy pasuje do EXC jak i SX - jednak kiedy sprawdzam sobie na stronie KTM to:
-wał korbowy dla EXC komplet - nr części 50330018300
-wał korbowy dla SX komplet - nr części 50330018400
Znowu kiedy sprawdzam nr dla tłoka to jest on taki sam dla EXC i SX:
-piston cpl. nr części 50330207100I
Będę wdzięczny za odpowiedź.
Pozdrawiam
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC Six Days 2009 - określenie modelu silnika + ocena stanu ramy
Wały fabryczne różnią się nieco masą dlatego mają inne numery, zamienniki są identyczme do SX i EXC.
-
Autor tematuBiały_mudzyn
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 17
- Rejestracja: śr, 31 sie 2016, 08:03
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC Six Days 2009 - określenie modelu silnika + ocena stanu ramy
W sumie to muszę tutaj wam coś pokazać. Ogólnie KTM od zakupu ciężko wkręcał się na obroty. Do średnich obrotów szedł bardzo fajnie a przy wejściu na wysokie zaczynał przerywać i się dławić.Dzisiaj postanowiłem sprawdzić stan cylindra i tłoka (i tak wymieniam te elementy) ale wcześniej postanowiłem sprawdzić ustawienia zaworu wydechowego.
Otóż zamiast położenia fabrycznego:
[imgur]http://imgur.com/QK33W2A[/imgur] http://imgur.com/QK33W2A
Znak 1 i 3 praktycznie się pokrywały - czy takie ustawienie się stosuje?
Zmieniłem tak, że jedynka jest trochę poniżej 2:
[imgur]http://imgur.com/g7q6OaV[/imgur] http://imgur.com/g7q6OaV
Ale ruchoma część wygląda trochę dziwnie... Jak by była wyrobiona z obu stron.. Czy tak ma to wyglądać?:
[imgur]http://imgur.com/ELxyHPx[/imgur] http://imgur.com/ELxyHPx
Do tego, śruba 19 regulacyjna jest po mojej regulacji dość mocno wykręcona:
[imgur]http://imgur.com/UAyVA5a[/imgur] http://imgur.com/UAyVA5a
Pozdr
Otóż zamiast położenia fabrycznego:
[imgur]http://imgur.com/QK33W2A[/imgur] http://imgur.com/QK33W2A
Znak 1 i 3 praktycznie się pokrywały - czy takie ustawienie się stosuje?
Zmieniłem tak, że jedynka jest trochę poniżej 2:
[imgur]http://imgur.com/g7q6OaV[/imgur] http://imgur.com/g7q6OaV
Ale ruchoma część wygląda trochę dziwnie... Jak by była wyrobiona z obu stron.. Czy tak ma to wyglądać?:
[imgur]http://imgur.com/ELxyHPx[/imgur] http://imgur.com/ELxyHPx
Do tego, śruba 19 regulacyjna jest po mojej regulacji dość mocno wykręcona:
[imgur]http://imgur.com/UAyVA5a[/imgur] http://imgur.com/UAyVA5a
Pozdr
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 466
- Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
- Motocykl: 293 cm3 w 2T
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Izery
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC Six Days 2009 - określenie modelu silnika + ocena stanu ramy
Prawdopodobnie będziesz miał wyrobione gniazda bocznych zaworów, dlatego podkowa sterująca jest wyrobiona.
-
Autor tematuBiały_mudzyn
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 17
- Rejestracja: śr, 31 sie 2016, 08:03
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC Six Days 2009 - określenie modelu silnika + ocena stanu ramy
Dzięki za odpowiedź, lista rzeczy do zrobienia się powiększa. Zobaczymy na ilu stanie...
Właśnie rozbieram moto i mam pilne pytanie. Chodzi mi o numer VIN - jest on nabity z przodu ramy i zabezpieczony bezbarwną naklejką. Tak jak wspominałem chcę malować ramę proszkowo, jednak wcześniej piaskowanie. Tutaj pojawia się mój problem - czy piaskowanie nie uszkodzi tego numeru VIN? Pod tą folią wydaje się on być raczej delikatny:
[imgur]http://imgur.com/ObrxkXX[/imgur] http://imgur.com/ObrxkXX
[imgur]http://imgur.com/a0ouwo6[/imgur] http://imgur.com/a0ouwo6
[imgur]http://imgur.com/akMq6uP[/imgur] http://imgur.com/akMq6uP
Czy to oznakowanie wygląda normalnie? Wydaje się to być na prawdę delikatne chociaż ta folia może trochę zaburza widok.
Jak widać naklejka jest uszkodzona - chciałbym ją też wymienić lub całkowicie usunąć.
Proszę o poradę jak najlepiej (i czy w ogóle) zabezpieczyć ten numer.
Właśnie rozbieram moto i mam pilne pytanie. Chodzi mi o numer VIN - jest on nabity z przodu ramy i zabezpieczony bezbarwną naklejką. Tak jak wspominałem chcę malować ramę proszkowo, jednak wcześniej piaskowanie. Tutaj pojawia się mój problem - czy piaskowanie nie uszkodzi tego numeru VIN? Pod tą folią wydaje się on być raczej delikatny:
[imgur]http://imgur.com/ObrxkXX[/imgur] http://imgur.com/ObrxkXX
[imgur]http://imgur.com/a0ouwo6[/imgur] http://imgur.com/a0ouwo6
[imgur]http://imgur.com/akMq6uP[/imgur] http://imgur.com/akMq6uP
Czy to oznakowanie wygląda normalnie? Wydaje się to być na prawdę delikatne chociaż ta folia może trochę zaburza widok.
Jak widać naklejka jest uszkodzona - chciałbym ją też wymienić lub całkowicie usunąć.
Proszę o poradę jak najlepiej (i czy w ogóle) zabezpieczyć ten numer.
-
Autor tematuBiały_mudzyn
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 17
- Rejestracja: śr, 31 sie 2016, 08:03
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC Six Days 2009 - określenie modelu silnika + ocena stanu ramy
Witajcie,
Mam wielką prośbę odnośnie dwóch spraw: CDI i uszkodzonej półki - nie mogę dalej ruszyć z remontem dopóki tego nie wyjaśnię.
Wg numeru VIN, papierów i silnika, motor jest to EXC 125 2009 Six Days. Jednak kiedy dzisiaj rozebrałem motor do gołej ramy i zacząłem sprawdzać podzespoły napotkałem na taki numer CDI:
CDI
CDI 2
część numeru jest lekko rozmazana jednak najbardziej pasuje pod numer 54839031700 - czyli CDI do EXC 250 2007.
Chciałbym dowiedzieć się czy są mogę zostawić te CDI od 250 przy 125? Czym różnią się poszczególne? Dodam tylko, że motor przed rozbiórką jeździł dobrze. Po ustawieniu zaworu wydechowego motor wchodził na obroty i miał odpowiednią moc. Jeżeli są jakieś minusy tego rozwiązania proszę o opinię. Ewentualnie odesłanie do odpowiedniej literatury ew forum (moze być EN)
Druga sprawa to uszkodzona półka. Mianowicie w dolnej półce w której jest osadzona sztyca kierownicy mam dwa mocne wgniecenia od ogranicznika skrętu w który były wkręcone śruby imbusowe. Wygląda to mniej więcej tak:
Polka 1
Polka 2
Polka 3
Polka 4
Polka 5
Polka 6
Czy waszym zdaniem mogę spokojnie na tym jeździć, czy lepiej zainwestować w nową półkę? Dodam, że półki chciałem anodować wtórnie na kolor pomarańczowy, jednak tutaj pojawia się drugie pytanie. Czy ktoś z was wyciskał sztycę kierownicy z dolnej półki? Wiem że można to zrobić na dużym imadle lub prasce hydraulicznej, jednak jeżeli uszkodzenie jest na tyle poważne, że poddaje w wątpliwość bezpieczeństwo jazdy wolę odżałować sobie inne przyjemności i zainwestować w motor.
Bardzo się zapaliłem jazdą i wkładam cały wolny czas w motor. Jednak doświadczenia brak a nikt ze znajomych nie dłubie sam przy moto. Będę Wam super wdzięczny (wiem wiem, od dziękuje to kieszenie poobrywane..) za porady i wskazówki.
Pozdrawiam!
Mam wielką prośbę odnośnie dwóch spraw: CDI i uszkodzonej półki - nie mogę dalej ruszyć z remontem dopóki tego nie wyjaśnię.
Wg numeru VIN, papierów i silnika, motor jest to EXC 125 2009 Six Days. Jednak kiedy dzisiaj rozebrałem motor do gołej ramy i zacząłem sprawdzać podzespoły napotkałem na taki numer CDI:
CDI
CDI 2
część numeru jest lekko rozmazana jednak najbardziej pasuje pod numer 54839031700 - czyli CDI do EXC 250 2007.
Chciałbym dowiedzieć się czy są mogę zostawić te CDI od 250 przy 125? Czym różnią się poszczególne? Dodam tylko, że motor przed rozbiórką jeździł dobrze. Po ustawieniu zaworu wydechowego motor wchodził na obroty i miał odpowiednią moc. Jeżeli są jakieś minusy tego rozwiązania proszę o opinię. Ewentualnie odesłanie do odpowiedniej literatury ew forum (moze być EN)
Druga sprawa to uszkodzona półka. Mianowicie w dolnej półce w której jest osadzona sztyca kierownicy mam dwa mocne wgniecenia od ogranicznika skrętu w który były wkręcone śruby imbusowe. Wygląda to mniej więcej tak:
Polka 1
Polka 2
Polka 3
Polka 4
Polka 5
Polka 6
Czy waszym zdaniem mogę spokojnie na tym jeździć, czy lepiej zainwestować w nową półkę? Dodam, że półki chciałem anodować wtórnie na kolor pomarańczowy, jednak tutaj pojawia się drugie pytanie. Czy ktoś z was wyciskał sztycę kierownicy z dolnej półki? Wiem że można to zrobić na dużym imadle lub prasce hydraulicznej, jednak jeżeli uszkodzenie jest na tyle poważne, że poddaje w wątpliwość bezpieczeństwo jazdy wolę odżałować sobie inne przyjemności i zainwestować w motor.
Bardzo się zapaliłem jazdą i wkładam cały wolny czas w motor. Jednak doświadczenia brak a nikt ze znajomych nie dłubie sam przy moto. Będę Wam super wdzięczny (wiem wiem, od dziękuje to kieszenie poobrywane..) za porady i wskazówki.
Pozdrawiam!
-
- Do odcięcia!
- Posty: 824
- Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
- Motocykl: soon 250 4t
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: WRA
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM EXC Six Days 2009 - określenie modelu silnika + ocena stanu ramy
Kolego czy ty jesteś z Warszawy?druga sprawa czy nie taniej byłoby kupić nowe moto?
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser
4t is best/4t ist besser