DO WSZYSTKICH NOWYCH UZYTKOWNIKOW!
Nazywajcie tematy poprawnie wg. schematu http://forum.motox.com.pl/viewtopic.php?f=20&t=9755


Od dzisiaj możecie dziękować za każdy post. Dostępna jest łapka w górę w każdym napisanym poście.

Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Pytania dotyczące serwisowania zawieszenia
Awatar użytkownika
AdeptMX
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 83
Rejestracja: sob, 26 kwie 2014, 10:57
Motocykl: KTM EXC 250-F '08
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: AdeptMX » czw, 10 gru 2015, 17:32

Pod 75-80 kg jaka muszę kupić sprężynę ? To jakoś w Niutonometrach się podaje chyba ?
Motocross ! FOREVER ...

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3160
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: Majster128 » czw, 10 gru 2015, 18:52

W serwisówce dane dotyczące sprężyn są podane.
Ze wstępnych obliczeń wynika tył: 4.7 kg/mm, przód 0.42 kg/mm
Remonty silników, zawieszeń, tulejowanie, honowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. tel. 607198003
Zachęcam do obejrzenia mojej galerii

Awatar użytkownika
AdeptMX
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 83
Rejestracja: sob, 26 kwie 2014, 10:57
Motocykl: KTM EXC 250-F '08
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: AdeptMX » wt, 15 gru 2015, 19:24

Rozumiem. Amor jest mokry !
Motocross ! FOREVER ...

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3160
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: Majster128 » wt, 15 gru 2015, 19:35

Żeby cokolwiek regulować zawieszenie musi być w pełni sprawne.
Remonty silników, zawieszeń, tulejowanie, honowanie, szlify, wymiany korbowodów, naprawa wałów. tel. 607198003
Zachęcam do obejrzenia mojej galerii

Awatar użytkownika
karolmx
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 159
Rejestracja: pt, 1 lip 2011, 11:22
Motocykl: yz 125 06
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: karolmx » pn, 21 gru 2015, 19:50

Panie Marku i inni podpowiecie jaka by była odpowiednia sprężyna tylna dla mnie, waze 70kg a motocykl to msz rmz250 2010 . Z tego co wycztalem z serwisowki czerwona sprężyna która mam seryjna na twardość 5.5 N/mm(kgf/mm)

Awatar użytkownika
mackoo
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: ndz, 22 lut 2015, 10:16
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: mackoo » sob, 26 gru 2015, 18:14

Witam. Właśnie będę sie zabierał za lagi w crf 250 09'. Lewa widzę powoli się poci, a na sezon chciałbym mieć tip top.

Pomyślałem ze przepoleruje je, rys itp nie widac, może minimalnie jakieś jak się dobrze oświetli jakąś latarką itp, ręką nie czuć. odprysków od kamieni itp też nie widać.
Teraz pytanie czy to ścierniwo do miedzi które należy użyc do polerowania to najzwyklejsze w świecie te szmatki za 1zł do miedzi czy są może jakieś rodzaje?
wrzucam fotki tego co znalazłem i chciałem użyć:
Obrazek

Proszę o szybką pomoc czy się to nadaję bo święta są i coś z tym czasem trzeba robić :D

Pozdrawiam i WESOŁYCH ŚWIĄT WSZYSTKIM!!!!!!!

Awatar użytkownika
P.S.
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 199
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: P.S. » sob, 26 gru 2015, 21:48

mackoo pisze:Witam. Właśnie będę sie zabierał za lagi w crf 250 09'. Lewa widzę powoli się poci, a na sezon chciałbym mieć tip top.

Pomyślałem ze przepoleruje je, rys itp nie widac, może minimalnie jakieś jak się dobrze oświetli jakąś latarką itp, ręką nie czuć. odprysków od kamieni itp też nie widać.
Teraz pytanie czy to ścierniwo do miedzi które należy użyc do polerowania to najzwyklejsze w świecie te szmatki za 1zł do miedzi czy są może jakieś rodzaje?
wrzucam fotki tego co znalazłem i chciałem użyć:

Proszę o szybką pomoc czy się to nadaję bo święta są i coś z tym czasem trzeba robić :D

Pozdrawiam i WESOŁYCH ŚWIĄT WSZYSTKIM!!!!!!!
te tkaniny "szmatki "maja rożną gradację podobnie jak papier ścierny , najlepiej przedprze polerowaniem przeprowadź probe w nieistotnym miejscu jak masz wątpliwości .

Awatar użytkownika
kacper9333
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: wt, 13 paź 2015, 10:05
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: kacper9333 » ndz, 27 gru 2015, 20:09

Witam.
Motocykl Yamaha YZ250f 2009r.

Zamierzam wymienić olej w amortyzatorze centralnym ( tylnym) i mam kilka pytań:
1) Czy olej KYB k2c jest właściwy?
2) Ile bar nabić azotu?
3) Olej zalewam ( do pełna- aby nie było wg. powietrza) na wyciągniętym maksymalnie tłoczysku?
4) Azot nabijam na maksymalnie wyciągniętym tłoczysku, czy na wsuniętym tłoczysku?

Przy nabijaniu azotu u wulkanizatora na pewno będą ubytki azotu podczas odłączania... Orientuje się ktoś jakiego rzędu są te ubytki?

Posiadam też taką o to pompkę: http://archiwum.allegro.pl/oferta/scar- ... 43465.html

Czy będzie ona dobra do ostatecznego skontrolowania ilości azotu ( ile jest rzeczywiście bar)? Wie ktoś z kolei jakiego ona ma rzędu ubytki podczas odłączania? O ile wiem to chyba jest tak zbudowana, że odłączanie powoduje minimalny ubytek?

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Pozdrawiam.

Awatar użytkownika
Driv3kk
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: śr, 6 sty 2016, 20:30
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: Driv3kk » śr, 6 sty 2016, 21:06

A ja mam pytanie odnośnie odpowietrzników lag. Zawsze miałem odpowietrzniki lag, które trzeba było wcisnąć aby uciekło powietrze. Wiosną zakupiłem nowego kata 350, no i parę gratów do niego w tym odpowietrzniki. Po zamontowaniu zdziwiłem się, że one cały czas odpowietrzają lagi, przy każdej kompresji ucieka powietrze. Tak może być czy coś jest nie tak? Zawias WP

Awatar użytkownika
WielbicielBiustów
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 7
Rejestracja: śr, 15 lip 2015, 21:10
Motocykl: yz 125
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Internet
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: WielbicielBiustów » ndz, 10 sty 2016, 00:01

Witam!
Regeneruje właśnie amora w YZ 125 '04. Chciałem się doradzić JAKI OLEJ zastosować?

Przy okazji załączam fotkę z niespodzianką jaka mnie spotkała. Zamiast łożyska dolnego amortyzatora poprzedni właściciel zastosował jakiś TUNING :shock: (wprasował tulejkę plastikową)
Załączniki
amor1.jpg
amor1.jpg (277.16 KiB) Przejrzano 3209 razy
amor1.jpg
amor1.jpg (277.16 KiB) Przejrzano 3209 razy

Awatar użytkownika
Kostosz13
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 29
Rejestracja: ndz, 17 lut 2013, 17:24
Motocykl: Yz 125 '03 / Dt 50 '08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Śląsk/ Lędziny
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: Kostosz13 » pn, 11 sty 2016, 16:09

Witam, szukam danych ile zalać oleju i jakiego ( stawiam na 5w) zalać do lag do yamaszki wr 400f 1999r

Awatar użytkownika
wawer886
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 5
Rejestracja: pn, 10 sie 2015, 22:51
Motocykl: crf 450r
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: zamek bierzgłowski
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Naprawa amortyzatorów lub gabli oraz tuning. Pomogę

Post autor: wawer886 » wt, 12 sty 2016, 19:25

Witam mam crf 450 z 2014 problem polega na tym ze jest przetarta lewa lags co sadzicie o tym czy da sie naprawic, czy wymiana na nową czy zostawic tą I dac do serwisu do sprawdzenia I smigac dalej
img20160112_191755.jpg
img20160112_191755.jpg (32.15 KiB) Przejrzano 3135 razy
img20160112_191755.jpg
img20160112_191755.jpg (32.15 KiB) Przejrzano 3135 razy
img20160112_191606.jpg
img20160112_191606.jpg (47.99 KiB) Przejrzano 3135 razy
img20160112_191606.jpg
img20160112_191606.jpg (47.99 KiB) Przejrzano 3135 razy

ODPOWIEDZ

Wróć do „Zawieszenie”