Galwanizowanie - anodowanie techniczne tłoka  [ROZWIĄZANY]

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Galwanizowanie - anodowanie techniczne tłoka

Post autor: acid » ndz, 4 paź 2015, 12:05

Tak jak w temacie . Wykonywał ktoś anodowanie tłoka ? Wykonuje się to po to by wzmocnić wierzchnią roboczą powierzchnię . Celem jest utwardzenie i zmniejszenie tarcia , poprzez twardą , chropowatą warstwę na płaszczu tłoka . Odsyłam do fachowego opisu tej czynności . http://www.motocyklejacka.pl/anodowanie_tlokow.php

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Galwanizowanie - anodowanie techniczne tłoka

Post autor: Majster128 » ndz, 4 paź 2015, 12:42

Przecież większość nowych tłoków ma powłoki zmniejszające tarcie.

Awatar użytkownika
Mefiz
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 120
Rejestracja: sob, 7 mar 2015, 11:20
Motocykl: YZ250F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świdnica
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Galwanizowanie - anodowanie techniczne tłoka

Post autor: Mefiz » ndz, 4 paź 2015, 14:05

Patrząc na obrazki na str. którą podałeś to nie bardzo widzę ten anodowany tłok pracujący w cylindrze,ale możliwe,że tak robią. Pytanie tylko-czy warto ?
EnduroTeam
Yz250F

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Galwanizowanie - anodowanie techniczne tłoka

Post autor: Majster128 » ndz, 4 paź 2015, 14:15

Pewnie dla tłoków z epoki PRL bez żadnych powłok warto.

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Galwanizowanie - anodowanie techniczne tłoka

Post autor: wicherek666 » ndz, 4 paź 2015, 19:46

Zamiast tego wolałbym wydać troszkę więcej pieniędzy i kupić tłok lepszej jakości. Tego typu "zabiegi" być może mają sens, tak jak zostało to napisane w przypadku tłoków produkowanych w zamierzchłych czasach. Dzisiejsze wykonane są w sposób zaawansowany, bardzo dokładnie oraz z materiałów znacznie lepszych niż dawniej. Same tłoki zaś posiadają powłoki teflonowe które w odpowiednich warunkach przedłużają jego żywotność oraz poprawiają jego parametry.

Autor tematu
acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Galwanizowanie - anodowanie techniczne tłoka

Post autor: acid » pn, 5 paź 2015, 00:15

Majster128 pisze:Przecież większość nowych tłoków ma powłoki zmniejszające tarcie.
Widzę , że jesteś specem od powłok które po kilkunastu motogodzinach się ścierają , gdy ujrzysz coś nieznanego to strach Cię ogarnia i podświadomość mówi ci - o nie to coś niedobrego , jestem na nie ... :) Panowie wypowiadajcie się zweryfikując artykuł . Nie mówi on wyłącznie o tłokach do starych motocykli , których jakość jest niska . Słowa przekonujące ku temu , że tłok przetrwa o 100 procent więcej czasu , nakłaniają do refleksji , która nasuwa myśl , że cylinder też wytrzyma tyle samo więcej ponieważ ma lepsze smarowanie ... Czytaliscie kiedyś książki o koncernach samochodowych ? Mało ludzi wie jakie niestosowne chwyty stosują koncerny samochodowe by zarabiać na częściach wymiennych . Wiadomo niektóre częsci muszą być trwałe bo awaria ich w oczach zwykłych użytkowników oznaczałaby katastrofalną wadę i dopominaliby się odszkodowań , ewentualnie renoma marki spadłaby w oczach wielu ludzi . Ale tam co tam bedę tutaj pisał .

Autor tematu
acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Galwanizowanie - anodowanie techniczne tłoka

Post autor: acid » pn, 5 paź 2015, 00:21

wicherek666 pisze:Zamiast tego wolałbym wydać troszkę więcej pieniędzy i kupić tłok lepszej jakości. Tego typu "zabiegi" być może mają sens, tak jak zostało to napisane w przypadku tłoków produkowanych w zamierzchłych czasach. Dzisiejsze wykonane są w sposób zaawansowany, bardzo dokładnie oraz z materiałów znacznie lepszych niż dawniej. Same tłoki zaś posiadają powłoki teflonowe które w odpowiednich warunkach przedłużają jego żywotność oraz poprawiają jego parametry.
. Nie piszcie co wolelibyście bo nikogo tak naprawdę to nie obchodzi , tylko czy macie jakieś doświadczenia z anodowaniem tłoka . Słyszeliście kiedyś o marce Namura i co nakładają na swoje tłoki ?

Awatar użytkownika
wicherek666
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 617
Rejestracja: ndz, 21 wrz 2014, 18:07
Motocykl: CRF250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Wronki
Podziękował: 1 raz
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Galwanizowanie - anodowanie techniczne tłoka

Post autor: wicherek666 » pn, 5 paź 2015, 10:08

Słyszeliście kiedyś o marce Namura i co nakładają na swoje tłoki ?

A Ty @acid słyszałeś o 18 punkcie Regulaminu forumm MotoX.com.pl ? Co do Namury to stosują anodowanie oraz powłokę MOS2, nie jest jakaś szczególna nowością. Mimo to poczytaj sobie o opiniach nt. Namura i dlaczego ludzie jednak wybieraka Prox, Wiseco czy Wossner. Jak już znajdziesz te informacje, prawdopodobnie zrozumiesz dlaczego mało kto ma doświadczenie z anodowaniem.

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Galwanizowanie - anodowanie techniczne tłoka

Post autor: kris514 » wt, 6 paź 2015, 00:13

Nie znam się na czynności anodowania, ale coś mi się wydaje że anodować można tylko aluminium, więc czy taki zabieg byłby w ogóle możliwy dla tłoków typu Namura czy innych pokrytych np. teflonem?
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Awatar użytkownika
P.S.
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 230
Rejestracja: pn, 4 kwie 2011, 20:36
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Galwanizowanie - anodowanie techniczne tłoka

Post autor: P.S. » wt, 6 paź 2015, 01:01

Nie jestem na bieżąco ale zaciekawiła mnie ta dyskusja wiec zadam pytanie ? Czy na nica silu nie zużywa się powłoka cylindra czy tylko tłok ? :shock: druga sprawa jakie tłoki obecnie są montowane w Made in Japan ? robiłem parę leciwych sprzętów po fabryce kiedyś leciały surowe odlewy - Aso tez oferowała tłoki bez PTFE I żadnych innych powłok :| moim zdaniem w przypadku zakupu takiego laciatego oryginału anodowanie miało by miejsce bytu o ile stop z jakiego wykonany by był tłok poddal by się takiemu procesowi :roll: .
Tylko pozostaje jeszcze wątek ekonomiczny :? bo mnie akurat kuty Wossner wychodzi taniej niż jakiś łaciaty (moze to nie oryginał :? ) ale z ASO Yamaha :lol: .

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Galwanizowanie - anodowanie techniczne tłoka

Post autor: kris514 » wt, 6 paź 2015, 22:34

Nicasil się zużywa tylko wolniej niż tuleja żeliwna.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Autor tematu
acid
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 330
Rejestracja: sob, 5 maja 2007, 13:52
Motocykl: Honda CRF450r .05r
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Galwanizowanie - anodowanie techniczne tłoka  [ROZWIĄZANY]

Post autor: acid » wt, 6 paź 2015, 22:59

kto to zbadał

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”