Odma Kawasaki KXF 250
-
Autor tematuzawad90
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 1
- Rejestracja: śr, 12 lis 2014, 19:25
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Odma Kawasaki KXF 250
Witam, mam dosc nieciekawy problem z odma. Problem pojawil sie zaraz po kupieniu motoru chwile jezdzilem poprostu dolewalem olej, po leci z wezyka z odmy dosc tego oleju, no ale na dluzszy wypad potrafi wypluc nawet 2 setki. Zrobilem remont tlok lancuszek zawory, wszystko mierzone itp jest ok. Wiec nie jest to wina tloka a z 2 strony odma jest przy skrzyni wiec tym bardziej. No ale bajka problem jest dalej nie pomaga nawet podniesienie wezyka dosc w gore i tak cisnienie wypcha olej. Spotkalem sie z opnina ze jest tam jakas membrana przy tej odmie i ze to mogla by byc ona, no ale na schemacie tego nie widac i 2 pomysl to zaslepienie odmyi zrobienie nowej na pokrywie zaworow co wg. mnie jest dobrym pomyslem.
Pytanie kieruje raczej do kogos kto mial problem tego typu.
Polowke otwieram dopiero dzisiaj bede tam zagladal no ale kazda pomoc sie przyda.
Pytanie kieruje raczej do kogos kto mial problem tego typu.
Polowke otwieram dopiero dzisiaj bede tam zagladal no ale kazda pomoc sie przyda.
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Odna Kawasaki KXF 250
Zbyt duzo cisnienia przedostaje sie do skrzyni korbowej, zazwyczaj jest to wina zuzytego tloka/pierscieni/cylindra. Pomiary cylindra wyszly dobrze i nowy tlok dopasowany prawidlowo z tego co wnioskuje? Co z ustawieniem pierscieni przy montazu? Zostaly zachowane odpowiednie katy na zamkach? A jeszcze sprawa poziomu oleju, czy nie masz go po prostu za duzo?
-
- Do odcięcia!
- Posty: 878
- Rejestracja: pn, 9 cze 2008, 18:05
- Motocykl: KXF 250 2006
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Żywiec / Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Odna Kawasaki KXF 250
Jak kolega już pisał, w pierwszej kolejności szukaj przyczyny w tłoku, jajowatym cylindrze lub za dużej ilości oleju. Sprawdź też czy wody nie bierze, bo wtedy bedzie za dużo płynu w środku lecz to byś zapewne od razu zauważył.
Możliwe jest także dostawanie się spalin poprzez prowadnice zaworowe, ale to musiałby być bardzo zużyte.
Kiedyś dostałem, też odpowiedź iż simmeirng wale może za to odpowiadać, jeśli jest uszkodzony.
Możliwe jest także dostawanie się spalin poprzez prowadnice zaworowe, ale to musiałby być bardzo zużyte.
Kiedyś dostałem, też odpowiedź iż simmeirng wale może za to odpowiadać, jeśli jest uszkodzony.
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: sob, 25 kwie 2015, 18:16
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Witam. Mam taki problem z moim kxf250 2005r, mianowicie "rzyga" olejem z odmy i to dość mocno. Dzisiaj w ciągu 2h dość ostrej jazdy z max zrobiło się minimum. Ostatnio jak zmieniałem olej to jest normalnie czarny, jak to zazwyczaj przy zmianie, a z odmy leci takie bardziej mleko. W ostatnim czasie tez się mi szybciej zaczął grzać i mniej więcej w tym samym czasie pojawił się problem z olejem. Pomyślałem ze może mu dolegać coś z pompą wody. Połączyłem te fakty ale nie wiem czy mam racje. Jest tam jakiś uszczeliacz który może przepuszczać i się robi za duże ciśnienie? Bo juz nie wiem co może być powodem takich wycieków oleju
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: sob, 25 kwie 2015, 18:16
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Ogólnie to problem zaczął się zaraz po remoncie. Zmeiniłem tłoka z pierścieniami, korbowód, łożyska na wale, łańcuszek rozrządu, zawory ze sprężynami i uszczelniaczami, głowice oddałem do regeneracji i planowania i oczywiście nowe uszczelki na cały silnik. Kompresje ma niesamowicie dużą, jak go zalałem to z 3 nie mogłem odpalić bo koło nie chciało sie złapać suchej nawierzchni. Ale od czasu remontu też się coś dzieje z układem chłodzenia. Mianowicie jak postoi nawet krótką chwilę na wyższych obrotach (np na ssaniu) to od razu wypływa płyn chłodniczy przez wężyk. Raz zaryzykowałem i jak tak mi sie stało to zgasiłem silnik, odkręciłem korek od chłodnicy (wypchało go dość duże ciśnienie) i włożyłem palec do płynu chłodniczego. Był ciepły ale nie parzył więc o zagotowaniu nie ma mowy. Zastanawia mnie to czy mu może nie dolegać coś na tle pompy wody ewentualnie jakiś uszczelniaczy.
aaa. płynu w chłodnicy ubyło niewiele
aaa. płynu w chłodnicy ubyło niewiele
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Duże ciśnienie w układzie chłodzenia to objaw padniętej uszczelki pod głowicą. Zmierz kompresje i porównaj z serwisówką.
Wyszukałem za Ciebie:
Cylinder Compression
Service Range: 431 ∼ 706 kPa (4.4 ∼ 7.2 kg/cm², 62.6 ∼102 psi)@ 5 kicks
Wyszukałem za Ciebie:
Cylinder Compression
Service Range: 431 ∼ 706 kPa (4.4 ∼ 7.2 kg/cm², 62.6 ∼102 psi)@ 5 kicks
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Dochodzi pytanie czy głowica została dokręcona z należytą siłą, o prostotę się nie czepiam skoro planowana, kolejna sprawa uszczelka była jakaś firmowa czy po prostu najtańsza? Zbyt duża kompresja może uszkodzić każdą uszczelkę mimo że przebiegu prawie nie ma.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Odma Kawasaki KXF 250
Witam, jeśli silnik jest zimny, trzeba odkręcić korek z chłodnicy, następnie odpalić silnik. Jeżeli jest uszkodzona uszczelka pod głowicą, pojawią się bańki w chłodnicy. Można też na uruchomionym silniku zatkać chłodnicę dłonią, następnie prze gazować. Po odetkaniu nie powinno być wyczuwalnego ciśnienia, jeżeli uszczelka jest OK.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Odma Kawasaki KXF 250
Nie, na temat odmy już padła odpowiedź, ( albo przedmuchy na tłoku albo zbyt duży poziom oleju w silniku). Na pokrywie zaworów, od wewnątrz powinna być blaszka, która ogranicza chlapanie oleju bezpośrednio do węża. Proszę to sprawdzić.