Do czego te śrubki??:) [ROZWIĄZANY]
-
Autor tematuTedZgred
- Mistrz prostej
- Posty: 71
- Rejestracja: czw, 8 sty 2015, 20:41
- Motocykl: SX 250
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Do czego te śrubki??:) [ROZWIĄZANY]
Cześć.
Mam zamiar trochę podregulować gaźnik...czytałem serwisówkę, ale po angielsku trochę mam problem ze zrozumieniem tekstu Chciałbym podciągnąć przepustnicę, tak żeby dawała więcej mieszanki paliwowo-powietrznej i w mieszance zwiększyć trochę paliwa.
Służą do tego dwie śrubki. I teraz pytanie... która jest od czego.
Rozumiem, że śrubka nr 1 jest od regulacji przepustnicy...czyli jak przekręcę przeciwnie do ruchu wskazówek zegara to moto będzie miał więcej mieszanki.
A śrubka nr 2 jest od składu mieszanki...czyli jak przekręcę przeciwnie do ruchu wskazówek zegara to w mieszance będzie więcej paliwa, a mniej powietrza.
Bardzo proszę o szybkie przyznanie mi racji lub wytknięcie błędów.
Mam zamiar trochę podregulować gaźnik...czytałem serwisówkę, ale po angielsku trochę mam problem ze zrozumieniem tekstu Chciałbym podciągnąć przepustnicę, tak żeby dawała więcej mieszanki paliwowo-powietrznej i w mieszance zwiększyć trochę paliwa.
Służą do tego dwie śrubki. I teraz pytanie... która jest od czego.
Rozumiem, że śrubka nr 1 jest od regulacji przepustnicy...czyli jak przekręcę przeciwnie do ruchu wskazówek zegara to moto będzie miał więcej mieszanki.
A śrubka nr 2 jest od składu mieszanki...czyli jak przekręcę przeciwnie do ruchu wskazówek zegara to w mieszance będzie więcej paliwa, a mniej powietrza.
Bardzo proszę o szybkie przyznanie mi racji lub wytknięcie błędów.
- Załączniki
-
- gaźnik 1.JPG (41.79 KiB) Przejrzano 6043 razy
- gaźnik 1.JPG (41.79 KiB) Przejrzano 6043 razy
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 603
- Rejestracja: ndz, 20 lut 2011, 10:42
- Motocykl: RMZ 250 10'
- Styl jazdy: Cross Country
- Lokalizacja: Częstochowa
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Do czego te śrubki??:)
Śrubka nr.2 z tego co widzę jest do spuszczenia paliwa z komory pływakowej
-
Autor tematuTedZgred
- Mistrz prostej
- Posty: 71
- Rejestracja: czw, 8 sty 2015, 20:41
- Motocykl: SX 250
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Do czego te śrubki??:)
Rzeczywiście...źle spojrzało mi się do serwisówki Śrubka nr 2 jest zapewne nad śrubką, którą dałem w kółeczko, pod wężykami
Ale nadal nie wiem od czego są.
Nr 1 podkręciłem zgodnie z ruchem wskazówek zegara i teraz ma wyższe obroty więc ta chyba jest od ilości mieszanki.
Ale nadal nie wiem od czego są.
Nr 1 podkręciłem zgodnie z ruchem wskazówek zegara i teraz ma wyższe obroty więc ta chyba jest od ilości mieszanki.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Do czego te śrubki??:)
nr 1 reguluje poziom przepustnicy (coś w stylu tak jakbyś dodał gazu). Wkręcasz ją przepustnica się otwiera wykręcasz przepustnica opada->obroty maleją. Śrubki od składu mieszanki możesz nie posiadać (reguluje się wtedy kręcąc dźwignią od ssania)
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 194
- Rejestracja: pt, 2 lis 2012, 12:49
- Motocykl: cr250
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Do czego te śrubki??:)
W jakim celu te regulacje? Objawy jakie są ?
Życie jest za krótkie, aby czekać na iskre dwa obroty wału.
-
Autor tematuTedZgred
- Mistrz prostej
- Posty: 71
- Rejestracja: czw, 8 sty 2015, 20:41
- Motocykl: SX 250
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Do czego te śrubki??:)
Objawy były takie, że moto miał za niskie obroty na luzie i gasł.
Więc podkręciłem śrubkę nr 1 i jest cacy. A o śrubce do regulacji mieszanki powietrze- paliwo tak na przyszłość chcę wiedzieć. To, w którą stronę (zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy odwrotnie) trzeba kręcić żeby w mieszance było więcej paliwa.
Więc podkręciłem śrubkę nr 1 i jest cacy. A o śrubce do regulacji mieszanki powietrze- paliwo tak na przyszłość chcę wiedzieć. To, w którą stronę (zgodnie z ruchem wskazówek zegara czy odwrotnie) trzeba kręcić żeby w mieszance było więcej paliwa.
- Załączniki
-
- image_01.JPG (28.77 KiB) Przejrzano 5723 razy
- image_01.JPG (28.77 KiB) Przejrzano 5723 razy
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Do czego te śrubki??:)
Gdy wkręcasz tą śrubkę od regulacji mieszanki to ograniczasz dopływ powietrza (raczej we wszystkich 2t) przez co zwiększa się ilość paliwa które spala (działa to tylko na jałowych obrotach).
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematuTedZgred
- Mistrz prostej
- Posty: 71
- Rejestracja: czw, 8 sty 2015, 20:41
- Motocykl: SX 250
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Do czego te śrubki??:)
Dlaczego działa to tylko na jałowych obrotach?? W sensie, że ta śrubka nie ma wpływu na mieszankę którą moto dostaje w trakcie jazdy??kris514 pisze:Gdy wkręcasz tą śrubkę od regulacji mieszanki to ograniczasz dopływ powietrza (raczej we wszystkich 2t) przez co zwiększa się ilość paliwa które spala (działa to tylko na jałowych obrotach).
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Do czego te śrubki??:)
Tak, znaczy może mieć ale w minimalnym stopniu za mieszankę na średnich obrotach odpowiada iglica a przy pełnym otwarciu przepustnicy dysza główna.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematuTedZgred
- Mistrz prostej
- Posty: 71
- Rejestracja: czw, 8 sty 2015, 20:41
- Motocykl: SX 250
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Do czego te śrubki??:)
aha...to jak zwiększyć ilość paliwa iglicą?? Rozumiem, że chodzi o przestawienie tej blaszki...na tym patyczku o jedno wycięcie w górę lub w dół.kris514 pisze:Tak, znaczy może mieć ale w minimalnym stopniu za mieszankę na średnich obrotach odpowiada iglica a przy pełnym otwarciu przepustnicy dysza główna.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Do czego te śrubki??:)
Dokładnie i ten patyczek nazywany jest iglicą
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
Autor tematuTedZgred
- Mistrz prostej
- Posty: 71
- Rejestracja: czw, 8 sty 2015, 20:41
- Motocykl: SX 250
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Do czego te śrubki??:)
to jak się podniesie blaszkę o jedno wycięcie w górę na iglicy to moto będzie miał więcej paliwa w mieszance??