Łuszczący się tłok KX 250 ocena.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
STNT92
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: czw, 1 sie 2013, 11:56
Motocykl: Kawasaki KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Budziechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Łuszczący się tłok KX 250 ocena.

Post autor: STNT92 » wt, 27 sty 2015, 16:39

Witam.

Posiadam Kawasaki KX 250 z 98 r

Niedawno był robiony generalny remont + tulejowanie cylindra. Tłok nominalny Wossner spasowany na 00.6 mm

KX przelatałem nie pełne 4 zbiorniki i wczorajszego dnia mając chwile czasu zdemontowałem wydech żeby zobaczyć jak tam trzyma się tłok i zastał mnie taki oto widok:

http://speedy.sh/7CeVk/DSC-000001.JPG
http://speedy.sh/xWdy8/DSC-0446.JPG
http://speedy.sh/zwErq/DSC-0448.JPG

Górna część tłoka wygląda jakby na złuszczoną powłokę nie jest to praktycznie odczuwalne pod paznokciem ale jednak wygląda nie ciekawie a na zdjęciach to już całkiem wygląda jakby kawałek się wykruszył. Czym mogą być spowodowane takie objawy? Dodam że moto jeździ,pali kompresje ma jak i na początku z góry dzięki na odpowiedź. :)

Awatar użytkownika
robsztix
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 691
Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
Motocykl: WR450F
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Szczecin
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Łuszczący się tłok KX 250 ocena.

Post autor: robsztix » wt, 27 sty 2015, 17:00

Tłok wygląda na przytopiony, może masz zbyt ubogą mieszankę. Poczekaj jeszcze aż ktoś się wypowie na temat tego pasowania w 2T na tuleji...

Autor tematu
STNT92
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: czw, 1 sie 2013, 11:56
Motocykl: Kawasaki KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Budziechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Łuszczący się tłok KX 250 ocena.

Post autor: STNT92 » wt, 27 sty 2015, 17:45

Tłok był pasowany u pana Woryny w Katowicach przy tulejowaniu następnie składał to wszystko mechanik zajmujący się MX więc chyba powinno się zgadzać jestem trochę laikiem w tych sprawach więc czekam na więcej odpowiedzi.

Mieszankę robię 1:30 , iglica przed remontem w środkowym położeniu teraz jest o ząbek wyżej to może być przyczyną ? dysza główna 165

Kre_K
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 455
Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
Motocykl: cyryfy
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Łuszczący się tłok KX 250 ocena.

Post autor: Kre_K » wt, 27 sty 2015, 18:53

wy dalej z tymi tulejami...
---------------------------

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Łuszczący się tłok KX 250 ocena.

Post autor: kris514 » wt, 27 sty 2015, 19:24

I teraz znowu będzie wojna między zwolennikami tulei i ich przeciwnicy, Sam mam moto na tulei i o ile na początku trzeba dość bardzo uważać to później się użytkuje tak samo jak na nicasilu. Podobno mniejsza moc, ale który amator wykorzysta 250, czy odczuje koń różnicy między tym a tym?

Do autora wrzuć tutaj zdjęcie elektrod świecy, oraz podaj jej model i firmę.
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Łuszczący się tłok KX 250 ocena.

Post autor: Majster128 » wt, 27 sty 2015, 19:58

Zdemontuj głowicę, pokaż denko tłoka, komorę spalania i wygląd świecy.

Autor tematu
STNT92
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: czw, 1 sie 2013, 11:56
Motocykl: Kawasaki KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Budziechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Łuszczący się tłok KX 250 ocena.

Post autor: STNT92 » śr, 28 sty 2015, 06:26

Świeca to NGK BR9EVX taka jaką podaje serwisówka

http://speedy.sh/eNwqY/DSC00110.JPG


denko tłoka wydawało się bez zarzutów ale okey zdemontuje głowice porobię fotki i zobaczymy.

Awatar użytkownika
motorider7
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 301
Rejestracja: sob, 3 kwie 2010, 21:28
Motocykl: Crf 250x
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Naprawa/Jordanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Łuszczący się tłok KX 250 ocena.

Post autor: motorider7 » śr, 28 sty 2015, 07:50

Albo trafił sie akurat jakiś słabo jakościowo tłok ( wossner nie wossner ale mógł sie wadliwy jakiś trafić ) albo miałeś zbyt wysoką temperature w cylindrze poprzez zły skład mieszanki albo pałowanie moto . Tuleja gorzej oddaje ciepło + zly skład mieszanki może doprowadzic do twoich objawów. Weź i zrób tak jak majster napisał . zdejmij góre i trzeba to oglądnąć. przyjrzyj sie również cylindrowi i tłokowi czy nie jest poprzycierany .
Obecnie Honda CRF 250x 2006

Autor tematu
STNT92
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: czw, 1 sie 2013, 11:56
Motocykl: Kawasaki KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Budziechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Łuszczący się tłok KX 250 ocena.

Post autor: STNT92 » śr, 28 sty 2015, 15:49

Jak dla mnie wygląda to cąłkiem ok oto fotki :

http://speedy.sh/bxN5E/DSC-0461.JPG
http://speedy.sh/GzkxM/DSC-0456.JPG
http://speedy.sh/RutzH/DSC-0459.JPG
http://speedy.sh/SQPuU/DSC-0453.JPG
http://speedy.sh/Cy6Qg/DSC-0458.JPG


niepokojące jest to łuszczenie i 2 rysy podłużne w poprzednim linku co podawałem :

http://www30.speedyshare.com/zwErq/down ... C-0448.JPG

motorider7 na dobrą sprawę ile czasu dociera się taka tuleja ? Swoją do 2 baku oszczędzałem aż przesadnie a na 3-4 jeździłem praktycznie normalnie tyle że dość często starałem się zatrzymywać żeby moto trochę ochłonęło.


PS ta uszczelka pod głowice się jeszcze nada ? Czy koniecznie trzeba nową zakupić ?

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Łuszczący się tłok KX 250 ocena.

Post autor: amator » śr, 28 sty 2015, 16:51

Nie zdejmuj głowicy , po co kupować dodatkową uszzcelkę , zdejm cały cylinder z przykręconą głowicą . Wydaje mi sie że ślady na tłoku są efektem zaczepiania zaworu o tłok. Szlif zrobiony bardzo ostro, jodełka zjadła już cały teflon.Po zdjęciu cylindra zrób fotki przód- tył, denko tłoka boków nie trzeba i podobnie wnętrze cylindra.

Autor tematu
STNT92
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 12
Rejestracja: czw, 1 sie 2013, 11:56
Motocykl: Kawasaki KX 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Budziechów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Łuszczący się tłok KX 250 ocena.

Post autor: STNT92 » śr, 28 sty 2015, 17:30

amator Już za późno odkręciłem głowice nie dawno . Na bokach tego zaworu w komorze wydechowej są zauważalne ślady wytarcia co później zostało na tłoku. Czym to skorygować ? delikatnie papierem ściernym o małej ziarnistości,pilnikiem ? Co do tłoka duży ma to wpływ na jego wytrzymałość czy poskładać obniżyć iglice np jeździć normalnie i ewentualnie zmienić następny tłok troszkę szybciej ? Jeżdżę dość amatorsko więcej lasu jak toru chociaż planowałem zacząć wybierać się trochę częściej. Cały czas docierałem go praktycznie w minusowych temperaturach z częstymi postojami więc dziwił by mnie fakt wysokich temperatur ale czekam na dalsze odpowiedzi. Co do cylindra to jutro mogę podesłać jeszcze trochę lepsze fotki bo zaraz muszę do pracy lecieć .

Awatar użytkownika
motorider7
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 301
Rejestracja: sob, 3 kwie 2010, 21:28
Motocykl: Crf 250x
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Naprawa/Jordanów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Łuszczący się tłok KX 250 ocena.

Post autor: motorider7 » śr, 28 sty 2015, 19:51

siema mi sie nie podoba że dookoła tłoka są wzdłużne pionowe przetarcia świadczące albo o drobnym przycieraniu tłoka podczas dużej temperatury ( puchnięcie ) albo brudny / nieszczelny filtr powietrza ( w co wątpie )albo podczas składania wszystkiego nie dopilnowano higieny i jakiś brud / opiłki metalu zrysowały tuleje. nie wygląda to zdrowo. Normalnie nawet na tuleji po większym przebiegu nie powinno być takich rys.. to świadczy albo o złym pasowaniu albo o zarysowaniu przez jakieś syfy albo też podła tuleja i puchnie jak sie nagrzeje.
Obecnie Honda CRF 250x 2006

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”