SX 525 przerobiony na EXC, Warto?

Autor tematu
DOLO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: pn, 12 sie 2013, 18:02
Motocykl: Ktm EXC 525
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Poznań - okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

SX 525 przerobiony na EXC, Warto?

Post autor: DOLO » ndz, 27 kwie 2014, 15:34

Siema, mam do kupienia KTM-a z 2004 roku. Oryginalnie jest to SX tylko został przerobiony na EXC. Motor ma rozrusznik, 6 biegową skrzynie, światła, migacze i jest zarejestrowany. Jedyną rzeczą której nie posiada to licznik. Wiem, że silniki między EXC a SX się trochę różniły. Nie wiem czy taki motor będzie nadawał się do enduro, czy lepiej szukać oryginalnego EXC.

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: SX 525 przerobiony na EXC, Warto?

Post autor: solaris » ndz, 27 kwie 2014, 16:46

Jeszcze w grę wchodzi tylne koło 18, inaczej zestrojone zawieszenie. W silniku to na pewno inne krzywki, inny skok tłoka.
Czy warto - to zależy głównie od stanu tego motocykla. Spokojnie sobie nim pojeździsz enduro.

Lam3r
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 36
Rejestracja: pt, 27 lip 2012, 15:17
Motocykl: EXC-F 350
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX 525 przerobiony na EXC, Warto?

Post autor: Lam3r » pn, 28 kwie 2014, 13:45

W jakiej cenie? Co było robione w silniku i kiedy? Jakies fotki? Im więcej informacji, tym łatwiej będzie zdecydować. Jeżeli chodzi o jazdę to różnica będzie tkwić tylko w zawieszeniu, może być trochę za twarde.

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX 525 przerobiony na EXC, Warto?

Post autor: ghollum » pn, 28 kwie 2014, 14:06

Podstawowa różnica to wał, a dalej: wałek rozrządu, skrzynia, zawieszenie, zbiornik, koło 18, wydech ,gażnik, mapy zapłonu, alternator. Piszesz że skrzynia ma 6 przełożeń ale czy jest to kompletna skrzynia z EXC czy tylko dołożone dwa ostatnie biegi?

Autor tematu
DOLO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: pn, 12 sie 2013, 18:02
Motocykl: Ktm EXC 525
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Poznań - okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX 525 przerobiony na EXC, Warto?

Post autor: DOLO » wt, 29 kwie 2014, 12:06

Motor jest do wzięcia za 11000 zł, KTM jest ubezpieczony i zarejestrowany. Po oględzinach motoru okazało się, że: przednie lagi ciekną, należy wymienić łożyska w tylnim kole, akumulator, oraz jest problem z elektryką gdyż po umyciu motoru dostaje się gdzieś woda i nie odpala z rozrusznika. Ogólnie jeśli chodzi o wygląd to motor mega zadbany, światła i cała reszta sprawna. Co do silnika to nic niepokojącego nie zauważyłem, dodam, że nie jestem znawcą i nie mogę wykluczyć w 100% że w silniku nie trzeba nic robić. Właściciel motoru żadnych remontów silnika nie robił odkąd go kupił. Twierdził, że ma on motor od roku i zakupił go od handlarza z Pobiedzisk, który sprowadza motory z wysp. Ta osoba ma również wystawionego EXC 525 z 2004 roku tylko, że za 12500 zł plus rejestracja. Koleś mówił również, że na wyspach nie ma większych problemów z rejestracją full crossów na enduro jeśli spełniają normy. Motor w dowodzie mam wbite SX/EXC. Sprzedawca twierdził, że taka przeróbka SX jest lepsza gdyż silniki jest mocniejszy niż w EXC i motor lepiej się zbiera. Co do tej ceny to na 11000 się nie skończy bo będę musiał wszystko porobić i pewnie coś innego jeszcze wyskoczy. Cały czas się zastanawiam czy nie szukać oryginalnego EXC, bo za te pieniądza na pewno coś kupie.

Zdjęcia:
http://pokazywarka.pl/iag66z/

Awatar użytkownika
solaris
Admin
Admin
Posty: 1872
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 18:04
Motocykl: aktualnie brak
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: B-nia
Podziękował: 2 razy
Podziękowania: 12 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: SX 525 przerobiony na EXC, Warto?

Post autor: solaris » wt, 29 kwie 2014, 12:21

Ciekawa teoria, że silnik od SX jest lepszy od silnika EXC. Niech to powie inżynierom, żeby zaprzestali produkować silniki od EXC i wstawiali w ramy silniki od SX ;-) Może i ładnie wygląda ale ja bym pewnie sobie odpuścił z racji tego, iż nikt nie wie co i kiedy było robione. Dla świętego spokoju powinieneś na start w nim wymienić tłok i korbowód (a gdzie tu jeszcze rozrząd, zawory..). Przeanalizuj ile możesz jeszcze w niego włożyć bo uwierz mi, nie chciałbyś kupić miny.

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX 525 przerobiony na EXC, Warto?

Post autor: ghollum » wt, 29 kwie 2014, 16:09

DOLO pisze:..... Sprzedawca twierdził, że taka przeróbka SX jest lepsza gdyż silniki jest mocniejszy niż w EXC i motor lepiej się zbiera...
Bzdura, w enduro dużo większe znaczenie niż moc ma moment obrotowy, właśnie dlatego EXC ma inny cięższy wał i to o 1,5kg i większe magneto. Skrzynie biegów SX i EXC różnią się nie tylko ilością biegów ale także przełożeniami biegów, przełożenia 1,2,3,4 w SX w połączeniu z lżejszym wałem i ostrzejszą charakterystyką rozrządu powodują że jazda takim moto przypomina jazdę crossowym 2T. W warunkach enduro zwłaszcza w górach to mordęga. Co do opłacalności zakupu nie będę się wypowiadał ale ja widząc pomalowany srebrzanką wydech i czarne dekle mam odruchy wymiotne.

Autor tematu
DOLO
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 39
Rejestracja: pn, 12 sie 2013, 18:02
Motocykl: Ktm EXC 525
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Poznań - okolice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: SX 525 przerobiony na EXC, Warto?

Post autor: DOLO » czw, 1 maja 2014, 11:57

Dowiedziałem się odnośnie tej mocy, że jest ona w obu motorach praktycznie taka sama. Jeśli motory zostały by obciążone okazało by się, że EXC jest jednak mocniejszy. Odpuszczam sobie ten motor. Nie jest on warty kupna, przynajmniej nie za tą kasę.

ODPOWIEDZ

Wróć do „KTM”