Galeria cinQ
-
Autor tematucinQop
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 47
- Rejestracja: śr, 28 lis 2007, 10:22
- Motocykl: KTM SX-F 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Mechnice k?Opole
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Galeria cinQ
Witam wszystkich,
chciałbym się z wami podzielić swoim kupionym niedawno sprzętem jakim jest SXF 250 z 2006 roku oraz historią jego odbudowy. Motocykl wymaga pełnej odbudowy, ponieważ szukając nowego sprzęta postanowiłem, że najlepszym rozwiązaniem będzie kupno uszkodzonej sztuki (pod względem silnikowym) i we własnym zakresie wymiana i remont to co będzie konieczne. Odpowiedniej sztuki szukałem 5 miesięcy przez które stopniowo zbierałem kasę i tak po kilku podejściach kupiłem w końcu właśnie mojego KTM-a. Poprzedni właściciel, młody chłopak opowiadał, że zrobił generalny remont i po niecałych 4 godzinach (wg. licznika mth, który jest zamontowany) urwał się jeden z zaworów. Jego miejscowy mechanik nie znalazł przyczyny poza stwierdzeniem, że osoba która składała głowicę z nowymi zaworami źle założyła zabezpieczenia. Moim zdaniem wina leży w oryginalnych sprężynach założonych do stalowych zaworów, a wiadomo tak się nie robi.
Tak więc po oględzinach całego motoru postanowiłem go kupić. Cena jaką dałem za niego to 3500zł co wydaje mi się rozsądną ceną.
Na wstępie do wymiany mam:
-zawory, komplet wydechowe i dolotowe
-sprężyny, podkładki, talerzyki i zabezpieczenia zaworów
-korbowód
-łożyska na wale
-simeringi na wale
-łańcuszek rozrządu
-tłok
-cylinder
i do tego wiadomo filtry, olej itp.
Większość prac mechanicznych postanowiłem wykonać sam, ponieważ interesuję się mechaniką oraz moje wykształcenie, mam nadzieję mi na to pozwolą. Do tej pory rozbierałem same 2T lub silniki samochodowe, tylko oglądałem remont nowoczesnego 4T. Oczywiście takie rzeczy jak przebicie korbowodu lub tym podobne będę musiał oddać do profesjonalnego zakładu jednak samo rozebranie oraz złożenie zostawiłem dla siebie. W razie jakichkolwiek problemów będę miał wsparcie techniczne od Marcin Małka prowadzącego serwis KTM-a w Opolu. Na zdjęciach chciałem wam pokazać jak wygląda dotychczas mój motor oraz jego serce.
tutaj są zdjęcia jak wygląda ze wszystkimi plastikami, przepraszam że nie są dokładanie poskładane ale założyłem je tylko do zdjęcia:)
do tej pory jak na razie udało mi się wypiaskować oraz pomalować na nowo proszkowo ramę, co może słabo widać na zdjęciach. Do tego udało mi się bardzo tanio kupić nową oponę na tył
oraz dostałem od Marcin Małka raz użytą oponę na przód
To jak na razie wszystkie czynności jakie udało mi się zrobić dla mojego KTM-a.
Chciałbym wam również pokazać jak wygląda silnik z mojego motoru
a tak wygląda moja głowica po urwaniu się zaworu
oraz zniszczony tłok
Oprócz naprawy silnika w przyszłym sezonie czeka mnie również wymiana napędu, komplet zębatek oraz łańcuch, manetki oraz wymiana tylnej tarczy hamulcowej i komplet przód+tył klocków hamulcowych. To podstawowe części jakie mam zamiar wymienić, planuję również zakupić komplet nowych plastików a już na pewno samą okleinę wraz z poszyciem siedzenia ponieważ jest rozdarte.
Po zorientowaniu się w cenach na naszym polskim rynku motoryzacyjnym, postanowiłem poszukać części w USA oraz UK. Robiłem już takie zakupy przy wcześniejszym motorze jakim była Yamaha YZ 250 z 2001 roku. W większości przypadków jest to bardzo opłacalne, szczególnie przy drogich elementach lub trudno dostępnych u nas w Polsce. Chciałbym wam również przedstawić mniej więcej ile zapłaciłem za dane części, a więc
nowy tłok Vertexa wraz z nowym cylindrem marki Cylinder Works oraz kompletem uszczelek Top End, cena 567zł plus przesyłka
bardzo tania w porównaniu z ceną u dealera udało mi się wylicytować nową, oryginalną głowicę do SXF 250, cena 310zł plus przesyłka. Pytając w zakładach o regenerację musiałem się liczyć z kosztami rzędu 1000zł więc taniej wyszło kupić nową.
szukając różnych części do silnika natrafiłem na aukcję silikonowych i pomarańczowych przewodów chłodnicy, wysyłka była darmowa więc kupiłem zestaw, cena 50zł
Na zdjęciu wyglądają jak żółte, ale to wina aparatu:)
W ostatnim czasie trafiłem na wyprzedaż oryginalnych części do KTM-a na jednym portali aukcyjnych, za przesyłkę zapłaciłem tylko raz więc nie będę jej uwzględniał za każdym razem
nowy, oryginalny korbowód, cena 262zł
zestaw 4 sprężyn, podkładek oraz talerzyków zaworowych, cena 50zł
a do tego przy okazji wysyłki zamówiłem sobie taki mały gadżecik, cena 60zł
To na tyle z części, w międzyczasie szukałem dla siebie kompletnego stroju ponieważ mój stary jest już na mnie za mały. Wybrałem zestaw marki Answer, cena 250zł. Na zdjęciach brakuje jeszcze rękawiczek, które są akurat w praniu:)
Postanowiłem również kupić sobie kask, wybór padł na FOX V3. Wcześniej miałem AGV RC 5 PRO. Udało mi się kupić mało używany egzemplarz, cena 350zł
na zdjęciach wygląda gorzej niż w rzeczywistości:)
W miarę postępujących prac postaram się zamieszczać relację z przeprowadzanego remontu oraz liczę na waszą pomoc w przypadku jakichkolwiek problemów:)
Obecnie zamierzam zabrać się za rozebranie silnika w celu wymiany korbowodu, łożysk oraz łańcuszka rozrządu. W tym celu będę toczył ściągacz do magneta, jak będzie gotowy wrzucę fotki. Jeśli ktoś będzie zainteresowany również mogę taki wykonać, nie kupowałem ponieważ taniej wyjdzie mi dorobić na wzór oryginału:)
Chciałbym was również poinformować, że jeśli szukacie jakiś części lub ciuchów dla siebie mogę pomóc w sprowadzeniu z USA lub UK, może akurat będzie taniej, mam nadzieję, że administrator nie będzie miał nic przeciwko, że zamieszczam takie informacje w tym dziale:)
Jeśli macie jakieś spostrzeżenia lub uwagi a tym bardziej cenne rady piszcie lub komentujcie śmiało:)
pozdrawiam cinQop
chciałbym się z wami podzielić swoim kupionym niedawno sprzętem jakim jest SXF 250 z 2006 roku oraz historią jego odbudowy. Motocykl wymaga pełnej odbudowy, ponieważ szukając nowego sprzęta postanowiłem, że najlepszym rozwiązaniem będzie kupno uszkodzonej sztuki (pod względem silnikowym) i we własnym zakresie wymiana i remont to co będzie konieczne. Odpowiedniej sztuki szukałem 5 miesięcy przez które stopniowo zbierałem kasę i tak po kilku podejściach kupiłem w końcu właśnie mojego KTM-a. Poprzedni właściciel, młody chłopak opowiadał, że zrobił generalny remont i po niecałych 4 godzinach (wg. licznika mth, który jest zamontowany) urwał się jeden z zaworów. Jego miejscowy mechanik nie znalazł przyczyny poza stwierdzeniem, że osoba która składała głowicę z nowymi zaworami źle założyła zabezpieczenia. Moim zdaniem wina leży w oryginalnych sprężynach założonych do stalowych zaworów, a wiadomo tak się nie robi.
Tak więc po oględzinach całego motoru postanowiłem go kupić. Cena jaką dałem za niego to 3500zł co wydaje mi się rozsądną ceną.
Na wstępie do wymiany mam:
-zawory, komplet wydechowe i dolotowe
-sprężyny, podkładki, talerzyki i zabezpieczenia zaworów
-korbowód
-łożyska na wale
-simeringi na wale
-łańcuszek rozrządu
-tłok
-cylinder
i do tego wiadomo filtry, olej itp.
Większość prac mechanicznych postanowiłem wykonać sam, ponieważ interesuję się mechaniką oraz moje wykształcenie, mam nadzieję mi na to pozwolą. Do tej pory rozbierałem same 2T lub silniki samochodowe, tylko oglądałem remont nowoczesnego 4T. Oczywiście takie rzeczy jak przebicie korbowodu lub tym podobne będę musiał oddać do profesjonalnego zakładu jednak samo rozebranie oraz złożenie zostawiłem dla siebie. W razie jakichkolwiek problemów będę miał wsparcie techniczne od Marcin Małka prowadzącego serwis KTM-a w Opolu. Na zdjęciach chciałem wam pokazać jak wygląda dotychczas mój motor oraz jego serce.
tutaj są zdjęcia jak wygląda ze wszystkimi plastikami, przepraszam że nie są dokładanie poskładane ale założyłem je tylko do zdjęcia:)
do tej pory jak na razie udało mi się wypiaskować oraz pomalować na nowo proszkowo ramę, co może słabo widać na zdjęciach. Do tego udało mi się bardzo tanio kupić nową oponę na tył
oraz dostałem od Marcin Małka raz użytą oponę na przód
To jak na razie wszystkie czynności jakie udało mi się zrobić dla mojego KTM-a.
Chciałbym wam również pokazać jak wygląda silnik z mojego motoru
a tak wygląda moja głowica po urwaniu się zaworu
oraz zniszczony tłok
Oprócz naprawy silnika w przyszłym sezonie czeka mnie również wymiana napędu, komplet zębatek oraz łańcuch, manetki oraz wymiana tylnej tarczy hamulcowej i komplet przód+tył klocków hamulcowych. To podstawowe części jakie mam zamiar wymienić, planuję również zakupić komplet nowych plastików a już na pewno samą okleinę wraz z poszyciem siedzenia ponieważ jest rozdarte.
Po zorientowaniu się w cenach na naszym polskim rynku motoryzacyjnym, postanowiłem poszukać części w USA oraz UK. Robiłem już takie zakupy przy wcześniejszym motorze jakim była Yamaha YZ 250 z 2001 roku. W większości przypadków jest to bardzo opłacalne, szczególnie przy drogich elementach lub trudno dostępnych u nas w Polsce. Chciałbym wam również przedstawić mniej więcej ile zapłaciłem za dane części, a więc
nowy tłok Vertexa wraz z nowym cylindrem marki Cylinder Works oraz kompletem uszczelek Top End, cena 567zł plus przesyłka
bardzo tania w porównaniu z ceną u dealera udało mi się wylicytować nową, oryginalną głowicę do SXF 250, cena 310zł plus przesyłka. Pytając w zakładach o regenerację musiałem się liczyć z kosztami rzędu 1000zł więc taniej wyszło kupić nową.
szukając różnych części do silnika natrafiłem na aukcję silikonowych i pomarańczowych przewodów chłodnicy, wysyłka była darmowa więc kupiłem zestaw, cena 50zł
Na zdjęciu wyglądają jak żółte, ale to wina aparatu:)
W ostatnim czasie trafiłem na wyprzedaż oryginalnych części do KTM-a na jednym portali aukcyjnych, za przesyłkę zapłaciłem tylko raz więc nie będę jej uwzględniał za każdym razem
nowy, oryginalny korbowód, cena 262zł
zestaw 4 sprężyn, podkładek oraz talerzyków zaworowych, cena 50zł
a do tego przy okazji wysyłki zamówiłem sobie taki mały gadżecik, cena 60zł
To na tyle z części, w międzyczasie szukałem dla siebie kompletnego stroju ponieważ mój stary jest już na mnie za mały. Wybrałem zestaw marki Answer, cena 250zł. Na zdjęciach brakuje jeszcze rękawiczek, które są akurat w praniu:)
Postanowiłem również kupić sobie kask, wybór padł na FOX V3. Wcześniej miałem AGV RC 5 PRO. Udało mi się kupić mało używany egzemplarz, cena 350zł
na zdjęciach wygląda gorzej niż w rzeczywistości:)
W miarę postępujących prac postaram się zamieszczać relację z przeprowadzanego remontu oraz liczę na waszą pomoc w przypadku jakichkolwiek problemów:)
Obecnie zamierzam zabrać się za rozebranie silnika w celu wymiany korbowodu, łożysk oraz łańcuszka rozrządu. W tym celu będę toczył ściągacz do magneta, jak będzie gotowy wrzucę fotki. Jeśli ktoś będzie zainteresowany również mogę taki wykonać, nie kupowałem ponieważ taniej wyjdzie mi dorobić na wzór oryginału:)
Chciałbym was również poinformować, że jeśli szukacie jakiś części lub ciuchów dla siebie mogę pomóc w sprowadzeniu z USA lub UK, może akurat będzie taniej, mam nadzieję, że administrator nie będzie miał nic przeciwko, że zamieszczam takie informacje w tym dziale:)
Jeśli macie jakieś spostrzeżenia lub uwagi a tym bardziej cenne rady piszcie lub komentujcie śmiało:)
pozdrawiam cinQop
-
- Mistrz prostej
- Posty: 193
- Rejestracja: śr, 18 lip 2012, 11:41
- Styl jazdy: Super Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Galeria cinQ
Bardzo fajna galeria jak na początek! Z zaciekawieniem czyta się wszystko i jestem pod wrażeniem, że tak tanio można zakupić poszczególne części.
-
- Do odcięcia!
- Posty: 824
- Rejestracja: ndz, 25 gru 2011, 18:30
- Motocykl: soon 250 4t
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: WRA
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Galeria cinQ
No tymi cenami nie jednemu gule wyprostowałeś
Ech,a byłem kiedyś generałem
4t is best/4t ist besser
4t is best/4t ist besser
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 213
- Rejestracja: sob, 26 lis 2011, 16:35
- Motocykl: Yamaha Yz 125,Kawasaki Kxf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Krzątka/Nowa Dęba
- Podziękował: 1 raz
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 455
- Rejestracja: sob, 12 wrz 2009, 13:36
- Motocykl: cyryfy
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Galeria cinQ
zaje*iscie dajesz rade stary! fajnie,ze ratujesz go,oby sie odwzajemnił
p.s pokazcie ten temat smarkom,co zakladaja wątki o zbieraniu na crossowke.to jest instruktaż,jak mozna za polowe ceny wyremontowac sprzet.
p.s pokazcie ten temat smarkom,co zakladaja wątki o zbieraniu na crossowke.to jest instruktaż,jak mozna za polowe ceny wyremontowac sprzet.
---------------------------
-
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 15
- Rejestracja: pt, 9 sie 2013, 01:35
- Motocykl: KX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Żywiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Galeria cinQ
Czy można wiedzieć z jakich serwisów aukcyjnych korzystasz? Też w tym roku kupiłem zaniedbanego Kx'a i chętnie bym "upolował" jakąś okazyjną część
-
Autor tematucinQop
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 47
- Rejestracja: śr, 28 lis 2007, 10:22
- Motocykl: KTM SX-F 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Mechnice k?Opole
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Galeria cinQ
Dziękuję wszystkim za pochwały:)
Miło jest usłyszeć takie słowa od ludzi którzy tylko przez kilka zdjęć mnie oceniają:)
Co do ostatniej wypowiedzi, rzeczywiście moim zdaniem lepiej jest kupić motor tańszy, zepsuty, lub nawet w gorszym stanie wizualnym i mając trochę chęci oraz samozaparcia samemu sobie go wyremontować lub poprawić najwyżej to czy tamto.
Co do remontu to na razie trochę muszę poczekać na wytoczenie a potem prawdopodobnie zahartowanie ściągacza do magneta, a poza tym nie mam worka z pieniędzmi żeby ciągle coś kupować. Jak na razie szukam w dobrej cenie łożysk na wał do Kata, może polecicie jakieś sklepy lub firmy gdzie tanio dostanę, najlepiej od razu z simmeringami.
W najbliższym czasie postaram się wrzucić fotki moich poprzednich sprzętów, ale myślę że będzie to dopiero w najbliższy weekend.
pozdrawiam
P.S Co do najczęściej zadawanego pytania, większość części szukałem na ebay-u, w różnych krajach USA oraz prawie cała Europa oraz na amazon.com
Miło jest usłyszeć takie słowa od ludzi którzy tylko przez kilka zdjęć mnie oceniają:)
Co do ostatniej wypowiedzi, rzeczywiście moim zdaniem lepiej jest kupić motor tańszy, zepsuty, lub nawet w gorszym stanie wizualnym i mając trochę chęci oraz samozaparcia samemu sobie go wyremontować lub poprawić najwyżej to czy tamto.
Co do remontu to na razie trochę muszę poczekać na wytoczenie a potem prawdopodobnie zahartowanie ściągacza do magneta, a poza tym nie mam worka z pieniędzmi żeby ciągle coś kupować. Jak na razie szukam w dobrej cenie łożysk na wał do Kata, może polecicie jakieś sklepy lub firmy gdzie tanio dostanę, najlepiej od razu z simmeringami.
W najbliższym czasie postaram się wrzucić fotki moich poprzednich sprzętów, ale myślę że będzie to dopiero w najbliższy weekend.
pozdrawiam
P.S Co do najczęściej zadawanego pytania, większość części szukałem na ebay-u, w różnych krajach USA oraz prawie cała Europa oraz na amazon.com
-
- Do odcięcia!
- Posty: 926
- Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
- Motocykl: YZ125 `08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Galeria cinQ
:axe:cinQop pisze:
P.S Co do najczęściej zadawanego pytania, większość części szukałem na ebay-u, w różnych krajach USA oraz prawie cała Europa oraz na amazon.com
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514
-
Autor tematucinQop
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 47
- Rejestracja: śr, 28 lis 2007, 10:22
- Motocykl: KTM SX-F 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Mechnice k?Opole
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Galeria cinQ
Hej,
tak jak wcześniej obiecywałem dorzucam zdjęcia mojej poprzedniej maszyny, mianowicie Yamaha YZ 250 z 2001 roku
Tutaj ja prawie zaraz po zakupie maszyny;)
Tutaj moje początki na torze MX w Winowie, kiedy jeszcze nie był płatny i każdy chętny mógł sobie pośmigać
A to bardzo ciekawy wypad mieliśmy z kolegami na były kamieniołom po cementowni w Opolu. Wcześniej była tam wyznaczona jedna z prób przejazdowych podczas rundy Mistrzostw Polski chyba w 2008 czy 2009 roku więc można było się poczuć jak jakiś uczestnik zawodów:)
Teraz te zdjęcia wydają mi się bardzo stare, jednak chyba jedyne jakie nadawały się do publicznego pokazywania Z drugiej strony nigdy nikomu nie chciało się brać aparatu żeby uwiecznić nasze wypady
Jeśli znajdę fotki jeszcze wcześniejszych maszyn to na pewno je tutaj umieszczę:)
pozdrawiam
tak jak wcześniej obiecywałem dorzucam zdjęcia mojej poprzedniej maszyny, mianowicie Yamaha YZ 250 z 2001 roku
Tutaj ja prawie zaraz po zakupie maszyny;)
Tutaj moje początki na torze MX w Winowie, kiedy jeszcze nie był płatny i każdy chętny mógł sobie pośmigać
A to bardzo ciekawy wypad mieliśmy z kolegami na były kamieniołom po cementowni w Opolu. Wcześniej była tam wyznaczona jedna z prób przejazdowych podczas rundy Mistrzostw Polski chyba w 2008 czy 2009 roku więc można było się poczuć jak jakiś uczestnik zawodów:)
Teraz te zdjęcia wydają mi się bardzo stare, jednak chyba jedyne jakie nadawały się do publicznego pokazywania Z drugiej strony nigdy nikomu nie chciało się brać aparatu żeby uwiecznić nasze wypady
Jeśli znajdę fotki jeszcze wcześniejszych maszyn to na pewno je tutaj umieszczę:)
pozdrawiam
-
Autor tematucinQop
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 47
- Rejestracja: śr, 28 lis 2007, 10:22
- Motocykl: KTM SX-F 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Mechnice k?Opole
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Galeria cinQ
Witam po przerwie,
na wstępie wszystkiego dobrego w Nowym Roku,
oby maszyny jak najlepiej i jak najdłużej wam służyły a sił nigdy nie brakowało na trening:)
W końcu dostałem mój ściągacz do magneta więc mogłem zabrać się za rozebranie silnika:)
Wygląda on tak:
Był pewien problem ze zrobieniem gwintu M26x1 ponieważ trzeba było odpowiedni nóż do tokarki ale się udało:)
Tak wygląda rozebranie silnika:
I teraz mam do was pytanie ponieważ trochę nie daje mi to spokoju, czy pomiędzy karterami powinna być uszczelka? U mnie jej nie ma i teraz nie wiem czy tak ma być, jest tylko jakaś substancja przypominająca silikon, czy po prostu z oszczędności poprzedni właściciel nie założył i skręcił silnik na jakiś płynny uszczelniacz?
W komorze korbowej znalazłem dwa kawałki urwanego zaworu a kolejny w skrzyni biegów, dlatego przejrzałem wszystkie tryby i zębatki, na szczęście wszystko jest w porządku:)
Teraz zostało mi zawieźć wał do przebicia, ale muszę z tym poczekać do połowy stycznia bo kompletnie nie mam kasy, aktualnie jestem bezrobotny:(
Wyciągnąłem również łożyska wału, uszczelniacze oraz łożysko i uszczelniacz zębatki zdawczej aby poszukać po numerach ile kosztują w sklepach. Uszczelniacze od strony sprzęgła oraz łożysko wraz z uszczelniaczem na pompę wody już kupiłem parę dni temu. I kolejne moje pytanie czy warto kupować łożyska firmy NSK, Nachi lub niemieckie FAG? Lub wiecie gdzie można kupić dobre łożyska w dobrej cenie? Jedne z forumowiczów zaproponował oryginalne łożyska na wał za 270zł/kpl 2 sztuk więc jeśli nie znajdę innych wezmę oryginały:)
Dodatkowo motor na święta dostał pod choinkę na prezent nowe gripy z firmy Progrip:
Mam jeszcze pytanie odnośnie okleiny, czym najlepiej ją podkleić? moja na jednej stronie baku jest ok ale na drugiej prawie cała odchodzi od plastiku a na razie nie mam zamiaru kupować nowej, wolę złożyć silnik do końca:) więc co najlepiej się nadaje? jakiś klej? poradźcie coś:)
Dodatkowo chciałem wam powiedzieć, że prawdopodobnie zabiorę po remoncie moją maszynę na hamownię:) moja uczelnia właśnie zakupiła i zamontowała nówkę sztukę za kupę kasy i ma opcję na hamowanie motocykli:) rozmawiałem już z moim promotorem pracy magisterskiej, który jest kierownikiem tej hamowni i powiedział , że nie będzie problemu żeby shamować mój motor:) sam jest motocyklistą więc się dobrze dogadujemy:)
na wstępie wszystkiego dobrego w Nowym Roku,
oby maszyny jak najlepiej i jak najdłużej wam służyły a sił nigdy nie brakowało na trening:)
W końcu dostałem mój ściągacz do magneta więc mogłem zabrać się za rozebranie silnika:)
Wygląda on tak:
Był pewien problem ze zrobieniem gwintu M26x1 ponieważ trzeba było odpowiedni nóż do tokarki ale się udało:)
Tak wygląda rozebranie silnika:
I teraz mam do was pytanie ponieważ trochę nie daje mi to spokoju, czy pomiędzy karterami powinna być uszczelka? U mnie jej nie ma i teraz nie wiem czy tak ma być, jest tylko jakaś substancja przypominająca silikon, czy po prostu z oszczędności poprzedni właściciel nie założył i skręcił silnik na jakiś płynny uszczelniacz?
W komorze korbowej znalazłem dwa kawałki urwanego zaworu a kolejny w skrzyni biegów, dlatego przejrzałem wszystkie tryby i zębatki, na szczęście wszystko jest w porządku:)
Teraz zostało mi zawieźć wał do przebicia, ale muszę z tym poczekać do połowy stycznia bo kompletnie nie mam kasy, aktualnie jestem bezrobotny:(
Wyciągnąłem również łożyska wału, uszczelniacze oraz łożysko i uszczelniacz zębatki zdawczej aby poszukać po numerach ile kosztują w sklepach. Uszczelniacze od strony sprzęgła oraz łożysko wraz z uszczelniaczem na pompę wody już kupiłem parę dni temu. I kolejne moje pytanie czy warto kupować łożyska firmy NSK, Nachi lub niemieckie FAG? Lub wiecie gdzie można kupić dobre łożyska w dobrej cenie? Jedne z forumowiczów zaproponował oryginalne łożyska na wał za 270zł/kpl 2 sztuk więc jeśli nie znajdę innych wezmę oryginały:)
Dodatkowo motor na święta dostał pod choinkę na prezent nowe gripy z firmy Progrip:
Mam jeszcze pytanie odnośnie okleiny, czym najlepiej ją podkleić? moja na jednej stronie baku jest ok ale na drugiej prawie cała odchodzi od plastiku a na razie nie mam zamiaru kupować nowej, wolę złożyć silnik do końca:) więc co najlepiej się nadaje? jakiś klej? poradźcie coś:)
Dodatkowo chciałem wam powiedzieć, że prawdopodobnie zabiorę po remoncie moją maszynę na hamownię:) moja uczelnia właśnie zakupiła i zamontowała nówkę sztukę za kupę kasy i ma opcję na hamowanie motocykli:) rozmawiałem już z moim promotorem pracy magisterskiej, który jest kierownikiem tej hamowni i powiedział , że nie będzie problemu żeby shamować mój motor:) sam jest motocyklistą więc się dobrze dogadujemy:)