Jak wrzucić bieg N?
-
Autor tematumichal774
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: wt, 9 lip 2013, 22:20
- Motocykl: Kawasaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Jak wrzucić bieg N?
Witam, Mam crossa Kawasaki KX 125 - używany, z lat 1999/2000. Generalnie sprzęgło do wymiany, ciężko mi powiedzieć co ze skrzynią.
Jako, że jest to mój pierwszy cross to nie wiem czy tak jest wszędzie, ale za nic w świecie nie mogę wyczuć kiedy wrzucę bieg neutralny.
Próbowałem wyczuć na dźwięk, na moc, ze sprzęgłem, bez sprzęgła. Nic. Kiedy już myślę, że "wyczułem" kiedy wchodzi "n" okazuje się jak grubo się myliłem.
No więc - czy może to być wina skrzyni biegów, czy po prostu jestem wyjątkowym debilem i nie umiem się tego nauczyć?
Dodam, że mam przejeżdżonych już z 20-30 godzin, sprzęgło (choć do wymiany) udało mi się opanować, ale biegu neutralnego jak nie umiałem wrzucić, tak dalej nie umiem. Średnio za 5tym razem udaje mi się wrzucić "n-ke". Oczywiście przez to jazda po ulicy nie jest możliwa, bo nie mogę się zatrzymywać (trzymając wciśnięte sprzęgło motor dalej jedzie, przez zrypane tarcze/kosz sprzęgłowy), więc tylko wrzucenie biegu neutralnego by mnie ratowało.
Ma ktoś jakieś pomysły/rady/tricki jak to zrobić? Czy do końca życia to będzie totolotek, że raz wejdzie, a raz nie? Czy da się jakoś sprawdzić czy to wina skrzyni biegów?
Jako, że jest to mój pierwszy cross to nie wiem czy tak jest wszędzie, ale za nic w świecie nie mogę wyczuć kiedy wrzucę bieg neutralny.
Próbowałem wyczuć na dźwięk, na moc, ze sprzęgłem, bez sprzęgła. Nic. Kiedy już myślę, że "wyczułem" kiedy wchodzi "n" okazuje się jak grubo się myliłem.
No więc - czy może to być wina skrzyni biegów, czy po prostu jestem wyjątkowym debilem i nie umiem się tego nauczyć?
Dodam, że mam przejeżdżonych już z 20-30 godzin, sprzęgło (choć do wymiany) udało mi się opanować, ale biegu neutralnego jak nie umiałem wrzucić, tak dalej nie umiem. Średnio za 5tym razem udaje mi się wrzucić "n-ke". Oczywiście przez to jazda po ulicy nie jest możliwa, bo nie mogę się zatrzymywać (trzymając wciśnięte sprzęgło motor dalej jedzie, przez zrypane tarcze/kosz sprzęgłowy), więc tylko wrzucenie biegu neutralnego by mnie ratowało.
Ma ktoś jakieś pomysły/rady/tricki jak to zrobić? Czy do końca życia to będzie totolotek, że raz wejdzie, a raz nie? Czy da się jakoś sprawdzić czy to wina skrzyni biegów?
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Jak wrzucić bieg N?
Sprzeglo "ciagnie" dlatego masz problem, ze znalezieniem luzu. Napraw sprzeglo i problem zniknie, wbijaj do dolu az przestanie klikac, a potem raz w gore i tu masz luz.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 62
- Rejestracja: ndz, 7 sie 2011, 19:11
- Motocykl: kx 125 98'
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jak wrzucić bieg N?
Mam też Kx, i miałem podobne objawy. Nie pocieszę cie bo raczej na pewno masz do wymiany kosz sprzęgłowy, a on tani nie jest.
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4
Drive only as fast as
you have it under control
you have it under control
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 691
- Rejestracja: śr, 9 lut 2011, 22:10
- Motocykl: WR450F
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Szczecin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Jak wrzucić bieg N?
Mozna tez przypilowac zeby wybite na koszu przez tarcze (jezli juz ktos wczesniej tego nie robil), jednak jest to pomocne na krotki okres, poniewaz wiekszy luz pomiedzy tarczami i koszem powoduje ponowne wybicie zebow.uncatchble pisze:Mam też Kx, i miałem podobne objawy. Nie pocieszę cie bo raczej na pewno masz do wymiany kosz sprzęgłowy, a on tani nie jest.
-
Autor tematumichal774
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: wt, 9 lip 2013, 22:20
- Motocykl: Kawasaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jak wrzucić bieg N?
No dokładnie. Zaliczkę wziąłem i miałem robić sprzęgło już 3 tygodnie temu ale oszukali mnie na Allegro i jest jak jest.... Ale niedługo się za to zabiorę.robsztix pisze:Mozna tez przypilowac zeby wybite na koszu przez tarcze (jezli juz ktos wczesniej tego nie robil), jednak jest to pomocne na krotki okres, poniewaz wiekszy luz pomiedzy tarczami i koszem powoduje ponowne wybicie zebow.uncatchble pisze:Mam też Kx, i miałem podobne objawy. Nie pocieszę cie bo raczej na pewno masz do wymiany kosz sprzęgłowy, a on tani nie jest.
Dzięki za wszystkie informacje.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 62
- Rejestracja: ndz, 7 sie 2011, 19:11
- Motocykl: kx 125 98'
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jak wrzucić bieg N?
Można, ja też tak robiłem.
Michał, powiedz mi jeszcze kiedy wymieniales olej w skrzyni?
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4
Michał, powiedz mi jeszcze kiedy wymieniales olej w skrzyni?
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4
Drive only as fast as
you have it under control
you have it under control
-
Autor tematumichal774
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: wt, 9 lip 2013, 22:20
- Motocykl: Kawasaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jak wrzucić bieg N?
Jak mi przywieźli crossa to "suchego" także wlałem nowy olej, ale od początku miałem problemy z biegiem neutralnym.uncatchble pisze:Można, ja też tak robiłem.
Michał, powiedz mi jeszcze kiedy wymieniales olej w skrzyni?
Wysłane z mojego GT-I9300 za pomocą Tapatalk 4
-
Autor tematumichal774
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: wt, 9 lip 2013, 22:20
- Motocykl: Kawasaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Jak wrzucić bieg N?
No i niestety - sprawdziło się najgorsze. Rozkręciłem sprzęgło, kosz sprzęgłowy do wymiany, rowki ma prawie na pół centymetra.
Niestety, brak klucza pneumatycznego. Co w takim wypadku radzicie zrobić? Czy u mechanika drogo mnie oskubią jakbym przyniósł własny kosz sprzęgłowy i tarcze? Czy lepiej im zlecić by zamówili (może coś pomyle i nie będą pasować?). Pomierzyłem i mi wyszło, że kosz sprzęgłowy ma wymiary około 144mm, a tarcza 134mm, przekładki ~133mm. Mierzyłem linijką i pewnie źle to zrobiłem, czy sprzęgło ma swój jakiś numer seryjny po którym można by sprawdzić czy kosz (kupiony na Allegro) będzie pasował?
Niestety, brak klucza pneumatycznego. Co w takim wypadku radzicie zrobić? Czy u mechanika drogo mnie oskubią jakbym przyniósł własny kosz sprzęgłowy i tarcze? Czy lepiej im zlecić by zamówili (może coś pomyle i nie będą pasować?). Pomierzyłem i mi wyszło, że kosz sprzęgłowy ma wymiary około 144mm, a tarcza 134mm, przekładki ~133mm. Mierzyłem linijką i pewnie źle to zrobiłem, czy sprzęgło ma swój jakiś numer seryjny po którym można by sprawdzić czy kosz (kupiony na Allegro) będzie pasował?