Regenerowana głowica dr350

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Awatar użytkownika
Autor tematu
Dekadent
VIP
VIP
Posty: 252
Rejestracja: wt, 26 cze 2007, 15:25
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Regenerowana głowica dr350

Post autor: Dekadent » ndz, 10 mar 2013, 13:46

Witam.
Czy ktoś może potwierdzić ten mit krążący w sieci że regenerowane głowice w dr 350 padaja szybciej niz to jest możliwe?
Miał ktoś regenerowaną głowice ? Czy naprawde mu się zaraz posypała?
"A tak naprawdę za plecami wszyscy życzą Ci porażki."

ja23
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 204
Rejestracja: ndz, 4 paź 2009, 14:20
Motocykl: Honda XR 600
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: 3-miasto
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regenerowana głowica dr350

Post autor: ja23 » ndz, 10 mar 2013, 15:52

Dużo jest na ten temat na gogle.pl :D Duże grono posiadaczy dr 350 myśli o regeneracji tuningu, poprawieniu fabryki przed zatarciem się czegokolwiek.Fakt jest jeden, te głowice nie padają same od siebie. Złota zasada w DR350-stan oleju musi być tak wysoki żeby przelewem z ramy leciał na głowicę, zapewniając dodatkowe smarowanie. Pompie oleju nic nie będzie, silnikowi też. Czytałem też jeden temat pewnego ludka co sam na wałku zrobił dodatkowe czy powiększył oryginalne kanały smarowania.Była też wypowiedz kolejnego ludka który regenerował właśnie głowice z wałkiem w dr i opisał to w sposób negatywny ponieważ regeneracja polegała na napawaniu materiału na zużyte części po czym obeszło to obróbkę wyważenie wałka itp.Po czym ten napawany materiał uległ bardzo szybkiemu zdarciu i do dnia dzisiejszego jest to nie rozstrzygnięte czy to błąd kierowcy który nie wie gdzie jest korek wlewu oleju czy pan Włodka który w szopie napawał na metal AMELINIUM :lol: Wejdź i po prostu poczytaj forum posiadaczy dr 350 . Stara zasada jak świat JAK SIĘ DBA TAK SIĘ MA. PZDR :drinkers:

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regenerowana głowica dr350

Post autor: Majster128 » ndz, 10 mar 2013, 17:09

Regenerację czego dokładnie masz na myśli?

Awatar użytkownika
Autor tematu
Dekadent
VIP
VIP
Posty: 252
Rejestracja: wt, 26 cze 2007, 15:25
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regenerowana głowica dr350

Post autor: Dekadent » ndz, 10 mar 2013, 18:20

Chodzi mi o regeneracje wałka i dzwigienek.
"A tak naprawdę za plecami wszyscy życzą Ci porażki."

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regenerowana głowica dr350

Post autor: Majster128 » ndz, 10 mar 2013, 22:41

Znam kilka osób, które próbowały regenerować wałek. Nikomu to nie wyszło.

Awatar użytkownika
Autor tematu
Dekadent
VIP
VIP
Posty: 252
Rejestracja: wt, 26 cze 2007, 15:25
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regenerowana głowica dr350

Post autor: Dekadent » ndz, 10 mar 2013, 22:55

"A tak naprawdę za plecami wszyscy życzą Ci porażki."

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regenerowana głowica dr350

Post autor: Majster128 » ndz, 10 mar 2013, 23:10

Może oni wiedzą jak to zrobić, aby działało. To tak jak z wymianą korby w CRce, trzeba wiedzieć jak, inaczej popsujesz.

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regenerowana głowica dr350

Post autor: weteran » śr, 13 mar 2013, 08:21

Majster128 pisze:Znam kilka osób, które próbowały regenerować wałek. Nikomu to nie wyszło.
Korzystam z Firmy, która ma ogromne doświadczenie, nie tylko w naprawie wałków rozrządu, ale nawet produkuje nowe (sportowe). Wałek i dźwigienki na pewno można zregenerować, praktycznie będą jak nowe.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Regenerowana głowica dr350

Post autor: Majster128 » śr, 13 mar 2013, 08:55

Można prosić o namiar na tą firmę? Na pewno gdzieś w przyszłości przydałaby się możliwość zrobienia takiej usługi.

weteran
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 263
Rejestracja: czw, 7 gru 2006, 19:32
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Świecie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regenerowana głowica dr350

Post autor: weteran » śr, 13 mar 2013, 09:31


ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regenerowana głowica dr350

Post autor: ghollum » śr, 13 mar 2013, 09:44

ja23 pisze:.................Złota zasada w DR350-stan oleju musi być tak wysoki żeby przelewem z ramy leciał na głowicę, zapewniając dodatkowe smarowanie.............
Kolego czy ty romumiesz jak działa smarowanie suchą miską olejową? z tego co napisałeś wynika że nie masz o tym zielonego pojęcia. Nie ma mowy o tym żeby olej z ramy przelewał się na głowicę, w układzie suchej miski olejowej (a taka właśnie jest w DR350) mamy dwie pompy (albo częściej pompę dwusekcyjną) jedna sekcja pobiera olej ze zbiornika (w przypadku DR350 z ramy) i smaruje nim silnik, po czym olej ścieka do smoka drugiej pompy i zostaje wypompowany do zbiornika. Panewki wałka rozrządu są smarowane olejem tłoczonym przez pompę za pomocą specjalnych kanałów, w optymalnych warunkach wałek pracuje na filmie olejowym i praktycznie nie ma styczności z panewką, problemy zaczynają się w momencie niedoborów oleju, jego mocnego przepracowania lub gdy pompa oleju nie jest w stanie wytworzyć odpowiedniego ciśnienia, w takich warunkach wałek zaczyna trzeć o panewkę i wiadomo co się dzieje. U wielu panuje przekonanie że sucha miska olejowa jest całkowicie odporna na przechyły i można "przewrócić moto do góry kołami i nic się nie stanie" takie myślenie jest błędem, owszem sucha miska olejowa jest odporna na mocne przechyły ale w sytuacji kiedy zbiornik znajdzie się poniżej pompy pobierającej olej nie będzie smarowania. W praktyce nie trzeba przewracać moto do góry kołami, wystarczy podjazd i moto leżące kierą w dół stoku i już mamy sucho.

Paskal
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 56
Rejestracja: pt, 10 gru 2010, 11:18
Motocykl: suzuki rm 250 K5
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Krasnystaw
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Regenerowana głowica dr350

Post autor: Paskal » śr, 13 mar 2013, 10:31

dodam tyle ze robiłem dzwigienki u swiątka od dr 600 to wysłałem tak zjechane ze watpiłem w naprawe troche to trwało bo zapomnieli ze zrobione i nie wysłali czyli około 3tyg po odebraniu nie wyglądało to ładnie miejsce styku z wałkiem ok gładkie i eleganckie ale materiał tak troche nasmarkany był na dzwigienke :D poskładałem było to 3lata temu do dzis sie nic nie wysypało luzy na zaworach tez sie nie robiły wiec materiał bardzo odporny i twardy :D

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”