Uwaga na poradnik do CRF 450!!!

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
matrix0070
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: śr, 27 lut 2013, 08:13
Motocykl: CRF 450R, YZF-R6
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żegocina k. Bochni
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Uwaga na poradnik do CRF 450!!!

Post autor: matrix0070 » pt, 1 mar 2013, 10:28

Chłopaki, jeśli nosicie się z zamiarem grzebania, serwisu, kontroli swojej maszyny, głównie chodzi o CRF 450 wystrzegajcie się jak ognia "mądrych" porad z tej stronki
http://www.enduro-adventure.com/new/ind ... 231:remont..
Polak jak to Polak, mądrzejszy od fabryki, majster od siedmiu boleści heh..
Po pierwsze skoro chce zrobić profesjonalny poradnik mógłby chociaż służyć przykładem i UMYĆ ten syf żeby moto było przygotowane porządnie do rozkręcania.
Po drugie i NAJWAŻNIEJSZE, wystrzegajcie się jak ognia tego zdania
"UWAGA: śruby mocujące kółko zębate wałka rozrządu montujemy na Loctite w celu zabezpieczenia przed odkręceniem." Życzę powodzenia temu kto na Loctite poskłada moto a po 10-20mth będzie chciał wyregulować luzy zaworowe. Jakiś mądry Polaczek właśnie mi zrobił taki numer w mojej 450. Przejeździłem rekreacyjnie 14mth przez sezon, teraz chciałem wyregulować luzy a tu zonk.. jeden imbus jakoś cudem poszedł, drugi tak dowalony że pomogło dopiero nacięcie szlifierką i odkręcenie go płaską końcówką śrubokrętową z dużą grzechotką. Oczywiście śruby z omielonym imbusem nadają się w kosz a dodam że gwint jest nietypowy bo M7. Jeśli już ktoś chce to polecam poskładać to na najsłabszym (z 3 rodzai) płynie do gwintów i dać go odrobinkę, plus odpowiednia siła dokręcenia, a nie naładować Loctite i dokręcić ile pary w rękach. Uważajcie. Amen.

Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Uwaga na poradnik do CRF 450!!!

Post autor: Czepek » pt, 1 mar 2013, 13:01

Sa Loctite i Loctite - jak ktoś permanentnym klejem smaruje śruby, które muszą być odkręcane co jakiś czas to powodzenia.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Uwaga na poradnik do CRF 450!!!

Post autor: Enduros70 » pt, 1 mar 2013, 13:13

Tak samo można powiedzieć, że Ford jest złą marką.

masterixonas
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 81
Rejestracja: pt, 11 lis 2011, 17:57
Motocykl: Rmz 450
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznan-Leszno
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Uwaga na poradnik do CRF 450!!!

Post autor: masterixonas » pt, 1 mar 2013, 16:41

A probowales delikatnie jakims malym palniczkiem podgrzac te sruby........ bo z reguly te kleje do gwintow(anaerobowe czy jakos tam) po podgrzaniu robia sie plynne i sruba wtedy puszcza ale musi byc gwaltowene szarpniecie :rolleyes:

kamil250
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 411
Rejestracja: pn, 1 lis 2010, 19:02
Motocykl: CRF 450 2005 na sprzedaż
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Tarnów
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Uwaga na poradnik do CRF 450!!!

Post autor: kamil250 » pt, 1 mar 2013, 17:54

matrix0070 pisze: "UWAGA: śruby mocujące kółko zębate wałka rozrządu montujemy na Loctite w celu zabezpieczenia przed odkręceniem." Życzę powodzenia temu kto na Loctite poskłada moto a po 10-20mth będzie chciał wyregulować luzy zaworowe.
Takie śruby właśnie zakręca się na kleju do gwintów, tylko trzeba dobrać odpowiedni.
Przykładowo Loctite 222 niska wytrzymałość, 243 średnia wytrzymałość, 270 wysoka wytrzymałość.
Jeśli ktoś stosuje klej wysokiej wytrzymałości w dużej ilości a w dodatku na śruby, które widziały już trochę kluczy z nomi to nie ma co się dziwić. Zakręcam u siebie zawsze na Loctite 243, używam dobrych narzędzi i nigdy nie ma problemu.
Fabrycznie również te śruby są zakręcane na kleju i polecam każdemu zakręcać na nim, ponieważ gdy taka śruba się wykręci to skutki mogę być tragiczne.
tel: 696 485 831 e-mail: kamil126_1996@tlen.pl

motocyklecross
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 233
Rejestracja: wt, 21 paź 2008, 00:05
Motocykl: co miesiac inny ;)
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Uwaga na poradnik do CRF 450!!!

Post autor: motocyklecross » sob, 2 mar 2013, 00:10

wlasnie prosze nie udzielac kolejnych zlotych glupich rad....
loctite sluzy wlasnie do zabezpieczenia TYCH KONKRETNIE srub poniewaz ich poluzowanie grozi masakra
to ze nie potrafiles ich odkrecic lub miales objechane to sprawa indywidualna
uzywanie serwisowki nie boli
poleciales z tym postem....
Sebastian Gałkowski KAT-SERWIS Specjalizacja serwis motocykli i części zamienne
KTM Honda Yamaha Husaberg Suzuki Kawasaki
DĄBROWA GÓRNICZA 513 097 398 ktmserwis@wp.pl allegro: katserwis-dg

Autor tematu
matrix0070
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 4
Rejestracja: śr, 27 lut 2013, 08:13
Motocykl: CRF 450R, YZF-R6
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Żegocina k. Bochni
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Uwaga na poradnik do CRF 450!!!

Post autor: matrix0070 » sob, 2 mar 2013, 10:29

motocyklecross pisze: uzywanie serwisowki nie boli
poleciales z tym postem....
dokładnie, serwisówka rzecz podstawowa, żeby to tylko wiedzieli wszyscy. Czy poleciałem czy nie... Uwagę zwrócić WARTO

dla potomnych, pasuje idealnie śruba M7 ze zwykłym skokiem gwintu, trudno dostępne ale da radę kupić. Polecam zakupić utwardzane i ze zwykłym sześciokątnym łbem. Obciąć do pożądanej długości i można spokojnie montować na silikonie do gwintów bez obaw o obrobienie imbusu.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”