Odpowietrzanie hamulców.

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
seba130394
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 181
Rejestracja: pt, 12 sie 2011, 18:14
Motocykl: RM 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Witkowice/Bielsko-Biała
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odpowietrzanie hamulców.

Post autor: seba130394 » czw, 28 lut 2013, 13:44

Mi też tył nie działa do końca tak jam ma działać.
Rieju RR 50-->Kawasaki kx 85-->KTM sx 450-->Kawasaki kx 250--->Suzuki RM 250
http://fmxlajto.blogspot.com/

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Odpowietrzanie hamulców.

Post autor: amator » czw, 28 lut 2013, 15:43

Seba i gresus - postaw motocykl tak żeby tylne koło stało na taborecie , wtedy zacisk jest wyżej pompy i bańki powietrza łatwiej wędrują przewodem w stronę odpowietrznika. :shock:

_mefiu_
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 29
Rejestracja: czw, 13 maja 2010, 20:48
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Orzesze
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odpowietrzanie hamulców.

Post autor: _mefiu_ » czw, 28 lut 2013, 16:46

Dobły 8)

Ja natomiast mam taki problem że: Tłoczek wyszedł mi za daleko po wyciągnięciu klocków, wypompowałem go całego, wypłynął mi płyn hamulcowy, przeczyściłem tłoczek i miejsce w którym pracuje, wsadziłem go z powrotem, odkręciłem odpowietrznik i górę zbiorniczka płynu, wyciągnąłem gume która była w zbiorniczku ( była troche brudna z piachu ) nalałem płynu, naciskałem na dźwignię można by powiedzieć kilkaset razy i hamulec wogóle nie reaguje, syczy coś tj. z odpowietrznika, próbowałem strzykawką z igłą wprowadzić płyn przez odpowietrznik ale wycieka on którędyś i kapie na wahacz, co to może być ?

Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odpowietrzanie hamulców.

Post autor: Konrad324 » czw, 28 lut 2013, 17:59

_mefiu_ pisze: ale wycieka on którędyś i kapie na wahacz,
No to musisz zlokalizować gdzie i postarać się żeby nie wyciekał.

Jak wypadł tłoczek to mogłeś od razu spuścić płyn w całości i wyczyścić cały układ. Odkręcasz odpowietrznik płyn wlewasz do zbiorniczka w pompie i po chwili powinien pokazać się już w odpowietrzniku wtedy zakładasz na odpowietrznik wężyk i odpowietrzasz.

Autor tematu
seba130394
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 181
Rejestracja: pt, 12 sie 2011, 18:14
Motocykl: RM 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Witkowice/Bielsko-Biała
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odpowietrzanie hamulców.

Post autor: seba130394 » czw, 28 lut 2013, 18:13

Spróbuję podnieść to tylne koło. Mam nadzieję, że to pomoże :). Dzięki za radę!
Rieju RR 50-->Kawasaki kx 85-->KTM sx 450-->Kawasaki kx 250--->Suzuki RM 250
http://fmxlajto.blogspot.com/

Awatar użytkownika
kris514
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 2270
Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
Motocykl: KTM sx 150 2009
Styl jazdy: Enduro
Podziękował: 5 razy
Podziękowania: 11 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Odpowietrzanie hamulców.

Post autor: kris514 » czw, 28 lut 2013, 18:16

Tylko jest taka sprawa że przy pompowaniu odpowietrznik musi być zakręcony i podczas trzymania dźwigni odkręca sie odpowietrznik (jeśli syknie to znaczy że powietrze ucieka) i tak trzeba do skutku
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl

Enduros70
Mechanik hobbysta
Mechanik hobbysta
Posty: 1028
Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
Motocykl: EXC 450
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Jarosław
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Odpowietrzanie hamulców.

Post autor: Enduros70 » czw, 28 lut 2013, 18:50

Po co cudować z podnoszeniem całego tyłu motoru na jakichś taboretach jak można odkręcić zacisk i przywiązać gdzieś wyżej, jeśli już taki sposób odpowietrzania chcecie praktykować. Ludzie to nieraz sobie życie utrudniają :)
I uprzedzam kolejny post odnośnie zaciśnięcia się klocków, wsadzacie coś na grubość tarczy.

_mefiu_
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 29
Rejestracja: czw, 13 maja 2010, 20:48
Motocykl: RM 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Orzesze
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odpowietrzanie hamulców.

Post autor: _mefiu_ » czw, 28 lut 2013, 19:34

kris514 pisze:Tylko jest taka sprawa że przy pompowaniu odpowietrznik musi być zakręcony i podczas trzymania dźwigni odkręca sie odpowietrznik (jeśli syknie to znaczy że powietrze ucieka) i tak trzeba do skutku
Posłuchałem Twojej rady i działa!!! BRZYTWA :mrgreen:
Pare razy ( ok 20 ) zacząłem pompować hamulcem przy czym ostatni 21 dźwignia na dole, odkręcam odpowietrznik a tu orgazm odpowietrznika ;D zakręciłem, puściłem dźwignię znów ok 20 razy, 21 na dole odkręcam i znów orgazm ( odpowietrznika :mrgreen: ), zakręciłem dolałem płynu i elegancko, brzytwa ;-) Dzięki za porady i pzdr :)

Gresus
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 152
Rejestracja: wt, 17 lis 2009, 19:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odpowietrzanie hamulców.

Post autor: Gresus » czw, 28 lut 2013, 21:05

amator pisze:Seba i gresus - postaw motocykl tak żeby tylne koło stało na taborecie , wtedy zacisk jest wyżej pompy i bańki powietrza łatwiej wędrują przewodem w stronę odpowietrznika. :shock:
Stawianie koła na taborecie to nie jest dobry pomysł, bo przecież pompa jest wyżej od zacisku i naprawde chyba prawie w pionie trzeba by moto ustawić.
Ja zdjełem zacisk i odpowietrzałem i co żadnej bańki z powietrzem a hebel dalej miękki :/

Jutro ostatnia szansa, ze może to wina płynu, bo używam DOT 5 a ta butelka akurat stała cała zimę w garażu. Spróbujemy na nowej nie otwieranej. Bo już brak mi pomysłow ;/

Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odpowietrzanie hamulców.

Post autor: Konrad324 » czw, 28 lut 2013, 21:17

Może pompa siadła, zdejmij węża zatkaj wylot pompy palcem i pompuj zobaczysz czy wytwarza ciśnienie. Stary czy nowy płyn nie ma nic do rzeczy w tym wypadku.

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Odpowietrzanie hamulców.

Post autor: amator » czw, 28 lut 2013, 22:43

Enduros70 pisze:Po co cudować z podnoszeniem całego tyłu motoru na jakichś taboretach jak można odkręcić zacisk i przywiązać gdzieś wyżej, jeśli już taki sposób odpowietrzania chcecie praktykować. Ludzie to nieraz sobie życie utrudniają :)
I uprzedzam kolejny post odnośnie zaciśnięcia się klocków, wsadzacie coś na grubość tarczy.
Posłuchaj przyjacielu tu nikt nie cuduje i niczego nie utrudnia, najpierw sprawdź potem wystawiaj komentarz. Nie daję porad , które sa nie sprawdzone. Skoro wszystko takie łatwe to czemu nie napiszesz chłopakom że układ trzeba odpowietrzać etapami: najpierw pompę - luzując przewód wyjsciowy, potem przewód- luzując na wejsciu do zacisku i potem na samym odpowietrzniku. Że układ mozna doskonale umyć i przepłukać normalną wodą kranową nie trzeba przepompowywać kilka litrów płynu. Dlaczego nie piszesz dla "gresusa" że płyn DOT5 nie nadaje sie bo jest w pełni syntetyczny :shock: . czy nie zauwazyłes że oni nie maja nawet pojęcia jakie czynności wykonuje się podczas odpowietrzania?jaka kolejnośc ? co i gdzie :mrgreen: Proponujesz zdjąc cały zacisk z wahacza wytłumacz mi jak bez zdemontowania koła chcesz zdjac sam zacisk? chyba prościej podnieść tył motocykla niż demontować koło? :axe:

Gresus
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 152
Rejestracja: wt, 17 lis 2009, 19:04
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Odpowietrzanie hamulców.

Post autor: Gresus » pt, 1 mar 2013, 08:53

amator pisze:
Enduros70 pisze:Po co cudować z podnoszeniem całego tyłu motoru na jakichś taboretach jak można odkręcić zacisk i przywiązać gdzieś wyżej, jeśli już taki sposób odpowietrzania chcecie praktykować. Ludzie to nieraz sobie życie utrudniają :)
I uprzedzam kolejny post odnośnie zaciśnięcia się klocków, wsadzacie coś na grubość tarczy.
Posłuchaj przyjacielu tu nikt nie cuduje i niczego nie utrudnia, najpierw sprawdź potem wystawiaj komentarz. Nie daję porad , które sa nie sprawdzone. Skoro wszystko takie łatwe to czemu nie napiszesz chłopakom że układ trzeba odpowietrzać etapami: najpierw pompę - luzując przewód wyjsciowy, potem przewód- luzując na wejsciu do zacisku i potem na samym odpowietrzniku. Że układ mozna doskonale umyć i przepłukać normalną wodą kranową nie trzeba przepompowywać kilka litrów płynu. Dlaczego nie piszesz dla "gresusa" że płyn DOT5 nie nadaje sie bo jest w pełni syntetyczny :shock: . czy nie zauwazyłes że oni nie maja nawet pojęcia jakie czynności wykonuje się podczas odpowietrzania?jaka kolejnośc ? co i gdzie :mrgreen: Proponujesz zdjąc cały zacisk z wahacza wytłumacz mi jak bez zdemontowania koła chcesz zdjac sam zacisk? chyba prościej podnieść tył motocykla niż demontować koło? :axe:
Z tym brakiem pojęcia to może nie tak odrazu. Bo to nie pierwsze odpowietrzanie hamulców czy sprzęgła. Myślę że nie zaśmiecałbym forum jak by nie było problemu.
A czemu DOT 5 ma być zły. Przód mam żyletę po wymianie na oploty i płynu na DOT 5 ?

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”