Problem z cylindrem
-
Autor tematuKarol RM 250
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 31
- Rejestracja: czw, 22 lip 2010, 12:43
- Motocykl: RM 125 '07
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Przemyśl
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Problem z cylindrem
Witam.
Ostatnio zakładając cylinder z setki zauważyłem na mim takie pęknięcie, które mocno mnie zaniepokoiło. Pęknięcie jest dość spore i rozchodzi się prawie na połowie średnicy całego cylindra. Mimo to ten cały pasek, jeśli można tak to nazwać jest ruchomy i można nim poruszać. Wysokość tego paska waha się w granicach ok 0.2 mm do 0.3 mm. Dodam jeszcze że ten ruchomy element jest ewidentnie częścią samej powłoki nicasilu a nie korpusu cylindra (jeśli się mylę to mnie poprawcie ). Myślę ze fotki zobrazują problem trochę bardziej dokładnie. Nadmienią jeszcze ze cylinder jest świeżo po honowaniu.
I tu moje pytanie do was. Co zrobić z tym fantem.
Jakie macie ewentualne propozycje rozwiązania tego problemu i czy sama ta usterka mogła powstać podczas honowania.
Możliwe że spotkaliście się już z takim problemem dlatego pytam się was o radę.
Ostatnio zakładając cylinder z setki zauważyłem na mim takie pęknięcie, które mocno mnie zaniepokoiło. Pęknięcie jest dość spore i rozchodzi się prawie na połowie średnicy całego cylindra. Mimo to ten cały pasek, jeśli można tak to nazwać jest ruchomy i można nim poruszać. Wysokość tego paska waha się w granicach ok 0.2 mm do 0.3 mm. Dodam jeszcze że ten ruchomy element jest ewidentnie częścią samej powłoki nicasilu a nie korpusu cylindra (jeśli się mylę to mnie poprawcie ). Myślę ze fotki zobrazują problem trochę bardziej dokładnie. Nadmienią jeszcze ze cylinder jest świeżo po honowaniu.
I tu moje pytanie do was. Co zrobić z tym fantem.
Jakie macie ewentualne propozycje rozwiązania tego problemu i czy sama ta usterka mogła powstać podczas honowania.
Możliwe że spotkaliście się już z takim problemem dlatego pytam się was o radę.
- Załączniki
-
- DSCF2351 (Medium).JPG (41.57 KiB) Przejrzano 6426 razy
- DSCF2351 (Medium).JPG (41.57 KiB) Przejrzano 6426 razy
"Jeśli wszystko wydaje się być pod kontrolą - to znaczy że nie jedziesz wystarczająco szybko"
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 222
- Rejestracja: czw, 20 lis 2008, 22:42
- Motocykl: minimum jeden
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem z cylindrem
To chyba nie jest oryginalny nicasil czy się mylę?
LIDZBARK WARMIŃSKI -
STOLICA MOTOCROSS'u!
STOLICA MOTOCROSS'u!
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 3381
- Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
- Motocykl: CR 250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 10 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem z cylindrem
Uszkodzenie mogło powstać przy honowaniu, ale główną przyczyną było raczej odczepienie się nicasilu od cylindra.
Takie odpryski się zdarzają czy to na oryginalnych, czy regenerowanych cylindrach.
Takie odpryski się zdarzają czy to na oryginalnych, czy regenerowanych cylindrach.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 136
- Rejestracja: sob, 2 sty 2010, 21:37
- Motocykl: TDR 125.
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Okolice Czę100chowy.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z cylindrem
Myśle, że honowanie się do tego przyczyniło. Nicasyl po prostu się "odkleił" w tym miejscu, i możliwe że z powodu już jego osłabienia (która selekcja ?). Co prawda na tej powierzchni pierścienie nie wykonują tarcia, ale myślę, że nie ma co i kłania się nowy nicasyl. Bo po złożeniu tego może się stać tak, że zacznie on odpadać dalej i dalej, aż w końcu się zatrze
Jak bym palnął jakąś głupotę to niech mnie ktoś poprawi ;P
Jak bym palnął jakąś głupotę to niech mnie ktoś poprawi ;P
CZ 125/516
-
Autor tematuKarol RM 250
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 31
- Rejestracja: czw, 22 lip 2010, 12:43
- Motocykl: RM 125 '07
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Przemyśl
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z cylindrem
Nicasil jest oryginalny. W tej chwili miał być wsadzony tłok Wossnera selekcja D (55.95 mm ).
Bzyka tak jak piszesz zamontowanie tego cylindra do motocykla niosło by z sobą wielkie ryzyko późniejszej awarii, dlatego odpada to na samym początku.
W grę wchodzą dokładnie trzy rozwiązania :
- nowy cylinder
- nowy nicasil
- albo wprasowanie tulei , ale to rozwiązanie jest ostateczne.
Które z nich polecacie?
Jeżeli chodzi o nicasil to macie jakieś namiary na firmy z których usług korzystaliście i możecie je śmiało polecić ?
Z tego co wiem w Polsce tego nie robią a cylindry wysyłane są do Anglii, Niemiec albo Czech.
Bzyka tak jak piszesz zamontowanie tego cylindra do motocykla niosło by z sobą wielkie ryzyko późniejszej awarii, dlatego odpada to na samym początku.
W grę wchodzą dokładnie trzy rozwiązania :
- nowy cylinder
- nowy nicasil
- albo wprasowanie tulei , ale to rozwiązanie jest ostateczne.
Które z nich polecacie?
Jeżeli chodzi o nicasil to macie jakieś namiary na firmy z których usług korzystaliście i możecie je śmiało polecić ?
Z tego co wiem w Polsce tego nie robią a cylindry wysyłane są do Anglii, Niemiec albo Czech.
"Jeśli wszystko wydaje się być pod kontrolą - to znaczy że nie jedziesz wystarczająco szybko"
-
- Mistrz prostej
- Posty: 136
- Rejestracja: sob, 2 sty 2010, 21:37
- Motocykl: TDR 125.
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Okolice Czę100chowy.
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z cylindrem
Myśle, że jak cylinder jest świeży ( ori nicasyl jest jeszcze) to najlepiej go zregenerować (nałożyć nowy nicasyl). Ale gdzie co i jak to Ci nie powiem bo nigdy nawet nie miałem motocykla z nicasylem ;D Koledzy z forum na pewno doradzą
A jeśli chodzi o tuleje to osobiście polecam Katowice P. Woryne Motor-tech Zresztą jak wiele osób
A jeśli chodzi o tuleje to osobiście polecam Katowice P. Woryne Motor-tech Zresztą jak wiele osób
CZ 125/516
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem z cylindrem
Jak tuleja to tylko motortech jak nicasil to nie czeski(odchodzi)
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Mistrz prostej
- Posty: 116
- Rejestracja: wt, 9 sie 2011, 18:25
- Motocykl: różne
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z cylindrem
Witam,co do regeneracji-bedzie trzeba wyspawac czesc ktora sie oddzielila i wtedy nalozyc nicasil(warstwa nicasilu to ok 0,10mm)koszt to ok 1300-1500pln -moim zdaniem niekorzystna,bo niewiadomo ile to wytrzyma. Samo nalozenie nicasilu nic nie da ,bo brakuje tam przeciez na oko 1-2mm materialu!! Osobiscie kupilbym nowy cylinder-to podstawowa opcja,druga opcja to tuleja-którą wiekszosc z tego forum lubi .
ps zadzwon tutaj 75 7212293 lub
kom: 508383078, jak mielismy Suzuki to gosc zalatwial mi pare razy nowe ori cylindry w dobrych cenach ok 1500pln .pzdr
ps zadzwon tutaj 75 7212293 lub
kom: 508383078, jak mielismy Suzuki to gosc zalatwial mi pare razy nowe ori cylindry w dobrych cenach ok 1500pln .pzdr
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z cylindrem
Koszt nicasilu to około 1100zł w Angli http://www.langcourt.com/ . Przez motox kontaktuj się.
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem z cylindrem
Który rocznik sztuki?
Weź pod uwagę że ktoś już pisał że starszych cylindrów gorzej może się trzymać nicasil.
jesteś jej pierwszym właścicielem że twierdzisz, że to pierwsza powłoka?
Dolar dobrze stoi rozglądaj sie na ebay.COM oraz ebay.CO.UK i ebay.DE
http://www.ebay.com/itm/Brand-New-Cylin ... b4&vxp=mtr
Weź pod uwagę że ktoś już pisał że starszych cylindrów gorzej może się trzymać nicasil.
jesteś jej pierwszym właścicielem że twierdzisz, że to pierwsza powłoka?
Dolar dobrze stoi rozglądaj sie na ebay.COM oraz ebay.CO.UK i ebay.DE
http://www.ebay.com/itm/Brand-New-Cylin ... b4&vxp=mtr
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
- Mechanik hobbysta
- Posty: 1028
- Rejestracja: czw, 18 lut 2010, 15:24
- Motocykl: EXC 450
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Jarosław
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Problem z cylindrem
Na ebayu najtaniej do 2007 za 540$ masz, wysyłka gratis. Strasznie drogie te cylindry do rm, ja do yz kupiłem za 260$ + 60 wysyłka.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 299
- Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
- Motocykl: CRF 250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Problem z cylindrem
Dlatego też nadspawują przed nałożeniem nicasilu.STACHU125 pisze:Samo nalozenie nicasilu nic nie da ,bo brakuje tam przeciez na oko 1-2mm
W motozonie robią już za 650 z wysyką.STACHU125 pisze:1300-1500pln