Problem po skręceniu silnika...

Jeśli nie znalazłeś kategorii dla Twojego tematu pisz tu.
Autor tematu
Neex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 169
Rejestracja: sob, 1 sty 2011, 15:29
Motocykl: KTM SXF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Problem po skręceniu silnika...

Post autor: Neex » pt, 26 paź 2012, 17:38

Siemka pojawił sie dzisiaj problem ;) Skręciłem połówki silnika i wał tak opornie sie kreci ze to nie porozumienie... Łozyska nowe, uszczelniacze tez nowe. Rozpołowiłem silnik wsadziłem wał w jeden karter i OK w drugi i tez OK elegancko sie kreciło a jak tylko skrece to ledwo idzie ruszyc....

Czepek
Do odcięcia!
Do odcięcia!
Posty: 926
Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
Motocykl: YZ125 `08
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Sosnowiec
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem po skręceniu silnika...

Post autor: Czepek » pt, 26 paź 2012, 18:34

Krzywo wbite łożyska.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514

Autor tematu
Neex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 169
Rejestracja: sob, 1 sty 2011, 15:29
Motocykl: KTM SXF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem po skręceniu silnika...

Post autor: Neex » pt, 26 paź 2012, 18:38

kurde wydaje mi sie ze na cacy jest ale nic jutro rozkrece i jakos to rozkminie....

davidvip
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 211
Rejestracja: sob, 7 sty 2012, 02:38
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Częstochowa
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem po skręceniu silnika...

Post autor: davidvip » pt, 26 paź 2012, 18:58

Przed założeniem łożysk najlepiej je na min. 24h do zamrażarki, kartery bierzesz rozgrzewasz (palnikiem czy też opalarką), lodowate łożyska wchodzą jak masełko (bierzesz jakąś nasadkę pukasz parę razy młoteczkiem dla pewności i jest cacy)

Autor tematu
Neex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 169
Rejestracja: sob, 1 sty 2011, 15:29
Motocykl: KTM SXF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem po skręceniu silnika...

Post autor: Neex » pt, 26 paź 2012, 19:35

dzisia było tak zimno ze w sumie nie namęczyłem sie z wbijaniem łożysk ;)

Nie chcę mi się tego poprawiać, ale ostrzeżenie oczywiście leci do Ciebie.
Edit: Majster128

andy2208
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 386
Rejestracja: ndz, 28 cze 2009, 16:23
Motocykl: '05 YZ 250
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Zagwiździe
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem po skręceniu silnika...

Post autor: andy2208 » pt, 26 paź 2012, 21:16

Prawdopodobnie przy skręcaniu / składaniu karterów wał dosunął się do jednego z karterów i ociera boczną powierzchnią.

magi
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 307
Rejestracja: sob, 7 mar 2009, 22:16
Motocykl: Sx 125 2008
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem po skręceniu silnika...

Post autor: magi » pt, 26 paź 2012, 21:40

Zgadzam sie z Andy

trak
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 343
Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
Motocykl: SX 125
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
Podziękował: 0
Podziękowania: 1 raz
Status : Offline

Re: Problem po skręceniu silnika...

Post autor: trak » pt, 26 paź 2012, 21:53

Miałem podobnie. Ale to mozna łatwo zalatwic. Wal moze prężyc sie troszkę po złożeniu karterow. Zalatw sobie miękki młotek np. Z ołowiu albo jakieś tworzywo i z rozwagą uderz pare razy w wal ale kurna z rozwagą a nie niczym kowal.
U mnie zdało egzamin, kolega tez tak miał przy kilku silnikach np. od DR 650 i to samo zrobił.
Jak to nie pomoże to czytaj powyżej.
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych :)

Awatar użytkownika
pawian1992
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 74
Rejestracja: sob, 14 maja 2011, 19:52
Motocykl: YZ 125 2012
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Kielce
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem po skręceniu silnika...

Post autor: pawian1992 » pt, 26 paź 2012, 23:10

Jeśli łożyska są prosto nabite , a wał nie ociera o kartery i problem występuje po skręceniu połówek silnika śrubami , to bardzo możliwe , że nie wszedł (wał) w łożyska do końca . Wtedy najlepiej będzie ocenić spoglądając , której połówki karteru wał jest dalej i wciągnąć go w łożysko przyrządem z zewnątrz ( łatwo takie coś zrobić samemu ) i podokręcać śruby łączące połówki . Wał ciężko się obraca , bo luz na łożysku skasował się ( bieżna wewnętrzna jest wtedy "wypychana" do zewnątrz i tarcie jest dużo większe . Osobiście , żadnego walenia młotkiem , czy to gumowym , czy jakimkolwiek innym nie polecam . Nie do końca wiem , jak to u Ciebie wygląda , bo masz jedno łożysko wałeczkowe ( u mnie w yz oba są zwykłe kulkowe i problem po skręceniu miałem ten sam ) - pomogło wciągnięcie wału w łożyska przyrządem z zewnątrz .

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: Problem po skręceniu silnika...

Post autor: Majster128 » pt, 26 paź 2012, 23:19

pawian1992 pisze: wciągnąć go w łożysko przyrządem z zewnątrz
Dokładnie tak. Uderzenie w wał z którejkolwiek strony raczej na pewno spowoduje zmianę jego geometrii, czyli będzie się on nadawał do centrowania.

Autor tematu
Neex
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 169
Rejestracja: sob, 1 sty 2011, 15:29
Motocykl: KTM SXF 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Problem po skręceniu silnika...

Post autor: Neex » sob, 27 paź 2012, 17:09

Problem usunięty ;) podobiałem łozyska i jest ok. A co do bicia młotkiem po wale to jeśli est to robione z wyczuciem i za pomoca np młotka teflonowego to nic sie nie stanie ;) Stal z jakiego jest wał zrobiony to nie amelinium Panowie

ODPOWIEDZ

Wróć do „Na kazdy temat”