HONDA CRF 450X 2005r luz na wale MASAKRA!!!!!
-
Autor tematuBrTToN
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz, 2 wrz 2012, 08:59
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
HONDA CRF 450X 2005r luz na wale MASAKRA!!!!!
Prosze was o pomoc bo brak mi już sił.Nowy wał orginał ,nowe łożyska orginały NTN i dalej luz dla krórego rozpierniczyłem motor w drobny mak.O co chodzi???Luz jest po stronie łożyska igiełkowego.Dodam że luz na boki też jest około 1 mm.
-
Autor tematuBrTToN
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz, 2 wrz 2012, 08:59
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: HONDA CRF 450X 2005r luz na wale MASAKRA!!!!!
Nie ma takiej możliwości newka połówka robiona na zamówienie w hondzie z USA oczywiście:D.
Już opisuje:D.Oszustwo pewnego serwisu w Rzeszowie sobie odpuszczę...Zamówiłem ze stanów wszystkie łożyska jakie tylko można wymienić w silniku uszczelniacze oraz wał,zamówiłem nową polówkę bo tamta była przebita i po spawaniu według serwisu nie miała cętrycznosci na skrzyni (opory toczenia) to był kit uszkodzili ja i tak ściemnili,mniejsza z tym .Po odebraniu motocykla w częsciach oczywiscie zauważyłem że łożysko wału jest wprasowane ale nie jest to łożysko które dostarczyłem ale jakies inne(moje ukradli)więc zamówiłem w hondzie orginalne łożysko wału NTN dodam że wał jest też hondy ale sprowadzony ze stanów,martwi mnie jedno że od strony łożyska igiełkowego jest wyczuwalny luz góra dół,oraz po złożęniu połówek bez uszczelki luz na boki około 1 mm co jest grane????
Nowa połówka zamawiana w hondzie z usa,nowy wał ,nowe łożyska z tym że jedno zamawiane w polsce to igiełkowy i nadadal wyczówalny luz od strony łożyska igiełkowego góra dół bo na boki lata około jednego milimetra:/
Już opisuje:D.Oszustwo pewnego serwisu w Rzeszowie sobie odpuszczę...Zamówiłem ze stanów wszystkie łożyska jakie tylko można wymienić w silniku uszczelniacze oraz wał,zamówiłem nową polówkę bo tamta była przebita i po spawaniu według serwisu nie miała cętrycznosci na skrzyni (opory toczenia) to był kit uszkodzili ja i tak ściemnili,mniejsza z tym .Po odebraniu motocykla w częsciach oczywiscie zauważyłem że łożysko wału jest wprasowane ale nie jest to łożysko które dostarczyłem ale jakies inne(moje ukradli)więc zamówiłem w hondzie orginalne łożysko wału NTN dodam że wał jest też hondy ale sprowadzony ze stanów,martwi mnie jedno że od strony łożyska igiełkowego jest wyczuwalny luz góra dół,oraz po złożęniu połówek bez uszczelki luz na boki około 1 mm co jest grane????
Nowa połówka zamawiana w hondzie z usa,nowy wał ,nowe łożyska z tym że jedno zamawiane w polsce to igiełkowy i nadadal wyczówalny luz od strony łożyska igiełkowego góra dół bo na boki lata około jednego milimetra:/
Ostatnio zmieniony ndz, 14 paź 2012, 23:50 przez Martin KTM, łącznie zmieniany 1 raz.
Powód: Zwracaj większą uwagę na poprawną pisownię, bo kolejne posty z błędami będą sukcesywnie usuwane!
Powód: Zwracaj większą uwagę na poprawną pisownię, bo kolejne posty z błędami będą sukcesywnie usuwane!
-
- Mistrz prostej
- Posty: 138
- Rejestracja: ndz, 2 mar 2008, 19:24
- Motocykl: Husqvarna TE610IE
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp. woj. Lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: HONDA CRF 450X 2005r luz na wale MASAKRA!!!!!
Luz na boki ma byc. Niweluje go dokrecenie zebatki przełozenia pierwotnego (zebatka po przeciwnej stronie koła magnesowego. Honda ma taką konstrukcjie w ktorej zebatka ta "zciąga" wał do biezni wewnetrznej prawego łozyska kulowego na sztywno.
Luz na lewym łozysku to luz specjalny okreslany w katalogu oznaczeniem CS 5 wiec miedzy bieznie a rolki łozyska z jednej strony musi wejsc listek szczelinomierza 0,05 czyli po 0,025 na strone. Moze sie Tobie wydawac ze ten luz jest za duzy (wał lata w rece "góra - dół" lecz wez pod uwage długosc dzwigni za którą łapiesz - czop ma kilkanascie centymetrów co przy 5 setkach luzu na poczatku daje kilka dych na koncu), jednak najpierw dokrec lewą strone wału (zebatki) , nastepnie obficie przesmaruj oba łozyska olejem, i wtedy sprawdz luz. Na amerykanskich forach temat luzu na wale w crf był wałkowany milion razy - taki własnie luz ma tam byc, łozysko sie grzeje i podczas pracy luz sie kasuje. Jeszcze jedna sprawa - zastosuj oryginalne uszczelniacze na wał OEM Honda i nowy równiez oryginalny uszczelniacz na wałek balansowy - bolaczka Hondy to wsadzenie uszczelniaczy z kompletu łozysk np. Hot Rodsa które robią sie po czasie twarde jak kamienie i mieszanie sie olei miedzy skrzynią a silnikiem. Kwestja jakosci łozyska rolkowego na wał z zestawu Hot rodsa własnie do CRF to tez temat rzeka - łozysko rolkowe tej firmy jest zle pasowane i w biezni wału robią sie mikrowzery wiele osób miało juz z tym problem, bardzo dobrze ze kupiłes oryginały. Kulkowe w zestawie Hot Rods jest OK - produkuje je firma Nachi Japan a rolkowe jest robione na tajwanie jako produkt fabryki samego Hot Rodsa.
Jak cos nie bedziesz wiedzia to dzwon pod 792 808 123 to Ci wszystko wytłumacze.
Luz na lewym łozysku to luz specjalny okreslany w katalogu oznaczeniem CS 5 wiec miedzy bieznie a rolki łozyska z jednej strony musi wejsc listek szczelinomierza 0,05 czyli po 0,025 na strone. Moze sie Tobie wydawac ze ten luz jest za duzy (wał lata w rece "góra - dół" lecz wez pod uwage długosc dzwigni za którą łapiesz - czop ma kilkanascie centymetrów co przy 5 setkach luzu na poczatku daje kilka dych na koncu), jednak najpierw dokrec lewą strone wału (zebatki) , nastepnie obficie przesmaruj oba łozyska olejem, i wtedy sprawdz luz. Na amerykanskich forach temat luzu na wale w crf był wałkowany milion razy - taki własnie luz ma tam byc, łozysko sie grzeje i podczas pracy luz sie kasuje. Jeszcze jedna sprawa - zastosuj oryginalne uszczelniacze na wał OEM Honda i nowy równiez oryginalny uszczelniacz na wałek balansowy - bolaczka Hondy to wsadzenie uszczelniaczy z kompletu łozysk np. Hot Rodsa które robią sie po czasie twarde jak kamienie i mieszanie sie olei miedzy skrzynią a silnikiem. Kwestja jakosci łozyska rolkowego na wał z zestawu Hot rodsa własnie do CRF to tez temat rzeka - łozysko rolkowe tej firmy jest zle pasowane i w biezni wału robią sie mikrowzery wiele osób miało juz z tym problem, bardzo dobrze ze kupiłes oryginały. Kulkowe w zestawie Hot Rods jest OK - produkuje je firma Nachi Japan a rolkowe jest robione na tajwanie jako produkt fabryki samego Hot Rodsa.
Jak cos nie bedziesz wiedzia to dzwon pod 792 808 123 to Ci wszystko wytłumacze.
Ostatnio zmieniony wt, 16 paź 2012, 10:01 przez bandogge1980, łącznie zmieniany 1 raz.
Tel: 792 808 123
-
Autor tematuBrTToN
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz, 2 wrz 2012, 08:59
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: HONDA CRF 450X 2005r luz na wale MASAKRA!!!!!
Dzięki stary normalnie nie spodziewałem się takie wnikliwej retrospekcji:D,Podejżewałem coś takiego, ale gdzie by mi do głowy przyszło tym bardziej że, nie ja rozbierałem ten silnik tylko serwis przez który musiałem zamówić nową połówke silnika,wszystkie uszczelniacze mam orginały,częsci też oprócz uzczelek które kupiłem w polsce firmy OMP i już przy próbie złożenia na sucho uszczelka dziwnie nie pasuje do połówki, co robić ryzykować założenie?
Ostatnio zmieniony pn, 15 paź 2012, 09:32 przez BrTToN, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 138
- Rejestracja: ndz, 2 mar 2008, 19:24
- Motocykl: Husqvarna TE610IE
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Gorzów Wlkp. woj. Lubuskie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: HONDA CRF 450X 2005r luz na wale MASAKRA!!!!!
Uszczelke miedzy połówki kup równiez oryginał OEM Honda juz kolego mowię dlaczego: Miedzy karterami w CRF jest serce smarowania silnika - POMPA OLEJU. Oryginalna uszczelka jest obliczona gruboscią do idealnego spasowania wartosci tolerancji rotora pompy od prawego kartera, a uszczelki OMP mogą róznic sie gruboscią (nie mierzyłem ale nie ryzykowałbym załozenia podróbki). To samo zrobiłbym z uszczelką pod cylinder - oryginał jest z metalu i ma odpowiedniej grubosci otwór magistrali olejowej - w OMP jest z materiału gambitowego badz krygielitowego i otwór jest wiekszy (to zostało osobiscie zweryfikowane) co skutkuje zwiekszeniem cisnienia oleju na wałek rozrządu (gdzie defakto takie cisnienie potrzebne nie jest) i tym samym zmniejszeniem cisnienia smarowania wału - prosta zaleznosc gdyz pompa pcha stałe cisnienie.
Tel: 792 808 123
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 343
- Rejestracja: wt, 9 mar 2010, 18:30
- Motocykl: SX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Poznań/Czerwonak
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 1 raz
- Status : Offline
Re: HONDA CRF 450X 2005r luz na wale MASAKRA!!!!!
Kup oryginalne uszczelki, nie zakładaj omp. Ja kupiłem do swojego SXa i szkoda słów. Otwory nie w tych miejscach, grubość nie taka, a na koniec okazało sie jeszcze, ze puszcza mi uszczelka miedzy karterami i musiałem rozbierać silnik jeszcze przed pierwszym odpaleniem po remoncie. Ucz sie na cudzych doświadczeniach :axe:
W garażu:
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
KTM SX 125 2t
YAMAHA XJ 600 Diversion
Lucky Star SP 300S
Było:
Kilka rożnych
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 445
- Rejestracja: sob, 31 paź 2009, 22:21
- Motocykl: CRF 250 '06
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: HONDA CRF 450X 2005r luz na wale MASAKRA!!!!!
Ja kiedyś poskładałem crf 250 na uszczelce OMP miedzy kartery i po poskładaniu pompa olejowa nie obracała się z powodu źle wyciętego otworu w uszczelce :axe:
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 312
- Rejestracja: pn, 22 cze 2009, 22:53
- Motocykl: RM 250 '95
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: HONDA CRF 450X 2005r luz na wale MASAKRA!!!!!
nie wiem jak ma Honda ale w Suzuki nie można zamówić jednej połówki... chodzi o współosiowość...
-
Autor tematuBrTToN
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 6
- Rejestracja: ndz, 2 wrz 2012, 08:59
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: HONDA CRF 450X 2005r luz na wale MASAKRA!!!!!
Tak zamówiłem jedną połówkę, honda przewiduje taką możliwość, ale podajesz wszystko -vin,nawet żądają twoje prawko:Dalbo paszport:/ dziwne nie?:D zamawiałem z USA koszt ponad 300 dolców, zamówiłem bo w serwisie powiedzieli że po zaspawaniu dziórki przy zębatce zdawczej(przetarcie od łańcucha) nie ma współosiowosci ,to był tylko kit,spadła im i ugieło ja koło wysprzęglika,mało tego wyprasowali łożysko sferyczne tylnego dumpera nie demontując segera,i wydarło całą bieżnię,taki bez zabezpieczenia założyli do motocykla,w domu to rozebrałem żeby doczyscić wszystko ładnie,i zobaczyłem to co narobili,lecz oni sprytnie sie wyparli wszystkiego,a oba segery zostały u nich na serwisie,do tego ukradli mi łożysko wału za 270 zeta zakładając stare że niby sie nie kapne.Mógłbym opisywać rzeczy zniszczone przez nich jeszcze dłógo ,a więc zdala od MTD Rzeszów!!!!!!!!!!!!!!!!!!Wracając do tematu,mają mi przyjąć uszczelki OMP spowrotem(nie zgadzają sie otwory)Aha no i splanowałęm głowicę bo ją porysowali i nie wiem teraz czy nie będzie jakiegoś problemu,podobno 15 setek na jedną płaszczyznę.I biorę się sam za składanie ,i będę mił dużo pytań do was:D:DProszę o cierpliwość,koniecznie chcę jak najszybciej postawić moją kochaną na nogi....tzn koła:D
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: HONDA CRF 450X 2005r luz na wale MASAKRA!!!!!
Tylko teraz po wymianie tylko jednej połówki, może nie być zachowana osiowość wału. Prawdopodobnie w tym tkwi problem.