KTM SX 250 2T - dymi, bulgocze po dużym remoncie.
-
Autor tematudaniel.wro
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: pn, 6 sie 2012, 22:46
- Motocykl: KTM SX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
KTM SX 250 2T - dymi, bulgocze po dużym remoncie.
Witam,
piszę do Was z prośbą o ocenę sytuacji, bo już sam nie wiem czy jest coś nie tak z moim motorkiem czy jestem przewrażliwiony...
sprawa tyczy się KTM SX 250 2T z 2002 roku. kupiłem takiego w dosyć słabej kondycji technicznej i wizualnej, jednak moto paliło i jeździło... z racji, że szukałem czegoś taniego do "zrobienia" nie smuciłem się bardzo z tego faktu..
motocykl oddałem do jednego z wrocławskim serwisów motocykli cross (na razie nie piszę o nim więcej, bo być może będzie to temat na osobny wątek) i zrobiłem praktycznie wszystko przy silniku, tj -
- nowy cylinder z KTM Polska - nie miałem cierpliwości czekać na nikasil.
- tłok, korba, łożysko
- uszczelki i uszczelniacze silnikowe
- i inne pierdy - olej, płyn chłod., świeca..
silnik był otwierany w całości - okazało się, że chwilę wcześniej poprzedni właściciel wymienił tarczki, a tryby są OK.. i faktycznie na działanie skrzyni i sprzęgła nie mogę nic zarzucić..
z racji nowego cylindra i tłoka silnik docierałem, więc i duuuuużo oleju szło do paliwa.. 1bak - 1:30, 2bak - 1:32, 3bak - 1:35.. i teraz zrobiłem kolejne 10litrów paliwa z mieszanką 1:40.. i tak planowałem pozostać przy tej mieszance.
od samego początku motocykl strasznie kopci na biało/szaro... i to nie tylko zaraz po odpaleniu, ale i na dobrze rozgrzanym silniku, a w szczególności przy mocniejszym wkręceniu na obroty...
można to zobaczyc np. tutaj - http://www.youtube.com/watch?v=i2F-ulMq ... age#t=153s
początkowo myślałem, że "tak ma być" bo dużo oleju i jak zacznę zmniejszać proporcje to będzie lepiej. ale tak nie jest.. kopci tak samo jak kopcił..
jednak ciągle nie daje mi to spokoju.. i tak zacząłem czytać o "białym kopceniu".. i fakty są takie:
- zasadniczo (po 2-3mth) nie ubyło raczej płynu chłodniczego - lustro wody utrzymuje się na tym samym poziomie - zakryte cele
- układ jest drożny i cyrkulacja działa.
- na otwartym korku chłodnicy - wydaje mi się, że woda wrze, nawet jak jest zimny - ale nie mam 10000% pewności, że to są bąbelki, a nie np. drgania silnika. - wygląda to tak - http://www.youtube.com/watch?v=gxl_l783aYs
- po zgaszeniu silnika polecą zawsze ze 2-3 duże bąble.
- nie ma żadnych widocznych wycieków na zewnątrz silnika.
- gaźnik nie jest za rewelacyjnie wystrojony - czasami lubi zgasnąć na wolnych, nie działa ssanie, czuję "dziurę" mocy na średnio-wysokich obrotach.
nie wiem co jeszcze mógłbym sam sprawdzić.. i nie wiem czy to jest faktycznie problem... wyczytałem różne opinie od "strasznej awarii" po "wystarczy przegonić"..
sprawa męczy mnie bardzo, w szczególności gdy zainwestowałem w niego praktycznie 2x krotną wartość samego motocykla.
proszę o jakieś rady i opinie..
pozdrawiam
Daniel
piszę do Was z prośbą o ocenę sytuacji, bo już sam nie wiem czy jest coś nie tak z moim motorkiem czy jestem przewrażliwiony...
sprawa tyczy się KTM SX 250 2T z 2002 roku. kupiłem takiego w dosyć słabej kondycji technicznej i wizualnej, jednak moto paliło i jeździło... z racji, że szukałem czegoś taniego do "zrobienia" nie smuciłem się bardzo z tego faktu..
motocykl oddałem do jednego z wrocławskim serwisów motocykli cross (na razie nie piszę o nim więcej, bo być może będzie to temat na osobny wątek) i zrobiłem praktycznie wszystko przy silniku, tj -
- nowy cylinder z KTM Polska - nie miałem cierpliwości czekać na nikasil.
- tłok, korba, łożysko
- uszczelki i uszczelniacze silnikowe
- i inne pierdy - olej, płyn chłod., świeca..
silnik był otwierany w całości - okazało się, że chwilę wcześniej poprzedni właściciel wymienił tarczki, a tryby są OK.. i faktycznie na działanie skrzyni i sprzęgła nie mogę nic zarzucić..
z racji nowego cylindra i tłoka silnik docierałem, więc i duuuuużo oleju szło do paliwa.. 1bak - 1:30, 2bak - 1:32, 3bak - 1:35.. i teraz zrobiłem kolejne 10litrów paliwa z mieszanką 1:40.. i tak planowałem pozostać przy tej mieszance.
od samego początku motocykl strasznie kopci na biało/szaro... i to nie tylko zaraz po odpaleniu, ale i na dobrze rozgrzanym silniku, a w szczególności przy mocniejszym wkręceniu na obroty...
można to zobaczyc np. tutaj - http://www.youtube.com/watch?v=i2F-ulMq ... age#t=153s
początkowo myślałem, że "tak ma być" bo dużo oleju i jak zacznę zmniejszać proporcje to będzie lepiej. ale tak nie jest.. kopci tak samo jak kopcił..
jednak ciągle nie daje mi to spokoju.. i tak zacząłem czytać o "białym kopceniu".. i fakty są takie:
- zasadniczo (po 2-3mth) nie ubyło raczej płynu chłodniczego - lustro wody utrzymuje się na tym samym poziomie - zakryte cele
- układ jest drożny i cyrkulacja działa.
- na otwartym korku chłodnicy - wydaje mi się, że woda wrze, nawet jak jest zimny - ale nie mam 10000% pewności, że to są bąbelki, a nie np. drgania silnika. - wygląda to tak - http://www.youtube.com/watch?v=gxl_l783aYs
- po zgaszeniu silnika polecą zawsze ze 2-3 duże bąble.
- nie ma żadnych widocznych wycieków na zewnątrz silnika.
- gaźnik nie jest za rewelacyjnie wystrojony - czasami lubi zgasnąć na wolnych, nie działa ssanie, czuję "dziurę" mocy na średnio-wysokich obrotach.
nie wiem co jeszcze mógłbym sam sprawdzić.. i nie wiem czy to jest faktycznie problem... wyczytałem różne opinie od "strasznej awarii" po "wystarczy przegonić"..
sprawa męczy mnie bardzo, w szczególności gdy zainwestowałem w niego praktycznie 2x krotną wartość samego motocykla.
proszę o jakieś rady i opinie..
pozdrawiam
Daniel
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 2270
- Rejestracja: ndz, 31 paź 2010, 11:10
- Motocykl: KTM sx 150 2009
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 5 razy
- Podziękowania: 11 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: KTM SX 250 2T - dymi, bulgocze po dużym remoncie.
Więc tak:
z tego jak się przejechałeś(filmik) nie słyszałem żeby się chociaż raz zawór wydechowy otwarł(tak jak mówiłeś żeby przegonić)
http://www.youtube.com/watch?v=JMFMnj6d ... re=related (posłuchaj jak bzyczy na otwartych) dodatkowo sprawdził bym czy nie pluje olejem (przystawić rękę za wydechem i prze gazować) ręka powinna być sucha. Wiem że jak jeżdżę moja yz 125 enduro(pykanie) to nawet się olej zbiera na tłumiku(i płynie) a jak przegonie porządnie po torze to przy mieszance 1:35 nawet chmurki nie puści
z tego jak się przejechałeś(filmik) nie słyszałem żeby się chociaż raz zawór wydechowy otwarł(tak jak mówiłeś żeby przegonić)
http://www.youtube.com/watch?v=JMFMnj6d ... re=related (posłuchaj jak bzyczy na otwartych) dodatkowo sprawdził bym czy nie pluje olejem (przystawić rękę za wydechem i prze gazować) ręka powinna być sucha. Wiem że jak jeżdżę moja yz 125 enduro(pykanie) to nawet się olej zbiera na tłumiku(i płynie) a jak przegonie porządnie po torze to przy mieszance 1:35 nawet chmurki nie puści
PandaMoto serwis motocyklowy
www.pandamoto.pl
www.pandamoto.pl
-
- Mistrz prostej
- Posty: 50
- Rejestracja: sob, 12 kwie 2008, 21:56
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 250 2T - dymi, bulgocze po dużym remoncie.
Ja powiem tak jak płynu nie ubywa to nie ma co szukac w chłodnicy. A kolejna spraw dotycząca dobrych wrocławskich mechaników-Niestety WYGINELI jak DINOZAURY. Wiem z doswiadczenia pierwszy remont CRF 450 wykonany przez wrocławskich mechaników wytrzymała 4.5MTH kolejny wrocławski specjalista mechanik wytrzymała całe 15MTH. Oczywiście według nich wszystko było super zrobione. Jako że zajmuje się troszke sprzedażą części i mam kontakt z kilkoma zawodnikami MP i ME dowiedziałem sie od nich o dwóch zasadach:
1. Remont takiego silnika jest prosty jak Jeba....
2. Chcesz jeździć SAM NAPRAWIAJ
Poskładałem silnik sam sprzęt chodzi( narazie) IDEALNIE
Troszke nie na temat ale tak wyszło PZDR
1. Remont takiego silnika jest prosty jak Jeba....
2. Chcesz jeździć SAM NAPRAWIAJ
Poskładałem silnik sam sprzęt chodzi( narazie) IDEALNIE
Troszke nie na temat ale tak wyszło PZDR
-
Autor tematudaniel.wro
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 8
- Rejestracja: pn, 6 sie 2012, 22:46
- Motocykl: KTM SX 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 250 2T - dymi, bulgocze po dużym remoncie.
@seed - w pełni się z Toba zgadzam i takie samo mam podejście do sprawy.. jednak ciagle jestem na etapie poznawania sprzeta, wiec pierwszy remont chcialem miec zrobiony przez "dobrego specjalistę"..
@kris - pewnie pluje olejem, bo mam całą końcówkę tłumika zarzyganą olejem... ale może faktycznie zrobie jeszcze jedno podejscie do przegonienia. silnik niby juz dotarty, wiec powkrecam parę razy do odciny.
jutro postaram się spuścic olej ze skrzyni i zobacze czy trzyma poziom i czy nie łykną płynu chłodniczego.
@kris - pewnie pluje olejem, bo mam całą końcówkę tłumika zarzyganą olejem... ale może faktycznie zrobie jeszcze jedno podejscie do przegonienia. silnik niby juz dotarty, wiec powkrecam parę razy do odciny.
jutro postaram się spuścic olej ze skrzyni i zobacze czy trzyma poziom i czy nie łykną płynu chłodniczego.
-
- Mistrz prostej
- Posty: 128
- Rejestracja: pt, 5 wrz 2008, 21:58
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 250 2T - dymi, bulgocze po dużym remoncie.
Kolega miał coś takiego w sx to miał źle poskładany zawór wydechowy i się nie otwierał, ja bym tam szukał.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 261
- Rejestracja: ndz, 24 cze 2012, 14:04
- Motocykl: crf 250
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 250 2T - dymi, bulgocze po dużym remoncie.
Jak jeżdżę na spacer jak TY na tym filmiku to czasem aż mi na wahacz kapnie olej
Co do bulgotów w chlodnicy to z filmiku ciężko powiedzieć, bulgot to ma być bulgot, to mi wygląda na drgania...
Co do bulgotów w chlodnicy to z filmiku ciężko powiedzieć, bulgot to ma być bulgot, to mi wygląda na drgania...
nie ważne to ilu mi pluje, jestem jak xenon iluminuje ^^
-
- Do odcięcia!
- Posty: 926
- Rejestracja: śr, 25 sie 2010, 15:17
- Motocykl: YZ125 `08
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: KTM SX 250 2T - dymi, bulgocze po dużym remoncie.
Tego sx'a trzeba po prostu porządnie przepałować.
Naprawa cross prostowanie wydechów 793 395 514