Crf 250, wymiana korby i zaworów
-
Autor tematudamiii
- Mistrz prostej
- Posty: 128
- Rejestracja: pt, 5 wrz 2008, 21:58
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Crf 250, wymiana korby i zaworów
Witam!
Ostatnio po kupnie hondy pękł w niej tłok który rozwalił cylinder i pozginał zawory.
Teraz muszę zrobić remont, czyli łożyska na wale, korba, tłok, cylinder, świeca i zawory.
Chce was zapytać gdzie mogę wymienić korbę i kto mi dopasuje i zamontuje zawory. I jest jeszcze jeden problem bo jedno gniazdo zaworowe jest nadpalone. Na zdjęciu górne prawe.
Jestem z lubelskiego ale myślę nad wysyłką wału i głowicy w polske. Jeżeli macie jakieś sprawdzone miejsce to dajcie namiar.
Co do części to myślę nad łożyskami i korba hotrods, tłok wossner, a co do cylindra to są dostępne w podobnej cenie Psychic i Nachman, cylki lepszych firm narazie raczej nie w zasięgu. Zawory też bym najchętniej założył stalowe ze względu na cenę, ssące proxa albo wiseco za ok400 komplet, a wydech Vesrah albo też proxa.
Jeżeli ktoś ma dostęp do jakiś tańszych części tych firm to też fajnie by było gdyby się odezwał
Ostatnio po kupnie hondy pękł w niej tłok który rozwalił cylinder i pozginał zawory.
Teraz muszę zrobić remont, czyli łożyska na wale, korba, tłok, cylinder, świeca i zawory.
Chce was zapytać gdzie mogę wymienić korbę i kto mi dopasuje i zamontuje zawory. I jest jeszcze jeden problem bo jedno gniazdo zaworowe jest nadpalone. Na zdjęciu górne prawe.
Jestem z lubelskiego ale myślę nad wysyłką wału i głowicy w polske. Jeżeli macie jakieś sprawdzone miejsce to dajcie namiar.
Co do części to myślę nad łożyskami i korba hotrods, tłok wossner, a co do cylindra to są dostępne w podobnej cenie Psychic i Nachman, cylki lepszych firm narazie raczej nie w zasięgu. Zawory też bym najchętniej założył stalowe ze względu na cenę, ssące proxa albo wiseco za ok400 komplet, a wydech Vesrah albo też proxa.
Jeżeli ktoś ma dostęp do jakiś tańszych części tych firm to też fajnie by było gdyby się odezwał
- Załączniki
-
- 27062012933.jpg (173.59 KiB) Przejrzano 15662 razy
- 27062012933.jpg (173.59 KiB) Przejrzano 15662 razy
-
- Mistrz prostej
- Posty: 86
- Rejestracja: pn, 16 kwie 2012, 14:37
- Motocykl: CRF 250R '07
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Białystok / Supraśl
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Crf 250, wymiana korby i zaworów
nie zakładaj stalowych zaworów! a tłok kup wossnera/vertexa bo założysz jakaś podróbę i znowu Ci sie rozwali i ten tani remont przeistoczy się w bezsensowne wydawanie tysięcy
-
Autor tematudamiii
- Mistrz prostej
- Posty: 128
- Rejestracja: pt, 5 wrz 2008, 21:58
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Crf 250, wymiana korby i zaworów
Czytałem topic o zaworach, zdania sa podzielone, a zawory tańsze wiec je kupie i zaufam proxowi czy wiseco, nie stać mnie aby zrobić remont z tytanami za 1600zł, wole założyć stalowe za ok 600zl. Co do tłoka to napisałem że chce wossnera, a remont wcale tani nie bedzie, bo 3,5kzł to prawie połowa wartości motocykla Czekam na info odnośnie serwisu który sie tym zajmuje.
-
- Moderator
- Posty: 770
- Rejestracja: ndz, 23 gru 2007, 01:41
- Motocykl: Husqa TE450 06/ FZ6S Fazer
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Bydgoszcz
- Podziękował: 2 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Crf 250, wymiana korby i zaworów
Tylko czy jest sens zakładania stalowych zaworów za 600 zł jak salon proponował mi oryginały za 700 Mowa o dwóch tytanowych zaworach ssących.
ADV/Adventure
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Crf 250, wymiana korby i zaworów
Jestem tego samego zdania co Fifi, tylko że jak ktoś jest na utrzymaniu rodziców, sytuacja się nieco zmienia, trzeba się liczyć z groszem.
Proponuję aby ktoś kto robił remont napisał ile kosztuje komplet zaworów stalowych wraz ze sprężynami? Sam jestem ciekaw.
Proponuję aby ktoś kto robił remont napisał ile kosztuje komplet zaworów stalowych wraz ze sprężynami? Sam jestem ciekaw.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 381
- Rejestracja: pn, 10 gru 2007, 18:26
- Motocykl: japonsky 0,25 4t
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Józefów
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Crf 250, wymiana korby i zaworów
Komplet stalowych proxów ze sprężynami na allegro kosztuje troche ponad 900 zł, w olku spokojnie da się utargować ponieżej 800, mowa dla yzf
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Crf 250, wymiana korby i zaworów
To lepiej odstawić moto na jakiś czas i zbierać na zawory tytanowe.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Crf 250, wymiana korby i zaworów
Kupowałem komplet do yzf 250 w zeszłym roku w kwietniu w Danmocie komplet ze sprężynami, talerzykami i spinkami + uszczelniacze za 1450zł z przesyłką. Zestaw do crf 250 kupowałem w wrześniu 2011r za 1350zł, oczywiście oryginał. Dodam że kupuję u nich części ale nie mam tam jakiś specjalnych rabatów, wnioskuję, że ciągną ze stanów.
Proszę aby ktoś podał jeszcze cenę sprężyn.
Proszę aby ktoś podał jeszcze cenę sprężyn.
-
Autor tematudamiii
- Mistrz prostej
- Posty: 128
- Rejestracja: pt, 5 wrz 2008, 21:58
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Crf 250, wymiana korby i zaworów
Co do mnie to nie jestem na utrzymaniu rodziców i nie wiem skąd ten wniosek, ale mniejsza o to.
Zawory proxa na allegro 2 ssace+2 sprężyny można kupić za 399zł, a stalowe wydechowe po 95zł sztuka+ sprężyny.
Z wszystkim zamknę się w 700zł.
Jeżeli chodzi o tytanowe to jeden ssący bez sprężyny wiseco u olka kosztuje 399zł. Także komplet wyjdzie sporo ponad 2 razy drożej.
http://allegro.pl/prox-zawory-ssace-hon ... 75147.html
http://allegro.pl/prox-zawor-zawory-wyd ... 75873.html
Co do głowicy i montażu zaworów, to znalazłem coś takiego http://www.autonalepa.pl/regeneracja_glowic korzystał ktoś z usług tej firmy??
Korbe mam zamiar wysłać tam http://allegro.pl/korbowod-honda-cr-crf ... 78545.html
Czemu jesteście tacy przeciwni tym zaworom stalowym skoro produkują je bardzo dobre firmy?
Zawory proxa na allegro 2 ssace+2 sprężyny można kupić za 399zł, a stalowe wydechowe po 95zł sztuka+ sprężyny.
Z wszystkim zamknę się w 700zł.
Jeżeli chodzi o tytanowe to jeden ssący bez sprężyny wiseco u olka kosztuje 399zł. Także komplet wyjdzie sporo ponad 2 razy drożej.
http://allegro.pl/prox-zawory-ssace-hon ... 75147.html
http://allegro.pl/prox-zawor-zawory-wyd ... 75873.html
Co do głowicy i montażu zaworów, to znalazłem coś takiego http://www.autonalepa.pl/regeneracja_glowic korzystał ktoś z usług tej firmy??
Korbe mam zamiar wysłać tam http://allegro.pl/korbowod-honda-cr-crf ... 78545.html
Czemu jesteście tacy przeciwni tym zaworom stalowym skoro produkują je bardzo dobre firmy?
-
- Mistrz prostej
- Posty: 168
- Rejestracja: ndz, 8 sie 2010, 13:48
- Motocykl: CRF 450 '04
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Brzezie k. Niepołomic
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Crf 250, wymiana korby i zaworów
Ja zmieniałem dwa ssące w mojej crf.
Za jeden zawór u dealera płaciłem 350zł
Po zdjęciu głowicy okazało się że siedziały wcześniej stalowe zamienniki, więc dokupiłem sprężyny pod tytanowe zawory. Za jedną sztukę płaciłem ok 40-50zł bodajże. Sprężyny są taniutkie
W tej kasie kupisz dwa zawory stalowe, nie jeden tytanowy więc oszczędność jest widoczna.
Odczucia z jazdy:
Nie zauważam różnicy w mocy motocykla po zmianie ciężkich stalowych na lekkie tytanowe :ANAL:
Regulacja:
wcześniej: w całym sezonie zawory regulowałem DWA RAZY! zaglądałem co dwa tygodnie ale zazwyczaj nic nie trzeba było ruszać
teraz: Narazie jeżdżę i większej różnicy w porównaniu do stalówek nie widzę oby tak dalej
Mowią że stalówki da się bardziej wyczuć, bo jeśli dochodzą do kresu swej wytrzymałości to następuje szybkie zacieśnianie się luzów bo zawór się wyciąga, później urywa. Natomiast tytan pęka od razu.
Jak jest to nie wiem, mam nadzieję że nigdy się nie przekonam jak się urywają tytany
Reasumując: W sumie jakbym wiedział że wcześniej siedziały stalowe to bym pewnie wsadził stalowe. Zawory po dwóch sezonach u mnie i po X sezonach u poprzedniego właściciela nie były mocno zużyte. Mechanik mi mówił że ten sezon bym oblatał z palcem w nosie, a zapewne i przyszły, ale chyba miałem za dużo pieniędzy wtedy...
Za jeden zawór u dealera płaciłem 350zł
Po zdjęciu głowicy okazało się że siedziały wcześniej stalowe zamienniki, więc dokupiłem sprężyny pod tytanowe zawory. Za jedną sztukę płaciłem ok 40-50zł bodajże. Sprężyny są taniutkie
W tej kasie kupisz dwa zawory stalowe, nie jeden tytanowy więc oszczędność jest widoczna.
Odczucia z jazdy:
Nie zauważam różnicy w mocy motocykla po zmianie ciężkich stalowych na lekkie tytanowe :ANAL:
Regulacja:
wcześniej: w całym sezonie zawory regulowałem DWA RAZY! zaglądałem co dwa tygodnie ale zazwyczaj nic nie trzeba było ruszać
teraz: Narazie jeżdżę i większej różnicy w porównaniu do stalówek nie widzę oby tak dalej
Mowią że stalówki da się bardziej wyczuć, bo jeśli dochodzą do kresu swej wytrzymałości to następuje szybkie zacieśnianie się luzów bo zawór się wyciąga, później urywa. Natomiast tytan pęka od razu.
Jak jest to nie wiem, mam nadzieję że nigdy się nie przekonam jak się urywają tytany
Reasumując: W sumie jakbym wiedział że wcześniej siedziały stalowe to bym pewnie wsadził stalowe. Zawory po dwóch sezonach u mnie i po X sezonach u poprzedniego właściciela nie były mocno zużyte. Mechanik mi mówił że ten sezon bym oblatał z palcem w nosie, a zapewne i przyszły, ale chyba miałem za dużo pieniędzy wtedy...
-
- Rekord toru!
- Posty: 1914
- Rejestracja: czw, 21 lut 2008, 16:14
- Motocykl: gram w zielone
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Lublin
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Crf 250, wymiana korby i zaworów
Głowica tylko do auto-szlif Dziak. Sqra tam wysyła, moto gp, każdy bo mają pojęcie
Części do Rm 125 2001 i pokrewnych do skrzyni- SPRZEDAM
-
Autor tematudamiii
- Mistrz prostej
- Posty: 128
- Rejestracja: pt, 5 wrz 2008, 21:58
- Styl jazdy: Enduro
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Crf 250, wymiana korby i zaworów
Dzięki za info o zakładzie, tam sie udam
Mam jeszcze pytanie odnośnie łożysk wału, czy przy wymianie konieczne jest wymienianie tej tulejki na wale? Czy w ogóle konieczna jest wymiana łożysk jak luz jest tyle ze wyczuwalny? Przecież sie nie rozsypia.. Czym to grozi?
I jeszcze jedna sprawa, co mogło spowodować takie uszkodzenie tłoka jak na zdjęciu, chciałbym uniknąć przykrych sytuacji w przyszłości...
Możliwe że to przez przestawiony o jeden ząbek rozrząd? Moto bardzo ładnie paliło i pracował bez zarzutów. Jak dłużej trzymałem go na wysokich obrotach to tak jakby słabł.
Mam jeszcze pytanie odnośnie łożysk wału, czy przy wymianie konieczne jest wymienianie tej tulejki na wale? Czy w ogóle konieczna jest wymiana łożysk jak luz jest tyle ze wyczuwalny? Przecież sie nie rozsypia.. Czym to grozi?
I jeszcze jedna sprawa, co mogło spowodować takie uszkodzenie tłoka jak na zdjęciu, chciałbym uniknąć przykrych sytuacji w przyszłości...
Możliwe że to przez przestawiony o jeden ząbek rozrząd? Moto bardzo ładnie paliło i pracował bez zarzutów. Jak dłużej trzymałem go na wysokich obrotach to tak jakby słabł.
- Załączniki
-
- Bez tytułu.jpg (228.1 KiB) Przejrzano 14850 razy
- Bez tytułu.jpg (228.1 KiB) Przejrzano 14850 razy