Pytanie odnośnie tłoka
-
Autor tematuqba911
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 29
- Rejestracja: śr, 28 gru 2011, 15:41
- Motocykl: Kawasaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Pytanie odnośnie tłoka
Witam
Na zewnątrz cylindra pisze; "Piston 54.5 mm" co oznacza że nominalnie nowy tłok ma taki wymiar nie ?
Obecnie mam założony tłok Vertex o oznaczeniu: D 53.95 i moje pytanie czy to jest dobrze dobrany tłok i czy luz nie jest za duży ? kompletnie się nie orientuje w dobieraniu. Czy może ktoś opisać jak powinno się je wybierać?
Na zewnątrz cylindra pisze; "Piston 54.5 mm" co oznacza że nominalnie nowy tłok ma taki wymiar nie ?
Obecnie mam założony tłok Vertex o oznaczeniu: D 53.95 i moje pytanie czy to jest dobrze dobrany tłok i czy luz nie jest za duży ? kompletnie się nie orientuje w dobieraniu. Czy może ktoś opisać jak powinno się je wybierać?
-
- Uzależniony od adrenaliny
- Posty: 524
- Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
- Motocykl: mechaniczna pomarancza
- Styl jazdy: Enduro
- Lokalizacja: Sta
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pytanie odnośnie tłoka
Napisz jakie masz moto i jaki rocznik? Z tego co napisałeś można wywnioskować, że to jakaś 125 jest.
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 770
- Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Katowice
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pytanie odnośnie tłoka
Witam, jak masz rozebrany motocykl, trzeba zrobić pomiar cylindra i w tedy dobrać odpowiedni tłok. Nie sugeruj się tym co masz napisane ani tym co tam było włożone. Każdorazowo trzeba mierzyć!
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Pytanie odnośnie tłoka
Nie piszesz jakie to moto , jaki rocznik? ale czy ty czasem nie pomyliłes "piston" (tłok) ze spotykanym napisem "stroke" (skok,suw tłoka).
Większość nowoczesnych motocykli crossowych dla wyciągnięcia najwiekszej mocy z pojemnosci 125 ma konstrukcję cylindra tak zwaną "kwadratową" gdzie srednica cylindra jest prawie równa skokowi tłoka np.: 54.00x54,5mm.
Napisz coś wiecej pomozemy dobrać tlok.
Większość nowoczesnych motocykli crossowych dla wyciągnięcia najwiekszej mocy z pojemnosci 125 ma konstrukcję cylindra tak zwaną "kwadratową" gdzie srednica cylindra jest prawie równa skokowi tłoka np.: 54.00x54,5mm.
Napisz coś wiecej pomozemy dobrać tlok.
-
Autor tematuqba911
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 29
- Rejestracja: śr, 28 gru 2011, 15:41
- Motocykl: Kawasaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pytanie odnośnie tłoka
Moto to Kawasaki KX 125 97` przepraszam pomyliłem u góry, piston jest 54 a stroke 54.5
co do tłoka - chodzi mi o to że był niedawno wymieniany przez wcześniejszego właściciela i dostałem pudełko po nowym tłoku ( a w nim stary tłok 53.95). Nowy także ma wymiary 53.95, silnik mam obecnie wyciągnięty, bo jest problem ze sprzęgłem o czym pisze w innym temacie i przy okazji rozkręciłem zawór wydechowy bo się zacinał. Miałem wtedy okazje pooglądać trochę tłok ( nie za wiele ale zawsze coś) i jak był praktycznie w górnym martwym punkcie to mogłem lekko nim obracać na boki nie wiem czy tak ma być czy ja szukam dziury w całym, ale w innych położeniach już nie. Posta napisałem bo chciałem się dowiedzieć jaki jest mechanizm doboru tłoka np. średnica cylindra wynosi 56.4 jaki wtedy dobiera się tłok
co do tłoka - chodzi mi o to że był niedawno wymieniany przez wcześniejszego właściciela i dostałem pudełko po nowym tłoku ( a w nim stary tłok 53.95). Nowy także ma wymiary 53.95, silnik mam obecnie wyciągnięty, bo jest problem ze sprzęgłem o czym pisze w innym temacie i przy okazji rozkręciłem zawór wydechowy bo się zacinał. Miałem wtedy okazje pooglądać trochę tłok ( nie za wiele ale zawsze coś) i jak był praktycznie w górnym martwym punkcie to mogłem lekko nim obracać na boki nie wiem czy tak ma być czy ja szukam dziury w całym, ale w innych położeniach już nie. Posta napisałem bo chciałem się dowiedzieć jaki jest mechanizm doboru tłoka np. średnica cylindra wynosi 56.4 jaki wtedy dobiera się tłok
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Pytanie odnośnie tłoka
prawidłowo tak sie robipudełko po nowym tłoku ( a w nim stary tłok 53.95).
to jest wymiar nominalny . od srednicy cylindra (54,0)odejmujesz luz montazowy 0,05 i wychodzi ci jaki powinien byc tłok (53,95). jesli masz taki wymiar to musisz mieć nowy cylinder, lub po nikasilu albo wstawioną tulejęNowy także ma wymiary 53.95,
Rozumiem ze masz cylinder sciągniety i wtedy oglądasz i mierzysz tego tłoka czy robisz to przez kanał wydechowy? Tłok moze sie minimalnie obarcać 0,5-1mm(luzy na korbowodzie i sworzniu tłoka)silnik mam obecnie wyciągnięty, Miałem wtedy okazje pooglądać trochę tłok ( nie za wiele ale zawsze coś) i jak był praktycznie w górnym martwym punkcie to mogłem lekko nim obracać na boki nie wiem czy tak ma być czy ja szukam dziury w całym, ale w innych położeniach już nie.
56,4-0,05=56,35 Taki to mechanizm :drinkers:chciałem się dowiedzieć jaki jest mechanizm doboru tłoka np. średnica cylindra wynosi 56.4 jaki wtedy dobiera się tłok
-
Autor tematuqba911
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 29
- Rejestracja: śr, 28 gru 2011, 15:41
- Motocykl: Kawasaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pytanie odnośnie tłoka
Wielkie dzieki za wytłumaczenie
Tłokiem ruszałem przez kanał wydechowy i jest tak jak mówisz rusza się ok 0.5 - 1 mm w GMP, nie ściągałem cylindra z tego względu, że nie chce mi się załatwiać potem uszczelki pod niego (nie wiem czy jest nawet dostępna luzem bez zestawu)
Tłokiem ruszałem przez kanał wydechowy i jest tak jak mówisz rusza się ok 0.5 - 1 mm w GMP, nie ściągałem cylindra z tego względu, że nie chce mi się załatwiać potem uszczelki pod niego (nie wiem czy jest nawet dostępna luzem bez zestawu)
-
- Mechanik motocyklowy
- Posty: 1173
- Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
- Motocykl: YZF250, KXF250
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
- Podziękował: 3 razy
- Podziękowania: 3 razy
- Status : Offline
Re: Pytanie odnośnie tłoka
Uszczelka pod cylindrem rzadko kiedy ulega uszkodzeniu. Przy zdejmowaniu cylindra jesli delikatnie podniesiesz cylinder na 3-4 mm w góre to będziesz juz widział czy sie rwie czy wystarczy podwazyć nożem i ładnie zejdzie. A nawet jak sie porwie ,to taką uszczelkę mozna dorobić samemu z kartonu i nie trzeba kupowac oryginalnej. Z takim podejsciem do prac cieżko Ci będzie później serwisować ten motocykl. :axe:
-
Autor tematuqba911
- Gdzie jest sprzęgło?
- Posty: 29
- Rejestracja: śr, 28 gru 2011, 15:41
- Motocykl: Kawasaki KX 125
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pytanie odnośnie tłoka
Wiem wiem, ale nie chce niczego niepotrzebnie zniszczyć. Po zdjęciu cylindra pozostawiamy stary pierścień, który ma się na nowo docierać tak ?
PS czy ciężko jest rozpołowić silnik ? zastanawiam się nad wymianą łożysk korbowodu i tych na których trzyma się cała oś, na której założone jest sprzęgło. Do tego potrzeba ściągacza magneta (magneto ma prawy gwint ?), ale jak zablokować kosz sprzęgłowy zęby odkręcić śrubę trzymającą całość ?? ona ma lewy gwint?
PS czy ciężko jest rozpołowić silnik ? zastanawiam się nad wymianą łożysk korbowodu i tych na których trzyma się cała oś, na której założone jest sprzęgło. Do tego potrzeba ściągacza magneta (magneto ma prawy gwint ?), ale jak zablokować kosz sprzęgłowy zęby odkręcić śrubę trzymającą całość ?? ona ma lewy gwint?
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 320
- Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
- Styl jazdy: Motocross
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pytanie odnośnie tłoka
1 raz jak bd rozbieral to powoli wszytko
magneto ma lewy sruba magneta prawy najlepiej mieć sciągacz
co do kosza najlepiej pneumatem gwint normalnie prawy
magneto ma lewy sruba magneta prawy najlepiej mieć sciągacz
co do kosza najlepiej pneumatem gwint normalnie prawy
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 299
- Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
- Motocykl: CRF 250R
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: Nowy Targ
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Status : Offline
Re: Pytanie odnośnie tłoka
Pierścień już jest dotarty i nic nie musisz zmieniać. Kosz sprzęgłowy blokujesz wrzucając bieg i wciskając hamulec.
Ale jeżeli łożyska na wale nie mają luzu szarpiąc za magneto to nie ma potrzeby ich wymieniać.
Ale jeżeli łożyska na wale nie mają luzu szarpiąc za magneto to nie ma potrzeby ich wymieniać.
-
- Amator leśnych szlaków
- Posty: 362
- Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
- Styl jazdy: Motocross
- Lokalizacja: w lesie
- Podziękował: 0
- Podziękowania: 0
- Kontakt:
- Status : Offline
Re: Pytanie odnośnie tłoka
[quote="Konrad324"]
Kosz sprzęgłowy blokujesz wrzucając bieg i wciskając hamulec.
Niestety tak się nie da odkręcic nakretki z wałka sprzęgłowego :rolleyes:
Kosz sprzęgłowy blokujesz wrzucając bieg i wciskając hamulec.
Niestety tak się nie da odkręcic nakretki z wałka sprzęgłowego :rolleyes: