Pytanie odnośnie tłoka

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
qba911
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 29
Rejestracja: śr, 28 gru 2011, 15:41
Motocykl: Kawasaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Pytanie odnośnie tłoka

Post autor: qba911 » czw, 29 gru 2011, 12:22

Witam

Na zewnątrz cylindra pisze; "Piston 54.5 mm" co oznacza że nominalnie nowy tłok ma taki wymiar nie ?

Obecnie mam założony tłok Vertex o oznaczeniu: D 53.95 i moje pytanie czy to jest dobrze dobrany tłok i czy luz nie jest za duży ? kompletnie się nie orientuje w dobieraniu. Czy może ktoś opisać jak powinno się je wybierać?

Rams
Uzależniony od adrenaliny
Uzależniony od adrenaliny
Posty: 524
Rejestracja: pn, 6 lis 2006, 22:30
Motocykl: mechaniczna pomarancza
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Sta
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pytanie odnośnie tłoka

Post autor: Rams » czw, 29 gru 2011, 18:29

Napisz jakie masz moto i jaki rocznik? Z tego co napisałeś można wywnioskować, że to jakaś 125 jest.

tomasz12
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 770
Rejestracja: pn, 12 gru 2011, 21:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Katowice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pytanie odnośnie tłoka

Post autor: tomasz12 » czw, 29 gru 2011, 18:45

Witam, jak masz rozebrany motocykl, trzeba zrobić pomiar cylindra i w tedy dobrać odpowiedni tłok. Nie sugeruj się tym co masz napisane ani tym co tam było włożone. Każdorazowo trzeba mierzyć!

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Pytanie odnośnie tłoka

Post autor: amator » czw, 29 gru 2011, 19:35

Nie piszesz jakie to moto , jaki rocznik? ale czy ty czasem nie pomyliłes "piston" (tłok) ze spotykanym napisem "stroke" (skok,suw tłoka).
Większość nowoczesnych motocykli crossowych dla wyciągnięcia najwiekszej mocy z pojemnosci 125 ma konstrukcję cylindra tak zwaną "kwadratową" gdzie srednica cylindra jest prawie równa skokowi tłoka np.: 54.00x54,5mm.
Napisz coś wiecej pomozemy dobrać tlok.

Autor tematu
qba911
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 29
Rejestracja: śr, 28 gru 2011, 15:41
Motocykl: Kawasaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pytanie odnośnie tłoka

Post autor: qba911 » czw, 29 gru 2011, 20:52

Moto to Kawasaki KX 125 97` przepraszam pomyliłem u góry, piston jest 54 a stroke 54.5

co do tłoka - chodzi mi o to że był niedawno wymieniany przez wcześniejszego właściciela i dostałem pudełko po nowym tłoku ( a w nim stary tłok 53.95). Nowy także ma wymiary 53.95, silnik mam obecnie wyciągnięty, bo jest problem ze sprzęgłem o czym pisze w innym temacie i przy okazji rozkręciłem zawór wydechowy bo się zacinał. Miałem wtedy okazje pooglądać trochę tłok ( nie za wiele ale zawsze coś) i jak był praktycznie w górnym martwym punkcie to mogłem lekko nim obracać na boki nie wiem czy tak ma być czy ja szukam dziury w całym, ale w innych położeniach już nie. Posta napisałem bo chciałem się dowiedzieć jaki jest mechanizm doboru tłoka np. średnica cylindra wynosi 56.4 jaki wtedy dobiera się tłok :)

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Pytanie odnośnie tłoka

Post autor: amator » czw, 29 gru 2011, 21:45

pudełko po nowym tłoku ( a w nim stary tłok 53.95).
prawidłowo tak sie robi
Nowy także ma wymiary 53.95,
to jest wymiar nominalny . od srednicy cylindra (54,0)odejmujesz luz montazowy 0,05 i wychodzi ci jaki powinien byc tłok (53,95). jesli masz taki wymiar to musisz mieć nowy cylinder, lub po nikasilu albo wstawioną tuleję
silnik mam obecnie wyciągnięty, Miałem wtedy okazje pooglądać trochę tłok ( nie za wiele ale zawsze coś) i jak był praktycznie w górnym martwym punkcie to mogłem lekko nim obracać na boki nie wiem czy tak ma być czy ja szukam dziury w całym, ale w innych położeniach już nie.
Rozumiem ze masz cylinder sciągniety i wtedy oglądasz i mierzysz tego tłoka czy robisz to przez kanał wydechowy? Tłok moze sie minimalnie obarcać 0,5-1mm(luzy na korbowodzie i sworzniu tłoka)
chciałem się dowiedzieć jaki jest mechanizm doboru tłoka np. średnica cylindra wynosi 56.4 jaki wtedy dobiera się tłok :)
56,4-0,05=56,35 Taki to mechanizm :drinkers:

Autor tematu
qba911
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 29
Rejestracja: śr, 28 gru 2011, 15:41
Motocykl: Kawasaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pytanie odnośnie tłoka

Post autor: qba911 » pt, 30 gru 2011, 00:13

Wielkie dzieki za wytłumaczenie :)

Tłokiem ruszałem przez kanał wydechowy i jest tak jak mówisz rusza się ok 0.5 - 1 mm w GMP, nie ściągałem cylindra z tego względu, że nie chce mi się załatwiać potem uszczelki pod niego (nie wiem czy jest nawet dostępna luzem bez zestawu)

amator
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 1173
Rejestracja: śr, 11 kwie 2007, 19:00
Motocykl: YZF250, KXF250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Warmińsko-mazurskie
Podziękował: 3 razy
Podziękowania: 3 razy
Status : Offline

Re: Pytanie odnośnie tłoka

Post autor: amator » pt, 30 gru 2011, 19:52

Uszczelka pod cylindrem rzadko kiedy ulega uszkodzeniu. Przy zdejmowaniu cylindra jesli delikatnie podniesiesz cylinder na 3-4 mm w góre to będziesz juz widział czy sie rwie czy wystarczy podwazyć nożem i ładnie zejdzie. A nawet jak sie porwie ,to taką uszczelkę mozna dorobić samemu z kartonu i nie trzeba kupowac oryginalnej. Z takim podejsciem do prac cieżko Ci będzie później serwisować ten motocykl. :axe:

Autor tematu
qba911
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 29
Rejestracja: śr, 28 gru 2011, 15:41
Motocykl: Kawasaki KX 125
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pytanie odnośnie tłoka

Post autor: qba911 » pt, 30 gru 2011, 21:10

Wiem wiem, ale nie chce niczego niepotrzebnie zniszczyć. Po zdjęciu cylindra pozostawiamy stary pierścień, który ma się na nowo docierać tak ?

PS czy ciężko jest rozpołowić silnik ? zastanawiam się nad wymianą łożysk korbowodu i tych na których trzyma się cała oś, na której założone jest sprzęgło. Do tego potrzeba ściągacza magneta (magneto ma prawy gwint ?), ale jak zablokować kosz sprzęgłowy zęby odkręcić śrubę trzymającą całość ?? ona ma lewy gwint?

253barek
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 320
Rejestracja: czw, 20 paź 2011, 20:23
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pytanie odnośnie tłoka

Post autor: 253barek » pt, 30 gru 2011, 23:01

1 raz jak bd rozbieral to powoli wszytko
magneto ma lewy sruba magneta prawy najlepiej mieć sciągacz
co do kosza najlepiej pneumatem gwint normalnie prawy

Konrad324
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 299
Rejestracja: ndz, 10 kwie 2011, 15:58
Motocykl: CRF 250R
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Nowy Targ
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: Pytanie odnośnie tłoka

Post autor: Konrad324 » sob, 31 gru 2011, 01:29

Pierścień już jest dotarty i nic nie musisz zmieniać. Kosz sprzęgłowy blokujesz wrzucając bieg i wciskając hamulec.
Ale jeżeli łożyska na wale nie mają luzu szarpiąc za magneto to nie ma potrzeby ich wymieniać.

Big
Amator leśnych szlaków
Amator leśnych szlaków
Posty: 362
Rejestracja: pn, 16 kwie 2007, 12:19
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: w lesie
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Kontakt:
Status : Offline

Re: Pytanie odnośnie tłoka

Post autor: Big » sob, 31 gru 2011, 09:39

[quote="Konrad324"]
Kosz sprzęgłowy blokujesz wrzucając bieg i wciskając hamulec.

Niestety tak się nie da odkręcic nakretki z wałka sprzęgłowego :rolleyes:

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”