KTM EXC 400 problemy z odpaleniem

Pytaj o to jak dbać i serwisować swój motocykl!
Autor tematu
ZenonJR
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 2
Rejestracja: czw, 26 mar 2009, 19:08
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM EXC 400 problemy z odpaleniem

Post autor: ZenonJR » pt, 18 mar 2011, 17:15

Witam!
Mój Ktm pali teraz dobrze na rozrusznik .Problem był z masa,po przeczyszczeniu połączenia subframa z ramą wszystko Gra :)
Dzięki Wielkie za pomoc :)

POZDRAWIAM.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM EXC 400 problemy z odpaleniem

Post autor: Majster128 » pt, 18 mar 2011, 17:26

jacekz80 Tak mówisz. OK.
Ciekawe kto z was weźmie odpowiedzialność za ewentualne szkody podczas "napraw" wynikające z braku wiedzy użytkownika o podstawowych prawach z zakresu elektryki.

Ps. Nie znam celu, dla którego miałbym tracić czas na zbieranie większej ilości postów.
Koniec tematu o mnie. Jestem ciekaw co zaproponujesz autorowi tematu.

maher
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 3
Rejestracja: czw, 30 gru 2010, 16:44
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM EXC 400 problemy z odpaleniem

Post autor: maher » pt, 18 mar 2011, 18:25

W mojej 530 exc ten sam problem po prostu te akumulatory są za małe i tyle.W czasie kręcenia rozrusznikiem spada napięcie do ok 7,5V i nie ma na iskrę.Ostatnio nawet pan od akumulatorów dał mi jakiś o większym prądzie rozruchu chyba 140A ale i tak jak postoi kilka dni to kręci i nie odpala.Z kopa pali od strzału.Fakt że aku made in china ciekaw jestem czy juasa by coś poprawiła?

Yamaciek
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 125
Rejestracja: pt, 17 mar 2006, 16:38
Motocykl: Łajzi 450F
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Białystok
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM EXC 400 problemy z odpaleniem

Post autor: Yamaciek » pt, 18 mar 2011, 22:06

W puszca filtra, obok akumulatora jest taka kostka z dwoma bezpiecznikami. Są do niej podłączone dwa grube kable na śruby. Zewrzyj te kable np jakimś kluczem lub grubym przewodem i jeśli praca rozrusznika się nie zmieni to nie jest to wina przekaźnika. Sprawdź akumulator podłączając kablami rozruchowymi do jakiegoś auta. Przestawiony rozrząd też powoduje że rozrusznik nie da rady kręcić silnika ale to podaję jako ciekawostkę i dotyczy raczej tylko 525. Masę łatwo sprawdzić łącząc ujemny biegun akumulatora (-) z silnikiem np za pomocą samochodowego kabla rozruchowego.

tomekkowalski
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 42
Rejestracja: ndz, 24 paź 2010, 19:33
Motocykl: exc 400
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Birthday
Status : Offline

Re: KTM EXC 400 problemy z odpaleniem

Post autor: tomekkowalski » pt, 1 kwie 2011, 23:23

Jeden problem usunięty, nie zawsze był styk, między masa a subramą.


Pojawił się nowy. Jakimś cudem wypadła mi ta gumowa uszczelka przez którą wchodzi kabel do magneta i wychlapało mi caly olej na gacie i buta. Dobrze że się zoriętowałem bo bym zatar silnik.
Tą gumke wystarczy wszdzić w ten otwór, czy jak wypadła to znaczy że jest uszkodzona i należy zmienić na nowa.

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM EXC 400 problemy z odpaleniem

Post autor: ghollum » sob, 2 kwie 2011, 09:36

tomekkowalski pisze:Jeden problem usunięty, nie zawsze był styk, między masa a subramą.


Pojawił się nowy. Jakimś cudem wypadła mi ta gumowa uszczelka przez którą wchodzi kabel do magneta i wychlapało mi caly olej na gacie i buta. Dobrze że się zoriętowałem bo bym zatar silnik.
Tą gumke wystarczy wszdzić w ten otwór, czy jak wypadła to znaczy że jest uszkodzona i należy zmienić na nowa.
Jeśli nie jest uszkodzona mechanicznie to wystarczy porządne usadowienie jej na swoim miejscu.
maher pisze:W mojej 530 exc ten sam problem po prostu te akumulatory są za małe i tyle.W czasie kręcenia rozrusznikiem spada napięcie do ok 7,5V i nie ma na iskrę.Ostatnio nawet pan od akumulatorów dał mi jakiś o większym prądzie rozruchu chyba 140A ale i tak jak postoi kilka dni to kręci i nie odpala.Z kopa pali od strzału.Fakt że aku made in china ciekaw jestem czy juasa by coś poprawiła?
Takie są właśnie objawy słabego kontaktu masy, podłącz masę aku. bezpośrednio do silnika i zobacz jaki będzie efekt, aku. w tych maszynach nie są zasłabe jeśli wszystko jest OK to zapomina się że ma się kopniaka.

SUCHY95
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 140
Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
Motocykl: SXF250, SX125,
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM EXC 400 problemy z odpaleniem

Post autor: SUCHY95 » sob, 2 kwie 2011, 15:30

tomekkowalski pisze:Jeden problem usunięty, nie zawsze był styk, między masa a subramą.


Pojawił się nowy. Jakimś cudem wypadła mi ta gumowa uszczelka przez którą wchodzi kabel do magneta i wychlapało mi caly olej na gacie i buta. Dobrze że się zoriętowałem bo bym zatar silnik.
Tą gumke wystarczy wszdzić w ten otwór, czy jak wypadła to znaczy że jest uszkodzona i należy zmienić na nowa.
Witam,nie moze tam byc zadnego oleju,moze padl ci uszczelniacz pod magnetem,i olej ktory tam sie dostal wypchnal tobie wlasnie ta gumke.sciagnij magneto obejrzyj skad dostal sie tam olej.pzdr

tomekkowalski
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 42
Rejestracja: ndz, 24 paź 2010, 19:33
Motocykl: exc 400
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Birthday
Status : Offline

Re: KTM EXC 400 problemy z odpaleniem

Post autor: tomekkowalski » sob, 2 kwie 2011, 19:07

Chyba jednak jest.

Awatar użytkownika
Majster128
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 3381
Rejestracja: ndz, 26 sie 2007, 10:33
Motocykl: CR 250
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Ladzin (Krosno)/Kraków
Podziękował: 0
Podziękowania: 10 razy
Kontakt:
Status : Offline

Re: KTM EXC 400 problemy z odpaleniem

Post autor: Majster128 » ndz, 3 kwie 2011, 00:48

Suchy co ty za głupoty gadasz :?: Przecież magneto i cewki pływają w oleju :!:
Należy się zastanowić dlaczego owa gumka wypadła.

tomekkowalski
Gdzie jest sprzęgło?
Gdzie jest sprzęgło?
Posty: 42
Rejestracja: ndz, 24 paź 2010, 19:33
Motocykl: exc 400
Styl jazdy: Motocross
Lokalizacja: Gliwice
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Birthday
Status : Offline

Re: KTM EXC 400 problemy z odpaleniem

Post autor: tomekkowalski » ndz, 3 kwie 2011, 11:56

Wydaje mi się że przy glebie, zachaczyłem kablem o jakiś patyk i się wyrwała.

SUCHY95
Mistrz prostej
Mistrz prostej
Posty: 140
Rejestracja: wt, 5 lut 2008, 21:29
Motocykl: SXF250, SX125,
Styl jazdy: Motocross
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM EXC 400 problemy z odpaleniem

Post autor: SUCHY95 » ndz, 3 kwie 2011, 16:07

Majster128 pisze:Suchy co ty za głupoty gadasz :?: Przecież magneto i cewki pływają w oleju :!:
Należy się zastanowić dlaczego owa gumka wypadła.

Witam,majsterek jedyne co plywa w oleju i ty o tym wiesz to chyba pączki :D ,w tym ktm exc 400 02 r magneto jest suche,jezeli kiedykolwiek rozbierzesz taki silnik to pochwal sie tym na forum,a narazie to proponuje czytac posty i odpowiedzi,moze chcesz zeby gosciu zrobil zdjecie,lub ustawil przerwe na swiecy?wiec jezeli nie jestes na 100% czegos pewny to nie pisz, bo wprowadzasz chlopakow w blad i robisz z siebie i...... ,wlasnie w tym temacie sie otworzyles i pokazales ze wiedze to ty masz ale znikoma i tylko teoretyczna,sorki ale juz nie wytrzymalem.takze uwazaj co piszesz bo kasztanisz to forum i wprowadzasz nieswiadomych ludzi w kanal..pzdr

ghollum
Mechanik motocyklowy
Mechanik motocyklowy
Posty: 466
Rejestracja: pt, 5 cze 2009, 11:12
Motocykl: 293 cm3 w 2T
Styl jazdy: Enduro
Lokalizacja: Izery
Podziękował: 0
Podziękowania: 0
Status : Offline

Re: KTM EXC 400 problemy z odpaleniem

Post autor: ghollum » ndz, 3 kwie 2011, 19:39

SUCHY95 pisze:
Majster128 pisze:Suchy co ty za głupoty gadasz :?: Przecież magneto i cewki pływają w oleju :!:
Należy się zastanowić dlaczego owa gumka wypadła.

Witam,majsterek jedyne co plywa w oleju i ty o tym wiesz to chyba pączki :D ,w tym ktm exc 400 02 r magneto jest suche,jezeli kiedykolwiek rozbierzesz taki silnik to pochwal sie tym na forum,a narazie to proponuje czytac posty i odpowiedzi,moze chcesz zeby gosciu zrobil zdjecie,lub ustawil przerwe na swiecy?wiec jezeli nie jestes na 100% czegos pewny to nie pisz, bo wprowadzasz chlopakow w blad i robisz z siebie i...... ,wlasnie w tym temacie sie otworzyles i pokazales ze wiedze to ty masz ale znikoma i tylko teoretyczna,sorki ale juz nie wytrzymalem.takze uwazaj co piszesz bo kasztanisz to forum i wprowadzasz nieswiadomych ludzi w kanal..pzdr
Niestety Suchy magneto w silnikach RFS pływa w oleju, z resztą zaraz pod magnetem jest zębatka napędowa rozrządu więc MUSI to wszystko być smarowane.

ODPOWIEDZ

Wróć do „Silnik”